petra Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Nou, dan doe ik maar de intro van vandaag.Ben toch op, niet fris en fruitig, maar wel bij de les.Slaapt men zo goed, hier? Prettig voor men.Heb een fijne dag, met veel inzicht, inzet, rust en vreedzaamheidtot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Hoi Petra ik ben ook wakker,Ik wens je hetzelfde toe vandaag,Groetjes,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pion Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 ik sta er zelf versteld van dat mijn reaktie van vorige week ivm het te vroeg openen van de dagdraad opgevolgd word. (degene die gaan slapen ipv degene die opstaan)Hartelijk dank daarvoor.Deze week stond in een belgische krant dat eenmalig gebruik van lsd voldoende is om alcoholvrij door het leven te gaan of zoals jullie zeggen de "trek" is verdwenen.Het onderzoek werd niet verder uitgevoerd omdat lsd-gebruik wettelijk verboden is.Weet er iemand hier iets meer van of zijn er bij jullie meer details over verschenen ?Nog een waterrijke dag, (en hier bedoel ik niet het weer mee)pion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pion Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 http://www.poisoncentre.be/nl/...inusAtramentarius.phpwas ik nog vergeten, er bestaat ook een antabus-paddenstoel, zie site hierboven.pion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 18 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Ach, ik denk maar niet dat ik hier (paddestoelen, LSD) serieus op in ga.Lijkt me niet raadzaam, verder, voor mezelfMaar wie wil reageren: ook best........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Goedevandaag,Petra, je hebt groot gelijk. Medicatie okee, maar om het nou te gaan zoeken in allerlei andere (illegale) vedovende middelen lijkt mij een gevaarlijke en ook zinloze weg. Het enige dat ik hier nog wel over kwijt wil is dat ik in m'n pubertijd één keer een kwart zegeltje LSD heb geslikt. Ik weet er niet eens meer zo heel veel van, maar wel dat het geen prettige ervaring was en het heeft me er uiteindelijk niet van weerhouden toch verslingerd te raken aan alcohol. Ik heb absoluut geen behoefte om hier verder onderzoek naar te doen. Dus pion, ik weet niet wat je met deze mededeling voor ogen hebt, maar wees wel voorzichtig. We hebben met alcohol alleen al genoeg om handen...Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Goedendag allemaal,Om even nog te reageren op gisteravond: ik ben niet roodharig, maar ook niet blond, maar net als Joann donkerbruin. Marieke, grappig, ik had me jou dus niet als blond voorgesteld, weet ook niet waarom. En Sneeuwwitje, mijn beeld van jou moet ik helemaal bijstellen met dat staartje. Joann, bij jou twijfelde ik tussen blond of bruin, en ik stelde me je ook niet als heel slank voor, dus ik denk dat ik aardig in de buurt kwam.Anjo, gelukkig dat het geen leerling was die een shot nam, ik schrok al enorm. Sterkte met je dip, ik hoop dat je er niet te lang in blijft, want ook dips zijn voor ons gevaarlijke momenten. En wat betreft je opmerking over computers, ik weet er alles van, want zit er ook weer midden in. Je kunt niet meer zonder, maar o, o wat een problemen steeds. Ik moet zeggen dat ik met hotmail eigenlijk nooit problemen heb. Hoop dat je het snel opgelost hebt, zeker als je op dat berichtje zit te wachten.Petra, nee niet iedereen hier slaapt goed. Ik slaap meestal zelfs uitgesproken slecht. Maar als ik zo tussen 4 en 5 uur wakker wordt (wat iedere nacht gebeurd) en naar de wc ga, dan ben ik meestal te moe om achter de computer te gaan zitten. Dus kruip ik er weer in.Wat betreft het gebruik van verdovende middelen tegen het alcoholgebruik: niet doen lijkt mij. Ik heb het met mijn hulpverlener bij Tactus wel eens gehad over de mogelijkheid van slaapmedicatie, omdat vermoeidheid voor mij een van de grote redenen was om te gaan drinken. Zelf durfde ik niet aan de slaaptabletten omdat dat ook verslavend is, en ik weet dat ik nu eenmaal vatbaar ben voor alles wat verslavend werkt. Hij gaf mij daarin groot gelijk, en raadde mij het gebruik van slaapmiddelen af.Katrina, dit is weer een van die momenten dat ik je niet begrijp vrees ik, je berichtje tegen Pion komt niet zo aardig op mij over. Maar waarschijnlijk mis ik iets?En als iedereen nu haat zou haten, zou het misschien een heel erg mooie wereld kunnen worden.Maak er een mooie dag van!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Hallo Dames,Ik vind het wel leuk, jullie hebben allemaal gelijk, wat betreft, mijn uiterlijk. Knap hoor.Zelf heb ik geen voorstelling van de ander en ben daar ook niet zo mee bezig.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Alcohol, tabak en b.v brandstof brengen per jaar miljarden op aan accijns.Elk onderzoek naar andere brandstoffen die bijdragen aan een schoner millieu ofonderzoek naar middelen wat ons van het alcohol probleem zou verlossenverdwijnt naar de onderste lade van het bureau want eind van het jaar moet de kas van vadertje staat kloppen.Zomaar een gedacht...Voor alle zekerheid koop ik mijn champignons bij C1000 en ik lik niet niet aan de gifklieren van een kikker, want ik mag dan wel niet meer drinken, ik blijf verslavingsgevoelig.Steeds meer wordt ik mij ervan bewust dat mijn gedachten en mijn lichamelijke conditie mede mijn stemmingen bepalen.Ik ben gistermorgen om half vijf naar Belgie vertrokken om de filles voor te zijn.Mis ik de afslag naar DenBos en 40km verder kom ik daar pas achter.Paniek..Plotseling komt er iets onverwachts tussen mijn plannetje en ik ben de kluts kwijt.Ik geef de duisternis de schuld, ik ben kwaad op mezelf omdat ik niet goed heb opgelet.Expres vroeg vertrokken om uiteindelijk alsnog in de fille te komen staan.Slecht voorbereid op stap gegaan.Het wordt steeds drukker op de weg en ik krijg last van de lichten van aanstormende auto's die regelrecht op mij af lijken te komen.Ik wil mijn vrouw de schuld geven van de situatie met de oneerlijke gedachte dat ik i.v.m haar vrije dag voor haar zo vroeg ben vertrokken.Dit scenario van negatieve gedachten waardoor ik mezelf ziek maak duurt 40km tot ik eindelijk in actie kom en het heft weer in eigen handen neem.Eerstvolgende afslag ben ik de autobaan afgegaan, terug richting Arnhem en deze keer de afslag DenBos niet gemist.Mijn negatief denken en spanning brengt op dat moment ook de zucht naar drank met zich mee.In het verleden zou ik zijn gaan drinken maar heb nu voor een andere oplossing gekozen.Deze ervaring helpt mij een volgende keer de situatie sneller te herkennen en mijn doemscenario eerder te doorbreken.Een prettige dag allemaal hou het simpel en alleen vandaag drink ik niet.Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Ferry, je schrijft, jullie hebben allemaal gelijk, wat mijn uiterlijk berteft. Knap Hoor.Slaat Knap hoor, op je uiterlijk of op onze voorstelling van jou ( geintje)Katrina, ik snap je berichtje niet goed,chaotisch, heeft bij mij geen tijdsaanduiding.En met onvoorstelbaar, maar waar.Bedoel ik mee: ONVOORSTELBAAR, dat men mensen zo maar kan vermoorden.Maar helaas is het waar, dat het ECHTgebeurd.Gr. Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Katrina,Nu ik hem nog een keer na leesIs het echt een kromme zin,Was niet zo bedoeld.Marion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Goedemiddag,Petra ik slaap aardig goed zelfs beter dan in de tijd dat ik dronk...Ik ben verrast dat jullie allemaal zo vroeg op zijn dat is natuurlijk logisch als je overdag werkt. Ik zelf ga pas om een uur of 2 slapen meestal heb ik moeite om in te slapen ben vaak tussen door wakker weer even plassen en dan kom ik er heel moeilijk s,morgens uit. Vaak pas om 11 uur sleep ik me zelf m,n bed uit. Het liefst blijf ik dan nog liggen...... Herkent iemand dit? misschien een tip om beter je bed uit te komen?Rudy herkenbaar lekker in je negatiefiteit blijven hangen terwijl je weet dat het niks helpt je had even een black out......maar toch je zelf weer er boven op geholpen hartstikke goed joh!!!! Wees er trots op en aldoende leert men!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 18 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 quote: ..........tot ik eindelijk in actie kom en het heft weer in eigen handen neem............................... Mijn negatief denken en spanning brengt op dat moment ook de zucht naar drank met zich mee. Rudy..Precies Rudy, zo herkenbaar.Ik zie mezelf meegesleurd worden, in een draaikolk van negativiteit waartegen ik me op dat moment(nog) niet tegen kan verzetten. het komt altijd heel sneaky, maar achteraf wel duidelijk herkenbaar opzetten. Tot het moment dat ik zelf merk wat ik aan het doen ben, hoe ik zelf meewerk aan die sleurpartijen dan dwing ik mezelf (echt met geweld, zo voelt het wel) eruit.Ander denkpatroon, ander lijnen uitzetten.Maar godnogaantoe was is dit ontzettend vermoeiend. en waarom het gebeurt, van vroeger herinner ik me dit niet, het zal de kwetsbaarheid van dit moment wel zijn.ik hoop dat het overgaat, want het belemmert mijn veerkracht nogal.maar ik ben blij dat ik het bij jou ook lees, dat maakt me toch minder " zonderling" .dank voor je verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Och lieve Petra,zo zonderling ben je echt niet hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet uniek bent, dat zijn we allemaal. Wat Rudy beschrijft is voor mij ook heel herkenbaar. Je mee laten slepen in negativiteit, en ondanks dat je weet van jezelf dat het ook anders kan toch meegaan in die neerwaartse spiraal. Het is ook zulk ingesleten oud gedrag, dat kun je er theoretisch wel heel makkelijk uithalen, maar in de praktijk moet je toch eerst in de gaten krijgen waar je mee bezig bent en dat kan wel eens even duren. Gisteren overkwam het mij ook weer. We hadden zoals ik al eerder vermeldde een verstopping in de riolering. Ik was wat gestresst, want het liep allemaal niet zoals ik zou willen dat het liep. Ik kon m'n handen nog niet even wassen of dat hele hok bij m'n atelier liep weer vol water. Ondertussen had ik wel een loodgieter gebeld, maar die kon pas 's middags komen. Al wachtend kwam ik tot niets meer. Voelde me opgesloten, want elk moment kon die loodgieter voor de deur staan. Ik rookte het ene sigaretje na het andere, heb een hele pot koffie naar binnen gegoten, en liep met m'n ziel onder m'n arm, verveelde me te pletter terwijl er genoeg te doen was. Ineens realiseerde ik me dat ik zo opgefokt was. En waarom?? Toen ben ik eerst rustig met de hondjes gaan lopen, daarna ben ik vast begonnen met wat rotzooi uit dat natte hok uit te zoeken en heb toen de krant gepakt en ben rustig gaan lezen. Ik voelde de spanning wegvloeien, kon me weer ontspannen want ik was niet meer gefocust op de komst van die loodgieter. In de tijd dat ik nog dronk was dit een situatie geweest waarin ik me in no-time had volgegooid om me maar te kunnen ontspannen. Die neiging heb ik gelukkig niet meer. Hoewel ik het nog altijd vervelend vind kan ik nu wel leven met die spanning, maar het duurt altijd even voor het tot me doordringt dat ik niet goed bezig ben.Maar Petra, het is wel waar dat het oplucht om hier bepaalde dingen te lezen die je eerst als abnormaal aan jezelf toedichtte. Ook een van de redenen waarom ik me hier wel op m'n plaats voel, dat supergrote gevoel van herkenning.Gr. Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Katrina, ik had het dus toch goed begrepen, dat jouw opmerking tegen Pion niet aardig was. Pion heeft zijn eigen redenen om dit icoontje te kiezen, en die staan los van mensen die daadwerkelijk in een rolstoel zitten of daar wellicht in terecht komen. Probeer dat dan ook los te zien, en respecteer iemands keuze. Badgast had ook dit icoontje, en daar heb ik je niet over gehoord.Quote:____________________________________________________________________________________Ik zie mezelf meegesleurd worden, in een draaikolk van negativiteit waartegen ik me op dat moment(nog) niet tegen kan verzetten. het komt altijd heel sneaky, maar achteraf wel duidelijk herkenbaar opzetten.....Maar godnogaantoe was is dit ontzettend vermoeiend. en waarom het gebeurt, van vroeger herinner ik me dit niet, het zal de kwetsbaarheid van dit moment wel zijn. _____________________________________________________________________________________Petra, je bent bepaald de enige niet, naast Rudy. Wat hij beschrijft en jouw reactie daarop is voor mij ook heel herkenbaar. En ik herinner het me helaas wel van vroeger, heb dit altijd al gehad. Weer een van het grote scala aan redenen, waarom ik steeds meer ben gaan drinken.Mijn uitweg is, dat ik van nature heel slecht opgewassen ben tegen alles wat negatief is: ik kan niet goed tegen ruzie, afkrakende kritiek, negatieve gedachten, negatieve uitspraken van anderen etc. En zodra ik negativiteit opmerk probeer ik dat om te zetten in iets positiefs, van iets negatiefs de positieve kant te zien, of ik vlucht ervoor weg (je raadt waarschijnlijk wel met behulp van wat).Als ik mezelf mee laat sleuren in mijn eigen negatieve denkspiraal, duurt het even voor ik dat door heb. Maar zodra ik het door heb, beginnen - bij gebrek aan mijn eigen toestemming om maar een fles wijn naar binnen te gieten - al mijn defensiemechanismes te draaien. Doodmoe wordt je ervan ja, werd ik altijd al. Maar ik ben gestopt met vluchten. En het gaat wel, ik denk dat ik ook dat de baas kan worden. Gewoon doorzetten meid. We komen er wel, zoals Rudy ook in België is gekomen. Moe of niet.Ellie, wat jij beschrijft is zo'n beetje mijn weekend of vrije dag. Dan heb ik het gevoel alsof ik de hele dag wel in mijn bed kan blijven. Tot 11 uur kan ik meestal niet blijven liggen, want het hondje wil graag uit, maar tot 10 uur wil vaak toch wel lukken. Ennuh, ik ben dus niet de enige die altijd moet plassen als ik 's nachts wakker wordt? Dat geeft me weer moed.Nu ga ik maar even mijn hond uitlaten, want hij probeert continu op mijn schoot te kruipen, en dat typt zo moeilijk.Doei, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Wat nou weer, staat hetzelfde verhaal twee keer achter elkaar op het forum. Komt dat misschien omdat Anna op hetzelfde moment een bericht plaatste? Toen ik het mijne verzond bleef ie hangen, dus drukte ik nog een keer op verzenden, met dit dus als gevolg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Hallo allemaal,Ik lees heel veel dingen waar mee ik kan identificeren.. De manier waarop ik sober/clean ben geworden en (vandaag ook weer) is die van de AA en het 12 stappen-programma.. Daarvoor was mijn leven een hel. Toen ik nog dronk en gebruikte had ik s'ochtends als ik wakker werd geschreeuwd door mijn partner maar een gedachte : " ik wil dood " en " dit moet stoppen ". En dan ging ik meer dood dan levend naar mijn werk. Als ik dan rond de middag mezelf weer een beetje beter voelde zei ik tegen mezelf : " vanavond niet drinken en gebruiken " maar altijd , en ik kon de klok er op gelijk zetten , zo rond 16:00 begon ik weer aan alcohol te denken. Mijn ziekte kwam dan met een waanzinnig excuus om drinken te rechtvaardigen en ik geloofde er in.. Alles om mij heen was kapot aan het gaan , ik werd door heel veel mensen gewaarschuwd dat het verkeerd ging maar ik zelf kon het niet zien. En daar ging ik weer...Dit is jaar in jaar uit zo geweest. Behalve mijzelf heb ik ook mijn partner enorm veel pijn gedaan en niet alleen mijn partner maar ook mijn ouders en een hoop andere mensen. Ik begon mezelf te isoleren van andere mensen en op het laatst ook van de mensen die ook veel dronken en gebruikten. Ik kwam geen afspraak meer na , was paranoide , volstrekt onbetrouwbaar en heel erg bang en kwaad. Ben bij een psychiater terecht gekomen die gespecialieerd was in mensen met een verslaving maar dat zat ik gewoon onder invloed de prachtigste verhalen te vertellen en hij had niet door dat ik onder invloed was..Iedereen blij natuurlijk maar weer nam ik de boel in de maling en vooral mezelf..Na een tijdje in een kliniek terecht gekomen door toedoen van mijn partner en daar 4.5 maand gebleven..daar kwam ik in aanraking met het 12 stappenprogramma.. nog was ik niet klaar.. nog steeds leefde ik in de veronderstelling dat op een dag ik het onder controle zou hebben ondanks al het bewijs van de afgelopen jaren dat ik het niet kan...nog meer drama zou volgen..ik kwam niet meer naar mijn werk , was weg bij mijn partner en kinderen , totaal alleen.... totdat ik de wanhoop zo diep voelde en duidelijk kon zien dat ik hulp nodig om te leren leven dat ik mij eindelijk kon overgeven aan het 12 stappenprogramma en met mijn sponser aan het werk ging..en dat is de beste wat me ooit is overkomen..als alcoholist ben ik ook erg eigenwijs want ik wil zelf bepalen wanneer ik wat wil en dat is waar het voor mij dan fout gaat..ik heb dat nooit gekund anders was ik nooit in een kliniek geeindigd..Vandaag ben ik vrij van alcohol en drugs.. dus ook geen pillen tegen trek of kalmeringsmiddelen of een andere vervanger.. En dat is zo een heerlijk gevoel...ik hoef er niet meer tegen te vechten want de obsessie is verdwenen dankzij een paar simpele stappen... Ik woon weer thuis en kan er weer zijn voor mijn partner en de kinderen. En ik kan mijn afspraken weer nakomen en begin te genieten van een leven zonder alcohol en drugs. Natuurlijk is dit mijn ervaring en er zullen er best andere methoden zijn die ook werken maar ik hoef niet meer te zoeken naar de oplossing...Zelf ben ik nu ook sponser van een aantal jongens en het allermooiste is als je het licht in iemands ogen aan ziet gaan. Dit doe ik ook als onderdeel van het sober blijven..namelijk het doorgeven van de boodschap.. groetjes,Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Door de vele raakvlakken in verhalen van lotgenoten heb ik veel over mijzelf geleerd.Petra ik heb ook gedacht dat ik gek was en in het krankzinnigenhuis terecht hoorde maar net zo min jij een zonderling bent, ben ik niet gek.Ellie en Petra......Ik ben alleen maar negatief opgevoed.Ik hield anderen daarmee op afstand en hoefde geen risico's te nemen.Pessimist tot in de kist en ik kon daar goed mee omgaan.Met emotie en gevoel kon ik niet omgaan.De diepere betekenis van b.v houden van en liefde heb ik vroeger gekend nog gevoeld.Ik heb mijn levenlang om de emotie heen gedraaid haar genegeerd.ik wist niet eens of ik van mijn kinderen hield.In de auto word ik onaangenaam verrast door verkeerd te rijden.In plaats van mijn onaangename gevoel of emotie te accepteren er positief op reageren en beantwoorden door b.v te zeggen...o.k verkeerd gereden dan nu omkeren en de goeie afslag nemen,.... komt daarvoor in de plaats een stroom van negatieve gedachten op gang.Deze reactie is achteraf niet zo verwonderlijk.Het is oud gedrag en sinds ik daar allert op ben probeer ik aan mijn negatieve oude gedachtenpatroon een positieve draai te geven.Ik ben daardoor in een voor mij andere wereld terecht gekomen.Voorheen negeerde ik de emotie van mijn partner, wij kwamen daardoor niet in gesprek met elkaar.Onze conversatie bestond uit elkaar verwijten naar het hoofd slingeren, met woorden vernederen, en minachten.Er was geen respect.Nu ik open voor sta voor emoties en gevoelens, praten wij met elkaar en is er een emotionele band ontstaan.Een verbondenheid waarin ik de kracht heb ontdekt om relaties op langer termijn met mensen niet alleen aan te gaan, maar ook vol te houden.Het zijn geschenken verkregen door telkens weer het eerst glas te laten staan.GroetRudyP.s Katrina bedankt voor het compliment... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Rudy fijn te horen dat het allemaal steeds beter gaat en dat ook mede door of door dat je dat eerste glas niet meer neemt!!!Dat geeft heel veel ondersteuning voor mij dat het uiteindelijk alleen maar beter kan gaan wanneer je niet meer afhankelijk van de drank bent!!!Bedankt!!!En we houden het weer droog vandaag!!Groetjes Ellie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 hallo allemaalheb even bij gelezen leukdat beeld dat je van mensen hebtnou ik ben stevig heb donker lang haardus weten julie dat ook weerik ben gister avond helaas de titleADB verlorenmaar heb de draad snel weer opgepakt vanochtendoja ook ik heb wel eens lsd gebruikt en zie hier ik ben toch verslaafd aan de alcoholdit lijkt me dus enigzins onzinjammer maar helaasnou een fijne dag toegewenst allemaalen ik ga weer opnieuw beginnen met mijn strijdvanavond lekker sporten want ik ben gister eindelijk naar de sportschoolgegaan om me in te schrijvenliefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Ellie,Ik heb het zelfde probleem, als jij hebt.Ik werk normaal( ben nu in de ziektewet) altijd van 16.00 uur tot ongeveer 22.00 uur.Het is voor mij een prima tijd, want ik ben een avondmens.Maar door het vele plassen 's nachts, kom ik ook niet in een goed bioritme.Mijn psycholoog vertelde me, dat mensen, die gewend zijn om veel te drinken, o.a. bier, ook veel meer blijven drinken als ze geen alcohol meer drinken.Vaak ben ik doodmoe, te moe om op te staan.Door het vele plassen, kom je niet in een diepe slaap.Groetjes Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 O wacht even, ik kan één van die berichten natuurlijk wegdoen door te annuleren...Ga ik nu doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2006 Rudyonzettend mooi verwoord,Zo denk je vaak, dat het iemands karakter is.Maar jij maakt, wel duidelijkdat iemand, met veel wilskracht, moet ik zeggen,het aangeleerd, negatieve gedrag,kan omzetten in positief gedrag.Het is dan ook niet zo verwonderlijk, dat er dan altijd nog valkuilen zijn.Maar ook hier heb je weer een positieve draai aan gegevenen bent niet aan de alcohol gegaan.Mijn complimenten.Ik denk dat je vrouw,nu een andere man heeft gekregen,die openstaat voor gevoelens, zowel positief als negatiefen dan toch maar te bedenkendat je het allemaal zelf hebt gedaan.GR. Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden