Spring naar bijdragen

Woensdag 25 oktober

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Joann geniet maar van die douche iedere morgen !!!! Lekker hè?

Ik ga er vandaag weer het beste van maken.
Heb lekker geslapen en ga zo koffie drinken bij mijn vriend.
Dan naar Almelo naar mijn dochter en schoonzoon. Die zijn bijna klaar met hun verbouwing ( ikke nog laaaaaaaaaaaaaaaaang niet).
Daarna lekker ergens een hapje eten en dan blijf ik bij mijn vriend slapen.

Kijk er helemaal naar uit......dit wordt de 11e dag ADB.

Fijne dag allemaal, maak er iets leuks van.

Liefs Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb heerlijk uitgeslapen (herstvakantie hè, dus de jongens hoefden er ook niet uit), de hond droog uitgelaten, en nu dus een bakje koffie voor ik boodschappen ga doen).

Marieke, je zit weer goed op de rit volgens mij. Zo zie je maar wat je allemaal kunt als je weer 5 dagen ADB bent. Veel succes bij de huisarts. Heb je een nieuwe nu je verhuisd bent?

Sneeuwwitje, toch maar slikken die medicijnen denk ik. Ik neem niet aan dat ze je nu weer iets voogeschreven hebben waar je zo'n droge mond van krijgt. En mocht dat wel het geval zijn, dan meteen aan de bel trekken! Sterkte!
Ik eet echt al veel minder drop hoor, zit nu op iets minder dan een pond per week. Dat zou toch moeten kunnen? En ik ben wat verkouden op het moment, loop de hele tijd te hoesten, dus vandaar dat dropje. Gelukkig doet de kies geen pijn, maar het is toch een rotgevoel. Volgende week kan ik naar de tandarts om hem te laten repareren, maar als ik pijn krijg moet ik bellen (zal wel niet, die kies is zo dood als een pier).

CG, er is dus toch een weersoort waar jij niet enthousiast van wordt? Hier valt het heel erg mee op het moment. Shop ze.

Mieke, fijne dag vandaag. Goed hoor, 11 dagen ADB.

Katrina, is het weer bij jou ook te doen? Ik hoop dat je dan wat minder pijn hebt.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Het is hier op het moment zonnig met een blauwe lucht...

Ben erg verkouden en een beetje down. Ga zo maar even wat in huis doen en ook heel fijn strijken. Soms kom ik er dan weer overheen...

Zie een beetje tegen zaterdag op. Ik ga dan met m,n ouders en wat familie uit eten en het is normaal dat er wel een goed glas wijn word gedronken.... Nou wil ik natuurlijk helemaal niet drinken. Daar ben ik al helemaal mee bezig hoe ik het moet brengen. Zie het al weer voor me dat m,n moeder zegt nou ook niet gezellig enz en 1 kan toch wel bla bla...
Denk dat ik maar gewoon zeg dat ik even niet wil drinken....en dan maar zien hoe ze reageren!

Een fijne dag en vandaag drink ik niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ja ook moeilijk! Mooi dat je zus ook niet drinkt dan gewoon bij haar in de buurt blijven!

Wel fijn dat je een bloed onderzoek krijgt daar kunnen ze waarschijnlijk veel uit halen... Doe rustig aan joh ga lekker een beetje dingen voor je zelf doen wandelen of een goed boek lezen...Laat de rest lekker. Het is moeilijk als je je onbegrepen voelt maar blijf je hoofd boven water houden!!
Je kan het!

Liefs Ellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ellie,

Afgelopen jaar is mij regelmatig alcohol aangeboden..bijv. na het werk of bij kennissen op bezoek...
In het begin voelde ik me onprettig om te zeggen dat ik niet dronk en verzon een excuus om het aanbod af te slaan zoals bijvoorbeeld "ik moet nog rijden" , "moet morgen vroeg op" etcetc...en meestal vroeg men dan niks meer...sommige mensen bleven zeuren en dan herhaalde ik gewoon wat ik eerder gezegd had...behalve naaste familie en vrienden weet niemand dat ik alcoholist/verslaafde ben...ik vertel dat ook aan niemand want wat is het nut daarvan...mensen begrijpen toch niet wat het is dus en om nou helmaal te gaan uitleggen wat het is heb ik ook geen zin in...ik heb in het verleden wel eens gezegd dat ik een alcoholist was maar dan raakte ik in verzeild in allerlei gesprekken die zowel voor mij als voor die ander niks opleverden....het is voor mij hetzelfde als ik aan iemand ga uitleggen wie ik ben..die ander zal mij toch nooit helemaal begrijpenen om de doodeenvoudige reden dat ie geen Ziza is....alleen ik ben Ziza...hahahaha.....de enige reden trouwens dat ik mijn probleem vertelde was om weer aandacht te krijgen zoals altijd....
Vandaag is dat onprettige gevoel verdwenen en weet ik en begrijp ik dat ik geen verantwoording verschuldigd ben aan andere mensen over het feit dat ik niet drink....wat zij ervan mogen denken is niet belangrijk voor mij....dus tegenwoordig zeg ik gewoon "ik drink niet" punt.... en blijf gewoon vriendelijk...als er dan nog een vraag komt dan zeg ik dat ik een afspraak heb over 2 weken en dat ik die graag wil nakomen...meeste mensen kijken me dan verbijsterd aan en begrijpen er niks van...(alkie grapje)
De enige aan wie ik verantwoording ben verschuldigd met betrekking tot drinken/gebruiken dat is aan mezelf en niemand anders......

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Je hebt gelijk! Ik moet daar ook gewoon duidelijk in zijn...ook al is het moeilijk (m,n moeder kan me namelijk nogal op m,n schuld gevoel praten)maar eigenlijk nu ik dit schrijf zie ik hoe belachelijk het is dat ik ga drinken om andere (bv m,n moeder) gelukkig te maken. En ik dan!?

Thanx!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry en Anna,

Jullie hebben gelijk, ik ga de nieuwe medicijnen nu ook innemen, want iedereen ziet het aan mij, dat het zo niet gaat. Ik ben er gisteren mee begonnen en je kunt de eerste twee weken weer meer last krijgen van paniek en angsten. Dan kom ik wel lekker hier schrijven, ik moet er toch door heen.

Ziza, ik ben het met Katrina eens. Ik doe het hiet alleen voor mezelf, maar ook juist voor de mensen, die mij lief hebben.

Marieke en Lola, ik moet vaak aan jullie denken, laat wel horen hoe het met jullie is.

Katrina, ben wel een beetje laat, maar ik moest wel lachen om je, vooral met die balwisseling en je opmerking van Marieke, ben je nu ineens 10 jaar ouder. Hou de humor erin, ook al ging het gisteren niet helemaal lekker met je.

Joann, gelukkig klink jij ook weer beter, dan gisteren.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat een leugentje om bestwil iets is waar alcoholverslaafden op drijven...
Gewoon niet drinken omdat je niet wilt drinken is de meest simpele weg. En de reden waarom je niet wilt drinken hoef je tegenover niemand te verantwoorden. Niet drinken is geen misdaad. Het is je goed recht.
Gezelligheid heeft daar niets mee te maken. Gezelligheid zit in de mens, niet in de drank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

De context waarin ik mijn laatste stukje schreef is dat ik geen verantwoording verschuldigd ben naar andere mensen met betrekking dat ik niet drink...

ik moet leren om in de eerste plaats verantwoordelijk te zijn voor mijzelf ..en naarmate ik dat meer en meer leer dat te zijn des te beter kan ik mijn verplichtingen/verantwoording jegens anderen nakomen..zoals mijn partner en mijn kinderen...Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen herstel en te werken aan de oplossing van mijn alcoholprobleem samen met anderen..alleen ik kan die verantwoording nemen en niemand anders...Het beste wat me tot nu ooit is overkomen is dat ik een weg uit de ellende heb gevonden....nou ja ik heb hem niet eens gevonden ..Mijn partner heeft die weg gevonden...zelf kon ik helemaal niets meer.. en in de kliniek heb ik de 12 stappen leren kennen....ook toen heeft het nog wel een tijdje geduurd dat ik er achter kwam dat ik het zelf moest doen en dat ik het feit kon accepteren dat ik een mentale ziekte heb en alcoholist/verslaafde ben...
Vandaag vind ik het heerlijk om mijn gezin om me heen te hebben...en dat ik weer vertrouwen krijg van mijn partner en kinderen... Meerdere malen heb ik geprobeerd te stoppen voor mijn gezin....dat is me niet gelukt....totdat ik het voor mijzelf ging doen...alleen ik kan de beslissing nemen om aan de oplossing van mijn probleem te werken...schuldgevoel heeft voor mij altijd maar kort gewerkt als oplossing...jaren en jarenlang heb ik geen verantwoordelijkheid genomen maar deze verplaatst naar onder meer mijn partner...zij zei ook altijd dat ze 3 kinderen had...raad eens wie het 3e kind was....mijn partner is jaren bezig geweest om mij beter te maken....en te helpen...zonder succes...want ook zij kan geen verantwoording nemen voor mijn probleem .. Alleen ik....

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,

Ja dat wilde ik eerst ook een leugentje verzinnen.Maar dat bedoel ik dan ben ik er dus mee bezig om de hele tijd een goed passende smoes te verzinnen.

En net wat Kohtje en Ziza zeggen ik hoef me eigenlijk niet te verantwoorden tegen over hun. Waarschijnlijk vragen ze er ook niet om en zit het in me zelf.... De reden wil ik ook niet vertellen en ik zeg inderdaad gewoon ik wil niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie, ik kan het me we voorstellen dat je tegen zaterdag opziet. Bij mij weet behalve mijn kinderen verder ook niemand dat ik een alcoholprobleem heb. Hooguit dat ik wel graag een glaasje lust. Als ik ergens naar toe moet waar ik weet dat er iets gedronken wordt, en waar ze gaan zeuren over het feit dat ik dat niet doe, zeg ik gewoon dat ik de laatste tijd nogal veel hoofdpijn heb (wat waar is) en dat ik er daarom niet zo goed tegen kan. Zoals Ziza al zegt, uitleggen heeft geen zin.
Jullie hebben gelijk dat het eigenlijk helemaal niet nodig moet zijn om het uit te leggen, maar ik heb een paar keer gemerkt dat mensen dan toch vaker door blijven zeuren. Na mijn hoofdpijnverhaal houden ze er meestal meteen mee op.

Marieke, dit is wel heel bijzonder. Ik heb nog nooit een rouwkaart gezien waarop je werd uitgenodigd na de begrafenis/crematie een borrel te komen drinken. Bij alle begrafenissen die ik heb meegemaakt was het koffie met iets erbij. En koffie zal je zus vast ook wel hebben.
Ik ben benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek. De huisarts wilde je niet nog wat Librium voorschrijven? Tja, misschien wil hij gewenning voorkomen. Anders heb je er weer een probleem bij. Vervelend dat je thuis zo weinig begrip krijgt. Kun je er niet open met je man en zoon over praten? Gewoon je probleem op tafel leggen, en hun wat begrip en medewerking vragen.
Je hebt gelijk dat je weer naar je zus gaat. Ze kan je steun goed gebruiken nu, en voor jou is het ook goed even uit de thuissituatie weg te zijn denk ik.

Het is hier nog steeds droog. Ik denk dat ik nog maar een keer het gras ga doen. (Ja Katrina, je had gelijk, het groeit nog steeds.)

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Lola vroeg mij even door te geven dat zij op het moment een internetstoring heeft, waardoor ze niet op het forum kan komen. Ze wil niet dat mensen zich zorgen gaan maken, als ze niets van zich laat horen. Dit is dus de reden.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Ik heb de laatste jaren, al vaker mee gemaakt, dat er na afloop van de begrafenis of crematie, een borrel wordt geschonken. Is een nieuwe trend, net zoals er ook muziek van allerlei, artiesten wordt gedraaid. Ik had laatst een crematie, waar volop de Stones, galmden.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sneeuwwitje,

Goed gedaan, het innemen van je medicijnen. Die eerste twee weken zijn erg vervelend, maar als je daar doorheen bent, gaat er weer een wereld voor je open. Dat zul je toch nog wel weten van de vorige keer?? En als het uit de hand loopt, schrijven!!

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Wilde de huisarts geen librium voorschrijven?? En zoniet, wat is dan de reden? Fijn voor je, dat het met je zuster weer goed is. Zal wel een hele opluchting voor je zijn. Dat de thuissituatie, niet lekker loopt, is natuurlijk een domper voor je. Maar hopelijk geen reden om te gaan drinken, toch?

Ik wens je sterkte, liefs.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrienden- en kennissenkring is volledig op de hoogte van de stand van zaken rond m'n alcoholprobleem. Kan ook eigenlijk niet anders. Ze hebben me zo lang meegemaakt met alle gevolgen die drinken meebracht zonder eerst precies te weten wat er aan de hand was. Ik loog van alles wat los en vast zat aan elkaar om maar een verontschuldigend verhaaltje te hebben voor m'n niet al te beste conditie als ik op verjaardagen, gezellige avondjes etc. kwam. Toen ik in het hulpverleningscircuit was terecht gekomen werd me duidelijk dat openheid zichzelf beloont. Ik heb zonder uitzondering van iedereen heel veel steun en bewondering gekregen voor het feit dat ik m'n probleem onder ogen zag en er wat aan wilde doen. Het werd iedereen duidelijk wat alcohol kon aanrichten. Alcohol kreeg een serieus tintje. Ook tijdens de klinische behandeling was de meelevendheid van vrienden en kennissen groot, en uiteraard van de familie, maar die was al wel eerder op de hoogte van m'n excessieve drankgebruik.

Nu het al een tijdje goed met me gaat word ik niet afgerekend op m'n drankverleden, integendeel. Men vindt dat ik er beter uitzie, is blij voor me en ook voor m'n vrouw die ook door een hel is gegaan en we krijgen zelfs blijken van bewondering toebedeeld.

Doordat ik niet om feiten hoef heen te draaien kan ik m'n zelfverzekerdheid die ik gewonnen heb met het onder contrĂ´le krijgen van m'n alcoholprobleem vrijuit tentoon spreiden en daardoor groeit het met de dag.

Ik hoef, nu het al zo lang goed gaat, voor mezelf ook niet meer te zeggen: vandaag drink ik niet. Omdat dit kan inhouden dat ik dan morgen misschien wel drink. M'n zelfverzekerdheid is dusdanig groot geworden dat ik helemaal niet meer hoef te zeggen dat ik niet meer drink. Ik drink gewoon niet. Niet omdat ik dat niet mag of niet wil, maar gewoon omdat ik dat niet doe.
Ik beschouw mezelf niet als genezen. Dat ben ik niet, zal ook nooit gebeuren. Maar m'n handicap is deel van me geworden zonder dat ie zich kenbaar maakt. Ik weet echter dat ie er is.

Deze manier van doen maakt me weer volwaardig. Ik heb m'n strijd gestreden en gewonnen.

Wilde ik even zeggen....bij deze dus.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...