Spring naar bijdragen

Donderdag 26 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

Had dit op het dagdraadje van Flipsen gezet, maar krijg de indruk dat dit niet de mensen bereikt die ik graag wil bereiken...

Hoi Katrina,

't Zou misschien zinvol zijn als je uitlegt waar het studentenhuis symbool voor staat. Twan gaf aan, als ik het me goed herinner, dat je niet als voormalige huurder zomaar je oude woonplek mag bezoeken als je daar behoefte aan zou hebben. (Dit forum is naar mijn mening geen studentenflat maar eerder een veilige haven waar je tijdens een flinke storm kan schuilen.) Ik ben het forum opgegaan op het moment dat er nogal wat verwijten over en weer gingen. Toen ik pb'tjes ontving die nogal aanvallend waren, ben ik ondergedoken. Niet omdat ik een angsthaas ben, maar omdat ik dit op dat moment niet aankon. Als alcoholist heb je immers maar het kleinste excuus nodig om weer naar de fles te grijpen.

Jouw opmerking dat je mijn berichtjes over "nu aanmelden" op elk themadraadje ordinair vond, vond ik heel vreemd. Ik heb een half jaar lang geprobeerd om me op te geven voor de internetbehandeling en dag in dag uit verscheen er een 'nee'. Wat ik van Tactus nogal teleurstellend vind, is dat ze geen berichtjes verzenden, zoals beloofd, als er ruimte voor een internetbehandeling is en dat heb ik ook naar ze gemaild.

MIJN ADVIES VOOR ELKE NIEUWKOMER IS DUS: gewoon elke dag blijven proberen!

Ik wens iedereen het "klik" moment zo snel mogelijk toe. Zelf ben ik al ruim 25 jaar alcoholist en heb nog steeds niet die dwangmatigheid kunnen overwinnen. Ik zie mezelf om die reden al meer dan de helft van m'n leven als een waardeloos mens, maar waarschijnlijk herkennen veel van jullie dat gevoel wel. Ik blijf het echter wel proberen.

Katrina, Jo-anneke, Sneeuwwitje, Kohtje, lieve, lieve Lola en alle anderen heel hartelijk bedankt voor jullie bijdragen waar ik zoveel moed uit put. Anna wil ik graag een speciaal plekje geven, omdat het zo'n liefdevol mens is en dat ook via het digiverkeer weet uit te stralen. (Jammer, jammer, maar die gave bezit ik helaas niet!)

Heel veel succes en liefs,


P.S. Flipsen, fijn dat je er bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Katrina,

Ik snap je berichtje niet aan mij over Flipsen.
Of heb ik wat gemist?
Wat mijn dubbele letters betreft, ben je weer ontzettend scherpzinnig.
Ik was voordat ik naar de advcaat ging, nog snel een berichtje aan het plaatsen, zonder bril.
Betrapt.

Joann, gaat je berichtje over Lola?

Er was bijna weer een ramp gebeurd in Enschede.
Mijn man en ik ploften bijna. De brief van de vennoot stond vol met leugens, maar dat konden we natuurlijk verwachten.
Er komt een kort geding, of we laten het toch failliet gaan. Ze kunnen niet aan mijn salaris komen, we zijn gehuwd op huwelijkse voorwaarden, alles staat op mijn naam.
We gaan dit vanavond ff bespreken met mijn vader. Hij is accountant.
De schulden komen dan allemaal voor de vennoot, hij heeft geld en bij ons valt niets te halen.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, van de hulpverlening in Nederland is nou inmiddels wel genoegzaam bekend, dat ze te laat ingrijpen als het nodig is. Kan kennelijk ook niet anders, in verband met de zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid van mensen. Steek je er niet te diep in meisje, jij kunt een anders problemen niet vanaf afstand oplossen.

Katrina, ik heb op het draadje van Flipsen gereageerd, en ga ook niet knippen en plakken.

Cato, ik heb geen idee welke tips je al hebt en welke niet. Ik leef al meer dan 10 jaar op een minimum, dus ben wel ervaringsexpert zou je kunnen zeggen. Ik sta niettemin altijd open voor nieuwe tips. En als jij wat wil vragen mag je dat in een pb.

Jeetjemina, dit was weer even heftig inloggen zeg.

Een fijne avond, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola lieverd, er is uiteindelijk 1 persoon die jou het beste kan helpen, dat ben jijzelf maar ja dat valt nog niet mee he.
Ik hoop dat je voor jezelf kiest :present:

Nena, ik ben benieuwd hoe het vandaag met je is gegaan. Je bent goed begonnen hoor van de week.
En fijn dat je weer naar je werk kunt rijden zonder bang te zijn om aangehouden te worden.

Marieke, heel veel sterkte de komende dagen. Wat gebeurt er veel in je leven.
Je slaat je er knap doorheen.

Ik heb steeds 1 nieuw bericht knipperen maar ik zie geen nieuw bericht! Misschien komt dat omdat mijn inbox vol was. De laatste die ik heb gelezen was maandagavond.

Ik ga zelf vrij goed.
Al heb ik van de week 1x niet volgehouden om niet te drinken.
Ik laat het wel steeds vaker staan ook als ik zin heb, en dat was eerder meestal het moment om de knop weer om te zetten.

Ik vind dit forum toch erg leerzaam, het zet me altijd aan het denken en uitspraken blijven bij me hangen. Vandaag maakte die van Kohtje weer indruk: je systeem hoeft dan niet om te schakelen en geen drup te verwerken. Precies zo is het.
Ik ben gewoon blij met jullie.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, oh... :huh: Verwoord ik me nu echt zo krom? M'n uitleg was goed bedoeld, maar kennelijk niet als zodanig opgevat.

Het enige dat ik nastreef is dat we met z'n allen de dwangmatigheid of slaafsheid in onszelf weten te overwinnen. Zoveel mensen op dit forum geven me een goed gevoel en laten me weten dat ik niet de enige stumper ben, die verslaafd is aan die rotzooi.

Het gaat met mij nog niet zo goed. Ik probeer met de beste wil van de wereld, m'n verstand te laten regeren, maar m'n schaduwkanten winnen tot nu toe de strijd. Als ik een dappere poging waag niet meer te drinken, heb ik de neiging om me vol te proppen met snoep of snacks. Een half uur later hang ik boven het toilet om alles weer uit te spugen. Zijn er nog meer lotgenoten die dit soort gedrag standaard vertonen?

Ik wens jullie allemaal heel veel wijsheid, inzicht en vooral de rust om niet meer te moeten drinken.

Liefs,

Zilverlijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zilverlijntje, ik heb een poosje bijna twee kilo drop per week gegeten, dus ja ik herken dat. Gelukkig heb ik dat inmiddels een flink stuk weten af te bouwen, maar nog pas afgelopen dinsdag heb ik een kies gebroken op een dropje. Ook stouwde ik in het begin hele zakken chips.

Probeer vol te houden. Bij mij is de zucht naar veranging inmiddels toch afgenomen. En kom meeschrijven als je de gelegenheid hebt. Als je typt snoep je ook niet.
En probeer niet je verstand te laten vechten met je gevoel dat je wil drinken. Bij mij helpt het wel eens als ik tegen mezelf zeg: ik wil heel graag drinken, maar ik doe het niet. Onthou hoe prettig je je voelt als je niet gedronken hebt, en hoe trots. En maak van dat gevoel ook een behoefte. Als je zin hebt om te drinken, bedenk je hoe fijn het morgenochtend is als je dat niet gedaan hebt. En besluit je het daarom niet te doen. Ik weet dat het moeilijk is over die trek heen te komen. Maar het zakt echt als je er niet aan toegeeft.

Probeer het! Veel succes.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zilverlijntje,

Ik heb in het begin,(nu bijna 11 wkn ADB) heel veel water gedronken. Ik had constant een kan water in de buurt staan. Per dag soms wel 4 liter en plassen dat wil je niet weten. Maar het effect was fantastisch.
Na een paar weken, kreeg ik behoefte aan suiker, dus begon ik aan de zuurtjes. En dat is eigenlijk ook logisch, want ik dronk rode wijn (fles per dag). En daar zit veel suiker in. Dus mijn lichaam schreewde om suiker. Nu is dat gelukkig ook minder, af en toe nog een aanval en dan pak ik er een paar. Ik heb ervaren, door er aan toe te geven, wordt het minder. Sta je er niet zo krampachtig tegen over.
En dan mee schrijven helpt ook heel goed en laat je niet afschrikken door iemand, die anders reageert.
Want die persoon zit dan blijkbaar, zelf niet lekker in zijn of haar vel en prik daar door heen.
Ik zeg dat nu makkelijk, maar heb zelf ook moeite gehad, met iemand. Maar ervaren, dat ik door te negeren, er zelf sterker van wordt. Dus kom op en ga de strijd, met je zelf aan. Wij helpen je wel.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het geval bij iemand CTRL + Alt-5 niet werkt: Alt + (op het numerieke toetsenbord) 0128 werkt ook.

Ferry, volgens mij vergis jij je en zitten we nu in week 12. Ik tenminste wel, want ik ben druk bezig hem vol te maken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Jo-anneke,

M'n hart bloedt voor jou. Vooral omdat je 5 koters hebt rond huppelen. Ik voel je verdriet en machteloosheid. Hoe kunnen we in godsnaam het idee kwijtraken dat we voldoening halen uit alco, terwijl het ons alleen schaamte, een geradbraakt lijf en een tong als een leren lap oplevert. We lopen door dit doolhof en hebben nog steeds de uitgang niet gevonden. Maar er komt een dag dat jij en ik kunnen zeggen: genoeg is genoeg en nu is het tijd voor wie we werkelijk zijn.

Blijf vooral schrijven, want je houdt je lotgenootjes daarmee een spiegel voor. Dank je wel.

Liefs,
ZL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Ferry,

Heel hartelijk bedankt voor jullie advies. Ik ben hardleers, maar geef de moed niet op. Wat is het heerlijk om af en toe in zo'n weldadig warm bad te kunnen stappen dat door je lotgenootjes is gecreëerd.

Ik heb me lange tijd afzijdig gehouden, omdat ik vond dat ik niet het forum mocht opgaan zolang in nog niet ADB ben. Ik hoop nu met jullie hulp morgen een nieuwe start te kunnen maken en de verleiding in de fles te laten.

Liefs,
ZL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry jongens, ik kan niet goed reageren op deze draad.

Wat er nu gebeurt met Joann, Lola, het is te confronterend, doet me te veel denken aan nog niet zo lang geleden. KLOTE alcohol en alles wat daarmee samenhangt. Ik ben het gaan haten.

Ik log weer uit nu, sorry hiervoor, tis te vers.

Lieve groet aan iedereen die steun verdiend.

Catootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...