joann Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Na een dag afwezigheid...deed ik mijn best om bij te lezen...mooie stukjes!!!!Tot mijn groot verdriet...werd er een knuppel in een openbaar hok gegooid!En volgde daarna doodse stilte...................................................Van iedereen!!!!!!!!!!!Nee, veilig voel ik me hier niet meer..en een aangezwengelde discussie dieniet wordt afgemaakt..voelt als een persoonsgerichte hetze..laat mij hier in mijn uppie zitten met vele vragen...!Want nu is het katrina, volgende keer ik?Ik ben hier klaar mee....steeds dat gedoe over wie nu wel of niet wat precies bedoelt...ik word er doodmoe van...Ferry, jij wilde rust op het forum,ik kan je vertellen dat dit de weg met minsteslagingskans is!Ik zeg niet dat ik denk af te haken...Ik doe het!Ik dank iedereen die voor mij klaar stondwanneer nodig.........Lief en leed deelden; dat zal ik zeker missen!namen noemen is overbodig...jullie weten het zelf wel!Ik ben ADB..........en van plan dat te blijvenmaar verder zonder dit forum!Ik wens iedereen alle goeds...en veel succes bij het streven naar jullie doelstelling!!!Liefs Joann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Lieve Joann,Het spijt mij dat je vanwege de discussie van gisteravond nu afhaakt. Onveiligheid op het forum was wel het laatste wat Ferry wilde volgens mij, zoals ook al blijkt uit zijn berichtje.Wat jij de aanval op Katrina noemt, was voorzover ik het begrijp geen aanval, maar een verzoek om opheldering. En ik heb van Ferry begrepen dat hij ook in pb al vaker om uitleg heeft gevraagd, en niet op bevredigende manier heeft gekregen.Ook Cato lanceerde geen aanval, maar stelde een vraag. Die ontwijkend beantwoordt werd.Je bent bang dat jij de volgende zou kunnen zijn, maar waarop baseer je die angst? Jouw berichtjes zijn nooit onduidelijk. Jij hebt nog nooit onaardige dingen tegen iemand op het forum gezegd, en daarmee mensen de moed ontnomen hier nog te schrijven. Je hebt wel eens gedronken terwijl je ingelogd was, maar hebt dat ook altijd eerlijk gezegd. Ik denk dat jij wel de laatste persoon bent die een persoonlijke aanval hoeft te vrezen.Ik moet je eerlijk bekennen dat ook ik moeite heb met de buitengewoon scherpe manier waarop Katrina op sommige mensen reageert. En me daar onveilig door voel. En waarom moet opheldering altijd in pb gevraagd worden? Waarom niet een keer gewoon openlijk op het forum uitleggen wat er bedoeld wordt?Lieve Joann, laat alles bezinken, en denk er nog even over na. Het is hartstikke knap van jou dat je ADB bent, houden zo! Maar de valkuilen zijn nog niet weg. Ik hoop dat je de veiligheid op het forum weer terug kunt vinden, en nog een poosje mee blijft schrijven.Heel veel sterkte met ADB blijven. Je weet me te vinden!Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Tjonge,dit is een FORUM, hier gelden geen afdwingbare regels.sommigen voelen zich kwetsbaar en anderen onbegrepen.daar is echt helemaal niets aan te doen helaas.ik kan de stukjes van gisteravond niet volgensnap wel de moeite die mensen hebben met de toon van Katrinaik heb makkelijk praten, lees er langswant ik voel me niet afhankelijkmaar voor anderen is het sfeerbepalend en daardoor onveilig(inclusief Katrina zelf).iedereen brengt en haalt hier ietslaten we dat zo proberen te houdenen niet afhaken, als je nog niet klaar bentgewoon langsroetsjen met die muisoverslaan wat niet prettig isen pakken wat je wel wilt en aanstaatdat is de virtuele vrijheid, die een groot goed is.de laatste dagen komen er veel relevante dingen langsjammer als we dat moeten missen.aanhaken en doormuizen, lieve allemaal................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Joann ik vind het jammer dat je afhaakt door vragen gericht aan een ander.Katrina heeft ervoor gekozen er niet op te reageren en ik denk dat de stilte die kwamo.a was doordat er meer mensen op antwoord wachtten.Bovendien zijn Marieke en Lianne op een ander draadje verder gegaan gisteren wat ik op zich ook wel slim vondDit heb je nu eenmaal als er slechts een hoofddraad is, dan kan het wel eens voorkomen dat een onderwerp zich richt op een discussie.Ik ben uitgelogd omdat het idd nogal eenzijdig werd doordat Katrina geen rechtstreeks antwoord wilde geven en zich schijnbaar vreselijk aangevallen voelde door de rechtstreekse vraagstelling.Maar dit kun je verwachten als je op een openbaar forum zit toch?Ik neem pas een maand deel aan dit forum en sta er daarom open minded in. Ik begrijp best dat je Katrina in bescherming wilt nemen, het is een mooie eigenschap dat je mensen in bescherming wilt nemen, maar is niet meer schrijven op dit forum dan de juiste manier?Het lijkt me dat je dan jezelf tekort doet en dat is toch niet de bedoeling?Misschien denk je er anders over nu je een nachtje hebt geslapen, ik heb geenszins de intentie om een persoonlijke hetze jegens Katrina te beginnen, integendeel, ik het ook geschreven dat ik haar cynisme wel kan waarderen soms, Maar ik vind wel dat ze soms venijnige antwoorden schrijft die schijnbaar uit de lucht komen vallen. Aan Rudy bijvoorbeeld een paar dagen geleden, die reactie is spoorloos maar ze noemde zijn reactie een konijnenkeutel en ze vroeg of hij aan territoriumdrift leed volgens haar.Als je zulke dingen schrijft moet je je niet aangevallen voelen als de toon naar jou toe ook directer wordt.Dat is mijn eerlijke en oprechte mening hierover en ik vind dat die openbaar te lezen mag zijn voor iedereen die deelneemt aan dit forum.Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Goedemorgen allemaal,Hier de' nieuweling'...Ik heb gisteren jullie verhalen gelezen en wat mij de trigger gaf om actie te ondernemen waren de verhalen van 'brokken maken' en spijt de volgende dag. Ook ik heb dat vaak meegemaakt. Gelukkig tot nog toe alle schade hersteld.Ik heb gisteren wel gedronken, 3 glazen. , maar het glas wijn voor het slapen gaan heb ik vervangen door thee. Je moet ergens beginnen toch?Had dus mijn laatste alcohol om ca half 8 binnen en dat is dan uitgewerkt als je gaar slapen.En.. niet wakker geweest vannacht, heerlijk!Het restje rode wijn dat ik nog had heb ik net weggegoten, rode wijn werkt slecht bij mij.Staat nog wat wit in de ijskast en dat heb ik zo gelaten.Mischien dat ik daar vanavond 1 of 2 glazen van drink, sowieso geen 3 meer. Maar het streven is eigenlijk om helemaal niet meer te drinken.Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Lieve Joann,Het raakt me, dat je afhaakt, dit is niet de bedoeling geweest van mijn aktie. En dat heb ik ook duidelijk geschreven. Ik wilde rust en hoop dat het er nu ook komt. Iedereen heeft nu gezien wat er speelt. En dat is niet iets van een paar dagen. Dit speelt al maanden. Joann ik hoop dat je blijft schrijven. liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hoi Lilianne,Knap van je, ga zo door, dan kom je er wel.Een fijne dag,Groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lisa41 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 "Ga nu eindelijk eens weg en kom niet steeds weer terug. Dit forum is oké zonder jou, en de onrust die je veroorzaakt. Ik heb al eerder gezegd, Ik heb zelfs medelijden, maar een zieke boom, hoort niet in een mooie tuin."Even een berichtje van mij, Lisa41.Dit berichtje ontving ik van Katrina tijdens mijn eerste dag op het forum.Daarna heb ik besloten mij terug te trekken en alleen nog maar te lezen op het forum en me niet te mengen in de discussies c.q. het draadje. Jammer!!Ik wilde jullie dit toch nog even laten weten.Groetjes & succes met jullie forum,Ciska Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Katarina,Jij noemt het vervelende berichten, berichten, om vraag over uitleg en vraag niet zo moeilijk te schrijven.Je wilt het maar niet inzien, dat er mensen zijn, die er moeite mee hebben. Ik krijg echt medelijden met je. En hoop dat je niet omkomt in zelf medelijden.Sterkte Ferry.P.S. En bij deze wil ik deze dicussie afsluiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hi Joan,zag net je ' welkomsbericht' van gisteren avond.. lief, erg attent..Ik hoop dat je je bedenkt en het forum niet verlaat want je schrijft erg warm en prettig.Waarom zouden we elkaar veroordelen en aanvallen, het is al kwetsbaar genoeg om hier, hetzij anoniem, toe te geven aan de hele wereld dat je een probleem hebt..Het is heel herkenbaar en maatschappelijk geaccepteerd dat je bij welke gelegenheid dan ook een 'borrel' neemt. Verjaardag, begrafenis, na een drukke dag en zelfs in de sportkantine. Voor sommige mensen is dat geen punt, maar bij anderen kan het uit de hand lopen.Bij mij gaat het heel vaak goed en ook heel vaak fout.Ik vind het moeilijk om de beslissing te nemen om helemaal te stoppen, want ik weet dat ik bijv thuis als ik alleen ben heel gemakkelijk 2 glazen kan nemen en dan stoppen. Alhoewel ook niet altijd..Ik ben 3 jaar geleden gescheiden van de vader van mijn kinderen en dat is nog steeds iets waar ik achter sta. Na een jaar kreeg ik een nieuwe relatie. Hele aardige integere man, die overigens wel van een flink glas houdt. Hij heeft daar verder ' s ochtends geen last van en functioneert prima. (ik ook hoor)Ik merk wel dat als hij er is ik ook meer drink, doe ik zelf, dat weet ik..Een vriendin zei daarover dat ik moest nadenken of ik hem ook wel zo leuk vind als ik niet heb gedronken of dat ik doe de wijn de sfeer naar een bepaald gewenst (kunstmatig) niveau trek.Denk dat dat idd waar is.Het lijkt me dan ook beter hem voorlopig niet te zien. want hij geeft me een bepaalde mate van onrust als hij er is..Je bent bezig met iets dat het niet helemaal is, maar je weet ook niet of je het kwijt wilt.. en komt er dan iets voor in de plaats..?Het vervelende is dat ik het op een onbenullig ruzietje heb aangestuurd om de relatie te beeindigen ipv eerlijk te zijn dat mijn gevoel voor hem niet sterk genoeg is..Nieuwe dag, nieuwe kansen..Waar ik altijd heel blij van wordt zijn mijn 2 dochters, schatten van meiden..Geloof dat ik een beetje lang van stof was..groetjes nogmaals en fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Ik herinner me dat bericht Lisa, was ook net een paar dagen op het forum toen.Hoe is het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Even iets heeeel anders. Was even niet actief. Heb een zeer dierbare vriendin verloren. Vorige week. Ik mis haar. Was de drank haar de baas, of is dit te gemakkelijk gezegd? Nu ik dit schrijf, tranen onbedwingbaar. Heb nog niet veel gehuild, kan het nog maar nauwelijks bevatten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lisa41 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hoi Cato,Ik moet nu echt naar m'n werk. Ben al te laat. Ik kom er vanmiddag/vanavond even op terug. Prettige dag allemaal!Groetjes,Lisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Oke Lisa, werk ze,Tot vanavond, doegdoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Ik ken je niet Mick,Maar ik wens je heel veel sterkte met je verlies..lianne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Ik voel ook met je mee Mick, Het is heel onwerkelijk als geliefden overlijden,Sterkte.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 @lianne:@cato39:Dank je wel. Ja, heel onwerkelijk. Toch ook heel waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Ik weet niet hoever je bent met ADB maar probeer je niet af te sluiten voor je gevoelens nu.Ik ben 4 jaar geleden mijn jongste broer verloren en ik heb dat wel gedaan toen.Doe dat niet Mick, Lieve groetjes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hoi Mick,gecondoleerd. Ik had je al gemist de afgelopen dagen. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Wat goed van je dat je ADB blijft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Katrina, je bent overstuur, moet je niet doen joh.Ik wil je niet aanvallen op jou als persoon, Wilde je gewoon duidelijk maken dat sommige stukjes onduidelijk voor uitleg waren. Voor mij.Misschien ben ik niet helder genoeg voor je geweest daarin.Ik vind het jammer, en vervelend voor je dat je je zo in een hoek gedreven voelt nu.Hoeft echt niet, blijf wie je bent, je geeft ook kleur aan dit forum.Liefs,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Lieve allemaal,mij lijkt het een goed ideeom het gekissebis te staken.laten we het over drank en alles daaromheen hebbenniet over elkaardaarmee wil ik niet zeggen dat er geen plaats is voor persoonlijke dingenmaar dames en herendit is geen gezelligheidskransjehet gaat er toch om dat we elkaar steunenen spiegelenen genadig op het nummer zettenover ALCOHOL?mag het daar dan over gaan, please.................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 @cato:Nee, ik ga er juist eerder niet van drinken. Wil juist voelen, wat ik voel en dat is al moeilijk genoeg. Ik ben meer van het hoofd, dan van de buik (maar "stiekem" eigenlijk niet), met alle gevolgen van dien.@bambam:Dank je. Het was niet, dat ik niet kon schrijven, maar ik wist niet of ik dit wel wilde vertellen. Leek mij toch uiteindelijk wel belangrijk. Voor mezelf en voor de ander. Deze mooie vrouw, deze vriendin, was niet in staat om hulp te vragen... Pas toen het eigenlijk te laat was. Maar had ze eigenlijk niet allang om hulp gevraagd? Dit besef doet me pijn, maakt me verdrietig. Ze is niet meer en toch wel.Dat doet me weer denken aan een gedichtje dat ik ooit eens bedacht:Geen begin en geen eind.Ik was niets ik ben niets.Er was niets er is niets.Maar hiertussen zit alles, dus ook eigenlijk niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hallo Mick,Erg verdrietig voor je, heel veel sterkte ermee. Ik spreek ook uit ervaring. Wij hebben verleden week woensdag ook een vriendin begraven.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 @ferry:Jij ook sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten