Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 november 2006


moesje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kunnen jullie ook even bij mij komen helpen, mijn huis is ook een puinzooi.
Ik weet ik moet mezelf een schop onder de kont geven, maar dat lukt me niet, ben niet zo'n acrobaat.

Mijn galblaas moet er inderdaad uit, is chronisch ontstoken en daardoor heb ik waarschijnlijk ook zo'n last van maagzuur. Wachttijd 6 tot 8 weken. Ik heb wel aangegeven, dat ik niet met kerst of met de jaarwisseling in het ziekenhuis wil liggen.

Moesje, ik wens je veel sterkte meid. Het is niet niks, maar met alco los je niets op. (Hoor wie het zegt)
Ben zaterdag nog de mist in gegaan.

Kohtje is je oog weer genezen, ik heb het laats ook gehad. Zeer pijnlijk. Ook ik hadwaarschijnlijk met mijn lenzen uithalen het hoornvlies geraakt, maar het geneest ook weer snel.

Zo, ik ga ook even boodschappen doen en misschien doen ondertussen de kabouters hier het werk.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Sneeuwwitje,

sterkte met je huishouden en vooral ook sterkte met je galblaas. Is dat een erg ingrijpende operatie? Ik bedoel, heb je er veel nadelen van als je geen galblaas meer hebt? Geen idee wat zo'n ding eigenlijk doet, heb niet zoveel mensenkennis...
Met m'n oog gaat het gelukkig weer goed. Geneest inderdaad snel, gelukkig wel. Ik heb in elk geval weer probleemloos m'n lenzen in...en een beetje voorzichtig met lenzen verwijderen in het vervolg. Hoewel ik dat altijd al wel was, maar ja....

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forummers,

Ik was van plan om het hele gedoe van me af te zetten. Ik ben ten slotte vrijwillig weggegaan van dit forum. Maar er moet me toch nog iets van het hart.

Inderdaad, wie weg blijft, doet dat vrijwillig. Ik denk niet dat we de oorzaak buiten onszelf zoeken. Neenee, de oorzaak is -- zeker in mijn geval, en volgens mij ook in veel andere gevallen -- dat de innerlijke onrust en machteloosheid en woede je meer slecht dan goed doen.

Je leest hier vaak verhalen over een niet al te prettige jeugd, een manipulatieve en koude moeder of vader, over afwijzing en pesterijen, over niet ernstig genomen worden, over verwijten en beledigingen, over gekleineerd worden, over vertrappelde kinderzielen... Het was bij mij niet anders, en dat is ook een van de oorzaken van mijn drankverslaving. Ik ben ervan overtuigd dat iemand die liefdevol opgevoed is te veel zelfrespect heeft om zichzelf zo kapot te maken.

En daar zit je dan met je verslaving. Je probeert er iets aan te doen, met veel vallen en opstaan. En dan kom je hier, om steun te zoeken. En nu en dan een schop onder de kont hoort daarbij. Blijkt dat je opnieuw in het patroon van je jeugd terechtkomt. Soms ben je zelf het voorwerp van het 'cynisme', soms zie je anderen dat lot ondergaan. Je verzet je, komt op voor jezelf en voor anderen. Maar niets helpt. Je bent groot nu, en zoals BamBam het zo prachtig verwoordde: 'Je hebt eindelijk een stem!' Daar heb je hard voor gevochten en ben je soms voor door een hel gegaan. Dus gebruik je je stem. Tevergeefs. Je ziet hoe anderen gekleineerd worden of wordt zelf gekleineerd, altijd onder het mom van 'goed bedoeld' of 'geintje'.

En hoewel er een moderator (lees vader/moeder) is die je zou moeten beschermen, gebeurt dat niet. Wat je een veilige plek waande, blijkt dat niet te zijn. Flashback! Oude gevoelens van machteloosheid komen weer boven, terwijl je net probeert te stoppen met drinken of net gestopt bent en keihard met je verleden en zielenpijn geconfronteerd wordt wegens geen verdoving meer.

Oké, je kunt het negeren. Voor jezelf dan. Of je vreet jezelf wel op in stilte. Je probeert anderen in bescherming te nemen, maar dat lukt ook niet. Tja, wat doet een mens dan? BamBam zei het ook al: 'Soms moet je breken met wat/wie slecht voor je is'. En als je niet beschermd wordt, moet je jezelf beschermen.

Ik ben er gisteren zelf ook niet goed van geweest, en ik begrijp Anna's en BamBams gevoelens maar al te goed. En die van Rudy. En van nog vele anderen. Een mens kan ook maar zoveel hebben.

En Kohtje, je kunt wel zeggen dat je niet terug wilt kijken naar het verleden, maar ik denk dat er in die weken dat jij hier op het forum schrijft al genoeg aanleidingen tot frustratie geweest zijn. Soms moet je naar het verleden kijken om de toekomst veiliger te maken. Ooit van recidive gehoord? Waarom denk je dat rechters rekening houden met het verleden van hun 'cliënten'? Hoeveel keer moet het nog gebeuren? Denk daar maar eens over na.

Francesca

PS: Aan de mensen die me gisteren een pb stuurden: als ik over mijn toeren ga, ben ik niet altijd aanspreekbaar... Misschien antwoord ik nog als mijn dealine voorbij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HAAAALLOOO Boppers, daar ben ik weer.

Femmy, koop geen wijn. Koop bubbeltjesspa, toamtensap, icethee,coal,7-up, sinas,casis,water,vruchtenlimonade,thee, kruidenthee,thee met limoentjes, oh nee dat is bij de was, groene thee, gewone thee,kruidenthee,koffie,liters bakken slagroomijs, Rivella, beetje vreemd maar wel lekker, koop alles wat je wilt hebben maar KOOP GEEN WIJN.

Zo, dat is eruit. Snap dat je het niet echt ondersteunend vindt allemaal. Kan er ff nix anders van maken maar hoop dat je geen wijn koopt. Geloof me, morgen zul je trots zijn op jezelf. Hoop ook dat je dit nog leest voordat je naar de winkel gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

Ik ben geen rechter en ik wil geen rechter zijn. Recht spreken laat ik over aan hen die daartoe bevoegd zijn. En ik heb hier geen 'cliënten', ik heb nergens cliënten. Ik ben een "cliënt". Die gezegd heeft hoe hij er over denkt...

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca ik ben blij dat je dit schrijft.
Het bevestigd dat ik kan vertrouwen op mijn eigen gevoel.


De manier waarop je je gevoelens beschrijft in deze situatie ontroerd me..
Ze weerspiegelen mijn kindertijd..

Bedankt dat je dit met ons wilde delen..

Rudy.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy,
er is alleen ruzie of strijd als je die aangaat.
jij niet, jij hebt even nodig dat iemand tegen je zegt dat je die wijn helemaal niet nodig hebt.
er is prima te leven zonder, hoor.
al dat wat je er in dacht te vinden zit net zo goed in thee en al die andere suggesties van BB.
er zit geen troost, geen gezelschap, geen energie, geen opkikker, geen goede sfeer, geen moed in de fles.
dat leek misschien even zo
maar wat een bedrog.

rustige avond, fijn weekend.
vrede zit in iedereen die ernaar zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

misschien kun je overwegen toch weer eens mee te praten. Vervelende dingen moet een mens soms negeren. Ook in je dagelijkse leven kom je mensen/situaties tegen die je ergeren, niet aanstaan, tegenstaan, whatever. Dat hoort er nu eenmaal ook bij. Ik snap dat jij je daar tegen moest wapenen. Maar er staan ook veel mensen tegenover die je wat te bieden hebben. En, je raadt het zeker al; DAT ZIJN WIJ!!!!!

Wij hebben je veel te bieden als je dat wilt, alle gekheid op een stokje, dat meen ik echt. Zie maar eens of en wat je er mee doet en kunt.



Rudy, jij moet stofzuigen enzo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, meisje, ik heb er ook geen zin meer in. Ik denk dat nu het meeste wel gezegd is en dat we nu weer verder moeten gaan.

Vanavond heb ik voor de afwisseling maar eens sinas. Dat heb ik als kind zo veel gedronken dat ik er niks meer aan vond. De laatst tijd was het alsmaar Cola light, maar dat begint me ook een beetje m'n neus uit te komen... En sinas is al weer zo lang geleden dat het wel weer "spannend"is...
Maar eerst ga ik zometeen patat halen. Doen we zo eens in de drie, vier weken. Lekker makkelijk.
Toch ook wel een beetje jeugdsentiment: sinas, patat.... Nou nog een aflevering van Swiebertje op tv en ik ga weer duimen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, sorry BamBam.

Ik had m'n leesbrilletje niet op, zie het nu goed. Ja, dat is wel lekker.

Een boterham met een eitje ook wel, Joann...

Ik weet nog niet of ik vanavond veel meedoe. Geen Swiebertje, maar een aflevering, misschien twee van Inspector Morse..(DVD) Ook fijn.

En nu ga ik patat halen. Tot hoors.
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo lieven mensen
ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor
er is zoveel gezegd en geschreven
heb het geprobeerd te lezen
en vind het zo kinderachtig allemaal

om nou te zeggen dat je steun van zo'n forum krijgt
we zijn allemaal verschillend en we zeggen
dingen op verschillende manieren
als iets je niet aan staat dan lees je het toch niet
tenminste zo zit ik in elkaar

zo is het gedonder in deze wereld begonnen
elkaar niet in de waarde laten en alles wat er
gezegd wordt op de weegschaal leggen

we zijn verschillende mensen en je kan elkaar
niet altijd even aardig vinden so what!
bepaal voor je zelf wat je wel en niet leest
zo kunnen we allemaal uit het forum halen
wat er voor ons persoonlijk in zit.

laten we niet vergeten dat we
allemaal hier in iedergeval voor 1 ding zijn
en dat is dat we allemaal proberen ADB te worden
dus laten we het aub daar vooral over hebben

lieve joann genioet lekker van je ijs hoor!
beter als alcohol!

susses iedereen met ADB
liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.k Joann ik doe met je mee.
Ik laat de kurk op de fles anders loop ik het risico dat
de fles de rest van mijn leven de enige relatie is die overblijft.
En dat wil ik niet..

Haal in de toekomst geen drank meer in huis..
Drink veel water dan verdwijnt de trek.
Maak het je gezellig samen met de kinderen..
Steek een kaarsje aan.

Mijn vrouw komt binnen niet al te lange tijd van haar werk thuis.
Hier branden de kaarsen al en Bambam de hele tent is weer brandschoon.

Ik denk dat we vanavond samen de tijd doden met een spelletje klaverjassen.
Ook vanavond drink ik niet..

Een fijne avond met z'n allen...

Rudy....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje,

Vervelend, dat je galblaas er uit moet en dan net in de feestmaand. Maar als hij eruit is, zul je, je veel pretiger voelen. En dat is toch de bedoeling. Hoe is het nu met de trek? Kun je die wel aan? Want de problemen met de vennoot zullen ook nog wel prikkken. Of zijn jullie daar nu al verder mee? Ik heb net de hond uitgelaten en kreeg me toch een bui over me heen. Er zat van alles in regen, hagel, brrr, de winter is in aantocht. Ik zal blij zijn als het weer eind maart is. Hou het droog en een fijne avond.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...