Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 november


Anna

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik kan het werkelijk niet geloven, ik die een dagdraadje opent op ZATERDAG! Ik had niet gedacht dat nog een keer mee te maken, aangezien ik op deze dag altijd uitslaap. Ik ben kennelijk niet de enige. En ik kan het dus even niet laten.

Het was even moeilijk gisteren, maar mede dankzij dit forum ben ik, samen met enkele anderen, heelhuids en droog door de vrijdagavond gekomen. Jongens, het was gezellig, maar ik ben en blijf toch maar even Anna met de koptelefoon.

Anjo, ik kan me voorstellen dat je bijna van je stoel bent gevallen. Het is ook niet niks als je ineens in de afgelopen twee dagen valt. Hoe is het met je? Laat je vandaag iets van je horen?

Een fijne zaterdag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Anna,

Als het goed is ligt er een kort berichtje in je mail.
Fijn dat je de beruchte vrijdagavond goed bent doorgekomen.
Ik hoop dat voor ons allemaal.

net als jij heb ik vandaag de winkel,stofdoek en zeepbellen dag, wensen we elkaar succes:D

Iedereen een hele prettige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zo te zien een drukke avond geweest hier gisterenavond. En gezellig!
Ook ik heb het droog kunnen houden. Kinderen mochten wat langer opblijven en ik ben om half 10 met ze in "het grote bed"gekropen om vervolgens vermoeid met mij 2 dropjes in slaap te vallen.
Vandaag een nieuwe dag, maar mn kop blijf de hele dag bij het hele gebeuren. Ga vanmiddag denk ik maar naar mn zus.

Fijn dat iedereen het gisteren op het forum het ook zonder alcohol heeft kunnen stellen. De zaterdagavond is voor mij altijd de "grote beproeving".

Katrien, niets is verloren, niets is gewonnen, Elke dag is weer een uitdaging om er het beste van te maken.

Even kijken of ik ook een handtekening kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, lief dat je gisteren ook nog even aan me dacht. Dit soort berichtjes doen je als "nieuweling" goed.
Joan heb gisteren met de kinderen heerlijke aarbei/vanille ijs gegeten! Woonden we bij elkaar in de buurt dan kon je mij misschien ook helpen, hier is een bom ontploft. Moet echt aan de slag. De kinderen hebben met beddegoed tenten in de kamer gemaakt, het aanrecht ligt helemaal vol, wasgoed op de tafel enz. enz.
Ik zal me in ieder geval niet vervelen vandaag.

Ga nu gauw wat doen...

liefs allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Geitende meiden, ik heb me vanochtend zelfs nog tranen in m'n ogen gelachen om jullie geouwehoer, heerlijk.
Ik waag me echter niet aan veranderingen. Had gister m'n computer al op de hobbel toen ik berichtjes op ging slaan in word. Hier is die slurf Joann, bengggg, hihi.
Goed van iedereen, zonder A de avond door.
Ik was toch stoofvlees aan het maken gister. Daar moet(nou ja, wat is moeten) wijn doorheen. Heb tegen lief gezegd dat de wijn meteen weg moets nadat het door het vlees zat want ik was zwak. ff zo'n moment he, blijft oppassen. Terwijl die flessen toch al acht weken in de kast liggen, raar hoe dat werkt.
Voor de lol ff uitgerekend hoeveel wijn we niet hebben gedronken in twee maanden. Ongeveer 23 dozen wijn niet gedronken. 6 flessen per doos = 138 flessen wijn! Niet alleen van mij hoor, lief drinkt ook al 6 weken bijna niets. Maar eerlijk is eerlijk, leeuwendeel zou voor mijn rekening zijn gekomen, 6 tot 8 glaasjes haalde ik meestal wel. Let op glaasjes!
Ik heb heerlijk lang geslapen. Anjo, jij was er wel weer vroeg bij zeg, en je was vannacht nog wel zo laat. Kun jij toe met weinig slaap?
Ik voel me iets beter. Ben tevreden over gisteren, voor mij is het nu wel even klaar zo.

Ik mis Ellie, waar is ze gebleven?

Heb een goeie zaterdag allemaal, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen ..de ADB bar is vannacht lang open gebleven.
Het verheugt me te lezen dat iedereen alcoholvrij is gebleven.
En dat is iets om trots op te zijn.

Ik kan niet nalaten op een serieus onderwerp in te gaan aangesneden door Anna...OudZeer..
Ik wordt nog steeds geconfronteerd met oud zeer en om met het begin te beginnen heeft het lang geduurd voor ik dat gevoel kon omschrijven.

Oud zeer is een groot onaangenaam gevoel ...vaak naar aanleiding van iets kleins in een nieuwe situatie in elk geval een nieuwe situatie zonder drank.
Toen ik nog geen onderscheid kon maken tussen "oud" en "nieuw" maakte ik mijn omgeving verantwoordelijk voor mijn onaangename gevoelens.
En dat is oneerlijk.
Mijn meest dierbaren hebben daar veel onder geleden.
Ik gaf hun de schuld van mijn onmacht niet met het leven te kunnen omgaan.
Menige woede aanval niet voor hen bestemd werd hun deel.
Ik viel ze aan op hun mens zijn (jij bent niet goed genoeg, jij deugt niet,) in plaats van positieve kritiek bij te dragen op hun gedrag.
Ik bleef ontkennen en op de vlucht..

Het is vreemd terug te lezen dat ik schrijf over mijn leven en tegelijkertijd mijn kindertijd omschrijf.

Op een enkele uitzondering na lijkt het erop dat wij allemaal dezelfde ouders hebben gehad.

In mijn vakantietijd is in de garage in België geconstateerd dat mijn radiator lek was.
Vawege de garantie ben ik met een paar liter koelvloeistof als reserve naar Nederland gereden en de auto ter reparatie in de garage aangeboden.
De dag erna was de auto klaar en op mijn vraag wat er aan de lekke radiator was gedaan werd geantwoord dat de radiator niet lek was.
En dan gebeurt er iets met mij... het grote onaangename gevoel is er weer.
Ik wordt overmeesterd door twijfel.
Ik denk dat ik gek word.
Ik heb het lek zelf gezien.
Ben ik wel te vertrouwen.
Wie kan ik nog vertrouwen en ik verdwijn in mezelf.
Het liefst zou ik op die momenten onzichtbaar willen worden.
De pijn is er weer..

En zo lieve mensen ziet de confrontatie met mijn oud zeer ..wat ik wel herken maar in de praktijk nog niet zo goed weet mee om te gaan, ..eruit.
Het zijn de tegenstrijdige berichten van Nu die refereren aan de tegestrijdige berichten van vroeger die mij bereiken, waardoor ik de kluts kwijt raak.

Het zijn zo héél kleine dingen die mij vroeger onzeker hebben gemaakt.
Mijn schoen knellen...(dat kan niet want ze zijn nieuw.)
Ik heb het leuk gehad...(bij DAT VOLK..dat bestaat niet.)
Huilen mocht niet.
Als ik protesteerde werd ik weggestuurd.
Als ik verdriet had moest ik stoppen met janken.
De negatieve invloed op mijn kindertijd hebben desastreuze gevolgen gehad voormijn verdere leven.

Zokan ik uren doorgaan.
Ik werd niet gehoord, Ik raakte verward, ik ging aan mezelf twijfelen.
Ik verdween met mijn pijn naar de zolder.
Ik schreeuwde niet gilde of tierde niet maar raakte het contact met mezelf kwijt.
Verdween in mijzelf..

Ik herstel Nu redelijk snel en uiteindelijk is er een discussie ontstaan waarom de garehouder een vloeistof tegen lekkage in de radiator heeft gekanteld, terwijl hij zelf beweerd dat er geen lek is.
Maar daar wil ik jullie niet mee lastig vallen.
Wordt vervolgd.

Pijn verwerken, mediteren en zelfonderzoek zijn een voorwaarde voor geestelijke groei.

Ik wens jullie allemaal een prettig en alcoholvrij weekend..

Rudy..delen is helen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik was even erg druk! En volgens mij heb ik aardig wat gemist helaas nog steeds druk dus ook geen tijd om alles te lezen.....
Ik ben wel aan het boekje begonnen "Help ik (ver)zuip" echt een aanrader.
Gisteren avond gewerkt en donderdag avond gezellig wat vriendinnen op visite gehad en ik heb het droog gehouden!!!!

Succes allemaal! En ik drink vandaag niet!

Groetjes Ellie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Dat was even twee keer kijken vanmorgen, enkele nieuwe ikoontjes, maar ik heb gezien dat de "geitemeiden" lekker aan het spelen waren met ikoontjes en handtekeningen...(hoewel, Anna, was het voor jou spelen of werken?) En dat de oude vertrouwde ikoontjes weer terugkomen..
Tjonge jonge, als er gegeit wordt wordt er ook goed gegeit, hè? Hoe krijg je het voor elkaar om ruim een uur lang op het punt te blijven staan naar bed te gaan....Aan slaapgebrek geen gebrek...Maar zonder drank..Okeeeeeeeeeeeee!!!

Katrina, je bent nu weer in de veilige zone als het goed is. De wespen zijn weer tot rust gekomen. Maar wees voorzichtig, je weet nu waar ze toe in staat zijn...Ik hoop dat jij ook weer snel geneest en weer bij ons in de buurt durft te komen. Ik zei het al eerder, je bent meevoelend, kunt warmte afstralen maar ook steken. Hierin ben je overigens niet uniek. Probeer je angeltje wat in te zwachtelen en blijf meeschrijven...Als dingen je persoonlijk raken kun je altijd vragen waarom dat zus en zo gezegd is. Iedereen kan in het vuur van z'n betoog soms dingen zeggen die minder genuanceerd zijn, niemand is onfeilbaar. Maar een voor ieder toegankelijke uitleg is dan wel zo prettig.
Katrina, je weet dat ik je ook bewonder om je vermogen om mee te leven met velen van ons en gevoel voor humor is je niet vreemd maar laat persoonlijke irritaties niet op dit forum escaleren alsjeblieft....ik spreek uit ervaring(stoppen met roken).

Ook hier schijnt het zonnetje en het is buiten lekker fris. De boodschappen zijn allemaal lekker weer in huis en vanmiddag zien we wel weer wat we gaan doen...Ook nog even een videorecorder gekocht. We hebben nog zo'n honderd videobanden staan, die willen we (gedeeltelijk) op DVD overzetten. Maar onze oude videorecorder is ooit door ons (toen nog erg jonge) hondje ondergepiest en doet niks meer. We konden dus niets meer met al die banden...Maar een nieuwe videorecorder kost tegenwoordig nog geen €100,-. Weer een statussymbool aan gruzelementen door de snelle technische ontwikkelingen. Ik voelde me gewoon een ouwe l*l toen ik met een nieuwe videorecorder door de stad liep...Was blij dat ik thuis was met dat ding.

Een fijne zaterdag allemaal en tot hoors..

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, ik moet je eerlijk bekennen dat ik vanmorgen even naar het toilet ging, hondje even eruit, en dat ik toen terug gekropen ben :$ Nou ja, ik was de hele week al erg moe, dus dat had ik even nodig.

Rudy, bedankt dat je je ervaringen met ons wilde delen. Ik ben blij dat mijn stukje iets in je losmaakte - hoewel misschien pijnlijk - waardoor je nu weer iets meer van jezelf begrijpt. Datzelfde deed het stukje van Francesca gisteren met mij. En ik heb gemerkt dat ik door al deze ervaringen, al deze herinneringen, telkens een stukje groei, en weer iets sterker in mijn schoenen sta. Wat ik nodig heb om alcohol de baas te blijven.

Moesje, als je nog tijd over hebt, kun je dan onderweg naar Joann ook hier even langskomen? Mijn ramen moeten al een maand nodig gezeemd.

Ik spreek en lees jullie later vandaag nog wel, moet nu gauw aan de slag.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben elkaar er doorheen gesleept gisteravond en dat is goed, maakt me blij en overtuigd van de kracht van virtuele interactie.
Ik had gisteren en vanochtend even wat andersoortige interactie, oplopend van zeer hoog in de schaal van prettigheid tot zeer laag in die zelfde schaal.
De pieken en dalen van het leven.
Nu weer terug in het midden, ongeveer, maar veel wijzer.

Ik twijfelde even of ik Rudy privé of publiek zou antwoorden op zijn stukje ervaring van vanochtend.
Toch maar publiek, voor het geval iemand er iets aan zou hebben.

Wat mij zo treft is het 'buitengesloten' zijn, het 'onbegrepen' kind. Dat heb ik ook enorm ervaren.
Maar ik ben nooit naar zolders of schuurtjes gevlucht, ik heb de kameleon-truuk ontdekt, toen ik al heel klein was. Aanpassen, jezelf opzij zetten om niet uit de toon te vallen.
Zo raak je jezelf ook al heel snel kwijt.
De zoektocht terug is erg lastig, je weet wel wie je NIET bent maar nog lang niet wie dan WEL.

Ik zag laatst een foto van mezelf toen ik vijf was. Zo bedremmeld, zo geremd, zo aangepast glimlachend.
Zo glimlach ik soms nog.
Het deed pijn, toen, maar nu niet meer.
Omdat ik op zoek ben en langzaam aan vind...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,

Ik kan me goed voorstellen hoe je nu voelt. Ik drink nu bijna 3 maanden niet, en nog steeds komt bij vlagen die zin om te gaan drinken weer op. Als ik verdrietig ben, als ik overstuur ben, op een feestje of bij een etentje, maar ook als het eigenlijk juist heel goed gaat en ik blij ben.

Op al die momenten dronk ik vroeger ook, en ik denk jij ook. Drinken was voor ons troost, steun maar ook beloning als er iets te vieren viel.
Onthou dat het alleen schijntroost, schijnsteun en schijnbeloning is. Door niet te drinken veranderen dingen, je leven verandert. Je zult inderdaad merken dat je met sommige mensen toch niet zoveel gemeenschappelijke hebt. Maar waarschijnlijk ook waardering krijgen, misschien wel uit een hoek vanwaar je dat niet verwacht. En ook hier op het forum kun je er nieuwe vrienden aan overhouden. Niemand zegt dat het gemakkelijk is, dat weet je ook al. Maar je hebt zelf de keuze gemaakt, en het is het waard.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...