Spring naar bijdragen

Dinsdag, 7 november

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zonder woorden, gaat niet.
ik ben vanavond in een hele diepe valkuil gevallen.!!!!!!!!!:brokenheart:

Spijt, nu nog niet, wel een kwade man.

Ohhh, Ohhh Ohhhh, jullie hebben me nog zo geholpen, maar deze keer mocht het niet baten.

Durf morgen niet meer op het forum, helpen jullie mij?

Katrien, waar is je antwoord?

Laat. heel laat, ga nu slapen, liefs aan iedereen, die mij gesteund heeft.
Ik ben het niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, jammerrrrrrrrrrrrrrr van die valkuil. En moesje ook. Maar nu niet wegblijven hier, maar opnieuw beginnnen. Jullie zijn niet de enigen, zoals jullie gisteravond hebben kunnen lezen.

Dit forum is er ook, ja zelfs vooral, voor degenen die het nog niet zo goed lukt om alcohol de baas te zijn. En denk door de successen van anderen niet dat dat niet zo is!

Iedereen heel veel sterkte, en een mooie dag!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ben ik drie maanden ADB, een kwartaal. Ik moet zeggen dat ik best wel een beetje trots ben die mijlpaal gehaald te hebben.

Toen ik iets meer dan drie maanden (nee, het lukte niet meteen) mezelf als doel stelde eerst maar eens te proberen drie maanden niet te drinken, en daarna weer verder te zien, leek dit moment mij behoorlijk onbereikbaar. Maar ik heb het gered, mede dankzij de afleiding en steun van dit forum.

En dus is nu het moment aangebroken om verder te kijken. Toen ik met de internetbehandeling begon was mijn doel 'sociaal' te kunnen drinken. Niet dagelijks, en niet meer dan een paar glaasjes. En ik dacht dat ik dat na drie maanden afkicken wel zou moeten kunnen.
Nu weet ik dat niet meer zo zeker. Ik heb veel geleerd van het vallen en opstaan in het begin, en ook van de verhalen van de mensen die het helaas nog niet hebben gered. En ook van mijn eigen reactie op het idee een, of twee (..............) glaasjes te drinken. Want alles in me schreeuwt nog steeds van "ja, ja, jaaaaaaaaaaaaaaaaa". Een teken aan de wand.

Dus ik denk dat ik maar besluit om mijn 'proefperiode' nog wat te verlengen. Op gevaar af de saaiste mens van Nederland te worden, want zo voel ik me wel zo af en toe. Of ik nooit meer een glas wijn drink weet ik niet. Dat hoef ik nu ook niet te beslissen. En zelfs als ik dat niet zou doen, is er nog geen man of vrouw overboord, want ik heb al genoeg op voor een heel mensenleven (of twee).

Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven. Vandaag drink ik niet!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,

Kop op, beetje meer eigenwaarde, niemand is zonder fouten. Vandaag weer een nieuwe dag en hulp zal je blijven krijgen. Ben zelf nog maar net begonnen, misschien makkelijk praten voor mij, en wie weet bezwijk ik ook wel een keer, vrees van wel, zwak vlees weet je.
Maar ik heb de indruk dat de ADB'ers op dit forum me er weer doorheen zullen slepen. Het wordt ook voor mij een lange weg van vallen en opstaan, daar ben ik van overtuigt.
Zo ik ben al op m'n werk en ga wat doen.
Succes meid en sterkte.
(En ik in mijn naiviteit denken dat alleen mannen een drankprobleem hebben, valt nog veel te leren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Ferry, DRIE maanden ADB, geweldig.
Misschien nog niet helemaal alcohol de baas maar jullie hebben volgehouden.
:present:

En Anna, hoezo de saaiste vrouw van Nederland. Wat en onzin. OOk zonder drank kun je lachen, ouwehoeren, lol maken, zeiken, zeuren en zemelen!!! Hihi.

Ik ben vol bewondering.

Heb een goeie dag. Beloon jezelf ook met iets he. Het is een hele prestatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, uithuilen en opnieuw beginnen. Niet blijven hangen in schuldgevoel, daar is het nu alweer te laat voor. En ophouden met dat gezeik dat je het niet waard zou zijn!!!!
Jammer dat het niet gelukt is.
Vandaag begin je gewoon weer met dag 1. Is volgens mij ook de enige manier.
Blijf schrijven, hier is niemand onfeilbaar!

Zeeman, hoe was je eerste nuchtere nacht? Heb je een beetje lekker geslapen?
Heb een goeie dag en zet um op met dag 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marion,
Kop op meissie ik heb na bijna 3 maanden gestopt te zijn geweest ook 2x een slippertje gemaakt.
Ben maar weer opnieuw gaan tellen, is niet leuk maar ik heb er wel van geleerd.

Ik vind het enorm dapper dat je hier op het forum durft toe te geven dat het ff niet goed is gegaan.

Alleen om je eerlijkheid kun jij je al op de borst kloppen.

Liefs Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Ferry,

Echt van harte hoor.

Trek ik me helemaal aan op.
Ben nu in week 4, door de week geen probleem maar wat ik met die vrijdag heb daar snap ik niets van.

Zo raar dat er een dag is die zo aanlokkelijk is.
Voor mij betekend het in het weekend NIET naar de supermarkt toe.

Mieke

Een nuchtere meid is op haar toekomst voorbereid:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje, (hehe eindelijk verbinding met het forum, pc is niet helemaal in orde geloof ik)

Nou, zaten we gisterenavond samen in de drinkput. Bij mij werd het ook nog half 3, eerst wijn daarna bier...tja
Ik voel me trouwens wel redelijk.

Anna, begin ik toch iets te voelen? Wroeging, schuldgevoel, had ik niet beter dit of dat en ik mis hem wel een beetje, maar ook weer niet....

Ik moet mezelf maar weer bij elkaar rapen, kom op sneeuwwitje, samen(figuurlijk dan he..) onder de douche
Goed wat eten en wat bakken koffie, dan wil het wel weer.
Beetje plamuur op het gezicht helpt ook nog wel eens....
hoor mij.......

Allemaal een dikke knuffel

Zeeman, harstikke goed!!!!!Hou vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag,

Was even licht in paniek. Kon het forum niet op, was denk ik even uit de lucht...tja, Fran zei gisteren al dat ze al wist dat ik forumverslaafd ben, ik geef het maar toe. En ik vind het wel best ook. Ik denk dat ik de enige niet ben.
En nu ben ik dan op het forum en weet ik niks meer te zeggen.
Alleen felicitaties aan iedereen die weer een mijlpaal gehaald heeft en een bemoedigend woordje voor degenen die vandaag opnieuw gaan beginnen. Alle begin is moeilijk, maar onmisbaar voor een vervolg. Dus gewoon gaan met die banaan....

Een fijne dag allemaal en tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna, PROFICIAT MET JE DRIE MAANDEN ADB!!!!

Daar kan ik nog niet aan tippen.

Sneeuwwitje, ik ben ook in een valkuil gestapt.

Ik had vorige week best last van Gremlins. Maar omdat ik refusal gebruik dacht ik veilig te zijn. En ik ben heel medicatietrouw.
Zaterdag had ik visite en die had een fles wijn meegenomen.
Omdat ik mijn onderhoudsdosis op zaterdag en woensdag neem heb ik in een opwelling een slokje wijn genomen. En ben gaan afwachten of ik iets voelde. Niet dus, ik heb die avond heel voorzichtig een glas wijn gedronken en omdat ik niets merkte heb ik er nog een gedronken. Zondagavond heb ik weer 2 glazen wijn gedronken en voelde me heel 'volwassen'.
Zie je wel? Ik kan het best...

Gisteren had ik weer veel stress op mijn stage, was om 17:00 uur klaar en bedacht me dat 1 glas wijn me wel zou ontstressen. Ik heb er 6 gedronken en thuis nog een fles.
Ik wilde de brui aan alles geven gisteren, voel me vaak heel onzeker over mezelf op m'n stage en da's een rotgevoel. Maar ik wil helemaal niet stoppen met de opleiding.
Ik denk dat ik op een punt ben beland waar ik vroeger altijd afhaakte, het wordt te moeilijk voor mezelf, het is niet de stof, daar heb ik geen moeite mee.
En die rotzenuwen daar moet ik echt iets aan doen, heb een afspraak bij m'n huisarts en ik wordt vanmiddag teruggebeld door Parnassia over hoe dit nou kan gebeuren terwijl ik ref. slik.
Want een ding is wel zeker, ik wil niet drinken!!! Verd****!! Ik snap het niet hoor, ben helemaal in verwarring nu. Waarom ben ik niet goed ingesteld op die refusal?!
Moet ik nou die hele maand weggooien en opnieuw gaan tellen? Voel me echt beroerd hierover.

Het hakt er ontzettend in, loop bijna krom van de pijn in m'n maag weer. Bah, voel me gewoon een soort in de steek gelaten door die refusal. Dat slaat wel nergens op dat weet ik wel maar toch.

Durfde me ook bijna niet meer op het forum te vertonen, gedoe vorige week, onzeker over mezelf, Gremlins, 't laat wel zien dat met een beetje tegenwind ik weer heel zwak wordt. Ben er nog lang niet, moet dat ook maar weer gaan inprenten, gedachtes bijstellen, ik functioneer gewoon nog niet zoals ik zou willen. En hoe eerder ik me neerleg bij de gedachte dat dat nog een hele tijd gaat duren hoe beter dat is voor me denk ik.
Gelukkig heb ik meteen aan de bel getrokken bij de juiste personen deze keer.

Groetjes, Cato.

Oh en Ferry, ik zou inderdaad nog een keer met je vriend om de tafel gaan zitten en hem uitleggen in welke situatie hij jullie geplaatst heeft. Misschien denkt hij er nu ook zo over maar durft hij er niet op terug te komen. Ik hou zelf altijd wel van openheid en ik denk dat als hij het niet zelf aan zi'n vrouw verteld ik dat wel zou doen. Na dat gesprek met hem natuurlijk. Ik bedoel, het is toch ook gewoon gemeen om iemand in iets te laten geloven terwijl je zelf weet dat het over is? Ik ben zelf ook wel eens op een misselijke manier aan het lijntje gehouden omdat dat in het voordeel van die ander was en dat is heel erg en bijna onverteerbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!

Bambam jouw lach heb ik wel nodig want zelf ben ik een beetje down....Het zal wel even een paar dagen zo blijven. Vandaar ook gisteren die behoefte aan drank...

Sneeuwwitje jammer volgende keer beter joh!! Gewoon weer op nieuw beginnen en weet niet of je thee drinkt? maar koop anders een mooi potje voor je zelf en lekkere thee dan gebruik je dat als ritueel als je alcohol behoeftes hebt!!

Even verder lezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ADB'ers,

Ik denk dat de server er vanmorgen even heeft uitgelegen, had namelijk hetzelfde probleem. Ik had bijna een bericht per flessenpost willen sturen, maar had 'gelukkig' geen lege fles in de buurt.
(Toch weer een uitdrukking uit de zeevaart, velen zullen er nog volgen, haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cato,

Lees net je berichtje goh!! Zie het als even een tegen wind en probeer gewoon weer verder te gaan.... leg de lat niet te hoog voor je zelf!! Als je weet dat je op dit soort momenten altijd alles op geeft blijf dan door vechten en O wat zal je je straks goed voelen....
Ik denk dat het even in de lucht zit dat we allemaal in een dip zitten er zijn er meer die nu even neer vallen (zullen de blaadjes wel zijn)maar we kunnen gelukkig ook weer opstaan.....

Succes en laat je niet gek maken door die gremlins!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Ellie, ik kan echt wel even wat steun gebruiken nu.

Ik merk dat ik enorme behoefte heb om gewoon te praten en in mijn omgeving zijn er nu eenmaal geen mensen met wie ik over m'n onzekerheden kan praten. Best wel moeilijk heb ik het daarmee.

Hoe is het eigenlijk met jou? Ik las dat je een beetje down ook bent? En kun jij de gremlins van je af houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...