BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Waarschijnlijk had ik die dip dan ook wel maar het lijkt wel alsof ik me er meer bewust van ben. Fysiek ook. Ik word soms misselijk of licht in m'n hoofd. Toen ik dronk zette ik me er aldoor overheen. S' avonds een vrouw, s' ochtends een vrouw, of zoiets. Ik weet het niet precies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Heb jij die dip dan ook smorgens vroeg of gewoon heel vaak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Anna, ik zat me een beetje te vervelen en heb dat er toen maar eens onder gezet. Officieel heet dat handtekening, hè? Ik vond hem wel mooi, maar bedacht me toen ineens dat het er inderdaad ook mistig kan zijn, vandaar die toevoeging tussen haakjes. Aan de andere kant kun je boven op de berg ook boven de wolken zitten en een stralende zon boven je hebben. En in het dagelijkse leven kun je ook op de top van een berg zitten en zul je toch ook af en toe eens mistige dagen meemaken. Het is nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Zal ik hem maar weer weghalen? Misschien wat overdreven allemaal... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 ADB'ers,Goede nieuws, zojuist kunnen aanmelden voor de Internet behandeling, er is weer plaats. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Katrina, ik ben het met Femmy eens. Als je een melding doet waarop je geen reactie wil, doe die melding dan maar liever niet.En als nieuwe mensen zich hier aanmelden, worden ze serieus uitgenodigd mee te komen schrijven. Als iemand op de dagdraad een probleem meldt dat met drinken te maken heeft, zoals Femmy gisteren, dan wordt daar serieus op ingegaan.En als een aantal mensen soms een beetje melig is, en een beetje lol heeft samen, moet dat ook kunnen. Iemand die zich daaraan stoort kan dat gewoon zeggen, en ook erbij vertellen wát hem of haar dwars zit. Dat is iets anders dan het neerleggen van een raadselachtige mededeling of vraag, om vervolgens uit te loggen zonder verdere uitleg te geven.Wij zijn hier allemaal gelijken Katrina. Niet één persoon bepaalt waar de discussie over gaat, of wat het niveau is. En als dat je af en toe niet aanstaat, dan lees je toch gewoon even niet.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Een forum is geen statisch pamfletEen forum leeft door de mensen die er op schrijvenZoals in elke groep mensen kunnen gesprekken wendingen nemenvan bloedserieus tot rasflauwekul en vice versa.Een ieder die zich in de groep bevind kan kiezenmeedoen of even wat anders gaan doen.Onderonsjes hebben een functie, ze geven lichte informatie, gezelligheid, ze verdrijven in elk geval de tijd.Maar ze worden ook net zo makkelijk opzij gezet om serieuze zaken op te pakken, steun te geven als dat nodig is..dat is hier wel bewezen.Vind ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Dat vind ik ook, mooi gesproken Koh.Bammie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Hallo, ik wil iedereen een compliment geven.Dit is een leuk en actief forum waar ruimte is voor iedereen.een van de dingen die mij oviel toen ik overstapte van MD hier naartoe is dat je bijna onmiddelijk reactie krijgt op wat je ook zegt.Of je nu iets leuks wilt delen of dat je nu serieus over een alcohol gerelateert onderwerp wilt praten.Ik heb al meerdere keren gezien dat iemand een serieus bericht plaatst tussen een boel LOLen meteen is het afgelopen met het 'geiten' en de aandacht is bij die persoon.En dit is met mij ook al een paar keer gebeurt, de laatste keer nog niet zo lang geleden.Het bevalt mij prima zoals het is.Catootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Zeeman, gefeliciteert met je internet therapie.En knappe actie van gisteren.Pluim voor jou !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Zeeman en Marieke,allebei heel veel succes met de behandeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Hey Marieke wat goed!Succes joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Kohtje, je hoefde overigens niet serieus op mijn vraag over die berg te reageren hoor, ik zat je een beetje te dollen. Ik vind het wel een mooie uitspraak.Cato, zoals jij het zegt ervaar ik het ook. Ik heb in de vier maanden dat ik hier schrijf heel veel steun gehad aan dit forum. Zowel door de serieuze reacties en discussies, als door de lol, die je hier af en toe kunt hebben. Het forum voelt voor mij alsof ik onder een groep vrienden ben. En met goede vrienden bespreek je serieuze zaken, en je maakt plezier. Het hoort er allebei bij.BamBam, ik heb niet echt een ochtenddip. Meestal juist 's middags. Maar toen ik nog dronk had ik wel altijd een enorme ochtenddip. Overigens heb ik ook heel vaak dat wat lichte gevoel in mijn hoofd gehad. Net alsof ik een soort kater had. Ik denk dat dat ook met het niet drinken te maken heeft. Ik heb het nu al een tijdje niet meer gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Zeeman en Marieke, fijn dat jullie je konden aanmelden. Veel succes met de behandeling.Misschien ook een tip voor iedereen die op de wachtlijst staat? Ik heb begrepen dat je niet op dat mailtje moet gaan zitten wachten, want dat komt dus niet. Gewoon regelmatig proberen aan te melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Lieve Mieke,Fijn dat je de weg terug hebt gevonden, naar het forum. Bijna iedereen heeft in het begin, aanloop trubbels. Hoort volgens mij bij het afkicken. Kop op meid en nu weer schrijven, dan komt het best wel goed.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Joann, heb jij je al aangemeld? Of ben je al bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Ik had me in september aangemeld maar toen was er geen plaats.Zit nu te twijfelen, ben al 9 weken adb(op naar 10) en vraag me af of de behandeling veel toe kan voegen. Niet dat ik alles al weet hoor, zo bedoel ik het niet. Maar de eerste vijf contatcten zijn gericht op het in kaart brengen van je drinkgedrag en daarna ga je doelen stellen.Ik weet het net zo goed, iemand tips, suggesties, ideeen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Zie je nou wel Katrina, dat het verhaal een wending neemt als er wat serieus ter sprake wordt gebracht.Hoe zou je je gevoeld hebben als er niemand op jouw mededeling gereageerd zou hebben? Ook al vind je een reaktie niet nodig, ik denk dat je je totaal genegeerd zou hebben gevoeld. En nou niet zeggen dat je je nu aangevallen voelt...wie een bom gooit kan een explosie verwachten. En als je je verschuilt voor de explosie zoals jij nu doet zul je als je weer een keertje kijkt toch de krater zien die je bom heeft veroorzaakt. Maar ook dat het forum veerkrachtig is en verder gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Mijn reactie is te vinden in mijn eerdere bericht vandaag, laatste regels, blz 2, 12:55 uur.quoteMaar de laatste week voel ik me zo gesterkt door jullie allemaal op dit forum dat ik daar op dit moment helemaal geen behoefte meer aan heb. En uit de grond van m'n hart: "ALLE ADB'ers : BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!!! ", voor jullie allemaalünquoteGeen reden om constant depri te zijn of elkaar een depri aan te praten. Nogmaals mij heeft dit forum gigantisch geholpen en als dat ook met, al is het op maar 1 ander persoon net zo'n effect heeft, werkt dit forum naar mijn mening naar behoren.En verder vind ik het verspilling van mijn tijd om hier ook maar een letter meer over te tikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Hoi Marieke en Zeeman,Fijn dat het jullie is gelukt, je aan te melden, heel veel succes. Ik hoop dat het jullie net zoveel oplevert, als het mij doet.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Katrina,AUB, begin nu niet opnieuw, we hadden het toch afgesloten!!!! Als je erniet mee kunt omgaan.Stop erdan mee, ik smeek het je. HOU OP.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Nooit gaan smeken Ferry, niet doen.He laat dat gezeik nou ff zitten en reageer liever op mijn vraag. Dank u.En femmy, jij alvast bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Ferry, dronk jij nog toen je begon met de behandeling?Ik heb het gevoel dat ik al een aantal stappen gezet heb. En wat Femmy beschrijft dat je eerst gaat onderzoeken of en hoeveel je dan weer gaat drinken, ik weet het niet hoor.Ik had daarnet ook zin in bier maar zet thee. Lief komt thuis met de boodschappen, normaliter ging daarna de wijn open en drinken maar. Rivella en Crodino. Tja, zin in drinken blijf ik misschien wel altijd of heel lang houden. De kunst is het om het niet te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Femmy, je vraagt helemaal niet teveel aandacht. Je zat gisteren met een probleem, namelijk wat je met die verjaardag aan moet, en het was terecht dat je hier andere mensen naar hun mening vroeg. Daar is dit forum voor.Ik denk dat je, net als heel veel mensen hier, gewoon een beetje onzeker bent. Dat geeft niets. Als je ergens mee zit, gewoon praten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 IK ben blij met dit forum,Ik heb hier mijn vrienden ontmoet, waar ik mee kan lachen en mee kan huilen,waar ik naar kan "luisteren" en waar ik wat van kan leren,waar ik kan ondersteunen en waar ik altijd op terug kan vallen.Nog even het laatste complet uit het gedicht van Toon.Pas als je iemand hebt ,die met je lacht en met je grient,dan pas mag je zeggen ik heb een vriend.EN ZO ZIE IK HET FORUM. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden