Spring naar bijdragen

Zaterdag, 11 november 2006


BamBam

Aanbevolen berichten

Lief Bammetje,

ik zou je wel advies willen geven of je nou wel of niet die behandeling moet gaan doen, maar ik heb met deze vorm van behandelen geen enkele ervaring.
Als ze in de eerste vijf contacten je drinkgedrag in kaart brengen kun je toch zeggen dat je al zoveel weken ADB bent en dat ook wilt blijven? Kunnen ze die eerste vijf contacten terugbrengen naar één en kun je misschien eerder "afstuderen"?? Ik weet niet hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hihi Kohtje, dat afstuderen vind ik wel leuk. Ik denk dat ik het niet ga doen. Ik kan vragen en moeilijke momenten hier ook wel bespreken en dat doe ik ook wel. Thuis kan ik veel bespreken dus dat is geen probleem. Zoals ik net ook zei; ik ben nu ADB en bekijk het per dag. Weer sociaal gaan drinken is voor mij denk ik niet weggelegd. Niet dat ik het stiekum niet zou willen. Niet dat ik het nooit meer zou doen, ik geef geen garanties voor de toekomst.
Maar ik ken de valkuilen wel aardig denk ik zo.
De veranderingen die ik door moet/wil voeren zijn niet alleen alcohol gerelateerd. Daar is nog veel winst te halen, ik weet alleen nog niet welek steun ik daar bij nodig heb.
Nou ja, ik laat het nog maar even in me omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Goed meid, gaan we samen beginnen.
kom ik je maandagmorgen ophalen en na de behandeling samen huiswerk maken hahahaha


BamBam (Flintstones fan??),

Die gedachte kwam ook ff bij mij op, na 6 dagen ADB, heb genoeg aan het forum !, maar toch ga ik het proberen, immers baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik heb bij het eerste vragenformulier inmiddels aangegeven dat ik dankzij dit forum nu al 6 dagen droog sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Joann, goh, nu zijn jullie met zijn drieën.

BamBam, ik kan je niet goed advies geven. Ik begon de behandeling met de bedoeling te minderen, maar heb uiteindelijk besloten toch maar te stoppen, want dat minderen lukte niet. Maar wat Ferry zegt is wel waar, je krijgt een hoop adviezen en teksten om te overdenken, en dat heeft mij wel geholpen er op een andere manier mee om te gaan. Valkuilen te herkennen, 'niet helpende gedachten' te herkennen, maar juist ook de helpende gedachten die ik vaak toch wel had, maar zelf niet herkende.

Femmy, ik zat in het begin de boel ook een beetje te belazeren hoor. Vorig iets meer dan een jaar geleden heb ik ook de internetbehandeling bij Minder Drinken gedaan, en ben meteen daarna ook weer gaan drinken. Dat was dus ook geen succes. Bij mij deed de combinatie behandeling en forum het. In het alcoholschrift kon ik liegen, maar hier op het forum niet. Waarom weet ik niet, maar zo werkte het bij mij. Op een gegeven moment zag ik in dat ik er alleen mezelf mee had, als ik niet eerlijk was, en toen ging de behandeling ook goed.

Nou, veel succes allemaal met de behandeling, en met kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Zelf werd ik helemaal tegendraads van de internettherapie. Ik vond het zo moeilijk om altijd maar trekmomenten en zo in te vullen en daar dan een uitleg aan te geven. Ik dacht altijd: Jamaar, ik wil gewoon drinken! Om welke reden dan ook. Blij, verdrietig, kwaad, gelukkig, regen, zonneschijn...
Maar het zit nu eenmaal in me om me te gaan verzetten als ik me om een of andere reden betutteld voel. Ik ben ergens in de puberteit blijven hangen, vrees ik... Ik begrijp daarom ook Femmy's redenering wel.

Maar veel mensen hebben er heel wat baat bij gehad.

Zo, net lekker gekookt en gegeten. Was lang geleden! Nu voor de tv gaan hangen. Dat helpt bij mij altijd om het droog te houden.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik moet gaan eten, vrouwtje roept. Hond uitlaten en douchen en dan de auto in. Naar feest schoonzuster. Dus ik weet neit of ik vanavond nog kan schrijven. Hou het gezellig. En ik hoop morgen niet de hele morgen niet de hele morgen nodig te hebben om bij te lezen (geintje).
Misschien nog even straks.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Joann jij ook aangenomen, wat goed

Gaan jullie met z'n drieen gelijk op .

Ik voor mezelf voel de behoefte niet zo, het gaat lekker zoals het gaat,
net als BamBam heb ik ook zoiets van, tsja zou best een glaasje lusten maar doe maar liever niet.

Stond ook wel te weifelen vanmiddag bij de wijnschappen van AH, stond echt een soort peinzend van een afstandje te staren (niet langer dan 10 seconden hoor maar toch) maar dacht bij mezelf aan vorige week en aan het goede gesprek dat ik heb gevoerd op m'n werk. Nee doe maar niet dacht ik bij mezelf.

En toen was het over ook, het zou zo zonde zijn, ik wandel sinds een paar dagen ook naar de supermarkt ipv fietsen, ben weer begonnen met m'n grondoefeningen en joggen en wil ook weer m'n zwemtraining gaan oppakken binnenkort.

Heb ook geen trek trouwens, vanmiddag dacht ik dat het wel gezellig zou zijn ofzo, vanavond een glaasje, nou het is net zo gezellig met een kop koffie. Drink al een paar weken decaf vanwege m'n zere maag maar sinds een paar dagen drink ik na m'n eten een kopje echte koffie en lekker vind ik dat joh.
Het is gewoon die verslaving die mij laat denken dat het 'gezellig' is, een glas wijn. En laveloos worden wil ik helemaal niet dus..
jullie merken het wel, ik slik dus geen refusal.
Bedacht me dat ik 4 weken niet hoefde te drinken, had ook geen trek, terwijl dat dus al die tijd gewoon kon.
Nou, dan kan ik het ook wel zonder. Heb voor hetere vuren gestaan in m'n leven.
Serieus, zo denk ik er nu over.
Ik zie het allemaal wel, voel me lekker zoals het gaat nu, kom weer in beweging, begin weer goed voor m'n lijf te zorgen, krijg inspiratie voor m'n huisje en niet meer alleen maar bezig met de opleiding.

Het is fijn dat mijn gedachten gelezen en opgemerkt worden, goed om te weten dat ik niet beoordeeld of veroordeeld wordt.
En zo hoort het ook. De wereld buiten is al hard genoeg, laat ons hier maar gewoon lief zijn voor elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

Het tegendraadse dat jij beschrijft had ik ook bij de internettherapie hoor. De trekmomenten begonnen bij mij zo rond vijf uur 's middags, en gingen gewoon door totdat ik in bed lag. En ik vond het ook moeilijk om daar gedachten bij in te vullen. De gewoonte was zo ingesleten dat ik gewoon alleen maar trek had, klaar.
Uit een vorm van opstandigheid heb ik dat ook heel vaak zo ingevuld. Wat was ik aan het doen, dat kon ik nog wel invullen, hoewel het antwoord 's avonds vaak was: drinken. Wat voelde ik: gewoon, trek. Wat dacht ik: ik wil drinken. Ik vond het vaak ook zonde van mijn tijd om het in te vullen.
Maar ik denk dat de hulpverleners ook aan dit soort antwoorden wel iets hebben. Het gaf toch aan wat drinken voor mij betekende. Ik wilde gewoon drinken van het moment dat ik thuis was van mijn werk, totdat ik naar bed ging.
Ik heb wel veel gehad aan de 'gesprekjes' met mijn hulpverlener, die ik altijd uitvoerig beantwoordde. Daar kon ik wel in kwijt wat mij bezighield. En de teksten die hij mij stuurde om te lezen hielpen ook om een duidelijker zicht te krijgen op mijn drinkgedrag, en daar iets mee te doen.

Toen ik eenmaal stopte met drinken, werd het beschrijven van de trekmomenten pas zinvoller voor mij. Het dwong me na te denken over waarom ik nou zo graag wilde drinken, wat ik ervan verwachtte. En toen de trekmomenten eenmaal begonnen af te nemen, hielp het invullen ook om inzicht te krijgen in de momenten dat ik nog wel trek had, die momenten te analyseren. Misschien heb je het niet lang genoeg volgehouden, om de zin ervan te ontdekken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...