BamBam Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goedemorgen allemaal.Nog niet bijgelezen maar ik zie dat Joann haar bedtijd niet heeft gehaald.Weersverwachting, eerst veel regen maar later breekt de zon zo nu en dan door. Gelukkig maar.Keek net op de buienradar en het regent in het gansche land.Niet vergeten snoep in huis te halen.Sint maarten, Sint Maarten,de koeien hebben staartende meisjes hebben rokjes aan,daar komt Sint Martinus aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goedemorgen!3 dagen geen wijn (ok, door de refusal) en ik voel me perfect. Mijn dochters warn om kwart over 8 wakker en aan het spelen (ze zijn 7 en 9) en normaal gesproken irriteerde me dat al.. Nu dus helemaal niet.Femmy,gewoon naar dat feestje gaan, probeer het boek van allen carr eens te lezen, nooit meer een kater. (hoor wie het zegt )Desnoods zeg je dat je aan een antibiotica kuurtje zit.. Je hebt het in gedachten nu al zo vaak als een nachtmerrie beleefd dat het eigenlijk alleen maar kan meevallen..Of plan iets leuks voor jezelf morgenochtend (sauna etc. ) op een vroeg tijdstip waarop je normaal gesproken lag te kateren.. geeft een goed gevoel joh!veel suces allemaal en een fijne dag..@zeeman: hoe was het gisteren..? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Die cirkels ff bekeken. Zware kost op een nuchtere maag, daar ga ik vanmiddag es ff voor zitten. Het klonk interessant en herkenbaar.Mijn beste Katrina. Ik wist toen ik naar bed ging al dat je een opmerking zou maken waar, of anderen nix van zouden snappen of die ze lullig vonden of die kwetsend zou zijn voor iemand anders.Ik vraag me af of jij daar een patroon inziet. Ik wel namelijk.Het doet me denken aan mezelf als kind. Als ik boos en/of verdrietig, teleurgesteld was ging ik naar boven. Nou ja, ging. Stormde ik naar boven.Ik schreeuwde dan allelei dingen naar beneden in de hoop dat er iemand langs zou komen. Die iemand zou mij dan liefdevol over m'n bol aaien en alle zorgen wegnemen. Dat gebeurd misschien in sprookje of in andere gezinnen, bij ons was dat niet zo.Er zit een patroon in, ook bij jou. Als jij boos, verdrietig, opstandig bent haal je uit naar anderen. Je voelde je onbegrepen, verdrietig, misschien alleen. Door je ziek zijn kon jij het feest niet volhouden en dat is een pijnlijk gevoel, in meerdere opzichten. Je bent nu echter volwassen Katrina. Als je meer steun wilt hebben zul je daar om moeten vragen en dat aan moeten geven. Het oude gedrag werkt niet meer, het levert alleen maar gezeik op. Vraag jezelf af of dat is wat je wilt, of wil je wat anders.Stoppen met drinken is een eerste stap, daarna zullen jij, ik, wij allemaal op zoek moeten naar ander gedrag. Oude pijn een plek geven, experimenteren met nieuw gedrag enz. Nou ja, zie maar wat je ermee doet.Heb allemaal een goeie dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Lianne, goed van je. Live the moment en geniet ervan!Probeer dit moment vast te houden in mindere tijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Dank je bambam,wil je ook een cappucino.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Moet ervandoor, kindjes komen beneden enne,.. die kunnen lezen!dag allemaal.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goeiemorgen,Ik ben weer droog overgekomen naar vandaag.Ik voel dat ik fitter aan het worden ben; heb zelfs een half uur gejogd gisteren. En niet omdat het moest van mezelf, nee, ik kreeg ineens zin om te gaan rennen.En ik ben tot rond twaalf uur opgebleven gisteravond ipv om 21:30 uur omvallen van moeiigheid.Nou, Dat is een ver**** lange tijd geleden zeg.Kreeg meteen weer zin in een wijntje maar zag wel heel duidelijk het patroon deze keer.ik voel me goed dus waarom zou ik niet...Niet dus want ik wil me nog veeeeeel beter gaan voelen Ha!Het ziet er lekker herfstig uit als ik naar buiten kijk, lampies zijn nog aan, beregezellig vind ik dat.Ben ook weer verder gegaan met in huis rommelen, er staat weer een en ander klaar wat naar de schuur kan of in de container. opgeruimt staat netjes.KGa nu m'n weekboodschappen opschrijven, ben aan het sonjaBakkeren en schrijf gewoon alles over uit het boekje.Echt ideaal.Koh, zag dat je ingelogd ben, hoestienou?En verder iedereen, ik reageer niet zo op stukjes want er komen zoveel reacties al van iedereen.Is dus geen desintresse, lees altijd alles hoor.Groetjes van Cato in herfstsferen.Catootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goede morgen,pffff, julie hebben heel wat afgeschreven, gisteren, Het is een dagtaak, om bij te lezen. Maar dat is weer gelukt. Jammer, dat er weer een ingesleten patroon, naar voren kwam. Hopelijk, gaat dat vandaag niet verder.Het weer is sh*t, ben al drijf nat geworden, met het uitlaten van de hond. Ga nu de zolder op, wat vogels klaarzetten, die straks naar een andere eigenaar toe gaan. En dan vanavond, naar de verjaardag van mijn schoonzuster. En dit is eigenlijk het eerste feestje, waar ik niet tegenop zie. Dus mensen, het went toch echt wel. Dus ook voor de anderen, die er nog tegen opzien. Het wordt steeds makkelijker. Tot Straks.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goedemorgen allemaal,Joann, Sneeuwwitje en Mieke, ik zie dat jullie het nog aardig uitgehouden hebben gisteren. Hoe krijg je het voor elkaar zeg, ik zat echt te tollen toen ik naar bed ging.Lianne en Cato, fijn dat jullie je zo lekker voelen. Ga vooral zo door. Ik was in het begin ook heel moe 's avonds Cato, maar dat wordt inderdaad minder. Gisteren was het toch ook aardig laat. Maar van Joann win ik het niet. Zal de jeugd wel zijn.BamBam, ik sluit me bij je mening aan. Goed opgemerkt van je. Was jij dat nou die gisteren vroeg of ik secretaresse ben? Ik had het wel gelezen, maar naderhand vergeten erop te reageren. Ja, ik ben op dit moment secretaresse. Niet dat ik daar een opleiding voor heb gehad, ik werk in feite nogal onder mijn opleidingsniveau. Ik heb uit het verleden ook wat redactionele ervaring, en ik had op de lagere en middelbare school altijd hoge cijfers voor Nederlands. Gewoon nooit veel moeite mee gehad. Alleen met die nieuwe spelling om de paar jaar doe je mij geen lol.Nou, ik hoop dat ik vandaag nog meer kan inloggen, want ik heb weer computerproblems, en deze pc is over een uur of zo weer bezet door mijn zoon. We zullen zien. Even koffie drinken, en dan gaan we beginnen met het dagelijkse zaterdagritueel van boodschappen, huishouden, was etc. etc.Ferry, je kunt je hond hier uitlaten, het is hier droog. Veel succes op de verjaardag vanavond.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goed zo Femmy,Lekker uitgeslapen, begin me weer iets fitter te voelen en ja de herfst heeft ook wel wat. lekker knus, kaarsjes aan.Bam Bam, bedankt voor de tip van St. Maarten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goedevandaag,Catootje, je had het goed, was vanmorgen al even ingelogd om te zien of het gisteravond/nacht niet al te ingewikkeld gemaakt was voor de "even-bij-lezers" van vanochtend. Nou, "even" bijlezen is er niet meer bij tegenwoordig. Wil je bijblijven dan moet je haast wel wakker blijven tot in de kleine uurtjes. En niet te ingewikkeld is helaas ook niet gelukt.Ik voel me wel al weer wat beter, net weer de wekelijkse boodschappen in huis gehaald samen met m'n lief en heb nu net pas de draad van vandaag gelezen. Ik heb voor mezelf besloten me even niet zo met de zwaardere kost te bemoeien, kan me er eenvoudigweg niet helemaal toe brengen om diep met alles en iedereen mee te leven. Dat is geen onwil maar gewoon vermoeidheid waardoor m'n denkvermogen even op een laag pitje staat. Misschien dat dat in de loop van de dag wel weer wat bijkomt, dat zie ik dan wel...Ik wens iedereen in elk geval een groot hart en stevige benen en daarmee een fijne zaterdag.Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 O ja, nog wel even een vraagje...Bammie, wat houdt Sint Maarten eigenlijk in? Hier merk je daar niets van van dat feest.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Joann, jij bent ongeloveloos wat betreft het aantal uren slaap in combinatie met 5 kinderen en het forum... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 En daar, mijn beste Koh sluit ik me bij aan, Joann is ongelofeloos.Sint Maarten, geen idee. het is geen Frieze traditie, ik kende het in ieder geval niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Zo Zeeman, heb je het droog kunnen houden? Hoe was je feest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 In België is Sint-Maarten een soort alternatieve Sinterklaas. In sommige streken krijgen de kinderen hun pakjes op Sint-Maarten, elders op 6 december. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 St. Maarten is oorspronkelijk een katholiek feest. Het verhaal gaat over een edelman, die op een gure herfstavond zijn mantel deelde met een bedelaar, en daarvoor beloond werd. Maar zoals veel van dit soort feesten is het verweven geraakt met de oude, voor-christelijke feesten. Nu houdt het in dat kinderen verkleed en met lampionnetjes langs de deuren gaan om een liedje te zingen, en daar dan iets voor krijgen. Een beetje vergelijkbaar met Halloween eigenlijk, maar dan niet zo eng. Vroeger had je Halloween ook niet hier in Nederland, dat is over komen waaien uit de VS. Maar je had dus wel St. Maarten, in ieder geval in de zuidelijke provincies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Goedemorgen allemaal,Ik ga zo lekker naar een Spa even heerlijk relaxen en bij babbelen met een vriendin!!!Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 He Anna,Dat zingen doen ze bij ons niet. De kinderen krijgen gewoon snoep en pakjes. Zingen doen ze hier op Driekoningen, maar dat begint te verdwijnen.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Waar ik vandaan kom zongen ze ook met driekoningen, zo kon je 2x per jaar iets krijgen. Maar wij deden geen pakjes met St. Maarten, dat was met Sinterklaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Een spa Ellie?? Soort sauna ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Bij ons was het ook op Sinterklaas, maar 1 dorp verder was het op Sint-Maarten. Waar is de tijd?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2006 Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 En er was altijd ergens net buiten het dorp een enorme houtstapel van dode takken die in het najaar gerooid waren. Die werd dan na afloop van de optocht (ja, wij hadden een optocht met lampionnen) aangestoken, dan had je een heel groot vuur. Gezellig. Wij mochten er altijd langer voor opblijven. En na afloop gingen veel mannen geloof ik naar de kroeg.Maar nu ga ik boodschappen doen. Ik heb mega-computerproblemen. Kan niet in mijn mail en zo, alleen het forum kreeg ik nog net opgestart. Ik hou mijn hart vast voor de rest van de dag. Grmbldegrmbldegr, en het is weekend!Ik hoop tot straks,Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2006 Fran, ben geen surinaamse, geen antilliaan, maar een grijs wordende, witte, Friezin. Moet aldoor zo lachen om de beelden die mensen bij elkaar hebben/krijgen.Kan niet zo goed op gang komen. Ben jaloers op de energie van Joann. Zo laat naar bed, vijf kinderenb, pfff. het idee alleen al doet mij op een bult zakken. Mijn sportaktiviteit ging niet door. Ik dwing mezelf nu ff wat in huis te doen. Kan ik daar straks tevreden over zijn.Er overviel me zo'n oud, bekend gevoel. aCH WT AL IK GAAN SCHOONMAKEN, HET HEEFT TOCH GEEN ZIN. oH WAT IS HET VIES, ER IS GEEN DOORKOMEN AAN(VIES VALT WEL WAT MEE HOOR MAAR HOOO, capslock, ik mag graag overdrijven. Ik moet mezelf dan echt even toespreken dat ik niet zo moet overdrijven. En dat ik niet alles in 1 keer goed hof te doen. Kleine stapjes zijn ook goed. Jaja, een mens weet het wel maar om het altijd toe te passen...Maar mezelf bij kop en kont gepakt(knap he) en een start gemaakt. Maar ja nou zit ik hier al weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden