Spring naar bijdragen

Zondag 12 November


Lianne

Aanbevolen berichten

Wat een hoop lege calorieen die alcohol idd!
Blij dat we daar van af zijn toch?
mijn ogen staan ook frisser.. en zoveel dronk ik echt niet (vond ik)
Het heeft alleen maar voordelen om niet te drinken als je logisch bent..
(maar toch...)
groetjes..

net weer braaf refusal genomen
Cato, jij bent van R af las ik..?
Wie gebruikt het dan nog meer..?
Of ben ik de enige,,?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lianne, bofkont, na drie dagen niet drinken al afvallen! Mij is het nu, na drie maanden, eindelijk gelukt een kilootje af te vallen. Niet dat ik heel erg dik ben hoor, maar 2 of 3 kilo mag er wel vanaf van mij, maar dat vlot dus niet zo heel erg.
Wel ben ik in mijn gezicht was afgevallen, dus dat valt andere mensen wel op. Ik heb er al een paar reacties op gehad, ook van mensen die dachten dat ik niet in orde was. Tja, je valt altijd het eerste af op de plaatsen waar het niet zonodig hoeft hè.

Ik slik alleen vitaminen van het eigen huismerk van het Kruidvat. Lekker goedkoop, en ik neem maar aan dat die ook niet zo slecht zijn. Ik kan echt geen tientallen euro's aan vitamines etc. gaan uitgeven hoor.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Teleac cursus, maar maandagavond is nou niet echt de avond dat ik gewoonlijk achter de buis zit. Niet iets voor mij denk ik dus, maar er zullen allicht wel mensen zijn die er iets aan hebben, en daar gaat het om. Er was hier toch ook iemand die die Teleac cursus wilde gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er weer,

Mijn vader heeft gelukkig geen beroerte gehad, zoals een aantal jaren geleden.
Hij is al dagen aan het overgeven en ontzettende pijnen, hierdoor is hij vannacht flauw gevallen en met zijn hoofd tegen een kastje gekomen.

Katrina, Mijn moeder ken ik niet anders dan dat ze liegt. In mijn jeugd en later ook nog, ging ik er altijd tegen in. Ze gaat dan een a- sociaal gedrag vertonen, dat wil je niet weten.
Ze vertelt al mijn hele leven, dingen over mij, die totaal niet waar zijn. Hier heb ik mijn hele leven gedacht verantwoording voor te moeten afleggen, tegen anderen.
Ze is ook al vanaf mijn puberteit ontzettend jaloers op mij, mijn vrienden zijn niet goed, mijn buren deugen niet, mijn man is saai, mijn zoon deugt niet en ga zo maar door.
Als ze niet de aandacht krijg, is ze niet te genieten, menig feest heeft ze daardoor verpest.
Ik kan er boeken over schrijven, bah bah bah
Ik heb mijn vader vroeger weleens gevraaagd, waarom hij niet bij haar wegging, hij zei, dat kan ik mijn kinderen niet aan doen. ( mijn zus is 9 jaar jonger )
Liters alcohol heb ik door haar gedronken, om het te verdringen, te verdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marjon,

Gelukkig dat je vader geen beroerte heeft gehad, dat moet een hele opluchting voor je zijn. Maar mij lijkt dat hij morgen toch maar even contact met de huisarts op moet nemen, want dat flauwvallen kan toch ook niet goed zijn.

Verdrietig dat je zo'n moeder hebt. Er zijn hier toch wel erg veel mensen die zwaar beschadigd zijn door hun jeugd en ouder(s), en daardoor aan de drank zijn geraakt. Waaronder ondergetekende. Triest vind ik dat, vooral ook als je bedenkt dat het nog steeds doorgaat. Dat er nog steeds dagelijks kinderen beschadigd worden door hun ouders, waarvan de kans groot is dat ze precies dezelfde kant opgaan als wij gedaan hebben. En nog triester is het, dat dit bijna niet te voorkomen is. Kinderen die mishandeld worden kunnen dan wel uit huis geplaatst worden (hoewel zelfs dit vaak te laat gebeurd, zoals de laatste jaren herhaald uit het nieuws gebleken is), maar de psychische schade die kinderen leiden is veel minder zichtbaar, en daar gebeurd dus niets mee. We kunnen alleen maar proberen het zelf zo goed mogelijk te doen.

Hou het vandaag maar droog meid. Veel beterschap me je vader.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion,

Al lijkt het voor nu wel mee te vallen met je vader, normaal is het toch ook niet. Het lijkt mij ook, zoals Anna al aangeeft, dat daar wel een dokter bij mag komen..al is het maar om iets tegen de pijn voor te schrijven.
Zo'n moeder lijkt me ook geen lolletje. Mijn moeder loog gelukkig nooit, maar in haar ogen deed ik het ook nooit goed. Vriendjes, school, later vriendinnen, werk, noem maar op..Ik voldeed niet aan het ideaalplaatje dat ze voor ogen had en daarom deugde ik nooit, en hoewel we elkaar nu wat los hebben gelaten -tegen haar zin overigens- doe ik het nog steeds niet goed in haar ogen. Ook al ziet ze dat ik me prima red. Ik zal er altijd voor haar zijn als ze me nodig heeft, maar praten over wat ik allemaal uit het verleden heb meegekregen (wat tijdens de behandeling veelvuldig aan bod kwam) is aan haar niet besteed. Dat ziet ze als een aanval terwijl het geen aanval meer is maar niets meer en niets minder dan een constatering van feiten. Ze weet het altijd zo te draaien dat zij slachtoffer was en ik onwillig en daardoor mede oorzaak van m'n eigen "falen" in de maatschappij, dat ik dus in feite m'n eigen schuld ben...?? Als ik er nu over begin zou het er op neer komen dat zij ongelukkig is geworden door mij en niet ik door haar. Wie was er nou de opvoeder, wie was er verantwoordelijk?
Ach ja, ik denk dat meerderen hier wel een of meer boek(en) over dit soort dingen zouden kunnen volschrijven.... Het ouderschap zelf kan ik niets over zeggen. Vaak denk ik 'helaas' soms ook wel eens 'gelukkig maar'. Maar meestal denk ik helemaal niets want het is nou eenmaal zo...Dat zijn de gelukkigste momenten.

Ik wens je in ieder geval sterkte met je vader en ook met je moeder.
Laat je niet hoteldebotel maken, probeer je te ontspannen, meid. En hou je koppie lekker helder.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion,

Gelukkig is het zo te zien niet zo ernstig met je vader. Maar ik zou toch de huisarts even inschakelen.
Gezien het verleden van je vader. Een beroerte in het verleden is niet mis. Mijn moeder heeft het ook gehad. Wat je vertelde wat de simptonen van afgelopen nacht waren. Rinkelde erbij mij een belletje. Het kunnen voorboden zijn van een nieuwe tia of beroerte. Ik wil je echt niet bang maken. Maar dit is mijn ervaring geweest met mijn moeder, alweer heel wat jaren geleden. En de dokterspost is er perslot van rekening voor. Beter een keer teveel, bellen.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor jullie lieve berichtjes.

Ik weet het , er moet een dokter komen, dat was ook zo bij de vorige beroerte, toen belden ze mij ook pas de volgende dag.
Ik heb toen de dokter laten komen en die zei, dat hem niets mankeerde en dat ik me veel te ongerust maakte.
Ik zei nog vreemd, hij kan met een oog niet meer zien enz.
Achteraf was het wel een hersenbloeding.

Ik heb er vanmorgen ook wel op aangedrongen, maar ze zijn stront eigenwijs en willen in het weekend geen arts raadplehen, want het valt nu wel weer mee. gggrrrrr

Misschien, dat het mijn zus lukt, want zij is het lievelingskindje van mijn moeder.

Kohtje, Ik herken je verhaal. Maar toch zoals vanmorgen zeg ik tegen haar. Je hebt me vannacht niet gebeld, dat kan ik zien op mijn telefoon, dus waarom zeg je dat, terwijl het niet waar is. ( shit, ging weer die confrontatie aan ).
Dan zegt ze, ik heb je wel gebeld, maar dan zal ik wel een verkeerd nummer gedraaid hebben, goh dat had ik vanmorgen ook al, toen ik Lisette ( mijn zus ) belde, toen kreeg ik ook een ander aan de telefoon.
Zal wel van de spanning komen. Ze is zo slim in het liegen, ik ga er dan maar niet meer op in, maar elke keer zit ik me wel weer op te naaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

God jongens wat heb ik nu ff zin om te drinken.
Al die verhalen over stoppen, klitsieklatsie en de patsboemtheorie.
Ouders die ons teleurstellen, verdriet, pijn, verdriet en pijn x heel vaak

de roe van de drank, de roes, de roes daar heb ik nu heel veel zin in.
Maar ik ga het NIET DOEN godverdomme, ik doe het niet

Ik heb verdriet, laat maar komen maar het valt niet mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen BamBam, je bent net zo goed bezig. Al dat verwerken hoort er gewoon bij, je moet er doorheen, kunt er ook doorheen. Maar dat wil niet zeggen dat het leuk is, of gemakkelijk.

Verwen jezelf maar even een beetje. Lekker rustig op de bank, pot thee (ja, overdag lust ik dat wel), lekker eten. Even tijd voor jezelf. Het zakt wel weer, en je komt er sterker uit.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap je volkomen Femmy maar hou vol. Het weegt niet op tegen de kater daarna!
Trek de kast maar leeg maar laat de wijn dicht.
Jammer dat je niet afvalt, zou je dat graag willen. Ik dronk en drink veel water, dat helpt. Soms geef ik wel toe aan de zin in zoet want anders vind ik het te moeilijk. Hou vol Femmy, morgen zul je dar blij over zijn.

Ik ben lekker in bad geweest en ga het vanavond ook rustig aan doen. Morgen weer vroeg op. Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...