Spring naar bijdragen

Ontmoeting forummers ADB?????


Lianne

Aanbevolen berichten

Hi, zoals besproken in het dagdraadje van 13 november...:
Wie zou het leuk vinden om een keer met een stel ADB'ers ergens koffie te drinken, lucnchen of wat dan ook..
Even het gezicht bij het plaatje en kletsen en lachen...
Het hoeft geen terugkerend iets te worden maar misschien kan het (extra) motiverend werken.
Voor degenen die het niets lijkt: geen aanstoot aannemen maar gewoon negeren.. vrijheid blijheid..
Groetjes Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat leek me een beetje vroeg..
lokatie afhankelijk van wie er komen en waar ze wonen..

Ik vind het ADB (ben ik nog steeds niet zelf maar door refusal) soms moeilijk...
bijv ze gaan nu in Rdam elke eerste zondag van de maand in club Imax een leuk evenementje houden.
Vanaf 2 uur 's middags wijntjes , muziek en kinderopvang..
dus leuk voor de kids en de ouders lekker aan de zuip en bitterhappen.
Nou heb ik dus al jaaaaren geroepen dat we zoiets missen in Rdam en nu is het er.

Noem me maar triest, maar als ik daar op een watertje ga zitten (en geloof me dat daar veel gedronken gaat worden) vind ik het niet leuk, weet ik nu al.
Dus.. vermijden.. ? Dan kan je bijna nergens meer komen..
Ik voel me onwijs fit nu en ben echt blij, maar het idee van uit eten gaan zonder wijn staat me nog steeds niet aan..
oei dit wordt een discussie in een discussie haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Lijkt mij een leuk idee om mensen te ontmoeten van dit forum en om eens van gedachten te wisselen ... zelf doe ik dit regelmatig via mijn meetings...het is heel stimulerend...en anoniem....

De meesten van ons hebben jarenlang een dubbelleven geleid.....wat ik zelf gevaarlijk vind aan internet is dat ik weer kan gaan fantaseren en kan liegen (wie checkt mij ??) en ken aardig wat mensen die op die manier weer zijn gaan drinken ... zeker met het zoeken naar relaties... ik doe mij altijd beter voor dan ik eigenlijk ben...en ik leg de verantwoording weer bij een ander om gelukkig te worden.. en dan komen de teleurstellingen en angsten... ik heb zelf echt face to face ontmoetingen nodig om eerlijk te leren worden...mijn sponser prikt zo door mijn leugentjes en excuses heen...realiteits-check is handig zo nu en dan...om nuchter te blijven moet ik eerlijk leren zijn anders maak ik geen kans...

De meeste mensen die bezig waren met stoppen met drinken en tegelijkertijd een relatie begonnen zijn allemaal teruggevallen...ik ken geen een alkie die het gelukt is...de reden is dat in de meeste gevallen weer de aandacht uitgaat naar iets van buiten om je van binnen goed te voelen...en nieuwe relaties zijn spannend en daar gaat de focus naar toe i.p.v. naar mezelf...ik heb hier ook ervaring mee en wilde niet luisteren en ben plat op mijn bek gegaan...en omgaan met teleurstellingen is ook niet mijn sterkste punt...

Maar he .. wat voor mij werkt hoeft niet voor een ander te werken...iedereen kiest zijn eigen pad...

En als ik al niet eerlijk kan zijn tegen mezelf hoe kan ik dan een eerlijke relatie hebben met iemand anders..dit moet ik allemaal leren...en het gaat steeds beter...en ik voel me steeds comfortabeler met andere mensen omdat ik niets te verbergen heb...geen dubbelleven meer..

Als je vandaag zegt ik drink niet en aan het einde van de dag drink dan heb je s'ochtends tegen jezelf gelogen...maakt niet uit welk excuus je gebruikt om het te rechtvaardigen...dat klinkt keihard maar is wel de realiteit... ik heb zo vaak mijn eigen beloften gebroken..kan er een boek over vol schrijven...en ik doe het nog steeds...mezelf voor de gek houden met andere dingetjes...

Ik was machteloos over alcohol.... en vandaag ben ik nog steeds bevrijd van de obsessie....

Ik ben blij om te zeggen dat ik vandaag niet na hoef te denken over of ik drink of niet...er is voor mij geen keuze meer...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat nog even mijn gedachten over dit idee gaan. Aan de ene kant ben ik ook reuze nieuwsgierig, maar aan de andere kant ben ik ook wel wat huiverig. De mogelijkheid dat er dan echt een kliekje van ons kent ons ontstaat binnen de deelnemers aan dit forum vind ik een schaduwzijde aan dit initiatief. Maar nogmaals, ik denk er nog even over na, wacht even af wat anderen hiervan vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza (Martijn)

Jij hebt echt een strijd overwonnen zeg..

Ieder geval is weer anders, ik dronk niet zo veel als jij maar heb ook de nodige ellende meegemaakt.
Het rare is dat ik niet eens weet waarom ik teveel drink want ik heb niet echt problemen..
leuk dat je enthousiast bent...
we gaan het zeker regelen..
groet Lida (echte naam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dat reuze meevalt..
we gaan de deur niet platlopen bij elkaar..
gewoon even een middagje herkenning, lachen en anecdotes..
en welnee, er ontstaan geen kliekjes, kom op he, we zitten niet meer op de kleuterschool..
Je ziet hoe nieuwe mensen (oa ik) nu al nog nieuwere welkom heten en een hart onder de riem steken..
we worden alleen maar hechter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee wat leuk Marieke!!

Ach joh, die lokatie is een detail..
tis 2006, bus trein carpoolen..

Ik heb trouwens een tante in amerika, washington en daar ga ik weleens heen.
Gingen we op zondag 'even' langs bij een vriendin van haar..
Ik zeg nog: is het ver?
Zij : Nee hoor, helemaal niet, 250 km maar..
????
Hele andere beleving hebben ze daar dus!
geef mij dan maar ons kikkerlandje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verandering is waar ik het meest bang voor ben.... ook al zeg ik dat ik open-minded ben en tolerant....het liefst blijf ik in mijn "veilige" stulpje...lekker comfortabel....
maar als ik echt wil groeien en nieuwe dingen wil leren dan moet ik eruit en naar de oncomfortable zone...alleen daar ligt de groei..en niet wat ik al weet of wat ik al vertrouw...

Met een hechte groep is niks mis...het is een enorme kans om relaties op te bouwen met gelijkgestemden..iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen...zeker naar de nieuwkomer toe..

Mijn ervaring is dat toen ik zag hoe de mensen bij AA met elkaar omgingen op een positieve en open manier dit mij sterkte in mijn overtuiging dat ik daar veilig was... als het als los zand aan elkaar had gehangen had ik gelijk al weggeweest....

Leven is ervaring opdoen en daarvan leren...

Zeker als iets eng of nieuw is ligt er een enorme kans....

Ik zie niets negatiefs in elkaar ontmoeten...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik sluit me bij de twijfelaars aan. Ik ben ook een beetje bang dat een groep mensen die elkaar ook persoonlijk kent, de sfeer op het forum kan veranderen. Aan de andere kant heb ik ook wel het gevoel dat ik het wel leuk zou vinden een paar mensen te ontmoeten.

Ik denk er dus ook nog over na, en ga zeker dat dagdraadje lezen dat jij vermeldt Francesca.

Ziza, ik denk inderdaad dat binnenkomen in een hechte groep ook heel warm kan voelen, als je het hebt over de lijfelijke aanwezigheid in die groep. Dit is een internetforum, waar men elkaar in principe niet kent, en voor heel veel mensen die twijfelen voelt dat veilig. Zo was het ook voor mij toen ik hier begon. Het binnenvallen in een groep die elkaar uit buiten het forum kent, kan afstotend werken op mensen.

Maar verder vind ik dat iedereen hier vrij in is.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier begint de tweedeling dus al...
Natuurlijk zijn we nieuwsgierig naar de mensen met wie we hier onze diepste zieleroerselen kunnen delen, maar dat kan in de veiligheid van de anonimiteit van dit forum. Deze anonimiteit is in een keer weg en niet meer terug te krijgen als we elkaar een keer daadwerkelijk ontmoeten. Ik ben huiverig voor groepsvorming, zij die elkaar ontmoet hebben en zij die hier niet bij geweest zijn. In feite gebeurt dat hier al een beetje als Ziza Katrina min of meer ter verantwoording roept voor haar keuze om niet mee te doen aan zo'n meeting.
Wat in het verleden gebeurd is is natuurlijk geen garantie voor hoe het nu zal gaan, maar ik vind het vleugje mystiek dat rond al de anonieme vrienden hier hangt ook zeer bijzonder en inspirerend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord....

Alleen het woord "bang" .....

Waarom ?

Waarom denken sommige mensen voor andere mensen... ??

Hoe weet je precies wat een nieuwkomer denkt in die situatie als mensen elkaar wat beter kennen op dit forum ?? Hebben wij als alkies niet ons hele leven voor andere mensen gedacht en hoe ze zouden reageren..?? En hoe vaak zaten we er niet naast ?? Bijna altijd hahahahaha ??
En hoe weet een nieuwkomer als ie voor de eerste keer hier binnenkomt dat mensen elkaar ook buiten het forum kennen ??

Ik kan onmogelijk zeggen hoe iemand zou reageren...maar als de sfeer op het forum positief is , buiten het feit om of mensen elkaar ook buiten het forum spreken , wat zou er dan mis mee zijn...misschien zit iemand wel te wachten op iets meer dan een beeldscherm en een toetsenbord...

Ik spreek ook af met mensen , maar niet met allemaal , van de AA groepen...so what ??
Echter binnen AA geldt altijd en altijd dat we bezig zijn de boodschap over te dragen naar de nog lijdende Alkie/Verslaafde...dat mag en is ook het enige doel van een AA meeting..iets anders is niet mogelijk...

We hebben een gezamelijk doel....het oplossen van het alcoholprobleem....en elkaar daarbij helpen en elkaar steunen...zolang dat het voornaamste doel blijft is het ok....


Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

quote van Kohtje

"In feite gebeurt dat hier al een beetje als Ziza Katrina min of meer ter verantwoording roept voor haar keuze om niet mee te doen aan zo'n meeting."


Ik roep niemand ter verantwooording...

Dat doe ik niet..ik was alleen benieuwd naar haar mening...en haar argumenten...

Wat Katrina doet maakt mij niets uit... als ze wil komen vind ik het harstikke leuk en als ze niet wil komen vind ik het ook goed ... ik vind het allebei best... ik hoef niemand te overtuigen Kohtje...en ik wil me al helemaal niet bemoeien met iemand anders zijn leven .. ik heb genoeg aan het mijne....is al lastig genoeg...

Ik deel alleen mijn eigen ervaring....

Nogmaals ik zou het op prijs stellen als je mijn motieven niet invult....


Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij leuk, mensen te ontmoeten, die dezelfde problemen hebben. Ik ben wel eens in therapie geweest, voor mijn agorafobie. En daar mensen ontmoet met het zelfde probleem. En ik kan alleen, maar zeggen, dat ik er positieve ervaringen aan heb over gehouden. Want we zijn toch volwassen, mensen, of niet? Ik zal er eens goed over nadenken.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lianne en forummers..

Het is misschien leuk om te weten wie je bent maar ik vraag me het waarom af.
Is het omdat ik emotionele nood heb om mensen te treffen of om deze mensen nadien in een vakje te kunnen steken?
Ik zie de teksten die mensen schrijven het liefst los van de persoon, want wat doet iemand zijn leeftijd beroep of huiselijke omstandigheden er toe om te schrijven over alcoholisme.
Het gaat dan niet meer om de inhoud maar het beeld wat het oproept.
Vroeger had ik het nodig om alles te weten over mensen dan kon ik de controle houden.
Nu is dat niet meer nodig want...

"Wat" iemand te vertellen heeft is voor mij belangrijker dan "Wie" het vertelt.

Ik blijf liever annoniem binnen deze groep, daar voel ik me goed bij..

GroetRudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...