henk Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 hallo, ik ben henk,ik heb dertig jaar gedronken, veel ...sinds kort ben ik gestopt,en ik weet niet wat me overkomthet is bijna teveel, te overweldigend,ik weet zowat niet hoe en waar te beginnen,alsof ik ineens in een andere wereld leef...wel heel positief!maar bij vlagen word ik verscheurd door verdriet en spijt,om al die dingen di ik heb laten liggen,mijn hele leven vergooid, zo voelt het...ik zie nu pas echt hoe vewoestend mijn drankverslaving wasik wil proberen er nog iets van te maken,weet dat je dat helemaal zelf moet doen,maar hoop dat het daarbij kan helpen om wat dingen te delenmet lotgenotenik wens iedereen veel kracht en wijsheidhenk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yvetteb Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Hoi Henk, wa tbedoel je precies, met ik weet niet wat me overkomt. Bedoel je dit positief of negatief. Zelf ben ik nu 2 dagen gestopt het het gaat harstikke goed. Natuurlijk weet ik dat ik er nog lang niet ben...Volhoeden hoor!!!!groetjes van Yvette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 heel erg bedankt voor je snelle reactie,doet me meteen al erg goed!ik was al bezig mijn introductie uit te breiden,is het zo duidelijker? hoor het graag van je...nogmaals dank, henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Welkom Henk,de kracht en wijsheid die je iedereen wenstdie gelden dus ook en vooral voor jouzelf.Ik hoop dat je er hulp bij hebt, want het is nogalwat, wat er loskomt en bovenkomt. Het is belangrijkom daar structuur in aan te brengen, zodat je niet wordt overspoelden het overzicht verliest. Zowel op emotioneel als mentaal vlak.Ik heb zelf in die fase gevraagd om een soort van coach die me stapjevoor stapje kon begeleiden. Die bestaat natuurlijk niet, dus het blijft zoeken.Overal waar het mogelijk is plukjes hulp vragen (en aanvaarden!) en tussendoorook zelf actief en alert blijven. Want je dronk niet zonder reden en die reden(en)zijn niet zo maar weg. Laat dat niet een trigger voor terugvallen worden. Af en toe kan dat verleidelijk zijn, maar ik denk dat je ook wel weet dat je dat niet wilt.Het is geen gemakkelijke weg die je nu gekozen hebt, maar dat was die met drank ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Hallo henk, nogmaals welkom hier:present:Terugkijken naar wat je hebt laten liggen is verleidelijk. Maar mij helpt het bij het stoppen vooral om te kijken naar wat ik voor me heb. Dat geeft me de kracht om de wijn te laten staan.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Henk, nogmaals welkom Je bent hier op de juiste plek.Ja er gaat een totaal nieuwe wereld voor je open als je niet meer drinkt.S'morgens geen kater meer, fitter opstaan, geen schaamtegevoel en noem nog maar vele dingen op!!Heel veel succes met je strijd tegen de alcohol!Grtjs Shahire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 moet zo gaan werken maar ik wil je toch een warm welkom heten Henk. Hoop dat je veel plezier en kracht krijgt van dit forum:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 heel erg bedankt jane,voor je rake woorden,voor ik iets meer kan zeggenmoet ik eerst weten hoe de dingen werken,ik word gek van mijn eigen onhandigheid!probeerde net yvonne te bedanken voor haar welkom op de dagdraad,maar ik vind het nergens terug,en nu lukt het me uberhaupt niet meer om iets op die draad te zetten,moet dat nou met ANTWOORD, of quick response of met nieuwe discussie ofnog weer anders?nou, eerst maar eens kijken of dit bij jou terecht komt...sorry hiervoor,henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 je hebt helemaal gelijk, dank je wel,jij ook succes,henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Volgens mij kan het nog wel eens een heel gezellig weekend met jou gaan worden Henk,hoop dat je alle knoppen weet te vinden Lukte mij namelijk in het begin ook met moeite haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Henk, je klikt eerst op 'forum' hier links onder aan de pagina, dan op blauwgedrukt 'alcoholdebaas' en dan op 'ditjes, datjes & de dagdraad' , vervolgens op '4-3-11 vrijdag' , dat is de draad van vandaag, en als je dan walt wilt neerzetten klik je op antwoord. Vrijwel boven aan de pagina kun je op volgende drukken om in vervolg pagina's te komen, net zolang tot je op de laatste van vandaag bent... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Henk, als je op de dagdraad zit hé, dus bij ditjes en datjes, zie je vandaag staan. Dus vrijdag. Als je daar op klikt dan kom in onze huiskamer. Als je daar dus op de laatste pagina gaat staan dan zie je de berichtjes van vandaag.Als je dan op antwoord klikt, kun je reageren op mensen die b.v. iets naar jou geschreven hebben.Het gaat lukken hoor het heeft ff tijd nodig om alles te begrijpen. Daar had ik in het begin ook moeite mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 via antwoord lukt het niet daarhier wel?ja verdomdik blijf maar lekker hier denk ikwel zo rustigik heb intussen iedereen al tien keer bedankt,bij deze nog, als ik iemand ben vergeten,wel hartverwarmend trouwens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 Daar ook hoor henk. Wel ff heel goed de handleiding in de gaten houden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 heb je op zo'n moment dat het niet lukt misschien al een antwoord schermpje openstaan? kun je zien onder in je taakbalk. Als dat het geval is kun je geen tweede keer openklikken. Eerst bij de eerste op het rode kruisje rechtsboven klikken zodattie verdwijnt en dan in het bewuste draadje weer op antwoord klikken, dan krijg je een nieuw antwoordschermpje en dat werkt wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 5 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2011 Welkom hier Henk!Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 5 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2011 quote: Originally posted by: henkik heb intussen iedereen al tien keer bedankt,bij deze nog, als ik iemand ben vergeten,Ik zou nog even alle bladzijdes af gaan (je weet ze nu te vinden) :D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden