Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Rufus:hennegatskoker, hennekoker: in het achterschip geplaatste vertikale koker waardoor de roerkoning loopt.En nou wil je zeker weten wat een roerkoning is ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Rufus:roerkoning, manneke: stalen as of scharnierende balk, waaraan een roerblad bevestigd is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Zeeman,Dat weet ik wel. Ik heb mijn A en mijn instructeursdiploma, akkoord? Ik bedoelde, volgens mij heb je die niet genoemd !!!!!Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Fran, ik snap het hoor. Ik gebruik hem zelf vaak (als een soort plan maar niemand kent de uitdrukking en volgens mij heeft Zeemand hem niet genoemd of ik lees verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Dankjewel, Zeeman. Je mag nu de kooi in totdat je twee glazen hoort! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Enne ik weet er nog een, vaag: Wie appelen vaart, die appelen eet(je pikt van je eigen werk een graantje mee meestal) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie,Geen ervaring mee, maar zolang je steun en motivatie vindt in dit forum kun je toch gewoon blijven ?Ik persoonlijk zie het probleem niet en misschien kun je met jouw ervaring weer andere mensen helpen ?dat is toch de bedoeling van dit forum ?ja en dat je zin krijgt door er over te schrijven ??? Die ervaring heb ik (nog) niet. Je geeft het zelf ook al aan:quote"Ik heb al veel meegemaakt in de afgelopen 13 maanden en dat zit een hoop nuttige kennis en ervaring bij, die ik graag wil delen. unquoteNou dan, is je vraag toch beantwoord ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Rufus,twee glazen iswel erg vroeg, dan draai ik me nog een keer om.Enne er zullen ongetwijfeld nog meer uitdrukkingen zijn die hier niet genoemd zijn, ja toch, niet dan ?En nu ga ik echte onder de wol, onder zeil, circum polair onder de horizon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie, lieverd, ik denk dat die mensen gelijk hebben.Niet dat IK de persoon ben om het daarover te hebben, maar ik heb ook al droog gestaan en zelfs nu, drijfnat, voel ik aan dat lezen en schrijven over A me alleen maar meer zin geeft om je weet wel wat te doen. Vooral als ik over mijn nek ga door sommige dingen.Het grote verschil tussen jou en mij is dat jij al 13 maanden ADB bent en ik helemaal niet ADB ben. Maar als je aan jezelf voelt dat je weer trek krijgt door hier te zijn, zou ik hier zijn vermijden. Misschien, heel misschien is het beter om er niet meer de hele tijd mee bezig te zijn als A in jouw leven niet meer zo'n belangrijke rol speelt. Ik bedoel: wie wil zuipen, zuipt toch. Wie niet wil zuipen, zuipt niet. Snappie-vous? Jij kunt mensen niet op andere ideeën brengen. Ik bedoel: ik wil helemaal geen alco zijn, maar ik ben het wel. Als ik jou lees, sla ik dat op in mijn hoofd, maar het zal me hier en nu niet doen stoppen. Wel zal ik me herinneren dat het uiteindelijk de moeite loont, ook al wordt het leven niet meteen een paradijs. Daarom vond ik het ook fijn om Rufus te lezen vandaag. Nee, het is niet patsboem en je leven verandert helemaal. En nee, ik geloof voor mezelf ook niet in het Grote Licht. Maar het is wel fijn om te lezen dat iemand die 13 maanden ADB is er ondanks de trek toch veel beter uit komt.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Mooi gesproken Fran.Koekie, ik vind het erg leuk dat je weer meeschrijft maar als je daardoor meer trek krijgt, tja dan moet je het misschien niet doen.Later, groet BB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie, je voelt je betrokken bij dit forum, je vindt het leuk om hier te schrijven, en je denkt dat je in de afgelopen 13 maanden genoeg ervaringen hebt opgedaan, waar anderen iets aan kunnen hebben. Daarmee geef je wat mij betreft je eigen antwoord. Schrijf mee, als je het leuk vindt, als iets je raakt, of als je denkt iemand iets mee te kunnen geven.Wat betreft je andere vraag, soms heb ik dat gevoel ook wel eens, dat het schrijven hier me juist doet denken aan alcohol. En dan neem ik me voor wat meer afstand te nemen. En meestal zoek ik al de volgende dag hier weer steun, of lees ik een stukje van iemand dat mij diep raakt, en waarop ik een reactie wil geven, of lees ik dat ik ergens een keer iets gezegd heb waar iemand iets aan heeft, en vervolgens duik ik er weer helemaal in.Ik denk dat als je het gevoel hebt door het forum weer teveel trek in alcohol te krijgen, je even afstand moet nemen. Dat hoeft geen blijvend afscheid te zijn. Volg gewoon je gevoel.Je bent welkom hier, en je bijdrage wordt op prijs gesteld.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Fran, ik heb vroeger ook alle Roodbaardstrips van een neefje verslonden, en daar kwam dat ook voortdurend in voor, dat springen van die plank. De hoofdpersonen overleefden het altijd wonder boven wonder.Zeeman, welterusten.Ik ga mijn hondje uitlaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie,ik denk dat je pas voor jezelf kan zeggen dat je 'vrij' bent van alcohol als je zonder problemen over alcohol kan praten en schrijven. Het zal altijd een deel van jezelf blijven, die lange periode dat je er afhankelijk van was, en dat is ook goed. Ooit zal er zoveel afstand tussen je alcohol-verleden en je mogelijke gebruik in het nu ontstaan, dat je moet glimlachen. Ondertussen kun je ons en jezelf helpen door hier actief te blijven. Voor mij geldt voorlopig dat ik, als ik het moeilijk heb, op het forum motivatie haal om niet in de fout te gaan.Jongere oudere of oudere jongere, ik ga voor je ervaring al moet ik met breeuwkatoen je zeemansbroek uitleggen.Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie,Gewoon je hart blijven volgen en lekker blijven. Ik snap dat hier op het forum ook juist de trek naar A kan ontstaan, door juist weer meer met alcohol bezig te zijn.Ik heb dit al eens eerder gezegd, maar voor degene die het niet hebben gelezen, daarom ben ik van de gespreksgroep afgegaan. Drie uur lang over alcohol praten, wakkerde bij mij de trek zo aan, dat ik op weg naar huis al wist dat ik ging drinken.Nu weet ik dat ik door had moeten gaan, omdat dit juist een valkuil voor mij is.Hier leer ik om met die valkuil om te gaan, want men zal nooit de alcohol uit het leven kunnen verbannen.Thuis niet, tv reclame, feestjes etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 @rufus:Weet je, dat voelt goed. Je geeft me toch weer moed om door te gaan. Ik wil af en toe mogen "uitglijden", totdat ik dit echt niet meer wil. Nu vraag ik me alleen elke keer af, wat is nou willen? Neem ik mezelf niet stiekum in de maling. Ik weet het niet. @marion:Ja, roken vind ik eigenlijk heel vies zonder alcohol. Vroeger niet, nu gelukkig wel. Is mijn ding niet. Zo ontzettend gooooor. Maar al bij de geur van bier..... steek ik m op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Fran, is het woord wat jij zoekt niet gewoon kielhalen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Marieke,Ja, dat ben ik met je eens, je wordt nu wel met de neus op de feiten gedrukt.Maar toch, het blijft moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Nee hoor, Appeltje. Bij kielhalen werd iemand met een touw van de ene kant van het schip naar de ander kant getrokken, onder de kiel door. Van stuurboord naar bakboord zeg maar (dacht ik toch). Ik geloof dat de meesten het niet overleefden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Ja Mick, ik rook ook aanzienlijk meer met alcohol op.Wel knap, dat je zo weer met beide kunt stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Tja Fran, dan blijft er voor mij alleen nog over: aan de haaien voeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Hihi, misschien is het dat wel...Sh*t, die hihi begint intussen wel een nare bijklank te krijgen.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Dan verzopen ze gewoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Liever bezopen verzuipen dan nuchter verzuipen. Maar ik kan me natuurlijk altijd vergissen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Het is laat.ik ga nadenken over wat Koekie naar voren bracht, trek krijgenof je gedachten (teveel) naar alcohol uit laten gaan als je hier ronddwaalt.of het tegendeel, het argument dat ik ook al hoorde: dat je alert blijft.of hier niet willen rondhangen omdat je anders "geen leven" hebt buiten het toetsenbord en kleurenscherm.het is laatmijn meest creatieve gedachten heb ik in bed, vooral 's ochtends.als ik eruit stap is de realiteit van de dag meestal weer snel daar.ik had een vreselijke rotdag, ik snak naar de nacht en die mag van mij erg lang duren.gelukkig heb ik 2 kinderen die op tijd op moetenze zijn mijn creatieve realiteit denk ik.slaap lekker en rustig allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Vervelend dat je een rotdag had Petra. Ik hoop dat je het na een nacht goed slapen allemaal weer kunt relativeren. Misschien is het toch de tijd van het jaar, ik loop ook niet bepaald te juichen de laatste tijd.Volgens mij was het bij dat voor de haaien gooien gebruik, dat er vantevoren alvast resten vleesafval in het water gegooid werden, of men bracht het slachtoffer alvast een wond toe, zodat er bloed in het water sijpelde. Daar kwamen de haaien op af, en men wachtte tot er een paar rond het schip zwommen. Ik weet niet uit welke strip of film dat was.Het is ook mijn tijd, morgen weer een lange en vroege dag, en voldoende te doen met twee zieken.Welterusten allemaal.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 hai tegen de klipen op ikke even ook een spreekwoord he als je het beziet naar drinken oei oei niet weten waar je aan de grond loopt.En Fran ja het werdt overleeft dat kiel halen daarom het spreekwoord drie maal is scheeps recht.!!Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden