Spring naar bijdragen

Maandag 27 November


Zeeman

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedevandaag allen,

Nou, veel beter voel ik me nog niet, maar een nieuwe dag is ook in dit geval een nieuwe kans (op beter gaan voelen).

Zeeman, jij glipte er gisteren mooi ongemerkt tussendoor hè? Met je nipje... Ik heb toch nog even een vraagje aan je... Waarom dat nipje?
Was dit een stukje bevestiging zoeken dat je wel zonder zou kunnen? Als je dat zocht had je dat nipje niet nodig.. Of was je gewoon nieuwsgierig naar het effect? Dan mag je volgens mij wel oppassen want dan wil je dat misschien vaker proberen. Het kan toch niet zo zijn dat je benieuwd was naar de smaak? Die ken je onderhand toch wel... Het blijft een vreemd fenomeen, zo'n trekmoment. Want dat was het wel. Misschien kort, maar wel zo hevig dat je even moest.... Dus Zeeman, toch allert blijven, hè? Het blijft met vuur spelen.. En verder weer een fijne werkweek. Goed dat je nog steeds zo optimistisch bent. Fijn als je zo geaard bent..

Ziza, mooi onderschrift heb je. Is eigenlijk een variant op die van Cruyff, nietwaar? Elk voordeel hep se nadeel.... maar dan toegespitst op "ons".

Ik ga zo eerst maar eens boodschappen doen, kan ik de rest van de dag lekker in huis aanklungelen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ook allemaal,

Het is met vreugde en trots dat ik U kan aankondigen dat mijn goede bekende PietjePuk, heden in het buitenland, vandaag

EEN JAAR ADB IS

Zij heeft héél wat Gremlins die uit haar rugzak, handtas, keukenkastje en overal vandaag kropen, moeten wegmeppen maar o o o wat een prestatie.

overigens net precies vandaag als Piggelmee, maar die leest alleen soms, maar beiden hebben zo'n mooie aanleiding Piggel was jarig en dermate dronken dat ze met haar hoofd op de kachel viel (letterlijk) en ze had wel dood kunnen zijn en riep "Jamais plus !!!" en precies die dag stortte PietjePuk uit haar bed met een schaamtegevoel van hier tot Tokyo en terug en dacht "O hemeltje lief wat heb ik gisteren allemaal gezegd en gedaan????" en beiden besloten, onafhankelijk van elkaar, dat het té gek werd. Beiden meldden zich aan voor de Tactus, en kwamen hier op het Forum in contact met elkaar.

Ik heb voor beiden waanzinnig veel respect en wil ze vanaf hier HARTELIJK FELICITEREN.

enz. enz. enz.

Ze zijn voor de Tactus het levende bewijs dat hun therapie via internet een groot succes is.

Dus bij deze wil ik ook de medewerkers van de Tactus hartelijk feliciteren met hun resultaten

Ik wéét hoe het is met vandaag écht mijn 13 maanden ADB

Tactus, HARTELIJK DANK !!!!!

-------------------------
Per dag, en soms per uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

OK daar ga ik met de billen bloot.

Het was overduidelijk geen trekmoment, komt'ie. (niet lachen hoor !!!!!!!!)

Moeders de vrouw had deze fles vvor mij verstopt en dat deed ik voor haar ook. Alleen als de fles weer te ver leeg was, had ik een lege "Reserve fles" en die vulde ik met water en zette deze op de plaats in de kast. Ik wilde dus alleen weten of dit geen water was voor het geval ik bezoek zou krijgen. Beetje knullig om je bezoek een glaasje water voor te zetten. Achteraf kan ik er wel weer om lachen, ach ja Humor.

Maar maak je geen zorgen, zaterdagavond uit eten geweest met moeders, zij aan de wijn en vaders aan het water, "Still going strong".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Zeeman, dek die billen maar gauw weer toe. Kom je toch je eigen stiekeme gedoe nog weer tegen na al die weken. Ik ken dat. Was m'n atelier aan het opruimen toen ik een paar weken gestopt was en kwam nog een hele batterij lege wodkaflessen tegen. Daar schaamde ik me zo voor dat ik het mijn vrouw niet verteld heb en ze in de loop van die week stiekem naar de glasbak gebracht heb.. Elke rit naar de glasbak met een rammelende fietstas (ondanks keukenpapier tussen de flessen) was voor mezelf een dusdanige straf dat ik me daardoor elke keer weer gesterkt voelde om dit nooit weer te laten gebeuren... Een maand geleden zei mijn vrouw ineens tegen me: Heb je die lege flessen al eens weggebracht? Poeh hé, hoezo stiekem... ze wist precies waar ik de zooi verstopte. Erg ontluisterend, en ik was blij dat ik kon zeggen dat ik wat dat betreft ook clean was. Geen sporen meer. Alleen veel verfvlekken op de vloer, maar allah... dat hoort bij een atelier, daar komen er nog wel meer bij, maar nu in nuchtere toestand.

Dan rest me nog om PietjePuk en Piggelmee (niet zo bekend, alleen van naam) te feliciteren met hun jaar ADB en Houtje of Koekie met 13 maanden... Tja, wat moet ik daar nou verder van zeggen.. Goed zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Gelukkig gisterenavond in slaap gevallen op de bank, dus ben blij dat ik niet nog naar andere sterke drank heb gegrepen. Ik heb ook geen enorme kater, misschien een beetje licht in mn hoofd..die stomme drank! Gisterenmiddag begon het al met de trek en die bleef de hele tijd en ik dacht ook echt vanavond ga ik achter het bier. Stom he, dat het zo sterk kan zijn, terwijl ik me juist zo goed voelde. Ik had (n.b. op zondag) het hele huis snel aan kant gemaakt en wilde er ook een gezellige dag van maken met de kids. Sint kwam hier door de straat, dus ook liedjes opgezet, maar toch bleef die trek maar door mn hoofd malen. Heb me nog kunnen beheersen tot de kids in bed lagen.

Toch moet ik zeggen, dat het nu wel anders is als ik ga drinken. Meer bewust en heb ook het gevoel, dat het ondanks alles wel iets minder wordt. Voor mij helpt het ook, net als bij Marion, dat ik wat ga eten. De trek om dan meer te gaan drinken gaat dan meestal weg. Misschien een tip voor anderen.
Nu gaat het gemiddeld 2x per week mis, dat is ook wel 3 a 4 x per week geweest.
Ik hoop, dat ik ook weer een keer de moed op kan brengen om te stoppen met roken, want dan smaakt het bier me ook niet meer. Die 2 werken bij mij als een katalysator....pilsje, sigaretje, pilsje....

Nou vandaag maar weer de schouders eronder en positief blijven denken!

Houtje, Pietjepuk en piggelmee gefeliciteerd!!
Ook alle anderen bedankt voor jullie woorden en kracht, ik kan me hier weer aan optrekken!

En nu even een frisse neus halen met het hondje!

veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje,

Je komt er wel.

Ik heb een stokpaardje: heeft iemand ooit een dieet gevolgd zonder ooit te snoepen?

Ik ben in dat jaar ook wel eens de fout in gegaan en vond dat ik voor straf opnieuw moest gaan tellen. Maar het gaat om een "uitglijder, een foutje" en iedereen vond dat dat niet meetelde om opnieuw te moeten beginnen.

Ik zou willen zeggen: "EINDIG DE DAG FRIS" want dan is het je weer een dag gelukt. Na een paar honderd dagen ga ik nog steeds per dag ervoor. En soms per uur, als ik trek heb. Deze maand is moeilijk hoor.

Maar ik heb wel wat truukjes voor in gezelschap die ik met jullie wil delen als jullie daar behoefte aan hebben...... Ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Moesje, "positief blijven denken, juiste instelling"

Kohtje, dat nipje smaakte niet eens echt lekker, werd gelijk licht in het hoofd. Heb samen met de vrouw een streepje bij het nivo gezet, van zo ver is de fles vol (niet leeg), en zo vol blijft hij.
En dat van die lege flessen van jou, daar moest ik hartelijk om lachen, alsof ik in de spiegel keek. Ikbracht ze 's morgens naar de glasbak. Om 07:00 uur al glasgerinkel in de straat. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb daarnet, na het anderhalf uur voor me uitgeschoven te hebben, een afspraak met mijn huisarts gemaakt. Ik kan morgenochtend terecht. En zit nu met trillende handen, hartkloppingen en de zenuwen gierend door mijn keel bij te komen van alleen maar dat telefoontje. Ik zie er verschrikkelijk tegen op, weet ook nog niet wat ik ga zeggen, maar de kogel is door de kerk, want ik zal morgen toch moeten uitleggen waarom ik daar eigenlijk ben.

PietjePuk en Piggelmee, gefeliciteerd met een jaar ADB! En Houtje, jij ook met 13 maanden.

Moesje, veel sterkte vanavond, als je met je vriend gaat praten. Ik snap wel dat je de situatie niet uit de hand wil laten lopen, en ik snap ook dat haar en liefde op dit moment door elkaar lopen bij je. Je moet nu vooral aan jezelf denken, jezelf ontzien, dan kun je er ook het beste zijn voor je kinderen. En geef al die drank inderdaad maar aan hem mee. Die kun jij niet gebruiken op dit moment.

Zeeman, ik werd zaterdagavond ook helemaal licht in mijn hoofd na die grote slok. Ik kan er me dus wel iets bij voorstellen.

Een fijne dag allemaal!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

hoe vaak heb je anderen niet gezegd dat een huisarts iemand is die je begrijpt, die weet van de klok en de klepel... Jouw huisarts zal denk ik niet anders zijn... Maar dat het eng is kan ik me ook wel voorstellen. Sterkte ermee, meis... Zit je nu op je werk te bibberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, Ferry en Rufus, ja jongens weer een week erbij, op naar week 18, Proficiat:D

Houtje, Pietje puk en Piggelmee, Ook proficiat::present: Zo'n voorbeeld daar kunnen we wat mee.

Anna, Wat goed, dat je de huisarts hebt gebeld, je bent nu misschien een beetje trillerig, maar ik denk dat morgen, als je er geweest bent er wat van je afvalt.

Zeeman, stiekeme snoeperd, was wel een mop geweest, als je het bezoek water had gegeven, maar ja dan had je wel kunnen zeggen, dat dronk ik ook al jaren en iedereen maar denken dat ik aan de alco was.

Kohtje, jouw woorden geven me een beetje moed, een nieuwe dag , met kans op verbetering,
heerlijk positief.

Bammetje, ben je al weer terug?

Moesje, lieverd denk goed aan jezelf en stel jouw grenzen die JIJ aankunt en niet die van hem.

Goh, wat ben ik blij dat ik gisteren toch niet gedronken heb, want vandaag voel ik me weer een stuk beter, ik heb zelfs weer een beetje energie.

Allemaal een fijne dag,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna,
Proficiat, met je afspraak, weer een stukje dichter bij de oplossing, om de alco, te verslaan. Je huisarts zal je niet vreemd aankijken. Hij of zij is dit echt wel gewend.

Dus maak je niet druk en ga morgen er met een gerust gevoel naar toe.

Sterkte Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, en ik ben blij dat ik gisterenavond niet heb doorgedronken!! Dat scheelt veel hoofdpijn en ellende, voel me nu gelukkig wel goed (7 pilsjes gehad,glazen)

Anna heel dapper dat je gebeld hebt, huisartsen zijn ook maar mensen hoor en ik heb al hele goede gesprekken gehad met die van mij. Die mensen komen werkelijk van alles tegen en zijn echt wel wat gewend!! Goed gedaan!

Joan, mail is onderweg...

Ik ga nu gauw wat doen...over half uur staan de kids weer bij school..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet even wat rechtzetten. Ik heb gisteravond Rudy genoemd als zijnde een van de drie leden van het RAF-trio, maar ik weet wel dat dat Rufus moet zijn.. Rufus, Anna en Ferry, bij deze nogmaals gefeliciteerd met jullie mooie prestatie. Rufus, die ene dag krijg je er van mij bij voor de overzichtelijkheid...

Rudy viert deze week z'n vijfJARIG jubileum, als ik het goed heb... Nou ja, ........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Anna sterkte morgen bij de dokter. Denk maar zo daar zijn dokters voor om je probleem op te lossen...je betaald er tenslotte genoeg voor! Niet te veel over na denken! Als je je onrustig voelt is Yoga ook misschien iets om te doen helpt mij bijzonder goed...

Moesje goed hoor weer opstaan en positief verder gaan!

Marieke ik zie dat je gewoon door telt ja waarom ook niet er staat ook geen speciale regel voor!
Ik tel steeds opnieuw ook omdat ik dan kan zien hoe lang ik het deze keer volhou dan wil ik het toch langer dan de vorige enz enz...ach als het maar helpt ja toch!!?

PietjePuk,Piggelmee en Houtje GEFELICITEERD!!!:present::present::present::present: Ik geef je gelijk Tactus met de internet behandeling helpt absoluut misschien wel niet direct maar als je geduld hebt maakt het je zeker bewuster!!!

Fijne dag allemaal de zon schijnt heerlijk!!

Ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vast niet zo bedoeld, Ellie maar dit:

quote:


Originally posted by:
Ellie

Denk maar zo daar zijn dokters voor om je probleem op te lossen...je betaald er tenslotte genoeg voor! Niet te veel over na denken!



roept wel heel veel verzet bij mij op, dát is nou precies de houding die mensen in de Zorg doet afbranden, tenzij ze bijzonder in staat zijn zich te begrenzen.
Ik geloof dat iedereen zijn eigen problemen op moet lossen, met voldoende betrouwbare informatie.
Daar is de dokter misschien goed voor, jou kennis over te dragen waarmee je zelf beslissingen kunt nemen............

(het is maar goed dat iemand die mij goed kent niet meeleest hier, hij zou ongetwijfeld mij in 1 klap herkennen, aan mijn onbedwingbare hang naar autonomie :D)

Serieus hoor, iemand anders kan nooit voor jou bepalen wat goed is, echt niet.

Maar het is heel goed van Anna dat ze hulp inroept, heel goed dat ze kan laten zien hoe het teveel is om in d'r eentje op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Marieke,

Vervelend zulke buren, maar goed dat de andere kant wel klikt.
Ik heb hier ook rare buren, maar ik heb er geen last van. Ik stoor me er weleens aan, maar dat is een ander verhaal.
IK stoor me aan mijn buurvrouw, want toen ze hier kwam wonen 4 jaar geleden na haar scheiding heb ik haar bijna iedere dag een luisternd oor geboden. Nu heeft ze 3 relaties gehad een plastisch chirug,. die haar aan de kant heeft gezet, toen een directeur en sinds een jaar heeft ze nu een huisarts aan de haak geslagen, Bah, wat kunnen mensen veranderen, als het om status en geld te doen is. Ik ken haar niet meer weer. Ze praat alleen maar over haar zelf en haar dokter, hoe knap ze wel niet is en hoeveel zijn auto wel niet gekost heeft.
Met zulke mensen heb ik totaal niets en je wilt niet weten hoeveel alcohol er bij dat soort doorheen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke,

Bij opvoedkundige problemen kan ik je niet van dienst zijn. Ik ben zelf geen vader, dus dat laat ik over aan deskundigen op dit gebied...
Maar voor het feit dat je, na alsnog opnieuw met tellen te beginnen, toch alweer twee dagen ADB bent krijg je alvast weer een pluimpje van me. Je hebt (vooral jezelf) bewezen dat je het heel goed kunt dus ga er weer voor. Uiteindelijk is het aantal dagen, weken, maanden en jaren niet van belang. Alleen leuk om te zien dat het al zo en zo lang goed gaat, maar het belangrijkste is dát het goed gaat... De ene dag na de andere..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ik sta gelukkig niet voor die grote problemen van jou, maar ik weet wel: DWANG helpt niet, alleen maar om de hakken in het zand te krijgen. Ik heb het bij vriendinnen gezien, uiteindelijk gaan die gassies werken, en dan komen ze tot de ontdekking dat een diploma handig was geweest, en gaan ze alsnog "werkend leren" en zo zijn er veel mensen toch op een goed plekje gekomen.

Ik denk dat ik net zo woest zou zijn als jij en onmachtig en boos, maar ik ben jou niet, dus ik kan makkelijk zeggen: slepen gaat niet meer, dus laat maar. Eigen schuld, ze weten toch alles beter? Maar wel graag werken want wonen, eten en slapen kost geld dus kostgeld afdragen.

Ik ben er al vroeg mee begonnen, mijn oudste wou zich nooit aankleden. Afspraak gemaakt op school (ik stond ongeveer te janken 's ochtends om half 8 had nog een peuter erbij, we praten hier over de kleuterschool) dan maar in pyjama. De juf zei: geef een tasje mee met kleren als hij zich bedenkt. Ik met de auto hoewel de school 100 meter ver was. In de auto brullen "ik wil mijn kleren aan" is NOOIT meer een probleem geweest, hij gaat al 8 jaar op tijd en aangekleed de deur uit.

Ik zeg NIET DAT IK HET BETER WEET, want het lijkt me vreselijk als ze zo hun kansen vergooien, maar je bent machteloos, dus laat ze (platgezegd) maar op hun bek gaan.

Sorry dat ik zo bot ben, maar ik bedoel het goed (vóór jij er niet van slaapt en zo en de alco grijpt en zo het is vreselijk moeilijk)

Sterkte Joh !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...