Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 december


moesje

Aanbevolen berichten

Goedeavond allen!
Stiekempjes een beetje meegelezen hoor.

Marieke gefeliciteerd met je zoon, fijne avond.

Anjo ook gefeliciteerd en sterkte met onderzoeken!

Voor alle anderen, bedankt voor alle steun en begrip die jullie me gaven en nog geven.
Heb het gisteren knap moeilijk gehad, ben er vandaag ook nog moe van. Overkwam me gewoon met al die emoties. Voor vandaag heb ik al geleerd DOEN, ik weet ook zeker dat ik het vandaag droog houd!
Voor allen fijne avond, later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien, het spijt me dat ik je gisteravond niet begreep.
Ik moet erg wennen aan deze vorm van communiceren en het ging me zo ontieglijk snel en zoveel ook.
Daardoor heb ik je niet goed genoeg gelezen en kunnen steunen, neem het me niet kwalijk.
Ik vind het goed van je, zelfs fijn, dat je je emotioneel zo goed hebt kunnen ontladen!
Dat je daar moe van bent begrijp ik goed, maar voldaan moe hoop ik toch?!

Een lieve groet, Lady.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder, voelde jij je meteen sterker in confrontaties, of pas na verloop van tijd? Ik voelde me altijd juist sterker in confrontaties met drank op, maar heb daardoor wel vaak precies het verkeerde gedaan.

Lady, bedankt voor je reactie, hier herken ik veel in. En daar kan ik dus iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,

Fijn dat je vanavond niet drinkt. Kom hier maar schrijven als je het moeilijk hebt. Als ik me niet vergis heb je wel eens verteld dat je een aantal maanden geleden de internetbehandeling hebt gevolgd. Ik weet niet meer precies of je voortijdig gestopt was of zo. Klopt dat? Indien dat het geval is zou ik proberen nog een keer contact op te nemen met je hulpverlener van destijds. Dat kun je doen door bij zijn portret op contact te klikken, en een mailtje te sturen. Ik heb het deze week ook gedaan, en mijn behandeling is ook al afgerond. Ze zijn niet te beroerd om nog contact met je op te nemen, dus leg hun gewoon je probleem voor. Wellicht kunnen ze je helpen.

En verder kun je altijd hier op het forum komen schrijven. Het is lastig dat je altijd 's avonds thuis moet zijn, want de AA zou misschien ook een goede oplossing voor je kunnen zijn. Kun je anders geen contact met hen opnemen, en uitleggen dat oppas een probleem voor je is? Misschien hebben ze daar wel oplossingen voor, dat weet ik niet. Zou je Ziza moeten vragen.

Sterkte meid! Zet maar een lekkere pot thee, ga ik ook zo doen.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, zolang schrijf ik ook nog niet mee. Het ging gisteren razandsnel, en ook ik had moeite iedereen te volgen. Ook had ik geprobeerd terug te lezen maar dat viel niet mee om alles te onthouden, tja die kronkel zit nog steeds in m'n kop. Ik sloeg dan ook helemaal de plank mis!
Bovendien heb ik ook het gevoel en weet dat de anderen alzoveel ervaring hebben en zulke zinnige antwoorden snel kunnen verwoorden. Dat haal ik niet!! Darom lees ik af en toe gewoon mee, en leer daar heel veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy meid, wat moeilijk he!
Die stomme drank dat in feite als het erop aan komt geen r**t toevoegt aan 't leven...bleeh.
Alsof jezelf geen regie meer hebt over je leven..zoiets.

Je schrijft over de reactie van je kind..'auw' is dat he!:brokenheart:

De mijne, bijna 14 jaar, maakte een zeer terrechte sarcatische opmerking, toen ik niet meer zo stevig op mijn benen stond.
Auw, de pijnlijke waarheid...uitgesproken door mijn meest dierbare.
Het was juist de druppel die ik nodig had om te kappen met die zooi.

Sterkte gewenst meid!
Van mij krijg jij een :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anne

Goede vraag maar ik moet helemaal terug naar mijn jeugt om te zeggen dat ik mij beter voelde met drank op, en ik dronk dan meer om mijzelf een houding te geven en even als roken eigelijk.
En ook natuurlijk dat dat zo stoer leek dat je wel kon drinken zonder ahum dronken te zijn.

Maar van af mijn 24 is het precies anders om na 3 biertjes komt er bij mij geen woord meer uit omdat ik mij schaamde om misschien beschonken of aangeschoten te zijn, het hielpt mij dus in niets in sosiale kontakten.
Het maakte mij eenzaam, en ik ging weleens stappen vroeger maar sprak dan met niemand, het heeft mij zo verdrietig gemaakt dat ik een keer niet naar huis ging voor dat er iemand gewoon hoi zou zeggen dat was mijn kapper om 9 uur smorgens.( was natuurlijk nuchter weer)

Zo is het altijd geweest, ook op feestjes, verjaardagen max drie consumties niet meer, maar dan thuis even door gaan he?
Zo is het een lekker geheim geweest, dat ik dronk, en hoeveel eigelijk!

Maar wat ik bedoel is dat het nu beter gaat smorgens en gedurende dag geen schuld gevoelens, en savonds niet, dat er een duiveltje je oren naar beneden zit te trekken dat de avond winkel bijna dicht dus moet opeens weg he? morgen weer vroeg op zogenaamt balen, was het

Hoi Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady, wat herkenbaar die opmerking van jou kind. Het zelfde ongeveer heeft mij de ogen geopend!
Op een bepaald moment zat ik achter mijn pc, de kinderen maken daar ook wel gebruik van, en las wat mail terug, ik kwam er toen achter, dat ik dus besproken werd. In de trant van Wat is de toestand van je moeder vandaag? Valt mee. Zou je even willen vragen.... Liever vandaag niet. enzo. Dit kwam hard aan!! Dit kwam keihard aan, ik had er geen notie van, er werd behoudens af en toe een opmerking niet over gesproken. Of,dat zal gerust wel, ik hoorde niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Helder, ik weet even niet wat te zeggen. Wat fijn dat stoppen met drinken jou zo geholpen heeft. Ik moet af en toe mijn lijstje met voordelen van niet drinken er weer bij pakken (het laatste lijstje).

Maar als ik al mijn zegeningen tel: nooit meer een kater, altijd een helder hoofd, ik heb weer het respect van mijn kinderen, de sfeer in huis is goed, ik weet wat ik gisteren heb gedaan en gezegd, en ook de dagen daarvoor, mijn zoon drinkt zelden meer erg veel (en dat hoort ook wel een beetje bij zijn leeftijd), ik leer steeds beter met mezelf te leven, heel langzaam aan kom ik over mijn angst heen, voor wat anderen van mij denken. En dat alles door niet meer te drinken!

Bedankt dat je me dat even liet herinneren!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha het heeft niet geholpen het stoppen maar het is mij nog steeds aan het helpen, en ik moet meer doen om weer kontakten te krijgen Wat Ziza zecht wat gaan doen aan mijn situatie, dat ik weer eens iemand over de vloer krijg bijvoorbeeld, maar goed dit jaar zoveel gehad an het forum.

Dus het gaat lekker maar er is meer nodig nu he?

Hoi Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liep in de stad, was bij de V&D, zag daar allemaal dingen die ik niet wilde hebben(mijn buit bestond uit badschuim en kaarsen)
Liep door de stad terug naar huis. Zag mensen in cafe's roken, dat wilde ik ook, maar ik doe het niet.
Zag mensen drinken en dacht, ja lekker, een biertje zou ik nu ook graag lusten maar ik doe het niet.
Ging naar huis, koken voor mezlef, lekker eten met glaasje water, ff m'n ouwe lijf in bad gezet, heerlijk, daarna een rondje met het hondje en nu de pootjes op de bank. Het theewater ruist en ik heb rust.

Mooi lijstje Anna, die houden we erin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...