Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @knuffie:Dank je wel, dank je wel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 koooooothje, waar ben je?? Haha!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi Mick,Nu ben je nog boos dat je van jezelf niet mocht drinken, maar als je het goed blijft aanpakken komt ooit het moment dat je blij bent dat je van jezelf niet hoeft te drinken.. Maar goed dat je er weer een dag bij hebt. Ging het de vorige keer ook zo moeilijk?Anna, heb je nu nog trek of gaat het alweer een beetje? Wat lief van je vrijdagcollega. Is die een beetje op de hoogte van je moeilijke periode?En strijkparels of strijkkralen, het is me allemaal even onbekend. Knuffie, we hebben twee honden. Een Airedaleterriër (vrij groot) van 12 jaar en een Basset-Fauve de Bretagne, een klein frans jachthondje, ongeveer ter grootte van een Cocker Spaniel die 4 jaar is en nog bang voor Sinterklaas en Zwarte Piet dus... Hebben jullie huisdieren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Mick, Ja je hebt het een en ander gemist. Voornamelijk ruzie, dus je hoeft niet verdrietig te zijn. (verwijderd door de moderator) en schrijft dus niet meer mee. Ik zal niet in details treden maar dan weet je dat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @kohtje:Ja, ik weet dat dat idee van "niet mogen" de vervelendste is. Deze zet het buiten mezelf, alsof iemand anders mijn iets oplegd. Toen ik ook besloot het niet te willen, hoefde het ook niet meer. Een stuk rustiger.Nee, vorige keer had ik het minder moeilijk, na eerst wel wat doorstartproblemen. Dit is heel herkenbaar bij mezelf. Altijd weer die doorstartproblemen en als ik dan eenmaal ga, dan rol ik wel even door....Misschien zit ik even niet zo lekker in mijn vel, dat kan ook schelen. En hoe is het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @kohtje:Goh, zoiets vermoede ik al. Jeetje... Bedankt dat je me dit even wilde vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Ja Mick, natuurlijk scheelt het of je wel of niet lekker in je vel zit. Als je je goed voelt kun je ook veel meer aan. Maar als je je wat minder voelt hoef je toch niet meteen alle moed te verliezen? Kom op meis, denk maar zo dat we richting voorjaar gaan met lichtere dagen, uitlopende knoppen, nieuw jong leven...Met mij gaat het goed, hoewel vandaag ietsje minder. Gisteren heb ik een groot schildersdoek opgespannen, een warm en intensief karwei. Ik had lekker de deuren van m'n atelier opengezet en alleen een T-shirtje aan (en een broek natuurlijk). Tussendoor in m'n T-shirtje op het balkon een paar keer een sigaretje gerookt en nu ben ik bang dat dat niet goed is geweest. Vandaag wat gloeierig en stijfjes. Maar ik barst van de inspiratie en begin morgen lekker op dat grote doek te schilderen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi kohtjeIkke... Nog steeds alcovrij!!Vraag een in de speelgoedwinkel, zij weten wel wat ik bedoel met die strijkdinges!! Ik heb het al proberen uit te leggen en weet echt niet wat ik er nog aan kan toevoegen, haha!!Wauw, zeg, ik zoek het later eens op hoe ze eruitzien (die honden!),zijn het brave beestjes??Hoe heten ze?Wij hadden vroeger een beagle (genaamd basiel) maar nu hebben we geen huisdieren meer! Met een man en 4 kinderen heb ik mijn handen al vol, hoor!!Zeg, kun jij me even uitleg geven over dat feest bij jullie met sinterklaas?( zie vorig bericht)Hoi MickBlij dat je antwoord gekregen hebt op jouw vraag?? Hoe gaat het nu?Knuffel van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi mariekeJammer zeg, van die ruzie!! Hier soms ook ruzie voor de onnozelste kleine dingen, hoor!! Ik probeer nu om me niet meer op te winden voor pietluttigheden maar soms ga ik compleet de mist in en ben ik zo boos dat ik erna mezelf een schop onder mijn kont wil geven, begrijp je!Ik hoop dat alles snel terug in orde komt en alvast bravo dat je toch niet naar de kroeg gaat!!Sterkte van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi allemaal,Er wordt op dit forum veel gepraat over de eventuele keuze om wel of niet te drinken vandaag....Maar is er wel een keuze als je keer op keer terugvalt ?Verslaving is "slaaf van" .... slaven hebben geen keuze....alcohol is de meester....Vroeger zaten de meeste slaven vast aan kettingen zodat ze niet wegliepen bij hun meester...Ik denk dat voor alcoholisten precies precies hetzelfde geldt : ze zitten vast met een ketting aan de fles....en die ketting is helaas niet visueel zichtbaar.....de ketting kun je vertalen als de gedachten die je hebt over alcohol...dat voortdurende gemekker in mijn hoofd begint met allerlei onzin en hoe onrechtvaardig deze wereld wel niet is en mijn band is lek , mijn werk is niet leuk , niemand heeft respect voor mij , mijn kinderen zijn lastig , ik heb het zo druk , niemand vindt mij leuk , mijn man/vrouw houdt niet genoeg van me, ruzie maken om belachelijke dingen met iedereen en gelijk willen hebben blablabla en ik geloofde het ook nog allemaal....totaal met alleen mijzelf bezig en bang , boos en verdrietig en dan kwamen de gedachten aan alcohol en drugs , ik heb het wel verdiend , zolang ik maar niet s'ochtends drink , laatste keer , kan mij het schelen , iedereen moet zo niet aan mijn kop zeiken als ik drink , o wat zou het nu lekker zijn om mijn hoofd "leeg"te maken en dan volgde onvermijdelijk het drinken en het drugs gebruiken wat tijdelijk voor een oplossing zorgde maar de volgende dag begint het het hele riedeltje opnieuw vermeerderd met schuldgevoelens , asociaal gedrag wanneer onder invloed van de vorige dag etcetc..alleen maar weglopen van mezelf.....ik ben nooit in staat geweest om de ketting te verbreken...tijdelijk niet drinken (en voor sommigen kan dat ook een jaar droog staan betekenen) zorgt er nog niet voor dat de ketting weg is...ik heb tijdelijk droog gestaan voor 7 maanden en het was afschuwelijk...en uiteindelijk weer op mijn bek gegaan....Inmiddels weten de meesten op dit forum wel hoe ik mijn probleem aanpak...via AA en het werkt heel goed!! Ik moet er niet aan denken om elke dag op te staan en bezig te zijn met of ik vandaag wel of niet drink..ik heb dat meegemaakt en het maakte me knettergek...in AA noemen we dat een alcoholic mind...ook als je niet drinkt kun je obsessed zijn met drank...als je elke dag aan drank denkt ben je er nog steeds mee bezig...als je voortdurend let op wat andere mensen drinken ben je nog steeds met alcohol bezig....zolang de obsessie aanwezig is (dus de gedachten aan alcohol) zal vroeger of later het onvermijdelijke gaan gebeuren....althans dat is mijn ervaring (en dat van vele anderen die ik ken)Om echt vrij te zijn moet de obsessie verdwijnen..ander zat ik nu nog steeds vast....Ik wens iedereen nog een fijne avond en heel veel succes.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Nou Knuffie,Dat Sinterklaasfeest wordt in elk gezin weer een beetje anders gevierd. Bij ons thuis vroeger (we waren met vijf kinderen thuis) ging op 5 december rond zes uur 's avonds m'n vader altijd even naar de wc. Wij zaten dan naar de televisie te kijken, naar een of ander Sinterklaasprogramma. Als dat afgelopen was werd er altijd hard op de deur geklopt. M'n vader kwam dan altijd net van de wc af toevallig en bracht dan een grote mand met cadeautjes mee de kamer in. Om de beurt kregen we dan cadeautjes die we uit mochten pakken. Later, toen we allemaal wat groter waren trokken we enkele weken van tevoren lootjes. Voor degeen die je getrokken had moest je dan een cadeautje kopen of maken en een gedicht erbij. Was ook wel gezellig. Nu ben ik alleen met mijn vrouw thuis en doen we niks meer aan Sinterklaas. We geven elkaar nu elk jaar een cadeautje onder de kerstboom op kerstavond...Ja, onze hondjes zijn erg lief. De oudste wordt wel wat mopperig en stram, maar ja... De oudste heet C'habber (spreek uit Gabber) en de jongste heet Bihan (= Bretons voor Kleintje). Allebei zijn ze erg lief maar supereigenwijs. Maar ja, dat ben ik ook en mijn vrouw ook wel, dus daar kunnen we niets van zeggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 quote: Originally posted by: ZizaEr wordt op dit forum veel gepraat over de eventuele keuze om wel of niet te drinken vandaag.... Maar is er wel een keuze als je keer op keer terugvalt ?........... ............. Om echt vrij te zijn moet de obsessie verdwijnen..ander zat ik nu nog steeds vast.... En hoe verdwijnt die obsessie? Redelijk simpel is mijn overtuiging; door het drinken in elke denkbare situatie af te schaffen, uit te schakelen, al doende leert men elke situatie zonder drank tegemoet te treden.de zucht dooft uit.je hoeft niet meer alert te zijn.zo simpel is het echt na een tijdje.maar je moet wel anders omgaan met je leven, uit de afhankelijke slachtofferrol stappen en heel veel opnieuw leren ondergaan met nieuw elan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @kohtje:Komt wel goed met me. Ze hebben me een middel gegeven (ter voorbereiding op de operatie) dat me even tijdelijk wat somberder kan doen voelen. Het is nou eenmaal even zo. Echt slecht gaat het niet. Is ook moeilijk om zo even hier op te schrijven hoe of wat... Het zijn slechts momentopnamen die je hier van me ziet.Wat schilder je eigenlijk? Heb je een bepaalde stijl? (heb je een website...? Geintje). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @ziza:@petra:deze zinnen zou ik boven mijn bed moeten hangen. Helemaal waar, helemaal in de roos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi kohtjeDanke voor de uitleg! (nu doe ik een buiging)Hier smijten we ook in de week vooraf op sommige tijdstippen (als kinderen druk bezig zijn) pikkenikken rond!! Ze schrikken dan even en rapen ze dan op en zingen een liedje voor de sint! Ook leuk, hoor!Blijft dat een gewoonte als je groter bent? Hier stopt het cadeautje krijgen als je weet dat de sint niet echt bestaat! Behalve als er nog jongere kindjes zijn die het niet zouden begrijpen als iemand niets krijgt! Mijn oudste zoon weet 'het' nu al en doet gezellig mee om febe een goed gevoel te geven over de sint! De jongste twee zijn nog te klein!! bram doet lekker mee want hij weet dat er voor hem ook iets komt, hé!!Leuke namen voor je hond(jes)!! Weer eens wat origineler dan blaffie,hé! Dat ze eigenwijs zijn is soms ook leuk maar ook soms grrrr, hé!!Ps, ach jij bent een kunstenaar, geen wonder dat je me de raad gaf om me creatief bezig te houden!!!Toch wel een goede tip, mijn man heeft alles ivm die zandkaarten van de zolder gehaald en ik moet zeggen, ik heb er echt superzin in!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Nou Mick, dan hoop ik dat de wat minder sombere momenten de overhand hebben. En wens ik je sterkte met jezelf. Ik schilder op verschillende manieren. Sommige doeken zijn heel pietepeuterig, werkt heel rustgevend, bijna meditatief, andere zijn juist heel los geschilderd met grote penselen en kwasten. In veel van m'n schilderijen komen grassen en bloemen voor, maar ook hier ben ik erg gevarieerd in. Momenteel volg ik lessen model- en portrettekenen en -schilderen. Daar wil ik ook meer mee gaan doen.Een website heb ik nog niet maar ik ben wel (samen met mijn vrouw want die weet hoe dat moet) begonnen om zoiets op te zetten. Zodra die er is laat ik het jullie weten, okee?Voor nu neem ik weer even afscheid van iedereen. Ga lekker slapen.Welterusten allemaal en tot morgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Kohtje, het was niet zozeer trek, maar de dringende behoefte om mezelf te verdoven. En toen mijn zus dat in feite ook nog legitimeerde.... Maar ik doe het niet hoor. Het is inmiddels weer gezakt. Dat doet het gelukkig altijd.Om degene die het vroeg te antwoorden, nee, behalve mijn kinderen weet niemand van mijn alcoholprobleem (hooguit dat ik wel een glaasje lust), en aangezien ik al 17 weken niet drink, ga ik ze dat ook niet alsnog vertellen. Door de opmerking van mijn zus realiseerde ik me wel dat het op een gegeven moment natuurlijk op gaat vallen dat ik nooit meer een glas wijn pak. Dus als ik daar vragen over krijg weet ik nog niet wat ik ga zeggen. Tot nu toe heb ik het altijd gegooid op het feit dat ik moest rijden (logisch natuurlijk) of mijn hoofdpijn en het medicijngebruik daarvoor.Ziza, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Ik vraag me alleen iets af. Je hebt hier al regelmatig gezegd dat je nog steeds last hebt van jouw manier van denken, het riedeltje, dat je altijd naar drank en drugs deed grijpen. En dat je daar nog steeds aan werkt, met behulp van de AA. Dat vind ik heel knap. Je zegt ook dat je nu die obsessie niet meer hebt (begrijp ik dat goed?). Wil dat zeggen, dat als je weer verzandt in dat oude denkpatroon, je niet meer meteen die behoefte voelt om naar drank en drugs te grijpen? Ik had het vanavond over mijn huis vol gremlins (wat natuurlijk hetzelfde is als jouw riedeltje). Ik geef er niet aan toe, maar ik moet op zo'n moment wel degelijk heel bewust de beslissing nemen om niet toe te geven aan dat zeurderige gevoel dat ik eigenlijk mijn oude vertrouwde verdoving wil. Mezelf opnieuw voor ogen houden dat ik op de verkeerde manier denk, dat ik niet in mijn oude gedrag terug moet vallen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik vraag me dus af of jij dat niet meer hebt (als je wel die gedachten nog hebt) en hoe dat dan werkt bij jou.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Petra, dit ben ik helemaal met je eens. En dat zeg ik niet omdat het misschien van Rebos zou moeten maar gewoon omdat ik het helemaal met je eens ben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Mick, sterkte met je sombere buien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 hoi allamaalIk ga nu ook slapen! Ik wist al op voorhand dat het niet zou lukken zonder m'n "roesje" dus heb ik aan m'n ma een slaappilletje gevraagd met de uitleg dat ik nog in mijn nachtbioritme zit en toch wel vroeg wil slapen! Ik ga het om 22u30 innemen en hoop dat ik dan snel kan slapen!Ik ben toch blij dat ik niets gedronken heb!!Veel groetjes en tot morgen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @kohtje:Ja, leuk...die website wil ik dan wel zien. Ik zei "geintje", omdat je dan gedeeltelijk je anonimiteit verliest en dat wil je vast niet. Ik ben zelf ook een liefhebber van tekenen en "schilderen". Dit laatste tussen aanhalingstekens, omdat ik dit heel slecht beheers, maar wel graag zou willen kunnen. Ik teken het liefst portretten, maar ik ben er nog lang niet. Heb nu ook weer even een tijdje niets gedaan, dit komt en gaat... herken ik hier iets bij mezelf? Nou, welterusten jij en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi annaik had je nog niet gezien, alles ok? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Ben je er al aan toe om je anonimiteit op te geven Koh?Zo gesport en m'n pestbui is aan het zakken.To drink or not to, is that the question. Ja dat denk ik wel. Gek genoeg duurt het soms zo lang voordat je het snapt he. Gedurende de eerste weken van mijn 'drooglegging' was ik voortdurend teleurgesteld dat ik me niet fitter voelde. Vandaag, tijdens m'n pestbui, begon ik eindelijk een beetje te snappen dat sommige dingen ook zo blijven. De hemel breekt niet ineens open omdat Bammie al 13, jawel, applaus, al 13 weken niet heeft gedronken.(en speciaal voor Koh, al 11 weken niet, jawel, 11 weken niet heeft gerookt) pestbui nog niet helemaal voorbij, hihiBammie moet gewoon elke dag weer opstaan en het leven het hoofd bieden. En dat vind ik oms lastig genoeg. En Ziza heeft gelijk, zolang het gevecht in je hoofd niet is gestopt blijft het moeilijk om helemaal ADB te zijn.Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog vaak denk dat ik later toch nog wel een glaasje zou willen drinken. Waarom in hemelsnaam? Kan iemand me dat uitleggen. Waarom vinden we onszelf saai en/of zielig als we geen alcohol kunnen drinken. Dat is toch raar.Misschien heeft Petra gelijk en neemt de zucht af. Ik hoop het werkelijk. Nu ik weer thuis ben moet ik zeggen gaat het me wel gemakkelijker af. Vorige week was een nieuwe situatie, hopelijk gaat de volgende nieuwe situatie me weer wat gemakkelijker af.En mIck,(verwijderd door de moderator). Ik was niet van plan erop terug te komen maar ik doe het toch. Zeker gezien de reacties van sommige mensen dat iedereen toch vrij moet zijn hier te kunnen schrijven. Ja dat vind ik ook. Ik ben echter van mening dat (verwijderd door de moderator). Ik wil hier graag steun ontvangen en mijn energie bewaren voor mijn strijd tegen alcohol.Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat anderen zich niet uit mogen spreken, het is geenzins mijn bedoeling anderen te bekritsiseren of wat dan ook.Houtje heeft vanmiddag een mooi stuk hierover geschreven en daar wil ik het dan maar weer bij laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Jemig Anna en Ziza,Slaaf van de drank, ik ken dat.vroeger (ruim 5 weken geleden) stond m'n hele dagelijkse leven in het teken van drank. na m'n werk zo snel mogelijk naar huis om toe te geven aan de drang naar drank. Thuis gekomen had ik, nog voordat m'n jas aan de kapstong hing, een halve fles bier op, m'n eerste borrel op en stond de tweede alweer klaar op het aanrecht.nadat die knop is omgegaan denk ik niet eens meeraan de drank. In de kast staat een half volle fles jenever, whisky, bier in de koelkast, maar ik vergeet het gewoon.De eerst weken van m'n onthouding bewust niets in huis gehaald en veel water gedronken. Afleiding en motivatie haalde ik door elke avond op dit forum met jullie van gedachte te wisselen en te keten. Jullie weten dat ongetwijfweld nog.De feesten in de afgelopen periode heb ik allen droog gehouden zonder enige moeite. Op de een of andere manier is de alcohol uit m'n geest verbannen. ik ben er ook helemaal niet mee bezig. ik ben op zoek gegaan naar andere drankjes en heb daar een 'sport' van gemaakt. In plaats van denken aan alcohol dacht ik aan het forum, aan jullie en wat voor drankje ik nu in elkaar zou fabriceren.Ik weet niet precies wat er gebeurd is, misschien door te denken aan andere drankjes dan alcohol houdende wordt de gedachte aan alcohol naar de achtergrond verdreven. het is moeilijk uit te leggen. Naar de fles grijpen heeft geen zin heb ik gemerkt, je moet het leven nemen zoals het is en gebeurd er iets naars, ja dat hoort ook bij het leven en door naar de fles te grijpen verandert er niets.misschien heb ik wel makkelijk praten. ook heb ik een periode gehad dat ik weer naar de fles wilde grijpen, maar door mezelf een spiegel voor te houden heb ik dat kunnen weerstaan.En die spiegel is mij aangereikt door jullie allen hier op dit forum, elke lach, elke traan is herkenbaar. Alle valkuilen die ik op mijn weg kan tegenkomen hebben jullie voor mij blootgelegd en mij erop gewezen. Niet direct aan mij gericht, maar in de adviezen aan mij en aan anderen.Tjemig wat een verhaal, zal het effe posten en dan nog eens overlezen. ben benieuwd naar jullie reacties.Sterkte diegene die het er moeilijk mee hebben, misschien heb je wat aan mijn verhaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi BambamIk kom nog eens terug om je te zeggen PROFICIAT met je 13 weken !!!!!!! En By the way, de hemel is hier vandaag opengebroken, wist niet dat jij erachter zat!! Ik heb nu net mijn pilletje genomen en blijf hier nog even meekijken tot ik er iets van voel.Groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden