petra Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Kohtje, ik dacht toch dat jij geen kinderen had?Dat bedoelde ik.De ernstige verantwoordelijkheid die je zomaar aan je partner overlaat als je jezelf toestaat om te drinken.Terwijl je wel het fatsoen op kunt brengen om nuchter op je werk te zitten.Dat verwekte bij mij nogal wat schaamte, die ik lekker wegdronk en nú de motivatie om ook niet weer terug te vallen.Ik ben niet voor niets gestopt met drinken toen ik opeens geheel alleen voor de opvoeding van mijn kinderen stond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoera, eten! Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Petra,Als ik al die boter had kunnen bewaren dan zat nu het hele dorp aan de boterkoek.Rebos,Ook ik had het verkeerd begrepen blijkbaar, ik had echt geen idee dat ik Moest reageren als ik het ergens mee eens was. Ik wil best wel "hear hear'' gaan schrijven elke keer als ik het ergens mee eens ben.Maar je begrijpt dat dat in het echte leven niet mogelijk is of gewenst.Bij deze dus, Petra ik ben het helemaal met je eens. Klare taal mag van mij, kan ik persoonlijk heel erg goed tegen erger nog ik vind het prettiger.Ben ik het met sommige wel eens maar vindt ik dat het ook wat genuanceerder mag zeg ik dat gewoon.Vindt ik dat iets niet kan zeg ik zelfs dat.En Rebos jij had helemaal gelijk dat je petra een compliment geeft als je voelt dat toepasselijk is.BamBam,Ditto, geen kadootjes uit blauwe envoloppen , dat schrijf je geloof ik niet zo, maar ook een niet zo gezellige dag. Altijd een hele goede reden om dan juist dan niet te drinken.Ik verzuip dan binnen de kortste tijd in zelfmedelijden plus dat je dan ook al weet dat morgen ook niet zo'n puike dag wordt.Hopelijk wordt je avond beter.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Okee Petra, bedoelde je dat. Ik dacht dat je bedoelde dat ik totaal smetvrij zou zijn... Dat dus niet bepaald. Maar kinderen heb ik inderdaad niet, dat klopt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi kohtjeNet geholpen met mijn dochter een werkje met strijkparels maken, en ik vond het nog leuk ook!! Nu nog helpen met mijn oudste zoon, hij heeft morgen proef mondeling van frans! Grappig hoe hij sommige woorden uitspreekt!!Tot lezens, knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Knuf, ik weet dat sommige dingen in B anders zijn maar je dochter helpen met een werkje van strijkparels, nou ben je me echt kwijt hoor.Zo bij twijfel eerst eten is hier een ljfspreuk en die hou ik erin. Voel me al iets beter.Heb me bedacht dat de alsmaar groter wordende administratieve rompslomp op m'n werk niet leuk is, ik het ook niet leuk ga vinden, ik er zelfs een uitgesproken K***** hekel aan heb maar dat dat ook mag. Ik moet het wel doen maar ik ga het niet leuk vinden. En dat geeft al een beetje rust, nu de rest nog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Anjo,Ik kom toch terug op je verhaal.Ik ben in het verleden vreselijk gekwetst terwijl ik 100% goedbedoelend was. Vóór ik nu iets durf te zeggen schiet ik eerst de verdediging in (oud zeer ja) omdat me al vaak - van de week nog - zo een reaktie kado is gedaan.Daarom mijn opmerking zo van: je kunt van de oudjes veel leren ipv ze een veeg uit de pan geven. Te pas en te onpas krijg ik die nog hier of per pb.Ik houd van orde, rust en regelmaat en een helpende hand en fijne, ondersteunende berichtjes. Maar niet van memoreren aan oude koeien, laat die maar in de sloot dobberen, dat vind ik ook. Dus ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Je bent althans de enige die zo reageerde maar misschien heb je het gebeuren gemist, dat denk ik meer.Ik heb respect voor iedereen die hier zijn strijd voert maar ga me daar maar niet meer om verdedigen, maar ik ben soms bang, o jee, er zal toch niet weer zo'n snerpende reactie zijn. Daarom ben ik weggegaan, heel veel mensen hebben me gevraagd te blijven, maar inmiddels zijn mijn eigen grenzen voor mij wel heel duidelijk. Dat een zeker persoon mij zeeeeeer diep gekwetst heeft, is duidelijk. Maar niet alleen mij, ik kan zó 20 namen noemen die erom verdwenen zijn. Dat ligt dus echt niet aan mij. Ik ben alleen de enige die het lef heeft gehad terug te komen. En toch ben ik soms bang, dat een of andere persoon mij beticht van 3 aliassen, bedrog, en dat soort dingen. Zeer pijnlijk. Daar ben ik dan te fel op geweest, als je je eraan stoort, mijn excuses aan jou.Een vredelievender soort dan ik bestaat eigenlijk niet. Maar ook vredelievende soorten zijn soms bang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi BamBamEuhmm... even proberen uit te leggen; je hebt een plastiek figuurtje met allemaal pinnetjes op en daar moet je dan gekleurde kleine ronde plastiekjes op doen, ben je nog mee? Dan met een blaadje ertussen het volledig onder het strijkijzer zetten en dan smelt dat aan elkaar, je kunt dan het figuurtje afdoen en je hebt alleen die aaneengesmolten dingetjes over die dan een mooi gekleurd figuurtje is!!Hihi, beetje rare uitleg,hé!!Veel belgische groetjes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 aha... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hallo mensen, ik ben van middag naar de huisarts geweest en ben blij dat ik dat gedaan heb!!!Even snel een rondje met het hondje, dan kom ik weer terug... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi BBBegrijp je het echt? Jullie hebben dat toch ook in nederland, alleen weet ik niet hoe het daar heet! Ik blijf efkes hier want het gremlintje tikt op mijn schouder!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hallloooo, nog iemand hier?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Ben weer terug....wat een snertweer, klein rondje dit keer maar...Oke Marieke, het was een heel fijn gesprek. Nu moet ik ook wel zeggen, dat het ook een zeer fijne en rustige dokter is, die alle tijd voor je neemt.Eigenlijk is er van alles besproken, de scheiding, mijn drink- en rookgedrag, hoe het met de kinderen gaat, of ik altijd al dit drinkprobleem had enz.Het feit dat ik erheen ben gegaan geeft op zich al een soort rust en een beetje een stok achter de deur. Hij wil me niet direct naar een therapeut sturen. Hij stelde voor om tijdelijkde seroxat iets te verhogen en raadde me het boek aan van Jan Geurtz, ik geloof "de verslaving voorbij". Hij heeft ook allerlei vragen gesteld voor hij deze beslissing nam. En hij wilmij over 2 weken weer zien. Als ik het zelf nodig achtte kon ik ook een 2 daagse cursus volgen bij stichting "de Helderheid". Waar er voornamelijk wordt gekeken naar hoe jein elkaar zit en waarom je nu naar een middel als alcohol, drugs enzo grijpt.Zegt iemand van jullie dit iets? Het is vogens mij in Utrecht. Lijkt me op zich ook wel iets waar je weerbaarder door wordt. Ik heb toch wel de neiging om mezelf naar beneden te halen.Dus ja, ik ben erg blij dat ik geweest ben en voelde me enorm begrepen door de huisarts. Ik moest alleen niet teveel hooi op de vork nemen, want ik wilde stoppen met roken en drinken,en vond mezelf natuurlijk een waardeloos mens enz. enz.Dus ook zorgen voor een stuk ontspanning en niet tegelijk teveel gaan eisen van mezelf.Goed morgen maar eens naar de apotheek en daarna het boek halen in de winkel.Geeft in ieder geval ook weer een stuk afleiding.Knuffie zet die gremlin maar op de gang, hij is stout! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Even kindjes naar bed brengen.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hallo Knuffie,Joooo, ben er ook weer. Moest ook nog even met de hondjes uit. Hier is het wel redelijk weer. Het waait vrij stevig maar geen regen momenteel. Onze jongste hond is net van schrik keihard tegen een lantaarnpaal aangelopen. Sinterklaas en twee zwarte Pieten kwamen net bij het buurthuis naar buiten en daar schrok ie zich een ongeluk van...letterlijk. Kun je het nog een beetje bolwerken allemaal? BamBam zegt dat ze dat van die strijkparels begrijpt, maar ik snap het nog niet helemaal. Hoeft ook niet, maar ik moest wel lachen toen je verbaasd leek dat Bammie jouw uitleg wel leek te snappen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Moesje, fijn dat je je huisarts zo in vertrouwen hebt genomen. Je hebt nu in elk geval een drempel weggenomen als je op zoek bent naar hulp, ook voor de toekomst. Een huisarts kan je altijd nog verder doorverwijzen als dat nodig mocht zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Nou, nu is het duidelijk wel Sinterklaasavond.....Veel plezier allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hallo allemaal,Het barst hier bij mij in huis momenteel van de gremlins. Om een uur of zes zat er een hele dikke op mijn aanrecht, zo'n zogenaamd begripsvolle, die precies wist hoe moe ik was, hoeveel hoofdpijn ik had en hoe rot ik me voelde. Ik heb hem een mep met de koekenpan gegeven en dacht dat ik ervan af was. Maar na het eten belde mijn zus om me een fijne avond te wensen (al doen we niets aan Sinterklaas) en adviseerde me om tegen de spanning maar een lekker glaasje w... te drinken. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! (Sorry, mag ik even.)Ook kreeg ik een heel lief kaartje van mijn vrijdagcollega, met een zonnestraaltje erop, wat ze mij wilde geven. Dat maakte de dag weer een beetje goed.Ik heb een beetje te weinig tijd gehad om helemaal bij te lezen. Voor iedereen die Sinterklaas gaat vieren, een heel erg fijne avond.Joann, hoe is het met je jongste zoon? Sterkte meid, juist op deze avond. Probeer het toch maar een beetje gezellig te maken voor de andere vier hummels. En als je last van gremlins hebt mag je mijn koekenpan wel even lenen, je kunt er héél hard mee meppen.Knuffie, nog steeds going strong? Ik hoop het. O ja, dat heb ik wel meegekregen, strijkparels heten in Nederland strijkkralen. Goed voor vele zoete uren op een regenmiddag, en hartstikke goedkoop.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi kohtje en annaJa, still going strong!! Belofte maakt schuld, hé!!Wat gebeurt bij jullie eigenlijk op sinterklaasavond??? Hier zet ik alleen vannacht alle cadeautjes en snoepgoed op tafel en morgenochtend zijn de kindjes hééél blij dat de sint deze nacht ons huis niet vergeten heeft!! Dat is alles wat er hier gebeurt, bij jullie is dat blijkbaar een groot feest!?Blij dat er toch iemand weet wat ik bedoel met stijkparels, haha!!Kusje van knuffie!!Ps: welke hondjes heb je, kohtje?enne... Anna, geef hem maar een ferme bolwassing!!!(die gremlin,hé!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi Anna,Goed, dat je "m" weer een flinke lel hebt gegeven. Jij bent nu 17 weken ADB. Weet je zus dit? Heb je het vaak moeilijk met de Gremlins, of komt dit bij vlagen? Ik was vandaag boos, dat ik niet "mocht" drinken van mezelf. Toen ik niet wilde of eigenlijk beter gezegd, het maar uit de weg ging, was het weg. Ik voel me af en toe echt een gespleten persoonlijkheid. 2 verschillende hoofden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi MickHier is het ook zo, hoor!Ik drink nooit als ik werk maar wil altijd drinken als ik thuis ben, dus ook een beetje gespleten,hé!!Proficiat met je 17 weken en vooral dat je vandaag ertegen opgebokst hebt!!Groetjes van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Ik heb nog een brandende vraag. Er zijn wel meer mensen die niet meer aktief mee schrijven, maar van 1 valt het me heel duidelijk op. Ik probeer in de draadjes terug te halen wat er gebeurd is, omdat ik niet zeker weet of ik nu een rare vraag ga stellen. Maar........ ik ben toch wel heel benieuwd. Waar is (naam verwijderd door de moderator) gebleven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @knuffie:Haaha, 17 weken.... Dank je wel, maar dat is niet voor mij bedoelt. Die felicitaties zijn voor Anna. Voor mij slechts 2 dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi MickDat weet ik niet want ik ben hier nog niet zolang! Misschien kan iemand anders je helpen met jouw 'brandende vraag'!!Hoi kohtje, alles ok met je hondje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi MickOeps, Sorry!! Foutje gemaakt, blanco erover, haha!! Toch bravo met je 2 dagen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden