Spring naar bijdragen

aan allen een héél goeiemorgen!!!

knuffie

Aanbevolen berichten

Even ten overvloede:

Er is nog nooit iemand dood gegaan aan het ervaren van gevoelens

wel aan alcohol......................

als ervaringsdeskundige mag ik dit wel zeggen, ik was de kampioen in het omzeilen van mezelf;
een tip: probeer te scheiden wat er nú met je gebeurt en wat bij voorbije situaties hoort; je zult je verbazen hoeveel oud zeer en hoe weinig nieuw zeer er is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Kohtje ik weet het. Vandaag drink ik niet, laat alles in al z`n nuchterheid over me komen.We hebben hier heel veel over gepraat thuis. En m`n jongste is met een vriendje bloemen gaan leggen daar. Als je ziet hoeveel kinderen op MSN een roosje plaatsen voor hun naam (ter nagedachternis, en uit respect) voel je de betrokkenheid van de jeugd. Dat vind ik wel een mooi teken. Dat dit is gebeurt is niet te begrijpen en vele mensen moeten hier mee leren leven. Nogmaals bedankt voor je reactie, groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kohtje

Ik voel me nu wat eenzaam omdat mijn kinderen nog niet thuis zijn ! Ik heb reeds gepoetst en eten voorbereid dus kan ik efkes niets doen! Dus ja, ik verveel me ook een beetje!!
Ik denk zelfs niet aan alcohol als ik moet werken omdat ik daar veel verantwoordelijkheid heb !! Ik zou het echt nooit in mijn hoofd halen om aangeschoten te gaan werken. Als ik thuis ben heb ik ook verantwoordelijkheid maar daar sta ik er niet alleen voor, begrijp je?
Dorst heb ik niet want ik heb al een fles limo opgedronken!!:)
Groetjes van knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Houtje, wat ik ook merk als ik niet drink, dat ik heel onrustig word. Kan geen minuut stil zitten, en ben helemaal hyper. Is wel goed voor m`n huishouden, vlieg met de stofzuiger door het huis, draai wassen bij die ik in m`n drinkdagen heb laten leggen. Maar ik dwing mezelf om af en toe een rustpuntje in te lassen. Dan ga ik even een half uurtje onder de zonnebank, of kijk TV voor wat afleiding. Dus ik probeer het wel een beetje onder controle te houden. Wat vervelend dat je een deuk in je auto heb gereden, zit het in de lucht ofzo? Anna`s auto ligt ook al in puin heb ik begrepen. Nou luitjes tot ziens, en rij voorzichtig;)grotjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,

Je zegt dat je thuis ook je verantwoordelijkheden hebt maar er daar niet alleen voor staat. Kijk nou eens goed naar die zin.. zie je dan ook dat je je eigen verantwoordelijkheid eigenlijk aan het uitvlakken bent. Je bent verantwoordelijk voor jouw stukje in het huishouden. Dat is net zo belangrijk als de verantwoordelijkheid op je werk. Ook thuis heb je met andere mensen te maken die je tekort doet als je niet voor de volle 100% beschikbaar bent.
Tegen het vervelen zou je iets kunnen zoeken wat je op "verloren" momentjes kunt doen. Iets van lezen of knutselen of tekenen of weet ik wat. En nou niet zeggen dat je zulke dingen niet leuk vindt of dat je er geen zin in hebt, gewoon eens doen. Vaak blijk je over meer talenten te beschikken dan je van jezelf weet. Kijk eens in een hobbywinkel wat er allemaal te doen is.... Of ga een cursus volgen of handwerken. Jezelf bezig houden is belangrijk, dan heb je geen tijd om je te vervelen en als je je niet verveelt voel je je ook minder eenzaam...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vanmorgen gisteren avond nog niet gelezen nu dus wel.

Joann, wat ontzettend sneu voor je ventje. Toen mijn zoontje ziek was lag er naast hem een jongetje onder zo'n tent. Zo sneu. En zelf ga je gewoon een beetje dood, je bent dan zo machteloos.

Anna, ik kan je niet helpen met je auto, ik vertyrouw autohandelaren nooit zo. Ik neem aan dat mijn pbtje niet is aangekomen dus dat pen ik zo meteen wel overnieuw.

Monique,
Het is niet vreemd dat je het je aantrekt vooral als het dichtbij komt. Maar Liefje de beslissing om te gaan drinken maak je zelf! Ik heb helemaal geen excuus nodig na lang nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat zelfs het vallen van een blad reden genoeg kan zijn. Het zou misschien handiger zijn om niet te kijken waarom maar waarom je er aan toegegeven hebt.

Bonkel,
Hoogmoed komt voor de val. Als je niet zonder schande op kan staan als je de fout in ben gegaan wat is dan de optie?Ik heb een jaar droog gestaan zonder terug te vallen en het is toch gebeurd, de laatste paar maanden overkomt het me wel vaker MAAR zie mijn quote, natuurlijk moet je ten alle tijde proberen niet terug te vallen maar als het gebeurd is dat niet het falen, het falen zou zijn het niet opnieuw te proberen.
Plus dat er wel meer mensen zijn die wat harder zijn, persoonlijk heb ik daar geen problemen mee maar wat nuance kan geen kwaad.

Houtje,

Balen van je auto, balen dat de trek weer door je aderen jaagt. Ik vertrouw erop dat je het gaat redden.

Toen ik pas op het forum was, las ik berichten die voor jou heel kwetsend geweest moeten zijn.
Er zijn dus blijkbaar ook mensen die moeite met jou hebben.
Ik kan me voorstellen dat je daar best heel verdrietig van bent geweest.
En vandaag weer een verwijzing naar (naam verwijderd door de moderator). Het begint een beetje op hetze te lijken.
Ik kan me niet voorstellen dat dat je bedoeling is maar ik wil graag dat je dat je begrijpt dat ik er een beetje moedeloos van wordt als mensen elkaar niet met respect behandelen op het forum.
En het gaat mij niet alleen over (naam verwijderd door de moderator), het is mij om het even wie het is.

Kom op, we zijn toch geen kinderen meer, behandel elkaar met respect.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kohtje

Ik heb vroeger nog zandkaarten gemaakt, misschien kan ik er terug wat maken om met de feestdagen te versturen, goed idee!! Ik stuur mijn ventje vanavond de zolder op om alles te halen, zit daar ergens in een hoekje gepropt! De zin heb ik regelmatig maar meestal kan ik die verbijten tot 's avonds als de kindjes in bed liggen! Dan wordt het soms heel moeilijk om geen pintje te drinken, begrijp je?
Ik ben wel een persoon met echt nog normen en waarden en als ik iets beloof dan doe ik het ook!! Dus voor mij echt geen alcohol vandaag!
knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.S Joann,

Misschien is het een idee om een briefje van sint neer te leggen bij de brievenbus.
Dat hij gehoord heeft dat ..... ziek is en dat hij heeft gezorgd dat de kadootjes veilig
bewaard worden totdat... weer beter is en jullie het met elkaar kunnen vieren.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,

Da's mooi dat je wat je belooft ook doet. En dat je wat creatiefs gaat doen... Zo'n hobby kun je ook rustig in de kamer doen, heb je maar een klein plekje voor nodig, dus dan zit je niemand in de weg...

Ik wens je wel alvast sterkte als het moeilijk voor je wordt. Echt NEE zeggen tegen drank is één, er zelf in geloven is twee. Hoop dat je snel op twee komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zit nu op mijn werk de laatste loodjes te verwerken, en jullie weten hoeveel die tillen hè? De hele dag razend druk gehad, en ik voel dat dat eigenlijk niet gaat. Mijn hart pompt overuren, mijn bloeddruk is waarschijnlijk weer veel te hoog, mijn nek zit muurvast, kortom, de hoogste tijd om even uit te puffen. Gelukkig morgen vrij, kan ik even bijkomen al boodschappend op mijn fiest (blèh).

Houtje, jij ook al een deuk? Hopelijk is'ie niet zo groot als de mijne, want die ik niet meer te herstellen.

Ik heb vanochtend vroeg heel even een stuk van de discussie van gisteravond gelezen, en ik moet zeggen dat die me vandaag wel bezig heeft gehouden. Ik sluit me bij de woorden van BamBam en Petra aan. Ik wil alleen nog even kwijt dat ik me Bonkels reactie eigenlijk ook wel kan voorstellen. Met enige regelmaat bekruipt mij ook wel het gevoel dat er toch wel wat te lief en gemakkelijk over alle uitglijders heengepraat wordt, hoe begrijpelijk ook. Het had er alleen wel iets genuanceerder uit mogen komen, daarin val ik BamBam bij. Bonkel, ik zou je willen zeggen, je kunt niet van iemand verwachten dat hij al ADB is als hij (of zij natuurlijk) hier op het forum begint te schrijven. Als het zo gemakkelijk zou zijn was dit forum helemaal niet nodig. Alle struikelaars en uitglijders zou ik willen zeggen, realiseer je, als je hier schrijft, dat er mensen zijn die het net zo moeilijk hebben als jij, en die op het moment dat jij voor de bijl gaat nog steeds doorvechten. Daar ligt een groot stuk verantwoordelijkheid, om het voor die mensen niet nog moeilijker te maken. Vergeet dat niet.

Monique, ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag was dit weekend, als je zo dicht bij Hoogerheide woont. Het komt dan wel erg dicht bij huis hè.

Moesje, verstandig om naar de huisarts te gaan. Niet alleen voor jezelf, maar ook om je ex niet de gelegenheid te geven misbruik te maken van je probleem. Laat je nog weten wat de huisarts zei, en wat voor hulp je eventueel krijgt?

Knuffie, ga je vanavond voor 0? Mooi zo, ik ook.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anjo

Vind ik een goede gedachte: respect hebben voor elkaar en elkaars mening!!
knuffie

Hoi kohtje

Mijn eerste kaartje die ik maak draag ik op aan jou!!Haha:P
Als het vanavond wat moeilijk wordt kom ik even hier,ok!

Mijn kindjes komen zo dadelijk thuis, weer wat welkome afleiding!!
Tot later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een geweldig relevante bijdragen van Petra. Zij raakt een heel belangrijke kern van het alcoholprobleem en reageert vervolgens niet eens cynisch of teleurgesteld als werkelijk niemand haar even honoreert of ingaat op wat ze schrijft. Knap Petra en bedankt voor je zinnige opmerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ben weer ff uitgewerkt.

Vandaag week 13 adb en week 11 ndb. Ik ben daar trots op. Toch voel ik me vandaag niet zo blij.
Ik ben niet blij, meer, met m'n werk. Ben aan het nadenken hoe nu verder maar dat gaat niet van vandaag op morgen. Is ook niet erg maar er komt ruimte om over iets anders na te denken, dat vind ik al heel wat.

Gevoelens, dingen die gebeuren, soms gewoon een rotdag, m'n auto die net voor 300 gerepareerd is maar het toch niet goed doet en ga zo nog maar even door, alles kan een reden zijn om te drinken.
En het leven is niet altijd simpel. Er komen altijd zaken op je pad waar ik geen raad mee weet, waar ik tegenop zie, waar ik niet naar toe wil enzovoort.
Ik heb geen pasklare antwoorden, ik doe stap voor stap. Dat wil niet zeggen dat ik dat niet moeilijk vind. Ik vind het soms hartstikke moeilijk.

Toch weet ik wel dat mijn leven beter is als toen ik dronk. Ik heb gisteren drie x om lekker helemaal nix de slappe lach gehad met m'n lief. De tranen biggelden over m'n wangen. Wie heeft dat nou? Nou ik wel en daar ben ik blij om. En ja, ik ben moe, voel me verdrietig, het is kloteweer, ik heb hoofdpijn en teveel te doen op m'n werk wat ik niet kan overzien. Toch ga ik niet drinken. Ik heb er geen zin meer in om alles naar de kloten te laten gaan.

Ik kan echt wel zorgen hebben over hoe nu verder. Mijn werk was redelijk practisch maar er komt steeds meer administratieve zooi bij. Ik kan niet stilzitten, concentreren is best alstig dus ik ben daar niet blij mee. Het gaat daar niet veranderen dus ik zal er wat mee moeten. Wat? Tja dat weet ik, nu nog, in de verste verte niet. Twijfels komen acuut om de hoek, ik ben al 41 vind ik wel wat anders, wie wil mij hebben, vind ik ooit een ban met de vrijheid die ik nu heb, vinden mensen mij niet stom en zo kan ik nog wel even doorgaan. Doe ik niet, nu even niet.
Er zal wel een oplossing komen. Ik besef me echter wel dat die niet vanzelf komt. Daar zal ik zelf toch echt wel energie in moeten steken.
Net zoals in het niet meer drinken, dat is maar 1 stap. Maar er zullen meer moeten volgen.

En zoals Petra schreef; aan gevoelens is nog nooit iemand doodgegaan maar aan alcohol wel!

Ik durf nog steeds niet te zeggen dat ik nooit meer drink. Nooit is zo'n groot woord, ik bekijke het maar per dag. En soms, zoals Houtje zegt, per uur, dat kan ik wel overzien.

Ik ga zo eten, sporten, pepernoten strooien voor de buurkinderen. Lachen straks, gaan ze lekker gillen.
En misschien trekt de somberheid weg, misschien ook wel niet, ik laat het maar op me afkomen.

Heb ik nog iets positiefs te melden, jawel. Had bezwaar gemaakt tegen een aanslag van de blauwe brieven brigade en m'n bezwaar is toegekend. Fijn, scheelt heeeel veeeel euro's. hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He godver Rebos, hier heb ik nou zo de pest aan he. Iets op het forum zetten en dan uitloggen.

Ik weet dat jij de harde aanpak prefereert. In tegenstelling tot de bijdrage van Petra vind ik je bijdrage niet een opening voor de discussie. Je deponeert je mening en gaat ervan tussen. Daar hou ik niet van.

Het is belangrijk met elkaar in gesprek te blijven. Iedereen kan een mening ventileren, dat is meestal niet zo moeilijk. Maar om goed naar een ander te luisteren, de wil te hebben de ander echt te begrijpen dat is een gesprek. En daar zouden we naar toe moeten met z'n allen.

En niet te snel in de verdeging of in de slachtofferrol maar de wil om naar jezelf te kijken en naar een ander te luisteren.

Zo dat moest ik ook ff kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Rebos,
ik reageer niet teleurgesteld, want ik bén ook niet teleurgesteld bij het uitblijven van reacties.

ik schrijf vanuit mijn ervaring, die blijkbaar wel gedeeld wordt door mensen die ook onder het drankjuk zijn uitgekropen (Anna, BamBam, jij), maar die best wel confronterend kan zijn voor zwoegers en zweters die er nog onder lopen.

met alcohol is het mooie engelse spreekwoord van toepassing: the proof of the pudding is in the eating;
als je stopt kom je er vanzelf achter waarom je beter kunt stoppen.

vandaar mijn pleidooi om dat maar gewoon te doen en wie niet wil of er niet aan toe is:
even goeie vrienden.

het enige waar ik echt ontzettend veel moeite mee heb, maar daar heeft Kohtje gelukkig al (heel lief en mild) op gereageerd, is dat er zoveel gedronken wordt in gezinssituaties met kinderen. maar ik heb ook een beetje boter op mijn hoofd gehad in het verleden (en Kohtje niet) dus ik hoed me maar voor teveel kritiek.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoop ik niet voor je Koh, is zo glibberig...

Ik denk dat Petra doelt op het feit dat jij geen kinderen hebt. En een volwassene kwetsen is erg maar kinderen hebben geen stem, zijn weerloos en dat raakt mensen veel meer.

Toch denk ik dat de mensen met kinderen dat ook zelf wel weten. En Petra, mensen stoppen niet door adviezen of at ook, dat ben ik helemaal met je eens. Mensen, ouder of geen ouder stoppen pas als ze stoppen. En niet eerder, zelfs niet als ze kinderen hebben, dat is nu eenmal realiteit.

Of het helpt dat ik harder zou zijn naar iemand die een ouder is? Ik vraag het me af. Hoe het wel moet weet ik ook niet zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...