Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 december


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.


Vrijdag, eind van de week, begin van het weekend.
Voor sommigen van ons een extra moeilijke dag. Kom op meiden, tandhakkend komen jullie er doorheen. Stap voor stap en misschien zelfs uur na uur. Maar hou voor ogen waarom je bent gestopt. Hou voor ogen waarom je NIET meer wilt drinken.



Ik wens iedereen een goeie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen Anna

Ook al weer o vroeg, uitslapen wil nog niet?

Ga jij maar lekker crossen met je nieuwe auto. Geen brokken maken! Veel plezier.


Knuffie, sterkte met je moeder.

Sally, zag dat je vanacht nog weer online was. Is het gelukt met aanmelden bij Tactus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stuk heb je geschreven Anna, gister.
Nou ja mooi is niet het goede woord. Wel heel herkenbaar.

De problemen die in volle hevigheid op je afkomen als je nuchter bent is de reden, volgens mij, dat veel mensen afhaken. En toch wer gaan drinken.
Ik vraag mezelf ook af hoe ik al die jaren volgehouden heb. Maar ik dronk alles eg, moe aan het begin van de dag van de drank van de avond ervoor. Maar doorgaan en om vijf uur naar huis racen om het eerste biertje te pakken of de eerste fles te ontkurken.

Ik WEET dat ik dat niet meer moet doen. En ik wil ook niet meer.
Ik denk dat ik pas echt los kom van de drank als ik m'n problemen het hoofd kan bieden terwijl ik nuchter ben. En, hoe moeilijk ook, van daaruit veranderingen inzet.
En ja het is niet allemaal gemakkelijk en het leven is soms een tranendal met veel beslommeringen, hard werken wat niet veel oplevert enzovoort.
Toch doe ik, ietwat luidruchtig, voort.

Ik wil niet meer laveloos in mijn stoel hangen
Ik wil niet meer ruzie maken als ik bezopen ben.
Ik wil niet meer s'ochtends wakker worden en me een waardeloos stuk vreten voelen.


Zo met deze fijne opbeurende woorden sluit ik af. Ik ga aan het werk.

Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dames, mijn auto wordt gerepareerd en is vandaag klaar.
Rond een uur of elf vertrek ik weer terug naar België en blijf daar tot na de feestdagen.
De aansluitingen van internet en telefoon zijn inmiddels gerealiseerd dus ik hoef jullie niet lang te missen.
Het wordt een drukke maand, feestje hier, bijeenkomst daar familibezoek uit Holland, overal taart eten en tussendoor moet mijn lief de komende zaterdagen en zondagen hard werken.
Tweede Kerstdag wordt hier niet gevierd.
Ik zie jullie later op de dag.

Anna zorg goed voor jezelf en Bambam, bedankt voor de bloemen.

GroetRudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeeeeeeee
lekker helder zeg deze morgen
het nest dode spreeuwen is even uitgevlogen vanochtend
lekker koppie koffie
ik ga het nog druk krijgen met zoveel tijd
ben nu al fris voor het licht wordt
mischien wel lastig die spiegel van 2 bij3 die ik voor mijzelf hou te blijven drage maar ik ben fysiek sterk
blijven afbouwen doon!!! en volgende week 2 dagen niet noppes droog nada...


i've got a mission

fijne dag allemaal
and keep the dry side above

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Knuffie, latertje geworden he, moeilijk na zo'n heftige dag om meteen te gaan slapen.
Heel veel sterkte met je moeder, positief blijven denken hoor!

Marieke, fijn dat je cv weer gemaakt is, zoveel knusser gelijk in huis!

Tja mensen, heb zelf een rot nacht achter de rug. Ging op tijd naar bed, drie uurtjes geslapen.
Mezelf toch gedwongen in bed te blijven, maar is klokje kijken geworden en maar malen.
Vanochtend opgestaan, rug al m'n spieren doen zeer. Straks weer aan het werk en ben nog zo geweldig moe. Maar is niet anders, alle gevoel opzij en denkraam op 0, gewoon doorgaan.
Allen een hele goede dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Een vrijdag vol goede voornemens zie ik. Visje, ik sluit me ook bij je aan, ik drink vandaag niet.

Knuffie, ik hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent om je moeder, en dat je lekker geslapen hebt. Ook vandaag veel sterkte. Lief van je man om cocktailtjes voor je te maken. Ze klinken mij erg zoet, maar alles is beter dan alcohol.

Ik heb eindelijk, eindelijk, eindelijk de stoute schoenen aangetrokken, en een intake gesprek gehad bij het maatschappelijk werk afdeling geestelijke gezondheidszorg. In grote lijnen uitgelegd waar mijn knelpunten zitten, maar nog niets gezegd over mijn drankprobleem. Daarvoor was het gesprek te kort, en ik wil dat liever toelichten in een uitgebreider, persoonlijk gesprek. Ik wil namelijk geholpen worden met mijn problemen, waar ik tegenaan loop nu ik niet meer drink, en niet bij voorbaat al gezien worden als een alcoholist, waarvan het probleem de drank is.
Ze hebben een wachtlijst van 3 à 4 weken, dus ik word over een paar weken gebeld voor een afspraak. Dan krijg ik een aantal gesprekken waarin we gaan invertariseren wat er precies aan de hand is, en daaruit volgt een advies voor een vervolgtraject. Dat kan verdere begeleiding bij het maatschappelijk werk zijn, maar ook verwijzing naar een psychotherapeut.
Het klinkt overdreven, maar het heeft me toch heel wat zelfoverwinning gekost. De kogel is door de kerk, de bal aan het rollen etc. etc. Ik weet dat ik dit moet doen als ik niet weer op langere termijn wil beginnen met drinken. En dat wil ik niet.

Met zoons hebben gisteren de kerstboom opgezet, met een beetje hulp van mij. Met name die rotlampjes blijven toch altijd een beetje mijn werk, we zijn er allemaal even onhandig in. Het is hier nu helemaal gezellig, en ik ben zó blij dat ik thuis ben. Ik zag er vreselijk tegenop om die boom in het weekend op te moeten zetten, ook dat is me teveel naast mijn werk. En nu is het al gebeurd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Ik vind het heel erg dapper van je dat je de stap gezet hebt en hoop echt dat je hiermee een weg bent ingeslagen die je uiteindelijk jezelf kan laten zijn zonder steeds drank als dreiging achter je te hebben.

De kerstboom gaan we hier ook opzetten en net als jij vind ik ook die lampjes altijd een crime. Als ie dan weer eenmaal staat geniet ik er wel van, dus dat voor ogen houdend beginnen we morgen toch weer aan dat jaarlijks terugkerende ritueel.

Heb je nou eigenlijk wel of niet een ander autootje? Of komt ie er binnen zeer afzienbare tijd?
Geniet in elk geval zo veel mogelijk van je vrije tijd.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je een tip mag geven Kohtje, als die lampen er eenmaal in zitten moet je vooral geen moment gaan denken aan het moment dat de hele rotzooi weer opgeruimd moet worden. Dat is namelijk net zo erg. Gewoon alleen maar genieten van het feit dat'ie staat.

Ik ga vanmiddag mijn auto ophalen, laat het jullie wel weten als hij er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B
Anna,

Fijn dat je de stap hebt gezet. En vanmiddag weer een auto:D

Ik heb net een zeer vervelende les achter de rug en baal nu als een stekker. Heb ik potjan mijn hele woensdag me te pletter gewerkt om alle aantekeningen netjes en ordelijk op papier te krijgen
omdat ik had gemerkt dat sommige gewoon weg niet kunnen of willen overschrijven van het bord en dat
vind ik dan weer sneu. Geef ik 5 kinderen de opdracht de verschillende blaadjes uit te delen en ben ik daarna 20 min. bezig om te zorgen dat iedereen de blaadjes heeft die ze nodig hebben grrrrrrrrr.
Zit ik de SO na te kijken en moeten ze het woordje bord vertalen naar het Engels. Staat dus in een zin,
Turn left at ( het bord) Youth Hostel. Schrijft de helft "plate" op.
Vijf lessen de weg vragen en wijzen! Plus dat ik de zinnetjes gebruik die in het boek staan.
Ik voel me schuldig omdat er veel te veel kinderen in die klas zitten, allemaal met een spraakgebrek, ze kunnen nl. geen twee seconden hun mond houden.
Ik ben nu echt pissed off, te bedonderd om aantekeningen op te schrijven en zelfs te bedonderd om wat woordjes uit je hoofd te leren die je al 5 lessen gebruikt. Ben zooooooo blij dat het mijn laatste les was en nu is het weekeinde.
Natuurlijk nog opgefokt en boos want hoeveel van deze gevoelens komen van het drinken van de week?
En waarom moeten die klassen zo vol? Waarom hebben wij wel geld om het leger naar Afganisthan te sturen om daar kinderen te redden maar moeten onze eigen kinderen er onder lijden ddat we het onderwijs niet belangrijk vinden.

Sorry moest het even kwijt.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent Anjo. Je hebt helemaal gelijk, het onderwijs hier in Nederland zou eens grondig moeten verbeteren, en dat vraagt investeringen. En het ziet er niet naar uit dat we dit keer een regering krijgen die daartoe bereid is. Gooi het er maar uit hoor. Beter dan dat je je frustratie op een andere manier botviert.

Ik kan jullie melden dat ik wederom de trotse bezitster van een auto ben. Volgens mijn zoon trekt hij iets minder snel op dan de vorige, maar dat gaat ongetwijfeld goed komen. Hij rijdt in ieder geval lekker, en wat nog belangrijker is: hij rijdt! Ik ben helemaal gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Goed van je, en heb nu maar geen schaamtegevoel, is echt niet nodig. Je hebt nu een goede weg ingeslagen, om te kunnen volhouden. En dat is erg positief. Nu kun je een nieuwe route uitstippelen, voor je verdere leven. En dat is alleen maar goed.
Ik hoop dat je auto, je straks bevalt en dat je er veel plezier, van mag beleven.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje niet zo snel, wilde ik ook net schrijven, hihi.

Mick hoe istie??

Koh, wel eerst ff lichtjes controleren, voordat je ze allemaal in de boom doet he. Zo sneu vcan al dat werk. Ik ben woensdagavond laat begonnen. Ik heb alleen m;n lichtjes er nog maar in, rest moet nog. Maar ik vind de boom nu eigenlijk al leuk genoeg, misschien laat ik het wel zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bammie,

Ja die lichtjes controleer ik wel altijd van tevoren, maar als ze na veel gedoe eindelijk in de boom zitten zijn er vaak toch nog een hoop kapot. Misschien gaat dat dit jaar beter. Voor het eerst sinds jaren zal ik er nu weer eens nuchter mee bezig gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...