Spring naar bijdragen

Zaterdag, 30-12-`06.


Lady

Aanbevolen berichten

Een goedemorgen mensen,

Ik heb slecht geslapen vannacht, dat is niet zo erg, heb ik weleens vaker.
Ik voel me niet zo prettig met al de berichten van iemand vannacht; voel me zelfs best wel overvallen en had nooit verwacht zoveel reaktie los te maken.
Voelde me tevens wel strijdlustig eerst, op een gezonde wijze.
Voel het ook best als wat genant /vervelend zo; dat jullie ook zo ongewild betrokken worden in iets waar ik eigenlijk ook niet zo diep betrokken wilde geraken.
Niet dat ik spijt heb van mijn schrijfsels, maar ik wist niet dat deze zoveel overhoop konden halen, mogelijk had ik dit kunnen voorkomen, dat weet ik niet.
Ik wilde gewoon oprecht zijn, maar misschien is dat soms niet okè....is het soms wijzer gewoon je mond te houden.

Of misschien juist niet, tijdens dit schrijven voel ik plots weer een glimp van het gevoel dat ik als kind had wanneer ik mijn stem liet horen en me wilde uiten. Gewoon ik, een doodgewoon kind....de zevende in de rij. De opechtheid en eerlijkheid werden al gauw zo afgestraft dat ik m'n mond wel hield.
(Maar het is bijzonder mooi dat ik het plots weer kan voelen, zomaar, nu weer....in en flits).
De afstraffing ervan, het gevoel het vooral niet goed te goed, de onderliggende boodschap vooral niet oprecht je mening te mogen/kunnen uiten, dat maakt me nog steeds opstandig maar ook onzeker...juist ook vooral onzeker en daar raak ik dan weer boos om! Waarom zou ik niet mijn mening mogen geven!
Doe eens even lekker, we leven in een democratie en ik mag zeggen wat ik wil!
En waarom zou ik daarom een leugenaar zijn!!??
Omdat de waarheid mogelijk te pijnlijk is? Rot toch op zeg, alsof ik niet mijn handen al vol heb!
De grootste leugenaars zijn misschien wel de mensen die de realitiet niet onder ogen kunnen zien!
Dat is dus niet mijn probleem, maar ik ervaar dat wel als een last die me ongewenst in mijn schoot geworpen wordt en waar ik geen donder mee kan.
Maar blijkbaar nodig ik dus ook wel uit door mijn oprechtheid en directheid.
Nah, een geweldig begin van de dag.:D

Voor jullie een wat luchtigere start gewenst, Koffie? Thee?
Roept u maar, ik ben toch al in de weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sally, jij zou nog ff gaan slapen, toch? Laat dit nu ff rusten, oke. Ik ga er verder ook niets meer over zeggen Sal, jij hebt je punt gemaakt. Het is mij duidelijk.

Onderdeel van het plan is in ieder geval dat ik niet aldoor zo laat nog mag forummen, ik slaap er slecht van. Maar ja, ik heb vakantie dus dan denk ik; ach wat maakt het uit.
En vervolgens maal ik de hele nacht door:angry::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen, allemaal.

Héhé Sally, wil je aub wat dimmen, want je slaat de plank wel helemaal mis!!!!!!!!!!!

Lady, heeft alleen een opmerking geplaatst, iets waar ze toe in haar recht staat. Het is haar mening.En die heb jij te respecteren. Dus Sally, ophouden.

Lady, trek het je niet aan. Het is jou mening. En die mag jij geven.

Een fijne droge dag gewenst.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel heel bijzonder dit te ervaren.
Ik heb met mijn ex-man, voordat ons kind geboren was, meer dan 14 jaar terug, weleens zulke bizarre escalaties gehad als we beiden veel te veel gedronken hadden.
Vreemd dit op een dergelijke wijze weer te ontmoeten.
Alsof een boemerang in werking is gezet na een lange vertraging, alsof karma nu ingelost moet/mag worden, en ik voel me er zo rustig onder....ik krijg me daar een lading en ik voel vooral mededogen.
Sally toch, wat heeft je nu vooral zo geraakt?
Dat ik je bevroeg over je relatie of je operatie, of dat ik schreef je niet te vertrouwen momenteel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Lady, ben jij de zevende in de rij?
Ik kom ook uit een groot gezin. Ik herken wat je schrijft over de opstandigheid en dat je wilt kunnen zeggen wat je wilt. En waarom zou dat niet mogen???
Ik heb me, vroeger, te vaak stil moeten houden voor de lieve vrede en geloof me, daar krijg je hoofdpijn van. Dat is niet goed.
En ik vind het best lastig hoe je zoiets dan om moet buigen. Overassertief word ik er soms ook van, alhoewel dat wel wat af begint te nemen. Ik begin de voordelen te zien van soms dingen laten passeren:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen een hele goede morgen,
Vandaag nog weer boodschappen halen, jawel er moeten flappen gebakken worden want moeder komt met oudjaar. Oliebollen die haal ik wel, zelf lust ik die niet dus bakken is me teveel werk.
Nu ook nog de nodige sapjes en vooral bubbel water. Moet ik maar wat later aan beginnen, anders krijg ik teveel bubbels binnen. Iedereen bezig met de nodige voorbereidingen??? Vuurwerk?????

Allemaal een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog dronk en nadat ik pas gestopt was met drinken wist ik geen andere manier van ruzie maken dan elkaar verwijten voor de voeten te gooien, vechtten om het gelijk om vervolgens de mens voor het leven te haten die mij had gekwetst.
Gekwetst worden is pijnlijk en wij willen het liefst zo snel mogelijk van dat onaangename gevoel af in plaats van eens na te gaan waarom wij zo geraakt zijn, waarom wij ons zo voelen.

Inmiddels heb ik in geval van een conflict leren luisteren naar de ander.
Ik maak de ander niet meer verantwoordelijk voor mijn pijn of kwaadheid omdat ik weet waar mijn kwaadheid verdriet of pijn oorspronkelijk vandaan komt.
Bambam vertelt daarover en Sally biedt een opening door te schrijven over hoe het vroeger bij haar thuis ging, over mededogen.
De pijn of het verdriet van vroeger zit diep.
Dikwijls valt een heel forum over dit soort geruzie heen om de een of ander in bescherming te nemen met het gevolg dat er vaak nog meer olie op het vuur wordt gegooid.

Lieve mensen ga je voor jezelf eens na wat een ruzie zoals deze bij juliie los maakt.
Vertel daarover, blijf dicht bij het onderwerp blijf dicht bij jezelf..

Vroeger wrong ik me in allerlei bochten om mijn ongelijk toe te geven.
Inmiddels hoef ik me zelf niet meer aanteranden om mijn excuses aan te bieden als ik er naast zit.
en dat voelt goed.

Lieve mensen maak er een mooie dag van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien dat doet me herinneren aan de tijd ik nog werkte en dan bakten wij rond deze tijd duizend oliebollen, niet te vergeten de appelvlappen en de ananas beignets.
Alleen van de gedachte al wordt ik een beetje misselijk.(lol)
Nadien heb ik geen oliebol meer gegeten.

Vanavond laat vertrekken wij samen naar holland om oud en nieuw te vieren.
Ik zie jullie dan wel weer.
Het blijft altijd weer een verrrassing of mijn pc daar op wil starten.
Het is een oud ding en tussen het opstarten door kun je bij wijze van spreken voor de hele wijk oliebollen bakken..
Maar eenmaal warm gedraaid verdwijnen de berichten even snel als op een gloednieuwe supersnelle moderne media pc.

Ik hijs me in mijn Sneekerweekpak en vertrek voor de hoognodige boodschappen.

Lieve mensen tot later.
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goedemorgen,

Jeee, wat een nacht, Saddam opgehangen en ik had de friteuse aan laten staan, gelukkig niets gebeurd maar echt lekker ruiken doet het niet.Dus vandaag wordt de dag van de grote schoonmaak.
Dochter 2 wordt van 25, en zij heeft een behoorlijk pittige tijd achter de rug, ik ben behoorlijk trots op haar.

Bambam,

Omega 3 is erg goed maar je moet opletten dat je echt omega 3 slikt en geen visolie. Het is voornamelijk goed voor je hart en bloedwegen maar ik weet dat het ADHD patienten ook helpt.

Sally,

Waarom schiet je nu zo in de stress? Ga even slapen want volgens mij heb je dat nog niet gedaan.
Als je wakker wordt en lady's bericht nog eens leest, zie je het wellicht anders.
Ik zie er niet zo heel veel kwaad in, eigenlijk.

Goed, ik ga de witte tornado eens laten vliegen.

Iedereen een prettige dag.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady, pb,tje aangekomen?

Anjo, gefeliciteerd met je dochter. Wat ben jij gevaarlijk bezig geweest, en nu de gevolgen!
Sterkte, in elk geval ga je schoon het nieuwe jaar in.

En ja mensen, ik heb teruggelezen en wil nergens overheen walsen. Om het dicht bij mijzelf te houden zoals Rudy zegt, kan ik slecht tegen ruzie. Ruzie, ruzie, ruzie, maakte een groot deel uit in mijn jeugd, waren het niet mijn ouders dan waren wij het als kinderen onderling. Daar ik niet de oudste en ook niet de jongst ben telde mijn stem nimmer. Altijd het onderspit delven. Ik heb het vroeger toen maar opgegeven om mijn stem nog te laten horen, onderging altijd alles gelaten. Later kwam de grote ommekeer ja, maar wel had ik het nodige daarna. Nu moet ik het leren zonder, net als een kind die moet leren eerst te overdenken, relativeren en daarna zich laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal!

Tja... ik ben weer wakker ;) Heb totaal niet meegekregen wat hier gisteravond is gebeurd op het forum... geloof ook niet dat ik op dit moment veel zin heb om het allemaal terug te lezen... misschien later vandaag ;) (of gewoon niet). Ik denk dat het goed is als er moddertorren zijn die de regels in acht nemen en daarnaar zullen handelen. Lady en Sally... in de paar dagen die ik hier ben heb ik jullie schrijfsels gewaardeerd... zou het zonde vinden als één van jullie ons zou verlaten!


Wel wil ik mijn belevenissen weer ffies kwijt.. hoewel dat tóch een beetje moeilijk blijft (heb hier de puter midden in de woonkamer). Gisteren een rustige avond gehad: op tijd naar bed (± 00.00 uur) lekker uitgeslapen en stond rond 10.00 uur weer op.

De hele avond door (vanaf 17.30 toen manlief zijn eerste pilsje pakte) heeft hij gevraagd of ik ook niets wilde, dat ik somber was, niet gezellig enz. ..... nou, dát worden geen leuke tijden om tegen aan te kijken. Hoewel het géén reden is om weer een lekkere borrel (teveel) te nemen: dan drink ik dus alleen maar zodat híj zich niet schuldig hoeft te voelen (want dat doe ik dan al voor twee) ;)

Denk ook dat ik daar maar eens een babbeltje met hem over moet gaan maken ;)
Vandaag naar de kapper en nog wat boodschappen doen. Later nog lekker eten en morgen op tijd eruit voor oliebollen bakken!

Misschien nog tot later! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Misschien moet ik verduidelijken dat ik alleen onder de invloed was van thee. Voor de duidelijkheid.
Ik had friet gebakken in de bijkeuken en was ervan overtuigd dat ik het ding had uitgezet.
Ben als een blok in slaap gevallen. Slaap de hele week al slecht, wordt steevast op werktijd wakker terwijl ik soms het zonnetje op zie komen.
Moest ook gelijk denken dat het Murphy's Law is dat dit gebeurd als je nuchter bent.Gelukkig is alles goed afgelopen.

Ik hoop dat het morgenavond goed gaat met je moeder. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen
maar dat betekent niet dat het gemakkelijk zal zijn.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Ik ben nogal overdonderd door de ruziesfeer die hier ineens hangt. En om het, zoals Rudy zegt, dicht bij mezelf te houden: ik kan ook niet goed tegen ruzie. Net als anderen heb ik dat in mijn leven iets teveel meegemaakt. En dan vooral ruzies die ontstaan doordat mensen te snel reageren en niet goed kijken c.q. luisteren wat een ander nou eigenlijk bedoelt.

Sally, ik kan me voorstellen dat Lady's opmerking dat ze niet zo vertrouwt hard aankwam. Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand dat tegen me zei, want dat doet pijn. Ik kan me aan de andere kant goed voorstellen dat jouw opmerkingen eerder gisteren over die verpleegster verkeerd vielen. Ik stoorde me er ook aan, maar heb er niet op gereageerd. Misschien realiseer jij je dat niet, maar dit soort opmerkingen kunnen op een vrouw heel vernederend en beledigend overkomen.
Verder zie ik geen redenen om eraan te twijfelen dat Lady inderdaad verpleegkundige is of was. Zij schrijft hier onder een nickname, dus hoe wil je dat ooit controleren?

Lady, ik heb je hier leren kennen als een warm en invoelend persoon, die dit keer gewoon haar mening heeft gezegd. En dat is je goed recht. Ik zou het buitengewoon jammer vinden als je van dit forum verdwijnt, dus ik hoop dat de moderator de juiste conclusie trekt uit al die berichtjes die hij inmiddels heeft gekregen, namelijk dat je gewoon je mening zei, en dat die op Sally om wat voor reden dan ook iets te heftig overkwam.

Ik hoop verder dat we voor de rest van de dag met dit zinloze geruzie op kunnen houden.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

mmmm.... een storm in een glas water.....

Als ik boos ben heeft dat bijna altijd met MIJ te maken en niet met die ander....waarom voel ik mij zo beledigd als iemand mijn integriteit in twijfel trekt ? omdat ik niet integer ben maar wel denk dat te zijn of het zou willen...dat iemand anders fouten maakt was iets wat ik altijd snel kon opmerken (want als jij fout bent betekent het dat ik goed ben) maar bij mezelf te rade gaan , om mijn aandeel te zien koste me wat tijd en inspanning....vaak beschuldig ik mensen van MIJN eigen tekortkomingen....als ik jou een leugenaar noem i.p.v. rustig zeggen dat iets niet waar is dan is er wel degelijk iets mis met mij....want waarom zou ik er zo een punt van maken anders ? Right action needs no defense.....

Een vraag die ik mezelf altijd moet stellen is : Hoe belangrijk is het ?

Elke alcoholist die net droog is gaat door een roller-coaster van emoties....emoties die niet meer weggedronken kunnen worden en die vaak geuit worden op een rauwe en pijnlijke manier jegens anderen met als gevolg een reaktie...toen ik net clean en nuchter was gaf mijn sponser mij een suggestie waarvoor ik hem nog dankbaar ben, hij zei "je MOET je mond houden" en die suggestie heeft mij gered van vele onnozele ruzies en conflicten met mijn partner en familie en andere mensen...het heeft mij geleerd dat mijn mening dus helemaal niet zo belangrijk is als ik altijd dacht..mijn mening is niet meer en niet minder waard dan andermans mening en vaak kan ik gewoon het beste zwijgen als er irritatie of veel spanning is..en als ik niets zeg wordt dat ook wel gewaardeerd.. ..... ik dronk en gebruikte echt niet omdat ik zo blij was met mezelf en de wereld....ging echt niet met confetti in mijn haren naar de kliniek....
Ik heb zelf moeite met het op de juiste manier uiten van mijn emoties...daarvoor ben ik nog in de leer....mezelf kwetsbaar leren opstellen....

Mijn hele leven werd geregeerd door ANGST..... en vanuit die emotie/gedachte reageerde ik op de mensen in mijn omgeving...behalve angst leidde ik ook een dubbelleven (zoals bijna elke alkie) want die angst moest natuurlijk wel goed gecamoufleerd worden door middel van (je raadt het al) leugens...en nog een leugens...over wie ik ben , wat ik voel , wat ik denk.....ik pretendeerde iets te zijn wat ik niet was...en ik geloofde zo sterk in mijn eigen verhaaltjes dat waarheid en fantasie door elkaar begon te halen...en het gebruik van alcohol en drugs maakte het er niet echt helderder op hahaha....
Vandaag zit ik niet meer in die slangenkuil....eerlijkheid duurt het langst....

Om wrok te blijven koesteren tegen een persoon is hetzelfde als zelf vergif drinken en wachten tot de ander dood neervalt.... kortom ik pijnig alleen mezelf en niet die ander....en zelfs als ik gelijk kreeg dan nog bleef ik die ander haten..dus het gaat voor mij vandaag echt niet meer om gelijk krijgen...(al wil ik er af en toe in geloven dat ik me beter ga voelen als ik gelijk krijg..hoezo waanzin?)

Nogmaals er is vaak veel minder aan de hand dan ik denk.... ik blaas dingen op en trek het uit zijn verband... als ik me daar bewust van ben dan valt alles best wel mee...... een storm in een glas water.....
oefening baart kunst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijze woorden, Ziza.

Anna, je computer doet het weer? Voel je je al wat beter vandaag? Ik herken wel wat je gisteren beschreef, ik heb ook wel eens van die periode dat je denkt:"dat kan er ook nog wel bij." Wat is het volgende dat mis gaat? Gelukkig zijn dat maar periodes en gaan die ook weer over.
Wat niet betekent dat het fijn is zo'n periode van tegenslag.

Een dikke knuffel en veel sterkte, meisje.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sally,

Ik zeg niet, dat je fout bent. Ik heb alleen gevraagd op te houden. Want je ging te ver.

Lees nou eens rustig, het stukje van Rudy en van Ziza. Laat het op je inwerken en denk er eens over na.

Dan zul je tot de ontdekking komen, dat het allemaal echt wel meevalt. En dat het wel goed komt.

Leg je eens toe, op de tijd, van na je operatie. En hoe ga je het oplossen, als je weer thuis bent. Want je zult toch moeten werken, aan het droog te houden. En Sally dit is geen kritiek, of een opmerking van jij bent fout. Ik wil alleen maar dat het goed met je gaat.

En ik ben er van overtuigd, dat iedereen, hier op het forum, dat wil.
.

Veel sterkte en veel wijsheid.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Forumleden.

Ik heb net een mailtje gehad waarin K. mij verdenkt dat ik betrokken ben met hetgeen zich vannacht heeft afgespeeld.
Ik heb altijd geprobeerd mij afstandig te houden van interne ruzies en ik weet dat dit mij door sommige van jullie niet in dank is afgenomen.
Het mag duidelijk zijn dat ik hier dus echt geen zin in heb.

Gezien ik van mijn vakantie wil genieten, neem ik nu dus even afstand.

mijn allerbeste wensen voor 2007!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat al die mensen bezielt die hier een en al complotten op het forum zien. Angst voor complotten komt volgens mij voort uit achterdocht naar de medemens en als ergens een complot vermoed wordt en men lijdt aan deze achterdocht dan wordt al snel de hele wereld één groot complot tegen jou. Ik ga ervan uit dat iedereen hier eerlijk is en als dat niet zo is dan is dat niet mijn probleem maar het probleem van degeen die niet eerlijk is. Ik laat me niet (meer) meeslepen in de gedachten van anderen die denken dat er zich vuiligheid afspeelt. Ik zie daar het nut niet van in. Ik heb juist weer geleerd andere mensen te vertrouwen en dat bevalt me duizenden keren beter dan eerst overal wat achter zoeken. Als je anderen niet vertrouwt, hetzij terecht hetzij onterecht, doe je jezelf en de ander tekort als je er niet openlijk over praat. En daaronder versta ik iets anders dan via allerlei insinuaties iemand in de hoek drukken. Dreiging en poeha gaan er bij mij niet meer in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...