Kohtje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Rudy, bedankt maar we zullen maar zeggen: au revoir... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Mensen ik ga zo naar m,n werk....Fijne dag! En ik drink vandaag niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Bammie, nee, niet NDB. Vond het ineens zo dwangmatig en 'burgerlijk' om op nieuwjaarsdag te stoppen. Had er ook nog geen zin in. Ik stop gewoon wanneer ik er weer eens aan toe ben. Als zeg maar het knoppie omgaat. Dan hoef ik er niet zo mee bezig te zijn. En die KBOBB moet je niet zomaar volpleuren hoor. Dan kun je net zo goed een verhuisbox nemen. Netjes in de vakjes leggen. Volgens mij voel ik ineens iets van leedvermaak opkomen....Bammie die netjes elke kerstbal in een vakje moet leggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Rudy, bedankt voor al je bijdragen. Ik heb vaak veel aan je berichtjes gehad, en ik zal ze missen. Maar ik ben het met je eens dat het forum vaak teveel tijd in beslag neemt, die je eigenlijk aan andere dingen moet besteden. Ik worstel hier op het moment ook mee. Het ga je goed!Ik ga eens zoeken naar Topic View, want ik zie het zo gauw niet staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Yes, Yes, ik heb alle gremlins verslagen en het waren er een heeeeeele hoop. Een zorgde ervoor dat er weer een klein flesje rw. in mijn karretje belandde. Eenmaal bij de melkafdeling knaagde mijn geweten er flink op los, wat moest ik met dat flesje? In 10 min. leeg en dan? Weer niet trots zijn op mijzelf?Ik wilde eigenlijk als manlief thuiskomt toch vertellen dat het weer is gelukt? Ik heb resoluut het flesje terug gezet cup a soup meegenomen en zo snel mogelijk uit de winkel gegaan. Nu dus met een cup a soup hier. En toch snap ik mijn krop in mijn keel niet en dat bedroefde gevoel. Wat is dat toch, moet toch nu blij zijn?Ik had toen straks geen reactie op mijn verhaaltje dat ik het moeilijk had, misschien hebben jullie het over het hoofd gezien. Ik hoop echter niet dat dit te maken heeft met de onhandige teksten van mijn zus gisteravond hier. dat zou jammer zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Over structureren gesproken:We waren bij die winkel, mijn Dochter en ik en we zagen de KBOBB in diverse maten. Maar ik ging voor de zeegrasmanden, ieder kind één, en één voor de sportschoenen ik dacht ik ben zooooo lekker aan het structureren, zal ik ook KBOBB-en kopen? Maar ja, mijn huidige KBOB-systeem (van die oude kerstballen-dozen die dan weer met andere Kerst-troep in bananen-dozen die heb ik nog van de verhuizing hierheen ook Midden-NL is zuunig) doet het prima, dus waarom????????Okee, niet gekocht. Ik moet me soms nogal beheersen met opruimen. Omdat dit huis een stuk kleiner is dan het vorige (woonkamer van 120 m2 mét uitbouw) vind ik het hier net een rommelschuur, maar ja, ook dat is relatief. Heb ik weer gemerkt en weer wat geleerd. Nu heeft ieder kind een eigen mand, voor Zijn en Haar schoenen en de boete is 0,50 euro voor schoenen BUITEN de mand. Ik hááát die gang vol met blubber-schoenen. Het is nu echt super-strak. En we eten voor 2 euro met zijn 3-en hutspot het goedkoopste eten geloof ik. Mooi, dan mag ik nu dr. Phil kijken terwijl ik piepers ga jassen.Eet ze alvast allemaal !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Goede zet BamBam. Blijf het luxe popje:$ las bij marieke Omega en dacht gelijk die is om een duur horloge gegaan. En nee hoor ben al zeker 10 jaar geen luxe popje meer en twijfel of ik ooit een popje ben geweest:angry:Ik slik ze zelf ook, schijnt goed voor concentratie te zijn maar ik slik op het moment ook van die dure vitamine bruistabletten en ze gaan niet samen. Maar dat kan ook gewoon aan mijn maag liggen.Dus ik neem de omega savonds.jes pleeeeeeeze, kom me helpen. Ik heb net een rep. nagekeken 32 stuks en er ligt nog een stapel.Ik moet ook nog 3 jaar belastingaangifte doen en de puinhoop met de WW rechttrekken. Ze blijven maar betalen. En natuurlijk kan ik niets vinden. Maar ik ga het nieuwe jaar niet in met die balast op mijn schouders. Mijn ouders zijn echt fantastisch geweest, mijn vader heeft veel van mij overgenomen in maart. Maar ik ben aan de betere hand en hij maakt zich zo'n zorgen. Ik lijd nogal eens aan het struisvogelsyndroom. kop in het zand. Mijn vader niet, die ligt wakker. Al begint hij nu ook wat op te kikkeren, hij ziet dat ik het allemaal wat gelaten over me heen laat komen.Weet je, ik hoop gewoon dat ik snel weer beter ben en dan weer full time aan de slag kan. Of dat in het onderwijs is weet ik nog niet. Al moet ik toch weer toegeven dat ik me weer betrokken voel als ik de Rep.van een adhdertje nakijk. Hij had geleerd en had een vrije opdracht heel goed gedaan maar hij had zijn kruit te vroeg verschoten en was de laatste paar opdrachten vergeten. Het was trouwens een draak van een toets. Maak ze volgende keer toch liever zelf. En ja het was die klas.Begon ook wat verbeten maar dan probeer ik toch weer om het zo om te buigen dat er toch een hoger cijfer uitkomt.Dus hoe laat kom je aan?Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Shit, net een heel bericht getypt, kan die de pagina niet weegeven. Nou nog een keer.Visje, het is niet te doen op iedereen te reageren. En het heeft niets met je zus te maken!Ik vind het goed van je dat je de fles, hoe klein ook, terug hebt gezet!Hou je doel voor ogen en dat is dat je n iet meer wilt drinken.Stap voor stap, soms zelfs uur na uur. Hou vol, het is de moeite waard, echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Lief Visje. Hartstikke goed gedaan. Je had dus eigenlijk besloten wijn mee te nemen maar bent op dat besluit teruggekomen. Dat vind ik knap. Wees nou maar lekker blij en drink dat bedroefde gevoel weg met een Cup a Soupje...Dat van je zus heb je toch uitgelegd? Kon jij ook niks aan doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Dank je voor de berichten. Ik was bang dat jullie vertrouwen in mij weg was, pff kreeg nog meer trek om dit weg te spoelen. En als het vertrouwen weg was dan kon ik er ook niets meer aan doen. Ik ben blij dat ik het flesje terug heb gezet, heb hier met mijn vorige stoppoging nooit zo'n erge last van gehad als vamiddag in de super. Maar ik heb het overwonne. Ga nu even de aardappels piepen Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Marieke:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Visje, wat goed van je dat je dat miniflesje terug hebt gezet. Inderdaad, wat moet je nou met zo'n klein k*tflesje? Net voldoende om een schuldgevoel van te krijgen, en véééél te weinig..... Neem voor mijn part maar 2 cup a soup, doe ik ook wel eens.Ik weet niet hoe het voor de rest is, maar ik neem je het gedoe met je zus niet kwalijk hoor. Toen ik haar gisteren las had ik wel óók zo'n gevoel van "o nee hè, daar heb je misschien weer zo'n idioot", dus ik ben blij dat je het uitgelegd hebt. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen wie waar schrijft.Je krop en verdriet begrijp ik wel. Dat is normaal. Als je stopt met drinken moet je afscheid nemen van iets héél vertrouwds, en dat doet net zoveel pijn als ieder ander afscheid. In je hart ben je er ook nog niet van overtuigd dat je 'vriendje' je vriendje niet is. Dat besef moet nog komen, en groeien.Houtje, ik wens je veel succes met de schoenenmanden. Ik heb zoiets jaren geleden ook een keer geprobeerd. Bij Ikea een paar keurig nette schoenenrekken gekocht, en daar moest alles keurig op een rijte op. Die rekken waren binnen de kortste keren vies, smoezelig en kapot, en dus geen sieraad in de hal, dus ze zijn inmiddels weer met het oud vuil mee, en er staat als vanouds alweer een forse rij (wat zeg ik, diverse rijen) schots en scheef staande schoenen. Helaas. Ik zet ze wel met enige regelmaat recht, maar ook dat helpt maar even.Anjo, ik kan je helaas niet komen helpen, moet morgen zelf werken en ik ondersteun mijn zoon ook al bij de voorbereidingen voor zijn tentamen, voorzover ik dat kan tenminste. Jij zou hem wel kunnen helpen denk ik, want zowel de leerstof als de vragen zijn in het Engels, en dat moeten de antwoorden dus ook zijn. Lastig hoor. Ik snap zo onderhand waarom die yups altijd zo'n van Engels doorspekt Nederlands spreken, dat krijg je helemaal vanzelf na zo'n opleiding.Succes met het nakijken, en je klinkt alsof je er ondanks jezelf weer een beetje zin in krijgt. Niet teveel ineens willen hè, bescherm je grenzen.Ik ga eten koken, zuurkoolstamppot, ook héél voordelig. Tja, die reparatie moet toch ergens van betaald worden hè.(Tikfout) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Visje nu ik weet dat het echt je zus is kan ik er wel om lachen.'Hallo Visje, ik ben je zusje Haakje.. hihi hoe verzin je het!?? LOLBananedozen voldoen ook maar het moet in de schuur en die lekt en is dus vochtig en dus begint alles te stinken en ken je de hele handel weggooien na een jaar, denk ik.De KBOBB staat hier heel mooi te wezen in de kamer. M'n boom ook nog trouwens, werd ff afgeleid:DEn nu ga ik de honden uitlaten en daarna piepers jassen.Anjo, ik heb net vorige maand m'n geld binnen gekregen van m'n aangifte van 2003. Maar jij bent nog erger, gna. Maar het is alleen leuk als je nog geld gaat krijgen, is dat geen leuke motivatie???Maar schakel idd hulp in voor dit soort dingen. Het geeft rust als het is afgehandeld. Vlgs mij woon je net te ver weg om zo ff langs te gaan.Zo nu echt naar buiten, het is droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Ik eet ook goedkoop hoor, boerenkool met spekjes.Anjo, je geeft die adhd-er toch wel een puntje extra he??!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Lieve Visje,Is volstrekt normaal. Ik heb altijd geleerd dat niemand van de drugs van zijn keuze af wil. je wilt van de gevolgen af. dr Phil zou zeggen, het heeft voordelen anders zou je het niet doen.Het feit is dat een heleboel mensen met alcohol overweg kunnen en jij kunt het niet en dat is niet eerlijk maar het is gewoon zo. Ook dat is een soort rouwproces.Ik raad iedereen altijd aan om Refusal te gebruiken in de eerste paar maanden. ik vond het altijd ideaal, je kunt het gewoon niet. Je energie is dan niet meer gericht op zal ik wel zal ik niet. Het kan niet en het geeft je ruimte voor andere dingen. Het komt wel goed maar je hebt even tijd nodig om om te schakelen, het is een gewoonte en mensen zijn gewoontedieren.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Ha ha, nu snap ik pas dat haakje wat mijn zus schreef!!! Ik de vis en zij het haakjeLOL!Ben af en toe niet zo snel van begrip!!!Ik weet het niet hoor met die refusal. Heb ik dan niet weer een ding waar ik af moet later? Slik ook al antidepressieva(kleine hoeveelheid) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Hoi Rudy,Bedankt voor je bijdragen en veel geluk nog voor het nieuwe jaar....Tot later....O ja .... in begin februari is er een AA conventie in Oostende Belgie...en ik begrijp wat je bedoelt met dwangmatigheid.... de term "met mate" is vaak nog niet van toepassing op mij....kun je nagaan...hoe extreem alkies kunnen zijn zonder drank...hahahaha..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Hoi Anna,Ik heb nog telefoon dus als ik van dienst kan zijn geef maar een belletje.We hebbem het gehad met Frans en nu doen we het met het Engels. Ik kijk zonuendan naar de Gouden Kooi en daar zit een mijnheer in die niets anders doet dan Engelsen woorden er tussen gooien.Ik kan er niets aan doen en het stoort me, waarom zou je het vrijwillig doen. Wat is in hemelsnaam een living. Dat is"geen gerund": tenzij het gebruikt wordt als in Living is what people do best. Daar komt geen woonkamer bij kijken.Ik schrijf je zo even een pbtje.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Vis, ik moet wel om je lachen hoor, met je late begrip..... Blij dat jij er ook weer om kunt lachen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Visje,Refusal is absoluut niet verslavend. Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Ik zal er eens over denken Anjo. En wb. dat rouwproces, ja dat geloof ik wel. Maar dat het mijn vriendje niet is dat heb ik wel door. Liever andere vriendjes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Hai Marieke, ik slik efexor, nu ong. 3 jaar denk ik. Ben begonnen met 150 mg, nu 37,5 mg. per dag. Ik heb een aantal keer geprobeerd te stoppen, maar na een aantal dagen kwam die vreselijke depressie weer terug. Dus ik ga nog maar even door. Als ik dit nodig heb dan is het maar zo. Fijn voor je dat je het effect begint te voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Hoi Anjo,Er ken zat mensen die de eerste maanden doorkomen zijn zonder refusal.....en nu nog steeds nuchter zijn....En alkies drinken niet om de voordelen die ze erin zien... ze drinken omdat ze verslaafd zijn....de voordelen wegen in de verste verte niet op tegen de nadelen.... een alkie heeft echt geen duidelijk beeld meer van de werkelijkheid.....soms een momentje....maar dat is nooit genoeg om hem/haar te stoppen met de waanzin van het drinken...een drinkende alkie heeft ook niet meer het vermogen om de consequenties van zijn eigen handelen te overzien op veel gebieden....dit is een ziekte....ik had niet meer het vermogen om waarheid van fantasie te onderscheiden....zelf-bedrog ten top.....Zelf heb ik nooit wat geslikt toen ik stopte....Maar wat voor mij werkt hoeft niet voor een ander te werken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Ik ga nu, er is hier een kindje dat heel graag wil computeren. Tot laters en heerlijk hier even gekletst. Zo tikken de uurtjes lekker weg en de gremlins worden steeds minder !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Visje,Ik gebruik ook efexor 75mg per dag al vijf jaar. Sinds ik niet meer drink, werkt de efexor veel beter.Alcohol doet de efexor te niet is MIJN ervaring.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden