Spring naar bijdragen

dag allemaal, woensdag 3 jan


knuffie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Gisteren uren bijgelezen na mijn week nachtdiensten!! Amaai was me dat een hele boterham, zeg!!!
Ik ben dus zonder kleescheuren de 'dagen' (en nachten doorgekomen!!)
Ik wens iedereen een leuke rustige dag en veel plezier met alles wat je doet!!

Veel groetjes van knuffie!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Knuffie, fijn om te horen dat je de dagen goed bent doorgekomen.

Visje, wat dat echt je zusje???? Ik dacht dat we alweer zo'n gek aan de haak hadden geslagen en heb meteen Cactus een pb gestuurd. :huh:

Ferry, heb je nog wel een beetje geslapen, je was al weer vroeg wakker zag ik.

Petra, succes vandaag.

Allemaal een hele goeie dag gewenst.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OOOOOOOOO

Houtje was te laat wakker door al het gedenk over van alles........ vanavond moeten jullie me om 22 uur naar bed sturen hoor.......

o kee

gaar komen 2 meissies die met Dochter een spreekbeurt moeten voorbereiden .......

allemaal doei en sterkte wie het nodig heeft !!!!!!!

Anna werk ze vandaag weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna en lotgenoten...terugkomend op mijn bericht over de uitleg van het draadje.
Ik bedoel daarmee de topic view en de uitleg daarvan.
Uitleg over linear,threading, single en branch.
Maar het had even goed uitleg over iets anders kunnen zijn waardoor de spanningen bij mij zo hoog oplopen en ik me plotseling minder voel omdat ik de uitleg niet meteen begrijp.
Om dit te voorkomen heb ik begrepen dat ik beter moet luisteren, eerder moet ingrijpen als ik iets niet begrijp en niet de ander zijn gang laten gaan want dan luister ik niet meer en ben allang op zoek naar oplossingen en met mijn eigen verhaal bezig zodat de hele zaak doorelkaar begint te lopen.
Communiceren betekend voor mij steeds weer navragen of wij nog over hetzelfde praten.
Tevens is het een overwinning op mijzelf een ander om raad durven vragen.
Mijn hele denken vroeger was erop gericht zelf mijn problemen optelossen waardoor ik in eenzaamheid eindigde.
Door mijn negatieve ervaringen had ik mij voorgenomen nooit meer iets te vragen aan volwassenen.
Als ik eens om uitleg vroeg kreeg ik na twee minuten allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd en mijn opvoeder verliet kwaad de kamer.
Ik raakt geblokkeerd verdween in mijzelf om de pijn niet te hoeven voelen

In dat leefpatroon heb ik mij 35 jaar vastgebeten, want daarvan afwijken was zoiets als ontrouw zijn aan mijzelf.
En ik wist niet datje mag terug komen op een eerder genomen beslissing.
Tussendoor loog en bedroog ik de hele wereld met mijn stiekeme gezuip en schaamde me diep dat ik niet bij machte was de drank een halt toe te roepen.
Dus had ik geen karakter en was een slapjanus.
Deze kronkel in mijn gedachte bevestigde de woorden van mijn opvoeder.
Ik groeide immers op voor galg en rad.
De hulpvraag kwam niet over mijn lippen.
Iedere dag stopte ik met drinken maar de andere dag stond ik wederom machteloos niet alleen tegenover drank .... ik kon het leven niet aan.
Ik ben begonnen te tellen vanaf het moment ik helemaal niets meer heb gedronken.
En dat is ruim vijf jaar geleden.
De twee jaren daarvoor waren een martelgang.

Ik heb geleerd van mijn hervallen o.a dat ik veel te hard van stapel liep, en dat herstellen van een verslaving een lang termijn project is wat een eeuwig leven lang doorgaat.

Ik oefen dagelijks in contact met mensen mijn geduld, kijk naar mijn ergenissen en tel minimaal tot tien als ik van kwaadheid uit de bocht dreig te vliegen.
Er zit nog veel kwaadheid in mij wat aan een onderzoek moet worden onderworpen maar geleidelijk aan wordt mijn nieuwe manier van omgaan met mensen een automatisme.
Als er weer een dag voorbij is heb ik alle redenen daar dankbaar op terug te kijken.
Laat ik daarom eerst maar eens aan deze beginnen.

GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje,

Ook ik dacht, wat weer een of andere gek. Want ik vond het weer een vreemd bericht van die Poemel
En kreeg zoiets van neen hé. Ik ga toch maar van het forum af. Laat die poemel, zich een snetjes voorstellen. En niet met van die vreemde berichten komen.

groet ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Ja, ik was al bang dat iedereen dacht wat is dit nu weer voor een idioot. Nou, echt waar het is mijn zus. Op nieuwjaarsdag was ik bij haar en vertelde haar dat ik meeschrijf op dit forum. Zij heeft helaas ook een drankprobleem, nou ja, ik weet niet of zij het zelf als een probleem ervaart. Ik had niet verwacht dat zij hier ook zou schrijven, Schrok me rot toen ik haar naam zag, mede omdat ik het niet prettig zou vinden als ik met haar op een forum zit. Dit is toch wel mijn dingetje!
Nou ja, ik heb haar gebeld en ze gaat denk ik op een ander forum verder wat haar meer aanspreekt.
Ik heb geslapen als een olifant, werd om 10.30 pas wakker. Heb nu een kater gevoel en heb toch echt 2 dagen geen druppel gehad. Zal wel komen door de slechte nachtrusten van de afgelopen tijd.
Ik moet vandaag hoognodig huishouden. Mijn hulp komt 3 weken niet en heb een groot huis, en met al die koters thuis wordt het er niet schoner op. En dan al die was :angry:
Nou ik lees tussendoor nog wel mee, ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat dit geen gek was!!!, maar een lieve zus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, alweer bijna middag

Blij met alle reacties op mijn gedachtenkronkel, "no hard fealings", Komt er voor mij op neer dat we allemaal min of meer hetzelfde denken alleen alles anders verwoorden. ben toch blij met de vrijgekomen reacties.
ben zelf nog steeds oprecht blij met dit forum, put er nog steeds kracht uit, en dank jullie allemaal, zonder uitzondering nog steeds voor jullie bijdrage.
nogmaals dat is de kracht van dit forum, met elkaar, door elkaar en voor elkaar.
soms is het nodig om iemand weer op de juiste koers te zetten hetzij met beleid, hetzij iets hardhandiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede nognetmorgen allemaal,

Even voor alle duidelijkheid, ik ben dus vandaag nog vrij, want woensdag is mijn vaste vrije dag. Lekker alleen boodschappen doen en nog even een dagje luieren. Zal wel nodig zijn ook, want ik slecht geslapen en een barstende koppijn.

Sneeuwwitje, ik ben blij dat je weer van de partij bent, en benieuwd hoe het met je gaat.

Ferry, ik hoop dat die situatie zich snel oplost.

Allemaal een fijne, droge dag. Dat gaat hier niet lukken, want het regent. Maar binnen houden we het droog!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waar je het over hebt. Ik weet best wel vanalles over vanalles, maar dit is een onderwerp waarbij geen bellen gaan rinkelen. Dat maakt ook niets uit, maar want van de dingen die ik op tot opluchting ontdekt heb, is dat ik niet alles hoef te weten. Ik begrijp wel wat je wil zeggen over communiceren, en navragen bij de ander of je het wel over hetzelfde hebt.
Ik herken wel wat je zegt. Ik heb wel ook de neiging om niet te laten merken dat ik niet snap waar iets over gaat, en vervolgens verder te gaan met mijn eigen verhaal. Op die manier kun je oeverloos in onbegrip langs elkaar heen praten, en de misverstanden worden alsmaar groter en groter.

Ik heb nog niet zo heel lang geleden ontdekt dat jij en ik hier niet de enigen in zijn. Ik begreep in een bespreking werkelijk niets van hetgeen een persoon zei, en ik trok de stout schoenen aan (dat kostte me heel wat zelfoverwinning) en zei dat ook. Ik vroeg om uitleg, op gevaar af voor dom versleten te worden. Het grappige was dat de eerste reactie inderdaad neerbuigend begon, maar nadat ik mijn onbegrip geventileerd had, durfden een aantal andere mensen toe te geven dat ze het volledig met mij eens waren, en dat zij óók niet begrepen wat de clou nu eigenlijk was. Waarop een collega van haar toegaf dat ze niet uitblonk in duidelijkheid, en in heldere woorden uitlegde waar het nu eigenlijk om ging. Wat even leek uit te lopen op een vernedering voor mij, kwam dus uiteindelijk neer op de algemene overeenstemming dat deze persoon (ze is mijn leidinggevende) zich niet duidelijk uitdrukte. En men was blij dat ik de moed had gehad te bekennen dat ik niet snapte waar ze het over had.

Al dit soort momenten zijn leermomenten voor mij, ze helpen mij om stapje voor stapje over mijn angst om me te uiten heen te komen. Dat ik het dit keer durfde, wil niet zeggen dat ik het de volgende keer weer durf, de drempel is alleen ietsjes lager geworden. Zoals je zegt, het blijft een levenslang leerproces. Maar we kunnen beginnen bij vandaag. Jij ook veel succes met deze dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook net wakker, kon vannacht niet in slaap komen.

Tja ook mijn vakantie is voorbij, er ligt nog een grote stapel nakijkwerk en een administratie die gedaan moet worden.
Mijn zwakke plekje. Maar ik heb me voorgenomen om het mezelf niet moeilijker te gaan maken dan het soms al is. Dus vooruit met de geit. Laat ik het liggen dan blijft het toch knagen.

Ik heb zowaar goede voornemens voor 2007. Een daarvan delen we allemaal of we nu aan het minderen of stoppen is.
Voor de rest is het gewoon goed voor mijzelf zorgen. Ik heb nogal eens de neiging om niet te koken en maar een snelle boterham te pakken. Of de boel maar de boel te laten want er is toch niemand die er last van heeft. Maar volgens mij heb ik er stiekum toch wel last van.

Ik hoop dat iedereen een prettige dag heeft.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Sorry, ik heb me niet goed uitgedrukt. Ik had een moment van nee hé, niet weer, ik stop ermee.
Maar dat was maar een seconde of zo. Ik moet toch ermee leren omgaan. Want ik weet dat ik dat nog nodig heb. Dus lieve Marieke, je bent nog niet van me af.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Ik denk dat het gewoon even tijd nodig heeft. Het is best veel om te verwerken. Je hebt het meeste contact gehad van Alex. Je hebt hem geprobeerd te helpen en tot steun te zijn. Maar deze man heeft meer hulp nodig dan jij hem kan bieden, helaas.
Ik hoop dat je het kunt loslaten en blijft wie je bent.

Als de man je lastig blijft vallen, neem dan contact op met Tactus en de politie.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar, ben ik weer.

Hebben jullie dat nou ook wel es dat je het iets veel geld kunt vinden als je iets gezonds koopt maar moeiteloos jaaaren heeeeel veeel geld hebt uitgegeven aan drank:$
Omega-3 gekocht en het dure merk. Niet omdat ik geen huismerk wil maar..
Heb gisteren ff wat zitten surfen op sites over adhd. Daar wordt dit merk aangeraden. Er zijn her en der wat onderzoeken gedaan en het schijnt dat kinderen met adhd hier veel baat bij kunnen hebben. Nou voel ik me vaak in m'n hart nog wel een kind, ben dat echter allang niet meer maar ik dacht kom; laat ik dit es proberen. ff 40 euries voor 210 pillen.
Maar ja, 1 fles wijn en een sixpack doet toch ook al gauw 7euro en dat bijna elke dag = 49 eurie p.w=147 eurie p.m=ongeveer 600 eurie over de afgelopen vier maanden.

Nou, koopje die vitamines:D Kan er ongeveer drie maande mee toe en daarna kan de dosering omlaag.

Ik heb ook nog een KBOBB gekocht.
JAAAA raden, gna
Het is .....
Een KERSTBALLENOPBERGBOX!
In het kader van de structuring. Oh jongens als dit maar goed komt??? hihi

Anjo, zal ik je ff helpen met je administratie. Ik kan dat namelijk wonderwel goed bij anderen. Misschien kan ik daar wel werk in gan zoeken:light:

Koh, ben je nog steeds NDB. Zet um op joh, koop lollies, ga vaak een blokje lopen met je hondje, maak je keuken schoon, ruim op, desnoods bij anderen(Anjo bv) maar ga niet roken.

Ferry, heb je al een ander e-mailadres en telefoonnummer? Of gaat dat je te ver?
Laat het allemaal wat bezinken, het was ook niet nix.

Nou ga m'n KBOBB maar es volgooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste mensen allemaal.

Mijn privé komt de laatse tijd in gevaar door mijn internet aktiviteiten.
Door mijn dwangmatigheid verlies ik veel belangrijke zaken uit het oog die meer onder de aandacht moeten worden gebracht, maar in de vergeethoek dreigen te komen.

Voorlopig stop ik met schrijven op dit forum.
Het was voor mij een eer jullie te leren kennen en een tijdlang samen lief en leed te mogen delen.

Ga je zelf weer graag zien.

Ik zal jullie missen..

Hartelijke Groet
Rudy....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam mijn vrouw probeerde mij uit te leggen hoe je berichten op dit forum kunt lezen.
Rechts boven in de pagina staat TopicView.

Onder dat kopje staan vier mogelijkheden hoe je deze site kunt lezen en berichten beantwoorden.

daar staat o.a threading bij...

dat is wat ik bedoelde te zeggen...

groetRudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Tot ziens Rudy! Ik neem aan dat je zo afen toe weer voorbij komt?

Gelukkig is alles weer rustig zie ik... Ferry voor jouw is dit alles zeker vervelend, maar laat je niet gek maken en je hebt je best gedaan zie het zo sommige mensen kan je gewoon niet helpen!! En daar ben je ook niet voor op deze wereld gezet neem ik aan!!??


Vandaag drink ik niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Rudy bedankt voor de uitleg.

Jammer dat je minder gaat schrijven Rudy, ik stel je bijdragen altijd zeer op prijs. Ik denk te begrijpen dat het lastig is, soms bijna onmogelijk, de aandacht goed te verdelen. Ik heb zelf ook gemerkt dat privezaken soms in de verdrukking komen doordat ik veel op het forum wil zijn. En de gulden middenweg is moeilijk te vinden.

Ik wens je alle goeds.

Lieve groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Rudy, heel begrijpelijk. Er gaat veel tijd in het forum zitten. Misschien nog eens tot ziens en alle goeds
gewenst.
Zo ik heb flink gehuishoud, nou ja stofzuigen en opruime. Nog niet eens gesopt. God wat kunnen die kinderen een verzameling aan rommel hebben. De trek wordt nu weer groter. Gek he, alsof je jezelf wil belonen! Moet nog boodschappen doen. Dat wordt weer langs bepaalde schappen heel hard doorlopen.
Bam bam, ja gek he,wb, dat geld uitgeven aan dure dingen en dat dan zonde vinden. Wel goed omdat weer te compenseren met de gedachte hoeveel geld je uitgespaard hebt. Ik hoop dat de omega bij jou ook zijn werking gaat doen. Goed idee die ballenbak! Niet in gaan springen hoor, geeft zo'n puinhoop :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...