Spring naar bijdragen

Donderdag 4 januari

Anna

Aanbevolen berichten

Hee, ik ga ook wokken zometeen. Is lekker snel klaar. Ik zou eerst vanavond naar de zelfhulpgroep, maar werd net gebeld door de "bendeleider" dat er bijna niemand komt (ivm schoolvakantie en ziekte) dus gaat het niet door. Kan ik het dus rustig aan doen.

Marieke, hoe was trouwens je AA bijeenkomst. Of had je dat al verteld? Dan heb ik dat gemist...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haha, Bambam, jouw Fries is in mijn ogen perfect hoor! :D

Mijn omwenteling komt
a) binnenkort
B) als ik doodga

Ik weet nog zo meteen niet wanneer...

Inzicht met hopen. Daden, ho maar... Bah.

Jaja, heb op 2 januari bijgelezen, na een weekje afwezigheid. Deed me eigenlijk niet zoveel, die hele heisa, maar ja, ik zat er ook niet middenin. Ik weet alleen dat ik op zulke tiepen niet eens zou reageren. Overduidelijk aandachttrekkerij. Maar dat zegt meer over mezelf dan over anderen. Ik ben cynisch geworden geloof ik. Misschien net iets te veel meegemaakt. In het verleden trok ik dergelijke mensen aan, gewoon omdat ik een Moeder Teresacomplex had. Intussen heb ik dat afgeleerd. Heb ook beseft dat wakker liggen van andermans problemen voor mij ook een soort vlucht was, om niet te veel over mezelf te moeten nadenken, weet je. Waarmee ik voor alle duidelijkheid niemand iets verwijt!

Ach ja, de wijsheid komt nog wel een keer zeker? Ik bid nu al hevig tot de Heilige Geest...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bidden kan nooit kwaad:D

Ik kies voor optie AAAAAAAAAA

Ik weet ook niet wat mijn omwenteling in gang heeft gezet. Heb maar 22 jaar aangemodderd dus ach ja. Alle goeie dingen komen langzaam en verstand komt, net zoals grijze haren, met de jaren dus wie weet Fran is er nog hoop voor jou:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

God Marieke, ik ben een keer na ongeveer driekwart liter BB zo hard op m'n kont van de trap gestuiterd, niet te filmen. Nix gebroken ofzo en we hadden zo'n lol dat ik het daarna nog een keer ging doen:$

Tja dat was nog wel leuk. De avond eindigde echter als zovele; met m'n handjes rond de wcpot:wacko:
Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Koh, ik was al 23 toen ik voor het eerst de "geneugten" van de dronkenschap voelde. Een jaar of 2 later was ik verslaafd. Ik heb als tiener nooit gedronken. STOM! Ik kan me zelfs nog exact de dag herinneren dat ik begon te drinken. Nu ja, niet de datum, wel de exacte omstandigheden en de plaats. Tot in de details. Toen wist ik dat ik altijd alleen zou blijven. Klinkt dramatisch, maar zo was het. Stom stom stom! Met sigaretten ben ik begonnen toen ik 15 was. Street credibility, weet je wel.
En ja, ik ben heel vroeg grijs geworden...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, is het dan een soort van bewust kiezen om die andere pijn niet te voelen omdat die nog veel erger is?
Ik ben begonnen toen ik 18 was ongeveer. De eerste keer kotsend weet ik ook nog tot in detail. Vanaf dag 1 was ik mateloos, het is eigenlijk nooit anders geworden. Geen grens.
De roes, de lol, mateloos zuipen, niet voelen, geen pijn. Wel een kater maar dat was toch altijd nog beter?! En schaamte maar ja, snel weer verder zuipen want dan hoefde ik daar ook niet aan te denken.:$:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het rare, Bambam, de meeste pijn is geluwd. Ik ben in therapie. Een van de oorzaken van de pijn is verdwenen. Ik leer bij...

Is nu alleen nog drinken om mezelf te vergeten geloof ik. Om te vergeten dat ik drink. Om de zelfgecreëerde chaos te vergeten. Blabla.

Ik weet het waarlijk niet meer. Het zal wel de verslaving zijn, zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Probleem van receptie opgelost door ander probleem!!
Mijn kleinste was zo aanhangerig en voelde zo warm dat ik haar koorts gemeten heb! Resultaat: 40,3°C!!
Doordat het nu al 4 weken op en aan gaat en ze intussen reeds 2 maal antibiotica gekregen heeft heb ik direct naar de kinderarts gebeld!! Mijn man is nu met haar naar de arts en ik zit thuis bang af te wachten!! Ze heeft het RSV-virus gehad toen ze 10 weken oud was dus met opname tot gevolg!! Ik hoop dat het niet weer hetzelfde is!!
Dus geen receptie vanavond maar ziekenboeg!!!

Groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja en gewenning aan een hoop stress en 'leed' in je wereld. Aan gedoe kun je ook verslaafd raken. En zonder gedoe is het soms maar saai.
Niet drinken is ook wel raar hoor. Ik zit hier vaak sávonds voor de kachel, broodje nuchter te wezen en weet dan niet zo goed wat me overkomt. Hier thuis begint het zo langzamerhand op de Sound of Music te lijken, zo harmonieus. Gadver dat is wennen hoor!!! Maar wel fijn:D

Geen stress over of ik genoeg drank in huis heb. Niet zenuwachtig of ik niet te snel ga en met goed fatsoen nog wel 1 kan nemen en ga zo maar door.
Maar Fran, wanhoop niet, het tij kan keren, zelfs na 23 jaar. (zei straks 22 maar ik kan niet tellen)
Gewoon de eerste laten staan en van daaruit verder. Wie weet zou je nog versteld staan van het resultaat:huh:

Laterss, ik moet gaan, het eten wordt hier opgediend.

Don't be a stranger! Lieve groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ben net begonnen met bijlezen, Maar wil eerst iets vertellen.
Ik heb van Sally, een mail gehad. Waarin hij zijn excuus aanbied en zegt dat hij er spijt van heeft.
Van wat hij heeft gedaan. En dat hij mij niet verder zal lastig vallen met mails of telefoontjes.
Hij kan niet meer schrijven op het forum, want dat is geblokkeerd. Hij kan wel meelezen. Ik ben blij, met zijn excuus. Is een pak van mijn hart.

Zo en nu de vogels. Ik ben met een Parijse Frise nederlands kampioen geworden. In het totaal heb ik 6 prijzen in de wacht gesleept. En daar ben ik best trots op. En ik voel me nu een stuk beter, dan gisteren.

Ik ga verder met lezen.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, wow, gefeliciteerd joh, wat zal jij je goed voelen nu. En ook met de excuses van Sally. Weet niet goed nog wat ik daarmee moet, maar wel goed dat hij dat gedaan heeft.
Knuffie, dit is ook geen leuke oplossing voor je probleem! Sterkte, hopelijk valt het mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,

Ik grossier in de smoezen

- migraine: speciale medicijnen mag geen alcohol
- dreingend maagzuur (feestagen) geen alcohol
- nieuwe medicijnen vooor vaginale schimmel, het is vreeeeeeeeeeselijk, wilt je het zien?
dan is het feestje gelijk over en het probleem ook
- mijn tenen zijn eraf van hoge bloeddruk, special medicijnen geen alcohol
- heb diabeters, type XVIIII, levensgevaarlijk, geen alcohol
- ik moet rijden naar een feessie voor mijn zoon, die is opgepakt met teveel alcohol, EEERRRGGG toch ( nou ja je buurvrouw dan)

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Ferry, mooi voor je.

Vraag aan de moderator of je voor dit speciale geval het mailtje mag publiceren. Niet meer naar Sally reageren.

Mail je via je webmail, outlook of Outlook Express, ik ken wel truukjes om afzenders te blokkeren.

Kan gewoon openbaar, computerles voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal

Saar heeft het rota-virus! Ze moet niet opgenomen worden maar we moeten goede controle houden op haar eten en op haar diarree! Dus niet zo heel erg, hé!! Oef, een pak van mijn hart!!
We gaan nu toch een uurtje naar de receptie maar ik drink dus zeker niet!!!!!!!!!!!

Opgeluchte groetjes van knuffie!

Ps: bedankt voor jullie opeppende berichtjes enne... de vele tips!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Knuffie, beterschap met je kind, en jammer van het feestje.

Ferry, fijn dat je je beter voelt, en gefeliciteerd met de prijzen. En ik hoop dat het wat Sally betreft verder hierbij blijft, zodat je weer rust krijgt.

Ik kan alleen maar korte berichtjes plaatsen merk ik, want mijn computer knalt er op dit moment iedere minuut uit, om gek van te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...