petra Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Het flauwe en ozo grappige wordt door jou, Houtje, wel weer eens aangetoond:Je kunt heel goed over allerlei Personen praten zonder ze te noemen en zonder onaardige woorden te gebruiken zodat de moderator niets kan doen.Dat is de macht van taal.En de macht dus van wie de taal naar zijn hand zetten kan.Volgens mij deed Zij wier naam niet meer zal klinken zonder Gele Kaart(in) ook wel zulke dingen.Je kunt alleen schuttingtaal bannenen opvallende leugens en bedriegerijen verbieden.De rest is aan ons, het spel der vrije geesten.Oei, als die geesten uit de fles zijn......................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hallo,Het is erg rustig op het forum, of ligt dat aan mij?? Maar het is vrijdagavond, zal straks wel weer drukker worden.kom straks nog even kijken.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 lol, kom niet meer bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Mick, wel blijven doorademen hoor.Kohtje, hebben jullie het gezellig met elkaar?De meisjes blijven zeker laat op nu het weekeind is. Veel muziek gemaakt en fijn geschilderd??Zal vast wel druk en vermoeiend zijn, maar wordt je ook weer jong van, toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Tja, het zal wel rustig blijven, als iedereen af en toe alleen komt kijken en er direkt weer vandoor gaat.Gezellig en zoals Mick zegt Lol !Heeft echt geen zin om een boompje op te zetten op dit moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi allemaalHier ben ik dan met een rood beschaamd hoofd!!!Ik heb jullie reactie gelezen en ik weet dat jullie gelijk hebben maar er moet me toch iets van het hart!!Ik kwam op deze site met de bedoeling om te minderen! Mede door jullie heb ik ingezien dat stoppen het beste was en ik heb daar der sedert heel hard mijn best voor gedaan!! Ik weet dat ik gisteren gemist heb door toch te drinken en ik weet dat er geen enkele reden is om dat goed te praten maar ik ben toch wel aan de andere kant trots op mezelf dat ik 'maar' 1 uitglijder heb gehad in al die tijd!! Wie heeft dat niet gehad toen ze ermee begonnen??? Ik ben zelfs met de behandeling on-line gestart alhoewel dat in eerste instantie niet mijn bedoeling was maar dat ik toch deed op aanraden van jullie!! Ik vul steeds mijn alco-schrift in en kreeg al felicitaties van mijn hulpverlener doordat ik reeds zo hard mijn best deed! Ik voelde me gisteren en voel me vandaag nog steeds schuldig mede doordat ik jullie een belofte maakte die ik niet nagekomen ben en eigenlijk durfde ik vandaag daardoor eerst niet reageren!! Het enige dat ik over de receptie kan zeggen is dat ik direct bij het binnenkomen een glas champagne in de hand geduwd kreeg en ja, ik ben te zwak geweest! Ik heb dat glas eerst een half uur in mijn handen gehouden zonder eraan te drinken maar toen ze kwamen bijvullen kreeg ik reacties van collega's omdat het mijne nog niet aangeraakt was!! Ik durf er echt nog niet voor uitkomen dat ik een probleem heb dus nam ik een grote slok!! Daarna liet ik het bijvullen en dan nog eens....! Ik hoop echt dat jullie mij toch ergens kunnen begrijpen en ik zal er alles aan doen om nu terug voor de volle 100% er tegen aan te gaan!!@BamBamJe hebt volledig gelijk en nog zelfs een beetje toe!!! En soms onderschrijf ik met ikke maar ik heb daar totaal geen andere bedoeling mee dan dat ik onderschrijf met knuffie!!@ZizaZoals je zegt!!!! Ik heb nu samen met mijn man besloten om de eerste tijd feestjes te mijden want dat is dus echt een valkuil voor mij!!! Thuis kan ik het heel wat makkelijker aan want ik hoef me niet te verantwoorden, begrijp je?!!@anjoIk zal echt moeten aanleren om niet te drinken op een feestje maar ik kom er wel!!! Ik zit weer goed op mijn fiets hou me stevig vast!!!!@houtjeIk weet ook niet waardoor ik me gisteren zo zwak voelde maar nu weet ik wel wat mijn valkuil is!!!@kohtjeBedankt voor je steun die je me gaf voor mijn nieuwe dag!@visjedanke voor je begrip@mariekeIk denk dat jij heel goed kan begrijpen hoe ik me voel en voelde!! Danke voor je oprechte reactie!!@stienToen ik terug kwam was het al 1u30, we gingen na de receptie nog met een hele bende naar de schaatspiste die nu tijdelijk is aangelegd op de markt! Daar staat een grote chalet met leuke muziek! Toen wij weggingen bleven er nog heel wat zitten! Ik heb met een collega gebeld vandaag en velen zijn daar gebleven tot 4u30!!Mijn dochtertje is al wat beter vandaag maar nog diarree en koorts! Ze is 1 jaar en ze heet Saar!@AnnaIk ben vandaag weer vol goede moed begonnen!!!!Zo, dat was het zowat!!Ik heb nog niet alles gelezen van vandaag dus misschien heb ik iemand vergeten!! Dat doe ik zometeen!Veel groetjes allemaal en tot lezens en schrijvens!!Knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi MarionBlij je terug te horen!!!!En ja , ik weet nu echt wel wat mijn valkuil is!!Lieve groet van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Knuffie, daar heb je me even een hele waslijst afgewerkt zeg!Beetje opgelucht dat je toch maar de stoute schoenen heb aangetrokken? Ik zat eigenlijk al op je te wachten, voelde dat je toch wel komen zou.Alles wat gezegt is, is niet bedoelt dat je hier weg zou blijven, maar om je wakker te schudden waar je mee bezig bent. Om je weer op weg te helpen en dit met de meest goede bedoelingen.Je hebt juist heel veel reakties gehad zou ik zo denken, dat had ook anders kunnen zijn als men je niet opweg had willen helpen.Het is gewoon jammer, je was zo goed op weg. De feestdagen gewerkt, zou het makkelijker hebben kunnen maken. Maar helaas op de valreep,,,,,,,nou ja, vandaag weer een nieuw begin toch?Ik vroeg mij alleen af, eerst maakte je je zo'n zorgen om Saar en die Reta virus. Zoals jij nu ook zegt het kind heeft nog koorts. Kon er bij mij even niet in deze verantwoording en dan dat berichtje vannacht. Maar genoeg erover, fijn dat je bezig bent met de therapie.Huiswerk al gemaakt, want a.s. maandag is de vakantie voorbij en is de juf weer terug!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi MariekeIk heb nu met mijn man afgesproken om de eerste tijd geen feestjes meer te doen! Eigenlijk hebben we niet zoveel feestjes om naartoe te gaan maar nu met die feestdagen natuurlijk wel, hé!! Zondag is er ook een feestje van de collega's van mijn man maar ik heb afgebeld voor mij, mijn man gaat alleen! Ik heb wel weer een excuus gebruikt, nl. dat ik geen babysit vind voor de kindjes maar allé, ik ontloop de valkuil dan wel!!!Ik denk dat ik me toch eerst wat sterker zal moeten voelen vooraleer ik dat weer aankan! Raar hé, toen ik nog niet zo bezig was met alco had ik er geen probleem mee om NIET te drinken als ik BOB was ofzo en nu denk ik steeds dat iedereen het ziet als ze me aankijken en als ik geen alco drink, begrijp je?Lieve groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Marieke, met mij gaat alles uitstekend. Ga steeds beter in mijn vel zitten, voel me zekerder van mijzelf.Dat krijg je hé, als je alles van gisteren nog kan herinneren en van vorige week en de week daarvoor.Heel lang niet meer meegemaakt. Heb jij nog Arnica gehaald? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi stienJa, ik ben terug maar wel nog met het schaamrood op mijn wangen!!Ik besef wel heel goed dat alle reacties goed en steunend bedoeld zijn maar ergens deed het toch even pijn , wat toch normaal is zeker??Ik ging gisteren eerst niet gaan doordat saartje ziek was maar toen ik wist dat het niet zo erg was ben ik toch geweest! Saar was dan bij mijn moeder en ik ben deze morgen om 8u30 opgestaan en heb mijn kindjes gehaald! Ik heb tijdens het feestje regelmatig gebeld naar mijn ma en wist dat alles ok was! Mijn kindjes sliepen dus niet thuis vorige nacht!!! Ik was ook niet ladderzat, hoor!!Danke voor je oppepper!!Lieve groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Knuffie, het schaamrood zal je echt niet misstaan en verdwijnt vanzelf. Teken dat de eury's zijn gevallen niet?Als je gisteren maar genoten hebt want dan kan je er weer even op teren. Ik heb in de eerste weken ook alle feestjes afgeslagen hoor. Zelfs van de jaarwisseling kon ik niet echt genieten, had natuurlijk meer oorzaken maar toch. Onze tijd komt wel weer moet je maar denken. Eerst maar een flink eindje opweg met de Tactus therapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi stienIk heb gisteren echt heel erg genoten van het feestje en dat had zeker niet alleen met de alco te maken maar ook met een eindelijk na 2 jaren opgeloste vete!! Ze is me de hand komen geven en heeft zich verontschuldigt voor wat ze me aangedaan had!! En dat is iets dat totaal niets met alco te maken had!!!Ik dus blij, blij, blij.......Ik ben nu al een tijdje op weg met de therapie en begin nu ook dingen in te zien die ik anders misschien nooit of heel wat later (of te laat) had ingezien!! Dus doe ik er zeker mee verder en zet me terug 100, nee 200% ervoor in!!!!Ik ga straks naar mijn bedje want heb vorige nacht niet veel geslapen!! We moeten morgen gaan eten bij mijn schoonmoeder maar er is daar voor mij geen probleem met alco want ik heb haar al in vertrouwen genomen en ze staat volledig achter me!! Lieve schoonma, hé!!!(raar maar waar!)En voor allen die hun twijfels hebben: wacht maar af!! Knuffie is terug en sterker dan ooit!!Lieve groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Goedenavond allemaal,Het ziet er naar uit dat mijn laptop het nu definitief heeft begeven. Ik kon nu even achter een andere computer (wel heel traag, want hij is druk bezig), maar als we het ding niet meer aan de praat krijgen zal ik niet meer zoveel online kunnen zijn.Ik vind het een beetje moeilijk om nu nog op de discussies van vandaag te reageren, dus dat doe ik maar niet. Knuffie, fijn dat je weer van de partij bent. Ik vind eigenlijk dat jij ook wel een beetje gelijk hebt met je reactie hoor. Mijn lukte het ook niet meteen om niet meer te drinken, en dat was aanvankelijk niet eens jouw doel. Je leert er van, dus je kunt nu sterker weer verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hai Knuffie.Je klinkt inderdaad heel sterk op dit moment.Ik vind het eigenlijk wel knap hoor, dat dit pas je eerste keer was, dat je de Gremlins niet kon verslaan.Ik doe niets anders dan vallen en opstaan en weer opnieuw beginnen, maar ik hou de moed erin....eens gaat het lukken.Fijn, dat je zo'n begripvolle schoonmamam hebt.Hopelijk knapt Saar weer gauw op.Stien volgens mij sta jij nu ook al een hele tijd droog of niet?Ja ik heb een paar weken gemist, ook door schaamte.....dus ik ben bij iedereen de tel een beetje kwijt.Ik heb wel begrepen dat Zeeman ook een valkuil heeft gehad.Anna, Is je computer ontploft.Ik zat vanavond al aan je te denken en vroeg me af of ik niet iemand wist die nog een computer heeft.Gek, eigenlijk dat jullie zo bekend kunnen worden, dat je al aan elkaar gaat denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Anna, we waren te gelijk aan het berichten geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Marieke, hoe was het bij de AA? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi AnnaIk ben blij dat je begrijpt hoe ik me voel!! Ik kwam hier een tijd geleden op deze site en wou alleen minderen, maar door jullie steun en raad zette ik mijn koers om naar volledig ADB!! Het is plots zo snel gegaan dat ik soms nog even halte moet houden bij alle WAT, HOE, WAAROM,OP WELKE MANIER --vragen!!! Alles gaat nu zo snel aan me voorbij dat ik soms het 'draadje' kwijtraak!!!Begrijpelijk voor je??Lieve groetjes van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi Marion, ik ben blij dat je er weer bent, ik heb je gemist. Was het heel erg mis gegaan, of een beetje? En heb je enig idee waardoor het kwam?Ik vroeg me trouwens laatst af hoe het er nu voor staat met de zaak van je man. Dit omdat een collega van mij ook midden in een faillisement zit van de zaak van haar man. Maar misschien wil je er liever niet over praten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Ja Knuffie, ik snap het wel. En ik weet ook dat de hulpverleners van de internetbehandeling heel mild omgaan met die uitglijders. Heb belangrijkste vinden ze dat je er iets van leert. Ik ben maar héééél langzaam een beetje op gang gekomen hoor, de meeste mensen hier weten dat niet omdat ze pas na die tijd op het forum zijn gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Ja, Marieke ik bedoelde voor op die blauwe plekken, was nieuwsgierig of het inderdaat werkt.Maar blijkbaar gebruik jij het niet.Vandaag sta ik 3 weken droog. Van een echte valkuil kan ik nog niet spreken want ik had eigenlijk de afspraak met tactus om in de maand december nog het nodige te kunnen nuttigen. Maar vond dat toch ook moeilijk en ben eerder maar helemaal gestopt. Ik houd 19 december aan, toen heb ik defenitief de beslissing genomen om gelijk helemaal te stoppen. Deze datum is wijlen mijn vaders verjaar data, kan ik het voor hopelijk in de toekomst goed onthouden. Op termijn maken die paar dagen meer niets uit dacht ik zo. Maar nu is het nog zo kort dat elke dag nog letterlijk telt voor mijzelf.Ik weet dat ik er nog lang niet ben, nog maar beginneling hoor. Niet te vergelijken met Anna b.v.Maar aan zulke mensen tracht ik mij op te trekken hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hai Anna.Ja het is heel erg mis gegaan. Ik heb bijna om de dag gedronken, katers in bed liggen en toch weer opnieuw drinken tot laat in de nacht.Het heeft wel met de toesteanden thuis te maken, de spanning, het faillissement kan nu elke dag uitgesproken worden, maar met de kerst ertussen en nieuwjaar, zal het wel langer duren.We hebben ook een andere advocaat moeten nemen, deze begreep niets van vennootschappen en we kregen oneningheid, het leek wel of ze voor de tegenpartij was. Daar zat ik me dus ook weer over op te winden. Het laatste beetje geld aan zo'n advocaat, waar we echt niets mee op zijn geschoten.Maar ik heb de moed weer bij elkaar geraapt en ben hier weer terug, want het is voor mij een goede uitlaatklep, even andere gedachten en morgen geen kater.Morgen dag 6, visje en moesje geloof ik ook.Dus ik hoop dat dat het volgende trio wordt, de opvolgers van Rufus, ferry en Anna.Oh nee, we maken er een kwartet van, hé Knuffie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Knap hoor Marieke,Hier alvast een felicitatie, want het is al 6 januari en je staat EEN maand droog:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Pfff, doe maar niet hoor Stien. Wie weet hoe hard ik misschien nog kan vallen. Niet dat ik dat van plan ben, maar ik ben er nog lang niet hoor. En als ik zo'n uitspraak lees krijg ik een beetje de zenuwen, want dan krijg ik het gevoel dat ik moet voldoen aan iets wat ik misschien wel helemaal niet kan. Het lukt me nu dan misschien al een tijdje om niet te drinken, maar daar gaan erg veel jaren van veel drinken aan vooraf hoor, een ongelooflijk veel mislukte minderpogingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi marionIk voel me ook supersterk op dit moment!!! Gisteren op het feestje kreeg ik al vele complimentjes dat ik er zo goed uitzie maar ik zei ook dat ik nu gezond at enzo.. Ik naamde het alco-woord niet!!Maar ik heb nu echt het gevoel dat mijn uitglijder gisteren er ene was om mijn ogen volledig te openen en dat is dus goed gelukt!!! Vanaf nu zullen ze allemaal te maken krijgen met een supergemotiveerde knuffie die grappend en grollend en ozooo gezellig door het leven gaat met de dubbelfris die ik binnenkort ontvang!!!! (@kohtje) Een hartelijken dank aan allen die geholpen hebben mijn oogskes open te trekken!!!!Als er een datum afgesproken wordt die past voor mij dan kom ik zelfs naar jullie toe om me te bewijzen!!! Laat me iets weten waar en wanneer,ok?Knuffel van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden