Spring naar bijdragen

Zondag 7 januari 2007

Francesca

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Al drie dagen vroeg naar bed gegaan en vroeg opgestaan om mijn ritme weer normaal te krijgen, want ik bleef al weken veel en veel te lang op 's avonds en sliep dan ook een gat in de dag.

Iedereen een fijne zondag toegewenst. Ik moet werken vandaag. Heb nogal wat schade in te halen.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Visje, ik kan je daar niet zoveel over vertellen. Maar als jij erover denkt om je aan te melden zou ik dat nu wel doen. Het zit maar zo weer vol en afzeggen kan altijd nog. Je krijgt over een aantal dagen een mail van Tactus met de vraag of je nog steeds geinteresseerd bent.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was goed gisteren PP te lezen.

Ik voel me niet zo denderend, niet gek want Jan in grootverpakking stond voor de deur en ik heb hem binnen gelaten. Net op het laatste weekeinde.
Ik ben niet boos op mijzelf wel verdrietig. Ik ben een bofkont, ik kan echt gemakkelijk weken niet drinken
en meestal kan ik de zeldzame momenten van trek goed weerstaan.
Maar Jan in grootverpakking is waanzin, is zelfs behoorlijk gevaarlijk.
Ik ga geen redenen zoeken, ik heb het gewoon gedaan.

Terwijl er toch echt in mijn plan stond bij geval van extreme trek, ga lopen of poetsen. pak een goed boek en ga naar bed.

Vanavond begin ik weer gewoon met mijn Antabus, hopelijk trekt mijn lichaam het deze keer.

Ik schrijf dit in het teken van eerlijkheid.

L:iefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Ben ook weer van de partij. Ik merk dat ik de laatste dagen weer wat minder schrijverig ben. Jullie houden elkaar goed bezig en ik heb daar niet veel aan toe te voegen. Dus hou ik het momenteel maar weer even bij voornamelijk meelezen. Af en toe hoop ik nog wel m'n typevaardigheid te kunnen blijven oefenen. Die is sinds eind augustus met sprongen vooruitgegaan. Ik moet nog ergens zo'n test hebben liggen waarmee je je typesnelheid kan bepalen. Zal hem weer eens opzoeken. Ik heb ergens rond 1973 ooit een type-examen gedaan en haalde toen 210 aanslagen per minuut. Dat was nog op een gewone typemachine uiteraard. Toen ik overging op typen op een computertoetsenbord zakte die snelheid drastisch, ten eerste doordat zo'n toetsenbord veel vlakker is, ten tweede doordat de gevoeligheid veel groter is en ten derde doordat veel tekentjes op een andere plaats zitten. En ook nog doordat ik niet zoveel meer typte (tiepte, teep, weet ik veel...). Maar goed, afdwalen kan ik nog steeds even goed als vroeger. Dit heeft niets, maar dan ook niets meer te maken met alcohol de baas zijn en of blijven. En daar gaat het hier uiteindelijk om.

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik met een plezierige spanning uitkijk naar een meeting en heb nu al de grootste lol als ik zie hoe zenuwachtig anderen worden bij het vooruitzicht. Wat dat betreft zijn we inderdaad net allemaal kindertjes die zich op een schoolreisje zitten te verheugen. We hadden nog wat jeugd in te halen, toch??

Fijne dag allemaal en werkse wie werken moet...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, ik heb ook niet zoveel ervaring. Ik had me aangemeld en één keer het dagboek ingevuld. Maar ik heb inmiddels aangegeven dat ik mijn plekje liever aan iemand anders gaf die het harder nodig heeft. Niet uit hoogmoed of overschatting, maar ik heb al hulp van het CAD en met medicatie en denk het daar wel mee te redden.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Bevalt het niet dan kun je je altijd nog afmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ben wel laat in bed gekomen, maar heb niets gedronken. Heb tv gekeken, boek gelezen en als laatst mezelf nog een reikibehandeling gegeven, waar ik dus ook heel moe van werd. Ben zo blij dat ik niet gedronken heb... :) Ik hou het vol!!

Jan in grootverpakking? Mag ik vragen wat dat is Anjo? Whiskey ofzo?

Bedankt bambam voor de tip, ben ook benieuwd naar de internetbahndeling.

Liefs allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb alweer een gat in de dag geslapen. Donderdag en vrijdag heb ik al mogen proeven aan de geneugten van het vroege opstaan, dus ik grijp liever de gelegenheid aan zo lang mogelijk te blijven liggen. En dat is dus tot mijn hond echt uit moet.

Visje, ik heb goede ervaringen met de internetbehandeling. Zonder dat en dit forum zou ik nu nog steeds drinken, dat weet ik bijna zeker. Maar ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is. Waarom probeer je het niet gewoon?

Ferry en Rufus, gefeliciteerd met vijf maanden ADB!

Fran, werk ze!

Allemaal een fijne zondag!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een hele goede zondag vandaag,

Ben vroeg opgestaan en voor het eerst weer sinds een aantal weken weer naar de kerk geweest.
Op de strijk na (die ligt te wachten op hevige trekmoment) is deze dag rust voor mij.
Nog wel straks even een bezoekje aan mijn moeder, voelt zich op zondag altijd erg alleen.

Anjo, spijtig die Jan in grootverpakking gisteren op de stoep. Volgende keer weet je dat hij verkeerd bezorgd is, stuur hem naar de buren.
Je eerlijkheid siert je, heel jammer dat het gebeurd is, maar helaas niet meer omkeerbaar.
Nieuwe dag, nieuwe kans, grijp die kans!
Voor een ander makkelijk praten, weet ik hoor, oh wee als het mij gebeurd, 1000 kleurin in m'n broek.
Hoop dat ik dan net zo eerlijk kan zijn als de anderen hier op het forum. Daar is toch wel moed voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, je kunt nog zo afdwalen, het is altijd te betrekken op alcohol de baas zijn. Ooit met een slok op in het verleden het toetsenbord trachten te beheersen? Kostte mij heel veel tijd en energie, de letters begonnen te dansen, kon ze nog moeilijker terug vinden dan die tekens die ik voor het gemak dan maar oversloeg. De gevoeligheid in mijn vingertoppen waren dan echt wel verdwenen!
Wat betreft de meeting, ben ik op dit moment nog de coolheid zelve, zal wel komen als ik in Utrecht arriveer en wanhopig op zoek moet naar iets dat bekend moet zijn. Tussen zoveel mensen in een stationshal kan ik me aardig verloren voelen. Maar zie er ook heel erg naar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Visje, ik kan je daar niet zoveel over vertellen. Maar als jij erover denkt om je aan te melden zou ik dat nu wel doen. Het zit maar zo weer vol en afzeggen kan altijd nog. Je krijgt over een aantal dagen een mail van Tactus met de vraag of je nog steeds geinteresseerd bent.

Succes.

Aan degenen die de intake vragenlijst voor de ADBbehandeling hebben ingevuld, worden door TACTUS geen verdere e-mails gestuurd. Alle verdere correspondentie vindt plaats via het persoonlijk dossier. Dit even om misverstanden te voorkomen.

De Moderator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Harstikke goed dat eerlijk bent over het feit dat je gisteren gedronken hebt....

Echter het feit dat je zelf niet weet waarom je het gedaan hebt maakt dat jou niet bang ?
Want hoe ga je nu de volgende keer voorkomen dat je niet gaat drinken als je niet weet waarom je eigenlijk nu drinkt ?

Misschien kun je je nog herinneren dat ik een stukje heb geschreven in het engels uit het Big Book van de AA..... misschien wil je het nog een keer lezen....gewoon een suggestie...

In ieder geval veel succes vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Cactussen zijn wel bij de tijd zeg! Goed van ze. En dit is niet sarcastisch bedoeld. Maar hoe kom ik hier nou bij. Meen me te herinneren dat Zeeman een mail van ze kreeg? Zal ik verkeerd onthouden hebben.

Wil een ieder het ontmoetingsdraadje ff checken. Dank u wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, jammer dat je uit de bocht vliegt in je laatste vakantieweekend.
Maar waar ik nou nieuwsgierig naar ben. Die Jan in grootverpakking staat toch maar niet ineens bij je voor de deur?? Of heb jij Gremlins die dat bij je langs brengen ofzo.
Die fles heb jij toch zelf gekocht. Er is dan toch ergens een moment dat je naar de slijter loopt, fles pakt, betaald, naar huis gaat, in de kast zet en fles erweer uitpakt.

Jammer dat je die dingen hier niet geschreven hebt. Vind je dat dan te moeilijk? Weet je hoe dit werkt voor jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens Houtje, er zou eigenlijk de mogelijkheid voor een soort follow-up moeten zijn na een bepaalde tijd, voor mensen die daar behoefte aan hebben. Al is het alleen maar een reminder om een bepaald stukje nog eens door te lezen of zo. Dan heb ik het dus niet over de vragenlijst die ze je vragen in te vullen 6 weken en een half jaar na beëindigen van de therapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...