Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Het komt niet vaak voor dat ik de eerste ben, maar bij deze zou ik zeggen: houd het droog vandaag, dan fiets je veilig op je fietsje rond (de wind giert om het huis) eens kijken of Dochter wel zelf kan fietsen, ze moet 3 km naar school. Een aangekleed kipfiletje --- als u begrijpt wat ik bedoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Ah, we hebben gelukkig altijd Freek nog die met wapperende ochtendjas (zie het he-le-maal voor me) en sloffen met een pompoentje ( neem ik aan ???) haar stuurtje recht kan houden. Ook goed voor zijn conditie.En zo niet, dan vrees ik dat de TAXI maar even uit moet rukken.Moet kunnnen, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 En o ja nog vergeten (ik zoek natuurlijk smoezen om op de 1000 te komen) iedereen die in een dip zit: 't is de tijd van het jaar, met of zonder anti-depressiva. Maar heus, heus, heus, over 5 weken is mijn Zoon jarig en dan ziet het er allemaal altijd een stuk beter uit !!!! Houd je vast aan vandaag, dan komt morgen vanzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Goedemorgen medestrijders, een fijne dag! houtje: nog even doorschrijven hoor! Nog maar een paar berichtjes te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Allereerst: BamBam gefeliciteerd met 18 en 16 weken! YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!Ik ben speciaal op dit vroege tijdstip ingelogd om dit even hier neer te kunnen zetten, dat snap je.Houtje, nog een paar berichtjes en je bent er. Moet lukken vandaag. Ik hoop dat ik in de gelegenheid ben het ook nog op te merken!Ik heb inmiddels een paar luciferstokjes tussen mijn oogleden gestopt, want anders kan ik mijn ogen niet openhouden ben ik bang. Weer slecht geslapen, en het is nog stikdonker. Wie verzint dit, dat een mens midden in de nacht naar haar werk moet? Mijn bed was me nog lang niet beu, en ik mijn bed ook niet.Iedereen een fijne dag vandaag!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Anna, grote vriendin, held van me, doorzetter, rasoptimist, zonnetje in huis, BEN JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZO VROEG OPGESTAAN!!!!!Ik ben zoooo ontroerd, eerlijk waar, ik zit te snikken achter mijn laptop, wat een beleving.Gnahihilol, YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZo de dag is weer begonnen, ik heb geen KL**T zin maar ik ga toch.Ik wens jullie allemaal een fijne dag, ook al weet ik nu al dat velen van ons geen fijne dag zullen gaan hebben. Maar he, als ik me daar bij voorbaat al bij neerleg is dat het begin van het einde, dus dat gaan we dan nog maar even niet doen.Alleen vandaag drink ik RIVELLA.(zou er ook wat geld voor me inzitten, dat ik steeds zo'n reclame maak?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Jongens de Kids moeten met licht aan op de fiets, het is hier aardedonker !!!!!!! (blèH). En dochter is haar spreekbeurt vergeten daar kan ik nu achteraan het is zo fijn, zo fijn, zo fijn, om moeder te zijn...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Maar Houtje, die 1000 moet lukken vandaag:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Nog 4 te gaan, dan staat het totaal van deze ***** bedrieger op 1000 (Houtje), 434 (Houten) en Koekie is 242 is in totaal 1676......... maar Anna, jou haal ik écht niet meer in.Goed, gelukkig heb ik een (ontdeukte) auto voor den deur waarmee ik dan maar eens op pad ga. FF checken, kliko buiten, gymspullen mee, haren gevlochten en o ja nog even een laag make-up dat kan er altijd wel bij zeg. Wie staat er nou om 5 uur op?Daar gaan we jodelahitee !!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Ach meid, het is toch donker, laat die make up maar zitten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Opstaan was alweer geen lolletje maar ik ben nu klaarwakker. Ik ga nu m'n eerste kop koffie inschenken en trek me voorlopig terug in m'n ateliertje. En dat is het grote verschil met gisteren: ik popel om aan het werk te gaan. Heb vannacht notabene een schilderij gedroomd. Gauw de eerste opzet maken voor ik alles weer kwijt ben. Ceedeetje van Jethro Tull d'r bij en dat gaat lukken!!Tot strakkies (als ik m'n tweede koffie kom halen).Kohtje.PS. Mick en Bammie, geweldig hoor dat je die nicotinestrijd er maar gewoon bij op gooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Ach ja Koh, je hebt bikkels en... hele echte bikkels!Succes met je schilderij en geniet van je shagje.Ik had een knetterdrukke dag voor de boeg. M'n eerste afspraak belde net af, dat gaat goedddd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Goede morgen,Bambam proficiat en nu volhouden, alleen maar Rivella.Koh fijn dat je weer inspiratie hebt.en verder iedereen een prettige en droge dag.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Bambam en anderen die wat te vieren hebben of hebben gehad een dikke proficiat.Met welk been je ook uit bed bent gestapt, of het nu licht is of donker, winter is of zomer, zin of onzin, verdrietig of vreugdevol, kunst is in welke omstandigheid dan ook steeds weer dat eerste glas te laten staan.Het gaat goed met mij, nu en dan log ik even in want ik blijf ondanks mijn voornemens minder te schrijven mij verbonden voelen met dit forum, met de mensen die per dag van dit forum gebruik maken.Ik lees niet alles van voorbijgaande dagen, want gisteren is voorbij en alleen vandaag telt.Wat niet weg neemt dat men ten alle tijden op een gemaakte keuze of genomen beslissing mag terug komen.En nog wordt ik steeds weer geraakt door de vaak emotionele problemen waar men over schrijft.De vreugdevolle momenten en of men wel of niet in de put zit.Ik denk geraakt, omdat ik dikwijls het station waarover wordt geschreven al ben gepasseert, om redenen ik sinds vijf jaar zonder erbij te drinken mijn verleden aan het verwerken ben.Maar het is onbelangrijk hoeveel jaren iemand al op weg is zijn verslaving achter zich te laten, belangrijker is dat iedereen dezelfde weg bewandeld.Het is denk ik dat hierin de Kracht van een groep mensen schuil gaat, hun ontwikkeling en ervaringen met elkaar te delen.Maak er een mooie dag van vandaag, ik ga eraan beginnen.En niets maar dan ook werkelijk niets is het waard weer tegaan drinken.Rudy..delen is helen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Dank Ferry.Zo Zeemannetje, welkom terug aan boord. Zet je zuidwester maar weer op, volle kracht vooruit!Ging je niet zo goed de afgelopen dagen? Toch niet de BOB gebleven, jammer.Of had je het te druk om mee te schrijven, jullie hadden een feest toch, afgelopen weekend.Gewoon weer een stap zetten, je kunt het, je wilt het, gaan. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Zeeman?Waar?Bambam..Ben jij helderziend? grapjerudydelen is helen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hij is er echt hoor Rudy, hihi. DoeiiiHij was er... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hallo lieve mensen,Een tijdje niks van me laten horen, nu weer effe zitten bijgelezen en gereageerd op het "bijeenkomst draadje".Bijgekomen complicatie bij mij is een infectie aan m'n luchtwegen / longen. Heb 05/01 op aanraden van vrouw en kinderen de huisarts bezocht en sta nu af en toe stijf van de medicijnenen en hoest m'n longen bijna uit m'm lijf. Heb 2e kerstdag en nieuwjaarsdag grotendeels in m'n bed doorgebracht. Maar laten we het daar niet over hebben. lIk lijk S... wel.Als jullie het op prijs zouden stellen kom ik naar onze bijeenkomst. Ik heb gemerkt, dat ik het zonder jullie "Mental Coaching" niet red. Ik dacht dat ik thuis steun zou hebben, maar blijkbaar is het voor het thuisfront een toch te grote opgave. Ik zit er helemaal doorheen en ben vanaf 22 december tot op de dag van vandaag, weer terug gevallen in m'n oude leefpatroon, met alle nare gevolgen van dien. Een (1) positief ding, ik heb er prive een paar pracht contacten aan over gehouden, mensen die me prive, via PB's of prive mail helpen en begrijpen, dit in tegenstelling tot mijn eigen thuisfront. Ze willen me begrijpen, maar dat verslaving een ziekte is zien ze niet. "Drink je toch niet ?"Inderdaad, dat eerste glas, dat is de nekkenbreker, was het maar zo gemakkelijk.Sorry mensen maar ik heb jullie nodig en zit er helemaal doorheen, lijk GVD wel gestoord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hoi Zeeman,Dat gevoel van gestoord zijn herken ik maar al te goed. Die reacties van het thuisfront ook, maar ja, toen ik nog niet dronk, begreep ik het zelf ook niet van anderen...Het lijkt wel alsof het na een terugval moeilijker is om jezelf opnieuw bij de kladden te grijpen en weer die drive te vinden om het eerste glas niet te nemen. Alsof je denkt: Pff, het is nu toch al naar de haaien, kan ik net zogoed doordrinken. Maar dat zijn natuurlijk de gremlins die je bedotten en die weer bezit hebben genomen van je gezond verstand. Bij mij is het na mijn terugval vorige zomer helemaal de mist in gegaan, en nu is het slechter dan daarvoor, hoewel ik meer structuur in mijn leven aan het aanbrengen ben ter voorbereiding van een nieuwe stoppoging.Misschien heeft Ziza gelijk en kunnen we het niet alleen. Ik begin zelf te overwegen om toch maar naar een groep te gaan, als ik me ooit over de schaamte heen kan zetten. (Ook weer een gremlin in vermomming vrees ik, want ik ben blijkbaar niet te beschaamd om telkens weer bier te kopen...)Wel fijn voor je dat je hier zoveel steun vindt.Kan je verder niet zoveel vertellen of troosten of zo, alleen zeggen dat ik het helemaal herken wat je schrijft.Houd je taai!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Zeeman, en ook Fran, jullie woorden zetten mij wel even aan het denken. Ik ben nu vijf maanden droog, zonder echte terugval (ik had na 1 week droog weer gedronken, maar minder dan voorheen, en die week tel ik niet meer mee), maar bij mij waren de gremlins ook nog met enige regelmaat rond, zoals iedereen weet. Als het inderdaad zo is dat het na een terugval nog moeilijker is jezelf weer bij de kladden te grijpen (ik las bij Sneeuwwitje ook al eens zoiets), dan moet ik daar dus ongelooflijk voor oppassen. Want het is mij na meer dan 25 jaar pas gelukt om te stoppen, en ik moet er niet aan denken dat me dat nog een keer 25 jaar zou kosten. Voor mij dus een waarschuwing om een knoop voor in mijn hoofd te leggen.Zeeman, dat gebrek aan herkenning van het thuisfront herken ik ook. Aanvankelijk was er blijdschap en respect dat ik niet meer dronk. Dat is er nog steeds, maar nu het op andere vlakken niet zo best met me gaat is er weinig begrip. Ik ben uiterlijk niet ziek, en dat je ziek kunt zijn van een depressie is voor jongelui niet zo best te begrijpen. En ook het verband met niet meer drinken niet. Dat voelt af en toe heel eenzaam, en ik ben blij dat ik er hier wel over kan praten.Mijn gremlins hebben voornamelijk te maken met een hoop onverwerkt oud zeer en depressiviteit, waar ik alleen niet uit kom. Ik heb morgen een eerste intake gesprek, in een poging daar iets aan te gaan doen. Spannend, en ik weet ook nog niet of het gaat klikken, en of het iets oplevert. Maar ik ga het in ieder geval wel proberen.Zeeman, je gevoel van er doorheen zitten herken ik heel goed. Ik heb dat al heel lang. Ik wil je graag nog een ding zeggen: jij hebt behoorlijk veel gedronken, en ik was er die eerste weken toen je zo goed ging al bang voor dat dat niet blijvend zou zijn. Heb je met je huisarts hierover gepraat? Ik denk dat het in jouw geval misschien toch raadzaam zou zijn om een paar weken medicatie te gebruiken om het stoppen wat draaglijker te maken. En sowieso is medische begeleiding altijd verstandig. Dat zie je wel aan mij, ik heb het na vijf maanden alsnog nodig.Allemaal nog een fijne dag, en als het niet zo'n fijne dag is, probeer er dan toch wat van te maken!Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Zeeman,Ik kom binnen en word helemaal blij dat je er weer bent. Dat (drink) gedrag is moeilijker aangeleerd dan afgeleerd, ten slotte levert het drinken op korte termijn wel wat op en op lange termijn alleen maar schuldgevoel, faalgevoel en schaamte dat je je zelf niet hebt kunnen beheersen.En vreselijke hoofdpijn, overgeven en in mijn geval vaak migraine. Toch lokt de korte-termijn oplossing vaak nog, dus je moet goed leren de niet-helpende gedachtes zoals aangeleerd in de Tactus-therapie te vervangen door helpende gedachtes.Zonder de therapie met alleen het forum was het me nooit gelukt.Of het me morgen lukt weer ik niet, maar vandaag ga ik het proberen. Ik vind die ziekte heel rot voor je zeker daar het geen aanleiding is om te stoppen met drinken. Nou ja, dan begin je vandaag toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Nog één, iemand nog iets waarop ik kan antwoorden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Dag Anna,Ik denk dat het vooral het gevoel van waardeloosheid is dat mij na mijn terugval parten speelt. Het was ook niet mijn eerste stoppoging, dus na 4 keer ga je denken dat je het echt niet kunt. Maar zoals gezegd zijn dat ook de gremlins die toeslaan, zodat je van jezelf weer mag drinken omdat je jezelf weer waardeloos voelt en omdat je dat gevoel van waardeloosheid weer wilt verzuipen. Vicieuze cirkel dus!Dat gesprek morgen kan heel goed meevallen, dus ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Ik ben altijd ontzettend eerlijk geweest tegen mijn therapeutes -- voor zover ik mezelf niet bedroog, maar daar groei je ook in, in eerlijk zijn tegen jezelf. Ik vond dat therapie anders geen zin had namelijk. Gooi er dus maar alles uit! Ik dacht dan altijd: Die mensen hebben al vanalles gehoord, dus schaam ik me niet. Je bent volgens mij ook niet verplicht om bij je toegewezen therapeut(e) te blijven als het niet klikt. De eerste keer ging ik bij een CGZ (Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg), en daar kon je ook gewoon een andere therapeut of begeleider vragen (wat ik niet gedaan heb). Niet afhaken dus als het niet meteen klikt. Zoiets heeft ook tijd nodig. Nu ga ik naar een privépraktijk, en dat gaat heel goed. Al leg ik niet de nadruk op mijn alcoholprobleem, omdat ik vind dat andere dingen nu belangrijker zijn en omdat ik weet dat ik dat toch ZELF moet oplossen.Veel succes morgen. En niet beschaamd zijn! Heeft totaal geen zin.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Ik lees ineens een tegenstelling bij mezelf, die ik eerder al een beetje aangegeven had.Ik gooi er alles uit bij een therapeute, maar durf niet naar een groep voor alcoholisten te gaan. Waarschijnlijk omdat ik niet echt wil stoppen, zeker? Nu ja, eigenlijk wel, maar ook weer niet, en toch wel, en ik weet het niet, en ik ben bang, maar ik ben het ook compleet zat. En blablabla. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden