Spring naar bijdragen

Fijne zondag allemaal

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een heel fijne zondag allemaal,
Zo te zien gaan de dagen heel snel voorbij. Dit is weer mijn derde dag zonder alcohol. Alle lichamelijke klachten zijn weer verdwenen en voel me weer kipheerlijk. Heb gister het boek van Jan geurtz in een ruk uitgelezen. Heeft mij veel geholpen. Vooral de stukken die betrekking hadden op de gecreerde zelfafwijzing en je identiteit en imago erom heen die je als beschermende schild opbouwt. Ik herken heel veel in het boek, maar ik denk ook dat inzicht hebben en in de praktijk toepassen toch wat meer tijd zal kosten.
Voor mij is het boek in elk geval een goed houvast.
Nog een prettige alcoholoze dag gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sabine:

En hoe voel je je vandaag? Spijt zal je vast niet hebben.
Wat goed dat je niets hebt gedronken gisteravond in de kroeg. Ja, ik herken dat wel hoor... dat ontgoochelde gevoel en het sociaal gehandicapte. Ik voel me meestal een beetje een toeschouwer en niet een echte deelnemer, maar dat vind ik niet erg. Ik voel en heb alle vrijheid om weg te gaan en wat is het dan heerlijk om nuchter buiten te komen en bewust naar huis toe te lopen, fietsen of zelfs rijden.
Ik ga gewoon niet zo vaak meer naar de kroeg, kan wel iets leukers bedenken dan in zo'n hol te gaan staan. Soms best wel leuk, maar kan me daar geen weekenden lang meer vermaken. Het heeft iets oppevlakkigs en vraag me dan ook af of iedereen die daar zit, nuchter ook zo "bevriend" en gezellig kan zijn.
Maar goed... Zo denk ik erover.

In ieder geval vind ik het heel knap, hoe jij je over die trek hebt heen gezet gister.

@moesje:
Eigenlijk voor jou hetzelfde. Kon je nog wel slapen, na al die cola? :D

Ik ben ook weer fris mijn bed uit en ga zo lekker een ontbijtje klaar maken. Het is een heerlijke vrije zondag voor mij.

Iedereen een goede en leuke dag vandaag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha! Ik ben uitgerust, en al helemaal in mijn werkmodus.
Nuchter in de kroeg zitten is weer een heel andere ervaring. En zo knap was dat 'over de trek heenzetten' niet trouwens. De trek taande nadat ik mijn lijstje afwerkte, maar kwam dubbel zo hard terug in de kroeg (zeker toen iemand mij een biertje gaf). Dus heb ik voor de vorm en het idee een maltje gedronken, en verder spa rood en bitter lemon. Hoe dan ook; het is wel gelukt.
Punt met die bar waar ik naar toe ga is dat de eigenaar een vriend van me is, en de meeste vaste klanten vrienden uit mijn vriendenkring, dus ja, het is daar op zich wel altijd nogal gezellig, en ik werk er ook.
En Moesje: wat goed van je, jij zal nu wel enorm vrolijk wakker worden!
Mick, geniet van je vrije zondag, en maak een lekker ontbijt voor jezelf klaar. Het is altijd fijn om de dag goed te beginnen zeker wanneer het zo'n mooie is met veel zonneschijn.
Ik ga aan het werk, dag allemaal,

Liefs Sabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen een hele goede zondagmorgen,

Sandra, fijn dat je een goed boek te pakken hebt, w.s. moet je dit eerst laten bezinken om goed door te laten dringen. Kost soms inderdaad wat tijd.

Fran, ik ga niet schoppen heb vast te korte beentjes, kom er niet bij. Suggestie; kachel op hoog en met je achterste ertegenaan, kijk uit voor blaren!
Wat heb je nu al weken lang uitgesteld?

Anna, goede nachtrust gehad, hoofdpijn weer even gezakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Sabine en Moesje, hardstikke goed joh! De eerste keer heb je in ieder geval gehad.
Het komt me allemaal zo bekend voor om met vrienden in de kroeg te staan en ze willen je maar al te graag toch een biertje geven. Gelukkig begint het bij mij wat minder erg te worden. Leuk is het niet en je voelt je inderdaad een beetje alleen op zo'n moment.

Gisteren weer niets gedronken dus ik zit al op 13 dagen ADB en ben er nog steeds elke dag blij mee.

Ik ga van het mooie weer genieten, lekker wandelen en vanmiddag nog even naar een beurs!

Iedereen een fijne rustige zonnige zondag toegewenst.

Groetjes
Lien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik kon niet slapen Stien, was om 4 uur al wakker en daarna alleen maar hazeslaapjes gedaan. Uiteindelijk om 9 uur maar opgestaan. Waardeloos, kun je een keer uitslapen, lig je wakker in bed. Maar ik heb gelukkig niet meer zo'n hoofdpijn als gisteren.

Het goede nieuws: ik heb weer een werkende computer voor mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens ook iedereeen een goede zondag. Vandaag dag 20. Dag 19 is goed gegaan. Gisteravond hadden wij een etentje met ons gezin en een paar vrienden en in het begin had ik last van een paar scheuten van verlangen naar een biertje maar het is bij water gebleven. Dus dag 19 is goed en droog verlopen.
Ik kreeg van iemand nog een presentje. Een halve liter van het beste bier uit Uruguay. Dat krijg je er nou van als je niemand vertelt dat je een probleem hebt en dat je bezig bent het op te lossen. Nu staat die fles in de kast. Ik geef hem maar aan iemand anders of spoel hem door de gootsteen. Maar drinken zal ik hem niet.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

Wil iedereen even een fijne zondag wensen!

Anna fijn dat je wel een pc hebt en je hoofdpijn over is. Heb je nog het stukje gelezen wat ik voor je geschreven heb over de paroxetine? Hoop voor je dat het binnenkort beter voor je wordt!

Mick, ik had gisteren hetzelfde , als wat jij schreef, voelde me ook niet echt een deelnemer en eerlijk gezegd heb ik nu ook ineens niet zoveel behoefte meer een binnenkort weer eens uit te gaan. De meeste mensen zijn idd heel uitgelaten mede door de alcohol en ja dan kijk je er als nuchter mens toch heel anders tegen aan....Ik voelde me eerlijk gezegd ook heel voldaan toen ik door de lallende en shoarma-etende nachtbrakers fietste met een nuchter koppie!
En de volgende keer maar wat minder cola, want ik ging wel met buikpijn naar huis:huh:

Sabine, goed dat jij het ook hebt volgehouden!, lijkt me ook geen makkie als je allemaal kroegvrienden hebt? Maar ik denk wel dat het steeds makkelijker wordt, namate je vaker nuchter wakker wordt. Heb je toch zoiets van: "Maar ik heb geen kater!"

Lien we gaan blijkbaar samen op, ik ben nu ook 13 dagen ADB en eerlijk gezegd bevalt het me steeds beter!! Dus laten we het volhouden!

Fran, voor jou wil ik zeggen, WEG met dat vlucht gedrag, je kunt het gewoon!!! Een schop onder je b... hoef ik je niet te geven, want ik geloof in positieve benadering, hoe vaak je ook op je bek bent gegaan.
Ik voelde me gisteren heel onzeker in de kroeg, maar op gegeven moment ben ik eens heel goed om me heen gaan kijken en dacht bij mezelf. Waarom zo onzeker.....? Je staat met beide benen op de grond, je bent nuchter en je moet trots zijn op jezelf!! Kin omhoog, borst vooruit en kom maar op!
Het lukt jou ook Fran!!

liefs allemaal, ik ga nog even wat rommelen in huis...

Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Even een berichtje tussendoor.
Er is van de week bij ons van alles aan de hand. Mijn man en ik zijn totaal verslagen letterlijk en figuurlijk.
De zaak is nog niet failliet, maar de vennoot heeft zich gewoon laten uitschrijven bij de kamer van koophandel. Hij is een nieuwe zaak begonnen in het pand, waar mijn man al zijn spaargeld en nog een lening heeft zitten. Mijn man heeft het pand van binnen helemaal zelf opgebouwd, brandveilig gemaakt, afzuiging e.d. waarde € 50.000,--. We zijn alles kwijt.
Hij heeft contractbreuk gepleegd, maar wij kunnen geen advocaat meer betalen en daardoor heeft hij vrij spel.
Het is zo moeilijk om mee te leven, dat ik nu ook twee keer wat gedronken heb, om een keer te kunnen slapen, want ik loop hele nachten door het huis te spoken en val tegen 6.00 uur 's morgens in slaap.
Gelukkig is mijn vader accountant en heb ik veel aan hem. Hij schrijft nu de brieven aan de advocaat van de tegenpartij en zoekt alles uit, maar het manneke is 80 en ik vind het zo zielig voor hem al deze narigheid.

Ik heb vaak aan jullie gedacht, hopelijk zijn jullie allemaal nog ADB
Ik laat gauw weer wat van me horen, maar ik moet allerlei dingen uitzoeken en daar ik weinig energie heb, kost het me veel tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nare zaak, hoor, Sneeuwwitje. Sterkte ermee!

Heb zonet mijn boekhouding gedaan. Er klopte iets niet en dus moest ik alles uitpluizen. Bleek ik naar 2 verschillende klanten een foute factuur opgestuurd te hebben. Een paar cent te weinig, een paar cent te veel. Ik kan al raden in welke toestand ik die facturen gemaakt heb. :$

Nu nog een hoop andere klussen.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, wat een ellende met het bedrijf van je man. Het is ongelooflijk dat iemand dit zomaar kan doen, als je geen geld hebt om een eigen advocaat te betalen. Ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen, ik ben geen jurist dus ik heb geen flauw idee wat jullie nog zouden kunnen doen. Heel veel sterkte!

Moesje, ik heb je stukje over Paroxetine gelezen ja. Ik lees meestal wel mee, al schrijf ik niet altijd even veel. Ik hoop dat ik er binnenkort iets aan heb, op dit moment merk ik er nog niet veel van.

Allemaal nog een fijne dag.

Aangepast i.v.m. wat ongelukkige manier van uitdrukken. Sorry, ben een beetje duf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, wat een vervelende toestand. Ik wens jullie veel wijsheid en kracht om deze moeilijke periode door te komen. Vergeet niet dat er nog heel wat krasse 80jarige zijn die de nodige levenservaring hebben en vooral de kracht hebben om hun doorzettingsvermogen. Ik hoop van harte dat je vader jullie een goede bijdrage kan leveren, zou ape trots zijn op zo'n vader. Al begrijp ik je tegengestelde gevoelens dat dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Marion, hoop dat je snel weer in wat rustige wateren beland en dat het jullie goed gaat zodat je de draad van het adb zijn snel weer op kan nemen.

Fran, dus dat was je klus. Die had je beter niet kunnen uitstellen, had weleens heel verkeerd kunnen uitpakken! Weer een goede reden om ADB te zijn en te blijven toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Nee, de boekhouding doe ik altijd rond deze tijd. Het is wel de eerste keer dat ik mezelf op 2 fouten betrap! Ik moet dus echt wel gaan opletten daarmee!

Ik heb behalve allerlei klussen uitgevoerd ook mijn haar geverfd wegens het vele grijs. Ik heb morgen een afspraak met een van mijn werkgevers, en ik vrees dat ik dus op mijn donder ga krijgen. Dus dacht ik: als je je niet goed voelt, moet je toch tenminste maken dat je er iets of wat goed uitziet. Nou, ik zie nog altijd veel grijze haren, hoor! 'Volledige grijsdekking'. Bedrieglijke reclame zullen ze bedoelen! 'Want je bent het waard' Haha.

Fran

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, knap dat je dat zelf durft te doen. Ik laat het altijd bij de kapper doen, niet zo vaak hoor. Dan moet het wel erg zijn. Welke kleur heb je genomen,aubergine?
Maar je hebt gelijk, je voelt je gelijk weer een stukje beter. Zoveel verschil zat er toch niet in de boekhouding, zal gesprek toch wel meevallen? Het blijft mensenwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...