Spring naar bijdragen

Jurgen

Jurgen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zal een korte samenvatting geven van de redenen waarom ik hier rondzwerf. Ik ben 26 jaar, heb vanaf ik mij herinneren al last van zware depressies. Mijn ouders scheidden op mijn 12e, waardoor ik ontspoorde. Na een opleiding gevolgd te hebben, kreeg ik mijn droombaan. Een lot uit de loterij. Ook vond ik, in mijn ogen, in deze periode mijn levenspartner. Met haar ging ik samenwonen. Altijd dronk ik al aardig veel, maar meestal als gezelligheid. Alcoholisme zit in mijn familie, 3 familieleden zijn alcoholist.

Nu, 3 jaar later, ben ik mijn droombaan kwijt en woon ik weer alleen. Mijn werk op oneerlijke wijze kwijtgeraakt en mijn partner bleek borderline te hebben, dit ging niet meer. Ik drink tot 100 glazen per week zonder 'nuchtere' dagen. Ik heb een verantwoordelijke baan, maar ben er niet meer bij. Het gevoel dat mijn leven één grote mislukking is voert de boventoon. Drinken voelt als een bewuste zelfdestructie. Het geeft niet als ik de 30 niet haal. Toch komt soms een gevoel boven dat ik de draad weer op moet pakken...

Ik merk dat ik de laatste tijd veel lieg. Over de hoeveelheid die ik drink, maar ook over hoeveel ik gedronken heb voordat ik bij iemand op bezoek ga.

Jurgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurgen,

een aantal zaken herken ik wel in je verhaal. Zeker over het gevoel te hebben dat je ontspoort bent en dat je het gevoel hebt dat je draad weer moet oppikken.

ook liegen over de hoeveelheid is bij mij zeker ook zo geweest.

Bij mij is't ook wat bergaf gegaan met de tijd, tot er bepaalde dingen zijn gebeurd waardoor mijn ogen zijn open gegaan. Dat was nu bijna 4 weken geleden. Sindsdien drink ik niet meer, weliswaar onder begeleiding van medicatie, en ben ik op zoek naar wie ik ben en heb ik een nieuwe start genomen.

Het is met ups en downs en de ene dag heb ik het gevoel mezelf voort te slepen en moet ik vechten tegen de miljoene vragen die in men hoofd zitten. De andere dag gaat het beter gaat het wat vlotter en voel ik dat ik de goede kant opga.

Ik krijg wel hier en daar positieve feedback en daar trek ik me aan op. Het kon gewoon zo niet verder hoe ik bezig was. Ook zoals jou ben ik veel verloren hoor. Dingen die ik had en die goed zaten zijn weg en krijg ik niet meer terug. Dat is enorm spijtig, maar erover piekeren helpt me geen zak vooruit. Ik sta, nu hier, en hab nu dat, en door van dag tot dag te leven bouw ik langzaam aan op. We zien wel waar ik staan kom in de toekomst.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt...

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jurgen.

26 jaar en het niet erg vinden dat je de 30 niet haalt. Jee, dat is nogal wat. Is die uitspraak een momentopname of denk je er al langer zo over.

Hoe dan ook .. Er zitten hier nogal wat mensen die er heel wat langer over gedaan hebben om tot de conclusie te komen dat alcohol niet echt hét middel is om positiever in het leven te staan.
Het zou mooi zijn als je met ons meedoet hier. Stoppen is altijd een optie.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, diep van binnen voel ik dat ik wil dat het anders gaat. Mupke, ik zeg al vanaf mijn 12e dat ik niet oud zal worden. Waar dit vandaan komt weet ik niet. Vind het heerlijk om te drinken om zo mijn hoofd 'stil' te zetten, om niet na te hoeven denken.. Ik wil wel stoppen maar kan niet, of ik kan wel stoppen maar wil niet. Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik een hoop kapot maak de laatste tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jurgen,
welkom hier en ja je bent hier dus niet voor niets he.
Dus ik zou zeggen, draai een poosje mee en zoek uit wat je wel wilt,
dan heb je iets om je op te focussen.
ik kan je de ADB training aanraden om daar hulp bij te zoeken waar je echt wat aan hebt.
Een van mijn zussen wilde vroeger niet oud worden, op de vooravond dat ze 60 zou gaan worden,
mochten wij dat verhinderen zei ze destijds.
Toen ze een jaar geleden 60 zou gaan worden herinnerde ik haar daaraan, maar ze vindt 60
helemaal niet oud meer. Wilde het zich niet herinneren eerst, maar later wist ze het weer.
Oud heeft niets met jaren te maken Jurgen, ik denk dat je dat wel weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurgen welkom:present:

Het is zo wie zo al een stap om je hier aan te melden. Ikzelf had er in ieder geval veel moeite mee, schaamde me kapot. Heb nu weer een beetje het idee dat ik baas ben over mijn eigen lijf en leden ipv de alcohol. Ik ben er nog lang niet, maar ik weet nu tenminste wat ik gisterenavond allemaal gedaan heb. Met de drank had ik vaak black outs, de welbekende kater en was ik altijd moe en duf...
Misschien kun je hier de online therapie volgen of kun je hulp van je huisarts vragen bij het stoppen of minderen? Je bent nog hartstikke jong en hebt nog een heel leven voor je met nieuw werk, nieuwe liefde, etc. Het kan echt!

Succes Jurgen en hopelijk tot gauw op de dagdraad (Ditjes en Datjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jurgen welkom hier. een herkenbaar verhaal willen stoppen met drinken maar niet willen omdat je zo 'heerlijk' van de wereld bent dan. en niet bang te zijn om vroeg te sterven. :D ik ben ondertussen een aantal jaren verder en ben er nog steeds. ik heb nu de keus gemaakt om op een afschuwelijk manier te eindigen of om de knop om te zetten en er nog iets van te maken. ik heb gekozen voor het laatste en het is moeilijk, maar ik wil het proberen en misschien kost het me een hoop bloed zweet en tranen maar ik wil kijken hoe het is om een 'normaal' leven te leiden, en tot nog toe valt het niet tegen ;)
zet 'm op je bent nog te jong om een rotzooi van je leven te maken :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet aan toegeven jurgen, anders kun je steeds opnieuw beginnen.
je lichaam moet ontgiften en na een paar dagen ga je je steeds beter voelen.
En natuurlijk lijkt het saai want de drank lonkt.
Maar als je saai even voor rust vervangt, is dat misschien net wat je (lichaam)
nodig hebt. Afkicken is hard werken. Houd vol, en kom maar vaker naar de dagdraad
voor afleiding en steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee geen medicatie. Voelde me vandaag afwisselend erg zweverig en dan weer helder, soms rare duizelingen? Kom net thuis van mijn werk, normaal loop ik in mijn werkkleding van de auto rechtstreeks naar de koelkast in de schuur. Vandaag dus niet. Zit nu ik op de bank, snak naar iets waar alcohol in zit, drink zo veel mogelijk water. Voel me echt slap dat ik zo erg hunker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurgen dat zijn ontwenningsverschijnselen en die duren meestal een paar dagen, dan is het weg en ga je je lichamelijk sterker voelen en fitter. Houd vol joh, je hebt nog een heel leven waarin je zoveel kunt gaan genieten als dit allemaal achter de rug is. Houd je daar maar aan vast.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je voelt je misschien slap, maar dat ben je dus niet; probeer er niet aan toe te geven.
hunkeren is iets wat af en toe zal blijven
Jurgen, zie het maar als een test, een graadmeter.
Je moet nog leren andere dingen te doen in de tijden dat je dronk,
lieft leuke dingen en jezelf ook belonen, je wordt steeds sterker!
De bekendste triggers zijn HALT: Hungry, Angry, Lonely en Tired, het is goed op die dingen je vast voor te bereiden zodat ze je niet overvallen.
En het forum is altijd goed voor afleiding en steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jurgen,

In één keer van hevig drinken naar in één keer niets meer drinken (cold turkey), is de meest hevige methode om te stoppen. Niet om je angstig te maken, maar het kan soms ook nog eens gevaarlijk zijn aangezien je lichaam is ingesteld op het vele verwerken van alcohol. In die zin ben ik het met Beate eens om naar een arts te gaan. "Afbouwen" qua alcoholconsumptie is ook een mogelijkheid, maar uiteraard voor merendeels van ons niet weggelegd (wellicht wel met behulp van een goede vriend oid).

Zweverig en duizelig voelen is "normaal" bij het afkicken. Angst, pijntjes in het lichaam e.d horen er ook bij, maar zullen uiteraard per persoon verschillen. Ik wens je veel succes en ik hoop dat het je gaat lukken!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees al twee keer het advies om een dokter in te schakelen. Als ik al wat dagen op weg ben, is dat dan nog wel nodig? Heeft iemand een idee wat een dokter zeggen zal? Afbouwen heb ik al vaak gedaan, maar steeds sluipen de grote hoeveelheden er dan snel weer in. Gisteren had ik overal pijn; onder mn ribben, onderin bij mn rug en veel spier- en hoofdpijn. Sta er versteld van wat er allemaal naar boven komt pas als je stopt. Geestelijk voelde ik mij vandaag op het werk aardig helder. Alleen voelt het alsof ik een goede vriend verloren ben, net alsof ik een maatje mis. Kan het gevoel niet zo goed omschrijven. Bedankt voor jullie reacties, het doet mij erg goed. Ik kijk steeds uit naar nieuwe berichtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jurgen,

die eerste dagen zijn gewoon ontzettend moeilijk als je niks meer drinkt... je voelt je hele lichaam... en idd voelt het of je een maatje kwijt bent, maar na een week ga je dat zogenaamde maatje als een monster zien die je hele leven beheerst heeft... een dokter raadplegen is misschien wel goed, maar als je zelf zoiets hebt van: het hoort er waarschijnlijk bij, tja... dan is het gewoon even de ellende van afkicken ondergaan...

Elke dag gaat het beter, hou dat maar voor ogen. Elke dag voel je je een stuk beter, echt waar...
Ik heb ook lang geworsteld met stoppen, en zwichtte steeds weer omdat ik me zo ellendig voelde, en dan was het hek weer van de dam.
Maar ik ben ook pats-boem gestopt omdat minderen bij mij gewoon geen optie was...
En nu, na 65 dagen voel ik me geweldig!
Ik kan je zeggen dat het na iets meer dan een week alcoholvrij al een heel stuk beter ging.

De eerste drie dagen waren voor mij persoonlijk het moeilijkst...
Probeer vol te houden! Samen staan we sterk!

succes; Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jurgen,
Bol schrijft wel eens dat het een rouwproces is,
de drank leek je maatje maar was dat niet natuurlijk.
Toch moet je rouwen zodat je het afscheid kunt accepteren,
zoiets dus, pb haar maar, ze omschrijft het beter als ik want
ik heb die ervaring zelf niet.
Ik zag wel dat je je aantal glazen hebt aangepast in je 1e bericht,
dat betekent denk ik dat je eerlijk wordt naar jezelf en dat ook kunt
schrijven, grote klassen vind ik dat. Je hoeft niet meer te liegen en kunt weer
trots zijn op jezelf. Het helenb is begonnen.
Misschien kun je zelf voelen of je een arts nodig hebt of niet, het is voor iedereen
verschillend, je bent nog jong en als je eeb goede konditie hebt herstel je ook sneller is
mijn ervaring. Mocht de drempel naar je eigen arts te hoog zijn, dan kun je altijd een arts
van een verslavingskliniek inschakelen, misschien Tactus, afhankelijk waar je woont.
Een maatje kan ook helpen, op het forum hier, of in je RL, een waar je wat dieper de problematiek
mee aandurft gaan. Na deze fase komt misschien een euforische periode en die is best link, dan
denk je misschien dat het weer kan, met mate. En er kunnen dingen naar boven komen, waardoor je steeds meer bent gaan drinken, het kan belangrijk zijn dat aan te gaan, liefst ook met hulp.
Het zal ups en downs blijven en bij beide dronk ik, dus beide moet ik waakzaam aangaan, misschien jij ook. Fijn dat je terug blijft koppelen hier, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat scherp dat je dat opgemerkt hebt van het aantal glazen, zat na te denken.. het was wel een stukje meer dan wat ik er eerst neergezet had. maar ik schrok er zelf denk ik van. denk niet echt dat ik een dokter nodig hebt, was alleen een beetje paniekerig toen ik overal zulke stekende pijnen kreeg. bedankt voor je reactie, erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...