Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Duidelijk Fran. Maar toch ook nog één puntje. Wat als je kat z'n klauwen uit nood in een pergola slaat. En dat ie dan ook nog aan z'n negende leven zat....? Nou ja. Toch ben ik gek op m'n hondje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Wat zijn deksels van open haard pijpen, Ferry?En nogmaals: katten zijn fantastisch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Haha, Koh! Een kat is wel slim genoeg om bij dit weer binnen te blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Nou, mijn hond stond me vandaag in de deuropening ook aan te kijken of ik niet helemaal goed wijs was hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ja, katten zijn fantastisch en jij ook. Slimmeke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ik heb een ernstige vraag: stel dat je echt niet buiten kunt met je hond. Hoe of wat of waar doet hij het dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Als het echt niet anders kan gaat ie gewoon op het toilet hoor Fran. Hij mag alleen de deur niet op slot doen van ons omdat ie die niet meer open kan krijgen. Maar normaal gesproken gaat ie liever naar buiten. Lekker sociaal contact met de buurt en zo. En dan ga ik graag even mee. Gezond en gezellig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Marieke , ik herken heel veel in je verhaal. Ik voel me nu ik gestopt ben inderdaad veel fitter en kan inderdaad normaal eten en reageren. Ik ben ontzettend prikkelbaar als ik gedronken en een kater aan overhoud dus was ik meestal een paar dagen heel chagrijnig op het werk en leverde ook heel matig werk af. Als ik nu naar de stukken terug kijk dan verklaar ik mezelf voor debiel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Pff, zo ken ik je wel, Koh. Stel ik een ernstige vraag, krijg ik een ***antwoord terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hoi Marieke, ik geloof dat de bijwerkingen nu wat minder worden. Ik voelde me vandaag voor het eerst behoorlijk goed. Gisteren had ik nog heel erge hoofdpijn, maar dat hoeft niet van die pillen te komen, want dat heb ik vaak. Ik hoop dat ik me niet meer zo naar ga voelen als begin deze week.Ik heb dat gevoel ook wel eens hoor, dat ik het jammer vind om niet meer te kunnen genieten van een lekker glas wijn 's avonds. Ik kon daar echt van genieten. Maar ik weet dat ik het er toch niet bij kan laten, en het is ook erg fijn om iedere dag een helder hoofd te hebben. En ik durf nu al veel meer dan een paar maanden geleden. Dat wil ik nu niet meer kwijtraken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 O Fran, o fran... Wanneer zal ik bij jou nou eens onderscheid weten te maken tussen serieus en niet serieus... Nooit denk ik. Maar dan ook nog een serieus antwoord op je vraag. Als een hond echt niet naar buiten kan zoekt ie als ie het echt niet meer kan houden, wel ergens een hoekje om z'n behoefte te doen. Maar daar mag je de hond dan ook niet kwaad op aankijken. Wij hebben ze naar onze normen zindelijk gemaakt, dan moeten we ook onze plichten nakomen zodat zij aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Goedenavond allen, wat zal ik zeggen.. Mijn dag was oh zo sterk. Ik kon de hele wereld aan. Af en toe wel een gedachte aan... maar ok dat hoort erbij. Tot ik in de AH was. ik kon dat kleine flesje wel nemen, ik was sterk, geen gremlin te bekennen, ik ging voor het bepalen van mijn grenzen! What the hell, ik heb zoveel niet gemogen in mijn leven en stiekem gedaan in mijn jeugd. Ik voelde me sterk en twee glaasjes moesten kunnen . Je snapt het al, .... Ik ben weer een stap wijzer. Ik ga weer te ver. Waarom kan ik niet zoals een ander ? Ik zit nog steeds helaas in de ontkennings fase. Maar toch, ik hoop dat dit weer mijn ogen een beetje zal openen.. Dit schrijf ik niet uit medelijden. Wat dat betreft ben ik hard, morgen weer dag 1! Ik beschouw dit als mijn vallen en opstaan . Ik ben koppig en probeer altijd te behouwen wat ik heb.Dit om jullie te vertellen over mijn pieken en dalen. Jullie zijn een stukje van mij, dus deel ik een stukje van mij met jullie! Liefs Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Was dat nu zo moeilijk, Koh? Ik heb nooit een hond gehad, vandaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hai Anna,wat heerlijk dat je gegroeid bent in je emoties. Doorgaan zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Visje, waarom kun jij niet zijn zoals een ander? Dat heb ik me 100.000 keer afgevraagd. Omdat je jezelf bent. Punt. Alsof andere altijd over rozen lopen. Nee hoor, alleen weet JIJ dat niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Eerlijk gezegd vind ik het knap als je het dan bij twee glaasjes kunt houden Visje. Mij lukte dat nooit. En gelukkig heb je er iets van geleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hoi Visje. Twee glaasjes wijn zeg je? Nou er zijn er wel dieper gevallen om een lesje te leren. Zelf had ik daar meestal wel een liter wodka voor nodig om er achter te komen dat ik toch maar beter niet aan dat eerste glaasje (lees teug uit de fles want glaasjes had ik al lang afgeschaft) kon beginnen. Het belangrijkste is echter dat je een volgende keer dat je denkt wel iets te kunen nemen dit moment direkt weer voor de geest kan halen. Dat je dus inderdaad wat geleerd hebt. En dan moet je ook keihard voor jezelf zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Als ik een boek lees over water dan word ik niet nat.... om nat te worden moet ik het water in...Als ik een boek lees over storm dan voel ik geen wind... om storm te ervaren moet ik nu naar buiten...Als ik een boek lees over verslaving herken ik veel dingen ..zeker als het over vergelijkbare verslavingen gaat of persoonlijke verhalen...nogal logisch want ik ben zelf een expert...ik ben daar geweest..ik weet hoe het voelt , ik weet wat er gebeurt . etctec... ik weet die dingen uit ervaring...Toen ik in het begin het BB las van de AA dacht ik een hoop dingen bij wat ik las....wat ik goedkeurde en wat ik afkeurde..wat ik leuk vond wat ik minder leuk vond...en dat is best grappig als ik het nu bekijk...want in het BB staat de oplossing voor mijn probleem....en wat was mijn ervaring met de oplossing van mijn probleem ? helemaal NIKS NIETS NADA....maar ik had (zoals altijd) wel een mening...en omdat ik nog nooit de oplossing had geproeft om het nog scherper te formuleren ik was nog nooit in de buurt geweest van een oplossing...hoe kon ik dan in hemelsnaam zeggen wat goed voor mij was ? Ik noem dat ontkenning en tegelijktijd zelfbedrog...en nog steeds in bepaalde situaties durf ik dingen te beweren zonder dat daar ervaring mee heb...pas toen ik eindelijk kon zeggen dat IK zelf niet wist wat goed voor mij was ging de deur naar herstel open....want mijn manier heeft nog nooit gewerkt....en ik ben blij dat ik dat vanavond kan zeggen...want vandaag ervaar ik de oplossing van het verslavingsprobleem...geen gedachten aan drank of drugs , geen tandhakken (populaire term hier!) , geen drama's ...mezelf bevrijd voelen.... geen middelen nodig om mijn stemming te veranderen (dat was voor mij de enige reden om te gebruiken!) ... en natuurlijk loopt bij mij niet alles van een leien dakje...maar als ik problemen zit of denk in problemen te zitten (mooi verschil) dan nog zijn er geen gedachtes aan drugs en alcohol...en dat is wonderlijk...heel wonderlijk...en daar ben ik dankbaar voor...Ik ben blij dat ik na lang twijfelen het water ben ingegaan...ipv er over te lezen...dat heeft voor mij het verschil gemaakt...nu weet ik uit ervaring hoe is het is om water te voelen...het is voor mij het startpunt geweest voor een nieuwe reis...en het begin van een nieuw leven....Als ik leef in de oplossing wordt de oplossing al maar groter....als ik leef in het probleem wordt het probleem als maar groter...lijkt een eenvoudige keuze maar is vaak verdomd lastig voor mij omdat ik nogal een lijdt aan zelfbedrog...dus er is nog veel te doen...Ik wens iedereen een hele fijne veilige avond, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ik ga lekker slapen. Ik hoor het wel als mijn dag wegwaait.Doeidoei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Visje, dat is wel hard hoor, weer dag 1. Maar je begint er toch weer aan, er zijn er zat die er helemaal niet over denken.Mensen, mijn moeder 78 is terecht! Ik had haar dus nog helemaal niet gemist. Ze is gestrand, treinen rijden niet. Toch wel erg, heb er nooit aan gedacht dat dat mensje met dit weer zou gaan stappen. Ik dacht iedereen wist toch dat het ging stormen? Dat wordt dus voortaan extra controle. Weer een klus erbij, ze heeft geen rust en gaat voortdurend stappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Wat ik geschreven heb is duidelijk misleidend. De bedoeling was twee glaasjes, nu inmiddels bijna een fles.Dit wederom niet uit medelijden, uit eerlijkheid tegenover jullie en mijzelf. Ik kanveel boeken lezen en evt. hier en daar herkenning zien , het pad van vallen en opstaan, het stukje bewustwording voor hetgene wat ik zelf beslis en moet voelen doe ik toch alleen. Hoe eenzaam deze strijd ook is. Want oh, hoe verlang ik ernaar om dit met iemand te delen. Ik moet het doen met mijzelf. Op en af. En toch put ik hoop uit jullie allemaal. Liefs Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Fran,Deksels: anders gezegd, deksels van schoorstenen.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Welterusten Fran.Eigenlijk een geluk Stien, dat je niet wist dat je moeder was gaan stappen. Anders had je je urenlang ongerust gemaakt, en toch niets kunnen doen. Nu is er alleen de opluchting dat ze terecht is.Mensen, het gaat hier nog steeds tekeer, en toch moet mijn hond er nog even uit. Ik ga het er dus toch nog maar even op wagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hoi,Ferry, ook storm in het noorden. Was even rustig, wakkert nu weer aan zo te horen. Ik duik nog even voor de kachel en de buis, daarna m'n mandje in. Ben moe.Weltrusten allemaal.Visje, laat fles dan maar dicht, oke.Stien, fijn dat je moeder terecht is, ook al wist je niet dat ze kwijt was.Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Heel herkenbaar Visje. Ik zei het toch al, ik had het niet bij twee glazen kunnen laten, in ieder geval vijf maanden geleden niet. Jij dus ook niet. Morgen beter! En ik weet het, iedereen hier weet het, het is moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden