Spring naar bijdragen

Donderdag 25 Januari

Jos

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Fran,

Ik was vandaag al wat stil op het forum, thuis ook, ik heb een beetje een stille dag met veel overdenkinkjes, beetje wattig in m'n hoofd maar niet door koorts dit keer. En nu dat stukje van jou dat zo precies in deze dag past voor mij. Hier word ik nog stiller van. Dank je dat je de moed hebt kunnen opbrengen om het een tweede keer te plaatsen. De eerste keer had ik gemist maar ik ben blij met deze herkansing.

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran

Danke voor je bezorgdheid gisteren!! Ik ben heelhuids thuisgeraakt vanmorgen maar het was glad en mistig! Hier ligt er nog altijd een pakje sneeuw maar de banen zijn nu open en dat scheelt een stuk. Het blijft wel onder de vriestemperaturen dus Brrr, héél koud!!!

Ik begrijp je stukje over kinderen heel goed!! Ik heb er zelf 4 en kan jou alleen maar gelijk geven!!!!

Veel groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik even wat recht moet zetten. Althans, recht zetten kan ik het niet. Niet omdat ik besef dat ik een fout maak of ongelijk heb, maar ik had moeten zeggen:

kinderen zijn soms flexibeler dan je denkt én in dit kader kan Anna haar zorg om haar kinderen wellicht een beetje los laten.....

..... en dat bedoelde ik in het kader van Anna, dat haar kinderen met zo'n moeder als Anna is - en dat had ik er wel bij moeten zetten - in alles wat Anna als moeder voor haar kinderen doet, namelijk alles wat menselijkerwijs mogelijk is, nu óók - als ze het uitlegt - kunnen leren accepteren dat het even wat minder goed gaat met hun moeder en dat hun moeder daarom even wat minder werkt.

Als Anna eerlijk aan haar kinderen uitlegt dat ze geen alcohol meer wil drinken omdat dat beter voor haar is, maar dat het best moeilijk is zo'n gewoonte te veranderen, en dat dat bepaalde consequenties voor haar heeft én dus voor haar kinderen, dan weet ik, dat kinderen dat liever niet horen, voor kinderen zijn hun ouder het goeie voorbeeld, maar in dit geval, iemand die zo oprecht en eerlijk is, zullen ze er heus mee kunnen leven dat het even wat minder met hun moeder gaat.

Ik heb dat van mijn eigen psycholoog geleerd, die mij tijdens en na de scheiding begeleid heeft, en ik riep steeds maar "hoe moet dat met de kinderen" en hij zei: als je naar de kinderen liefdevol en eerlijk bent, kunnen ze vaak meer hebben dan je denkt".

Dat vereist een vertrouwensvolle basis, een liefdevolle opvoeding, dat is donders moeilijk als alleenstaande ouder, maar daar weet ik alles van. En ik ben er 200% van overtuigd dat de kinderen van Anna het beste hebben gekregen wat ze hadden kunnen krijgen van een alleenstaande moeder, en DAAROM kunnen ze in dit geval flexibel zijn.

Ik weet overigens heel goed wat jullie bedoelen helaas. Na een jeugd vol mishandeling, fysiek en mentaal, heb ik besloten DAT NOOIT als ik ooit kinderen krijg. Ik ben ook alleen, en toen ik zo ziek was vonden ze het NIET leuk, maar ze hebben zich prima gered, 11 en 9 jaar. En zó bedoelde mijn psycholoog het: kinderen zijn flexiblel, als je ze als ouder de basis hebt gegeven en genoeg vertrouwen om die flexibiliteit op te brengen.

@Ziza,
daar ben ik van overtuigd, met deze nuancering. Maar ik bedoelde het expliciet naar Anna, en dat had ik erbij moeten zetten, omdat ik weet wat voor moeder zij is. Een moeder om te :sun: zoenen dus.
Die heeft zij nooit gehad en ik ook niet, maar wij doorbreken de cirkel en proberen te realiseren wat we zelf gemist hebben. Dat is een knap stukkie werk.

Zo, en nu ga ik me op het eten storten (het is pizza dus die overleeft dat wel)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke verrassing zo even. De postbode kwam met een lang verwcaht pakje. Met 11 boeken die ik in Nederland had besteld en die mijn kinderen naar hier hebben gestuurd. (Je kunt in Brazilië geen Nederlandse boeken kopen).

En jawel...

er zat een overheerlijke zak drop in het pakje.

Mijn dag kan niet meer stuk. Wat is dat spul toch heerlijk. Ook een verslaving...zeker toen ik nog in Nederland woonde. Iedere dag tijdens lunchpauze naar de tijdschriftenzaak om een zakje drop te kopen. Maar ik was gelukkig niet de enige.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...