anjo Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Er is niemand die me daar bij kan helpen, dit moet ik zelf uitknobbelen.Misschien dat de Volkskrant mij wat afleiding geeft.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ariel Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Goeiemorgen allemaal. Het is bewolkt en 26 graden. Wel benauwd weer (abafado noemen zij dat hier) dus het zal later op de dag wel weer hard gaan regenen.Dag 34 is begonnen en die wil ik weer droog houden. Het is weekend en dan eten wij altijd buiten de deur. Dat is hier goedkoop dus waarom zou je zelf koken. In het verleden nam ik altijd 2 of 3 pilsjes bij de maaltijd. Nu is dat water, cola light of een overheerlijk Braziliaans sapje.Cato39.Dat vermoeide gevoel herken ik ook wel een beetje hoewel ik pas 33 dagen droog sta. Afgelopen vrijdag in de sportschool leek iedere oefening 10 keer zo zwaar als normaal. Ik weet echter niet of een dergelijke vermoeidheid komt doordat ik gestopt ben met drinken of dat er andere oorzaken zijn. Je lichamelijke gesteldheid is onderhevig aan zoveel factoren. Heb je goed geslapen, hoe is het weer, wat heb je de vorige dag gegeten en hoe laat, hoe schoon is je geest etc etc.Jos.Het is in mijn ogen niet van belang hoe veel je drinkt. Bepalend is de afhankelijkheid. Kan je er af blijven of niet. Ik dronk alleen 's-avonds maar in het weekend begon ik al tijdens de lunch. In mijn eerste periode (dus voor de periode waarin ik 7 jaar niet dronk) , dronk ik ook vaak 's-morgens al. Ik voelde me dan zo beroerd dat ik een stevige slok port nodig had om op gnag te komen. Na natuurlijk eerst stevig over mijn nek te zijn gegaan. Als ik er nog aan terugdenk word ik niet goed van mijzelf.De laatste tijd (dus voordat ik weer met stoppen ben begonnen) dronk ik eigenlijk niet zoveel maar ik kon er niet afblijven. De hele dag was in mijn gedachten en bepaalde mijn leven. In stilte. En die afhankelijkheid wil ik niet meer. En minderen lukt niet dus dan maar de beuk erin en helemaal stoppen.Ariel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 HeyHallo daar ben ik weer. Terug van weggeweest.Inmiddels is het hier ook gaan regenen. En zit de zondag er al weer bijna op. Terugkijkend op de afgelopen week is het rommelige week geweest, qua planning maar ook qua onverwachte dingen die minder leuk waren. en ik heb het glansrijk doorstaan. Stimuleerd en motiveerd zeker weten. ik begin me stukken volwassener te voelen dan ooit ( zou kdan toch echt een oud wijf worden?),Ik noem me zelf zelfs mevrouw ...... soms aan de telefoon. Tklinkt iets gewichtiger waardoor je wat serieuzer te woord gestaan wordt kom ik achter. Kan heel handig zijn toch? In bepaalde situaties?Hihi, weer een mijlpaal, ik weet nog zo goed dat zelfs oudere mensen begonnen te u-wen ipv te jij-en. Oef, vond ik niet zo leuk hoor.Mezelf mevrouw ....... noemen vind ik wel leuk eigenlijk, mmar ja, dat doe ik ook zelf he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hoi mevrouw 39, Wordt u maar lekker een oud wijf. Ik hoop het t.z.t. mee te mogen maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 HIHIHIHIHIHI,goed he ben ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ja mevrouw, u zegt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Het was op die MBO school waar ik naar toe ga soms lastig om doorverbonden te worden naar studentenzaken. Er zitten behalve een stuk of 20 volwassen studenten ook zo'n 600 jongeren op.Een paar weken geleden belde ik op met mevrouw hupeldepup, kunt u mij doorverbinden met studentenzaken?Geen enkel probleem was dat, en sindsdien doe ik het vaker hihihi.Mijn vriendin keek me wel een beetje raar aan gisteren toen ze het hoorde, hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hallo weer, lekker gezwommen , eindelijk een keer die kleine kom uit:)Tig baantjes gezwommen, ach voor mij geen enkel probleen he!! De kinderen hebben genoten, lekker patatje daarna. Voorheen had ik heeelmaaaal geen zin in dit soort dingen, hing ik maar een beetje suf op de bank op zondag. Zo, nu spruitjes pellen etc..... Allemaal smakelijk eten straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Allen,Ik was er even niet, nou meer dan even, dagen lang.Zonder spijt evenwel, uit wat ik vandaag lees weet ik genoeg dat ik niet terug wil lezen, ongetwijfeld ging het over van alles, behalve over de kerntaak: stoppen met drinken.Tja.Ik wil even inhaken op 2 dingen: met behoorlijke zekerheid kan ik zeggen dat de term "sociaal drinken" uit de medische wereld komt en niet uit de kring van alcoholici hoor. Het is een maat om aan te geven of iemand teveel drinkt, te weten meer dan de 21 voor mannen of 14 glazen voor vrouwen, per week.Sociaal drinken kan best, denk ik, voor een enkeling. Gecontroleerd drinken kan voor mensen met een goed werkend remmechaniek en dat weet iedereen voor zichzelf het beste. Niet drinken kan iedereeen.Keuze genoeg, dunkt me.Ik heb wel ervaring met een tijd lang droogstaan; het is zeer nuttig en verhelderend, je krijgt dan goed door wat alcohol voor je invulde of verdreef, behalve je maag en je honger. Je angst, je sociale drempels, je gevoel van vermoeidheid, je eenzaamheid.Als dat probleem ontrafeld is, op een andere manier ingevuld of gewoon leeg gelaten ben je al een heel eind.Nog voor Cato: ik herken niet wat je beschrijft over je gevoel bij het opstaan; kan het niet aan de Refusal liggen (die je toch gebruikte?) Kijk eens op de bijsluiter anders.Ik ben wel erg moe geworden na het stoppen met drinken, maar dat kwam doordat ik mijn intrinsieke gevoel van "genoeg" zo keurig jaren had weggedronken (en ook nog op alle mogelijke andere manieren mezelf had geforceerd). Na een jaar ben ik nog niet alert op mijn grenzen, zucht...................Is het leven niet gewoon 1 grote leerschool? (zeg maar "ja" , het is een retorische vraag ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ja Petra, dat is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 MMMM Petra, daar zeg je ook iets, bijwerking van refusal. Het zit nu wel door en door in elke celletje van m'n lijf ja na 50 dagen om de dag slikken. in ieder geval ga ik, na Bammetjes herinnering weer goed op m'n waterinname letten want het is iets waar ik deze week last van had.Echt super hinderlijk is het niet, na een uur ben ik redelijk op gang maar het valt me gewoon op en het is prettiger als je gewoon fris en fruitig opstaat natuurlijk zonder katterig gevoel.Ik wacht ut wel even af, andere mensen herkennen het weer wel dus.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hoi Petra,Ik ben het met je eens wat betreft mijn oude vriend Antabus. Ik heb hem gedronken met warm water is het niet zo vies en voel me nu brak. Gelukkig heb ik het zo uitgerekend dat ik hem neem op vrije dagen of aan het eind van een werkdag. Het duurt altijd maar een paar uur maar als je erop gaat slapengaat je systeem natuurlijk ook langzamer werken.Ik sta op mevrouw bij mensen die honderd jaar met me schelen, nee niet de andere kant opbejaarden daar zeg ik mevrouw tegen.Ik ben soms ook gewoon een mevrouw, ook wel eens een giegelkont of met een vleugjetiener. En ik was dus vast van plan om een lekkere oude vrouw te worden.Een van de redenen om weer met de Antabus te beginnen was dat ik te veel energie moest steken in het zal ik wel, zal ik niet of gewoon plat op mijn plaat ging.Het worden drukke weken voor me en ik moet gewoon in topvorm zijn.Ik doe dit voor me zelf, om mijzelf een kans te geven.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Jahjoh, ik heb daar ook geen zin meer in, in die eeuwige strijd, ik leg het toch af.Dan maar opletten met uit eten gaan, m'n moeder had tiramisu als desert met de Kerst, tsja, jammer hoor, twas wel even slikken maar ja, dat is de tol die ik betaal voor jaaaaarenlang doorz**pen.als dat het enige is wat ik er aan over houd prijs ik mezelf nog gelukkig weet je?!Ennuh, dat is natuurlijk de volgende stap; er op staan dat ze me mevrouw noemen hihihioooooh, dat zou ik nu nog niet durven hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hallo allemaal,Ik wil ff inhaken op het gevoel waar je last van kunt hebben na het stoppen.Na mijn 1e stop in augustus slaap ik erg slecht.Ik droom veel en heftig en heb het zo koud vandaar al die schapen die in mijn bed liggen.Ook overdag heb ik het erg koud en de haard draait hier op volle toeren.Ik merk ook dat ik erg emotioneel ben en barst zomaar in huilen uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ik wil ook wel even ingaan op het gevoel na het stoppen met drinken. Allereerst heb ik ook na het stoppen met drinken 's morgens een soort katergevoel gehad. Dat gaat over. Verder had ik ook heel veel hoofdpijn. Dat had denk ik ten dele met het stoppen met drinken te maken, maar ook met mijzelf. Ik heb namelijk mijn hele leven al veel last van hoofdpijn, en dat heb ik nu ook nog.Verder werd ik ook veel emotioneler, de kleinste gebeurtenissen hakten er bij mij heel hard in. Daarnaast kwamen allerlei gebeurtenissen uit het verleden, die voor mij emotioneel beladen waren, ineens weer terug in mijn gedachten, en ik reageerde daarop heel emotioneel. Het eerste kwamen eigenlijk de laatste herinneringen terug, en daarna ging ik steeds verder terug in de tijd, tot en met mijn kindertijd. Ik denk dat ik jarenlang alle traumatische herinneringen weggestopt heb, door te drinken hoefde ik er niet aan te denken, maar ben ik ook nooit aan de verwerking ervan toegekomen. Door niet te drinken kwam alles weer terug, en moet ik het alsnog verwerken. Ik denk dat ik me inmiddels alles wat ik weggeduwd heb nu wel weer herinner, de laatste anderhalve maand zijn er geen nieuwe herinneringen meer bijgekomen. Op dit moment ben ik depressief, daarvoor ben ik ook onder behandeling. Ik denk niet dat mijn depressiviteit het gevolg is van het stoppen met drinken, maar dat ik in feite al jarenlang depressief ben, en alcohol gebruikte als zelfmedicatie. En daarvan had ik steeds meer nodig.Dat je emoties terugkomen, en dat die nogal heftig kunnen zijn, is normaal als je stopt met drinken. Stoppen met drinken hoeft ook niet bij iedereen dezelfde gevolgen te hebben als bij mij, heel veel mensen hier zijn al lang onder behandeling bij een psychotherapeut, en/of hebben medicatie voor depressiviteit of andere klachten. Bij hun zal het verloop waarschijnlijk anders zijn, maar ik denk wel dat iedereen rekening moet houden met die verhoogde emotionaliteit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Mieke meid, gooi jij nog maar een extra blokje op het vuur! Als je maar niet gaat drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 @ BamBam,Ik heb net een potje honing thee gemaakt omdat ik frisdrank echt niet de hele avond weg kan krijgen.Maar ik snap niet dat ik het zo koud heb.Volgende week heb ik een afspraak met de verslavingsarts. Zal ik hem is vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 hoelang sta je nu al droog Mieke? En ben je ook afgevallen. ik wel nl en dat kan ook een reden zijn dat je het sneller koud hebt. Toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Mieke, heb je het sinds augustus al zo koud?dat is wel lang nu.Ik heb het ook heel koud gehad, trok ik sokken aan in bed en de kachel nog aan enzo.En met een dekentje op de bank 's avonds, maar dat is nu wel een paar weken al voorbij.Nou ja, vandaag wel weer maar dat is een daggie tussendoor en niet standaard zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 @ Mieke , was je vroeger ook erg emotioneel ? @ Anna , ik ben ook erg emotioneel , ik begrijp het echt niet . Ik wil ook niet terug naar het nemen van anti depressieva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Dit is om eerlijk te zijn mijn derde dag.Ben met oud en nieuw ff de bocht uitgevlogen en vorige week nadat ik de melding kreeg van Tactus voor 3 mnd gebant te zijn een avond/ nacht goed gekegeld.Ik ben wel afgevallen dat klopt. Ik weet niet hoeveel, maar pas weer in maatje 38 en dat was eerst maat 40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 ja maar zonder de uit de bochtvliegerij drink je dan nu al een paar weken niet?en ga je gesprekken voeren met de verslavingsarts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hallo Sabine, what's up, alles goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ik mis weer iets , wie is Sabine ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Jos, je kunt op de beginpagina zien wie er ingelogd staan. Daar staat Sabine nu ook bij en die schrijft hier sinds een tijdje ook mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden