Spring naar bijdragen

Protest.


Lady

Aanbevolen berichten

Hierbij wil ik protesteren tegen onder andere het verwijderen van het bericht van Houtje momenteel.

Ik vind dat wij als forumleden er recht op hebben geinformeerd te worden over de kwade akties en bedoelingen van een mede forumlid.
En ik vind dat iemand die het slachtoffer is van deze akties, ook het recht heeft zulks hier te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer niet zo vaak, maar ben behoorlijk verontwaardigd!
Ik vind ook dat Houtje moet blijven en bekend moet worden gemaakt wie haar bedreigt.
Natuurlijk hebben we allemaal ons vermoeden, meer dan een vermoeden.
Iemand die al lang het forum verpest.
Medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen ja ik nog een keer

Het lijkt zo merkwaardig dat het berichtje is aangepast zeker omdat Houtje al het fatsoen heeft gehad de ergste stukjes niet te plaatsen, maar ter verdediging van Tactus je zal de moderator maar zijn van zo een weekende en pas maandag kunnen overleggen met je college over je opstelling in deze, en het getuigd van moed om toch te zeggen he we zijn onpartijdig in deze en 1 van de fatsoen regels is geen prive berrichten te plaatsen dat lijkt stuitend, maar zo correct als je drukte van het moment vergeet.
Ook verdient het bewondering dat Jos even vraagt naar het autenthiek zijn van de berichten en of het een heksen jacht is en ja het is autenthiek er staan dingen in die alleen de schrijfter weet door mij ingegeven waar Houtje niets van weet.
Ook Anjo zo tussen alles in probeerd twee kanten te zien ook dat verdient bewondering, en wat zou het een opluchting zijn als de niet genoemde schrijfster met een verklaring zou komen, en dat mag van sorry ik was onder invloed tot ik schaam me dat ik mijn frustaties op 1 persoon gefocust hebt. helaas komt zo iets niet, zie de inbreng van Bam bam.
Maar mensen laten we dit drama ombuigen naar iets waar we mee verder kunnnen.
Wat dachten jullie van een thema draadje over je persoonsbeveiliging? gewoon met tips?
Als je schrijft met een uitzonderlijke voornaam ben je sneller te vinden
Als je schrijft over jou stad dan ben je makelijker te vinden
als je schrijft over je verjaardag lieg er een jaartje van af
Enzo meer we kunnen zelf veel doen
bellen? geef je 06 en niet je huislijn enz enz we zijn er zelfbij wat we schrijven toch ?

En de moderator dit weekend was moedig in de keuze primair achter de eerste regels te blijven staan die we zo kunnen waarderen.
Groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook verdient het bewondering dat Jos even vraagt naar het autenthiek zijn van de berichten en of het een heksen jacht is en ja het is autenthiek er staan dingen in die alleen de schrijfter weet door mij ingegeven waar Houtje niets van weet.

--------------------------------------------------------

Dag Helder ...zou je willen uitleggen wat hier staat ik begrijp deze regel niet..

RudyText

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee ook goede morgen rvanth

Het is niet geheimzinnig bedoeld, maar na ongeloof en ook de hoeveelheid van de berichten maakt zonneklaar wie de schrijfster is.( voor mij dan)

En verder iets uit een prive b. van mij, met de schrijfster wat ik pb had willen houden, maar ja.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Opwinding alom op het forum....
Houtje , ik begrijp hoe je je voelt na het ontvangen van zulke mailtjes...bedreigd worden en allerlei verwensingen naar je hoofd geslingerd krijgen is niet leuk en kan zelfs pijnlijk zijn...
Mijn ervaring met bedreigd worden is dat het mij ook waanzinnig kwaad maakte en ik kreeg als suggestie om NIETS TE DOEN....want alles wat ik voorheen deed maakte het probleem alleen maar groter...sterker nog..door mijn toedoen werd de situatie erger en erger...want ik reageerde op de persoon...ik werd wraaklustig en schreeuwde over het onrecht dat mij werd aangedaan...toen werd mij gevraagd door mijn sponser "Wat is jouw rol Ziza in dit geheel? , Heb jij die persoon egoistisch benaderd ? Heb jij gelogen tegen deze persoon ? Heb jij deze persoon omlaag gehaald ? Heb jij geroddeld over deze persoon ? Voel jij je beter dan die ander ? etcetc.. En na zelfonderzoek moest ik wel toegeven dat ik een belangrijke rol speelde in de situatie....De andere persoon kan ik niet veranderen maar ik kan wel mijn gedrag na die persoon toe veranderen...Nadat ik dacht dat de situatie klaar was kreeg ik opeens weer een smsje met een poging mij te chanteren..en dan belde ik mijn sponser en die zei altijd , zonder uitzondering , "berichtje deleten" en NIET reageren...en wacht rustig af...en omdat je dan toch tijd overhoud , bid voor die persoon .... iemand die mensen probeert te chanteren of te beledigen is boos en heeft veel pijn...maar is vooral eenzaam.... door het op deze manier aan te pakken is er niks gebeurd...de persoon is uit mijn leven verdwenen...maar ik heb wel compassie voor deze persoon...en ik ben absoluut niet kwaad meer.... dit had ik echt nooit voor mijzelf kunnen verzinnen...echter ik moet deze persoon nog steeds mijn excuses aanbieden voor hetgeen ik gedaan heb...
Als ik vandaag in het probleem leef wordt het probleem groter...als ik echter in de oplossing probeer te leven wordt de oplossing groter...

Persoonlijk ben ik het niet eens met dat het forum (de anderen die er schrijven) geinformeerd moet worden als iemand dingen doet niet door de beugel kunnen.... dit is een zaak tussen die twee personen...en eventueel de moderator....het moet hier geen roddelrubriek worden...en wat is precies de waarheid hier?..ik weet het niet en hoef het ook niet te weten...het enige wat ik hoop is dat beiden er goed uitkomen en nuchter blijven (is toch de doelstelling van dit forum?)...en als iemand hulp nodig heeft ben ik altijd bereid om te luisteren...en mijn ervaring te delen..
Om hier met naam en toenaam te vermelden wat een ander gedaan heeft vind ik twijfelachtig ...het is geen bijdrage aan de oplossing maar aan het reeds bestaande probleem...als ik hier negatief over een ander ga doen en deze persoon ook noem ben ik bezig met karaktermoord...want waarom zou ik dat doen ? Om er zelf beter af te komen ? Om anderen te waarschuwen ?Mensen zie Ziza ! voor mij zijn het alleen maar excuses .... als ik iemand anders naar beneden haal betekent het automatisch dat ik beter ben...dat is ook voor mij de enige reden om dat te doen...
Ik zelf deel dit soort problemen met 1 of 2 personen maar niet met een hele groep....en ga vervolgens werken aan de oplossing....

En dit is mijn ervaring....

Ik wens beide personen veel liefde en wijsheid toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Weer wijze woorden. Ik moet toegeven dat ik het steeds leuker vindt om je te lezen.

Dit is inderdaad iets tussen deze twee dames en ik herhaal mijn oproep aan Tactus om tussen hen te bemiddelen. Ga rond de tafel zitten en praat eerlijk met elkaar, jullie hebben alle twee verdriet,
er is in het verleden tussen jullie wat fout gegaan. Probeer het op te lossen of laat het ECHT gaan.

Ik zie in dit hele gebeuren geen winnaares maar een heleboel verliezers.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me gisteren buiten de debatten gehouden, maar ik ben het helemaal eens met Ziza.
Vrijdag was er nog een hele (en ook wel terechte) discussie over het gegrap en gegrol en dat dat mensen zou kunnen afschrikken om over hun probleem te praten. Ik denk dat dit soort discussies mensen veel meer afschrikt. Ik vond ook dat het beter geweest was om de dingen discreter af te handelen.

Verder heeft Jos ook gelijk: privéberichten horen niet thuis op een forum. Als zoiets toegelaten wordt, is het hek helemaal van de dam, en kan iedereen met grieven tegen een ander forumlid zomaar privéberichten gaan knippen en plakken. Van onveilig gesproken!

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieronder een berichtje wat ik schreef op de dagdraad n.a.v. een bericht van BamBam.
Cato wees me op het feit dat de discussie over dit onderwerp op deze draad plaatsvond, dus even een cut en paste:

@BamBam:

Bedankt voor je berichtje BB. Ik denk inderdaad dat wij niet alles kunnen weten, en op dit moment alleen één kant van het verhaal horen. Wat mij bijvoorbeeld bevreemd is dat de (uiterst vervelende) privémails pas gemeld worden als de verzender ervan alweer van het forum verbannen is, zodat diegene op geen enkele manier een weerwoord kan geven, terwijl het al dagen (weken) daarvoor bezig was.

Ik denk dat er meer kanten aan het verhaal zitten, en dat we die nooit allemaal te zien krijgen.
Tactus is misschien niet zonder fouten, maar ik denk wel dat zij meer inzicht in de situatie hebben dan wij, omdat wij afhankelijk zijn van de informatie die forumleden ons geven, en die hoeft niet altijd juist te zijn.

Liefs,
Twan

later toegevoegd, na lezing van berichten hierboven:
Helemaal eens met Ziza.

- Persoonlijke grieven horen (zoveel mogelijk) buiten het forum gehouden te worden.
- Persoonlijke berichten mogen niet geplakt worden. Nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na erover nagedacht te hebben vind ik dat jullie wel gelijk hebben dat privéberichten niet op het forum thuis horen. Wat betreft de overige opmerkingen, dat we niet weten wat er in feite is voorgevallen, dit geldt voor mij niet. Omdat ik één van de betrokkenen persoonlijk ken, getuige was van wat dit met haar deed, en de mails gelezen heb, ben ik niet meer in staat begrip op te brengen voor de verzender daarvan.

We kunnen nu Houtje gaan veroordelen omdat ze enkele mails op het forum heeft geplaatst. Ik wil daar even als kanttekening bij plaatsen dat ze dit gedaan heeft uit frustratie over de voor haar onbevredigende reactie van Tactus op het gebeurde. Niet zij als slachtoffer, maar de dader werd in bescherming genomen. Laten we hopen dat Tactus hier iets van geleerd heeft, en met een ook voor Houtje bevredigender reactie op het gebeurde komt.

En verder vind ik nog steeds dat als een forumlid privé belaagd wordt door een ander forumlid, het zonder verdere privégegevens op het forum te plaatsen toch mogelijk moet zijn dit aan andere forumleden te laten weten. Immers, een ander kan het volgende slachtoffer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, kanttekening. Er is bij mij geen sprake van dat ik Houtje veroordeel!
En ik kan ook geen begrip opbrengen voor iemand die zulke mails stuurt, echt niet.
En idd, als je prive belaagd wordt zou je daar iets mee moeten kunnen, dat ben ik met je eens. Ik weet alleen niet in welke vorm maar goed daar hoeven we het nu misschien ook niet over te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met jullie eens, met één opmerking over de datering (voor zover van belang):

1. Op het moment dat ik deze berichten ontdekte was het 25 januari, ze stonden in een hotmailbox waar ik niet vaak inkijk.

2. ja ik heb méér hotmail adressen, dat is ook toegestaan hoor, voor verschillende doelgroepen, ik geef bv. les op school en de kinderen kunnen dat reageren, daarvoor een speciale hotmai gemaakt.

3. Op het moment dat ik Tactus hiervan op de hoogte heb gesteld, ging het om berichten gedurende ongeveer drie weken, en is de afzender "geblokkeerd" op het forum dus die kan niet reageren. Een excuus in mijn mailbox is nog altijd mogelijk, ik heb de afzender expres niet geblokkeerd om deze reden.

4. Ik ben bereid (eerst met Tactus) hier een gesprek over te hebben, dan evt. met de afzender.

5. Het is wis en waarachtig authentiek en géén heksenjacht, dat moet je maar aannemen van me.

6. Ik heb hier vreselijk veel verdriet en pijn van gehad, dat mag je ook van me aannemen.

7. Ik ben het er ook mee eens (in tweede instantie) dat privé-mails hier niet thuishoren, maar dit was dermate expres om mij pijn te doen, dat ik in mijn woede en verdriet het toch erop gezet heb (een klein stukje).

8. Ik vind het met opzet traceren van iemands e-mail-adres door allerlei combinaties te proberen voor ik weet niet hoelang ---- gewoon niet kunnen.

9. Ik denk erover hiervan aangifte te doen. Email verkeer geniet de zelfde bescherming als briefverkeer.

Ik ben er nog steeds behoorlijk overstuur van, en dank jullie voor het medeleven, dat is prettig te ervaren. Ik voel me er erg alleen voorstaan, het slachtoffer krijgt geen bescherming en de dader wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee hopeloos laat maar ik moet even. nr 10

Lieve Houtje

Over er alleen voor staan o nee ik, en vele meer doorvoelen jou verdriet dit weekend, en over veilig voelen het doet me niks om mijn tentje bij jou in de tuin op te slaan, en voor wie dat geen indruk maakt, ha ha ik slaap lichter dan een poes in de vensterbank. zo

En over in bescherming nemen ?
Wat dacht je van de moderator dit weekende helemaal top, zo het verzoek van andere aan jou, van wie dan? wat dan? hoe erg dan?

En moedig heeft de moderator je bericht in gekort, als bescherming dat jij niet scheef gaat in je berichtjes.

En verder is het een groot verdriet dat, (ja ja laat maar wie) buiten dat vangnet van Tactus je heeft gezocht op het net, een zeer ongelukkige keuze.

dat is moeilijk een plekje te geven, door mij, jou, en alle andere


Dikke zoen


Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, Gassies, allen,

Ik ga er even tussen uit. Dit in overleg met Tactus.

---

Dit forum is echter openbaar, dus lezen is toegestaan, voor een ieder en iedereen.

--- maar ik houd het erop dat ik jullie wel blijf lezen, en pb-en en dat mogen jullie mij ook.

Het ga jullie goed enne...... volhouden hè !!!!

Warme groeten,

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...