Spring naar bijdragen

vrijdag 2 februari

anjo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

KANS OP MIST

Vanavond en vannacht verandert er weinig in het huidige weerbeeld. Er komen enkele opklaringen voor. In deze opklaringsgebieden kan (zeer) dichte mist ontstaan. Het wordt een zachte nacht met minima rond 8 graden.

Op vrijdag is er veel bewolking met nu en dan een spatje (mot)regen, na het optrekken van eventuele mist. Het blijft zacht met temperaturen tussen 8 en 11 graden.

Dit rustige, maar saaie weerbeeld wordt veroorzaakt door hogedruk op de Atlantische Oceaan. Hierdoor worden storingen gedwongen ver uit te wijken. Enkel randstoringen weten in verzwakte vorm het Noordzeegebied binnen te dringen.

In de loop van het weekeinde kan het Atlantisch hoog wat aanpunten richting noorden. Hierdoor wordt de stroming bij ons meer noordwest. Er stroomt dan minder zachte en onstabielere lucht binnen.

Vooral zondag en maandag vallen er een paar buien, afgewisseld met opklaringen. In de nacht en ochtend kan het zeer lokaal een graadje gaan vriezen. Dit vormt echter niet de aanzet tot heus gewinter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Er is weer iets wat ik even kwijt wil. Het betreft het vertrek van Cato van dit forum.

Gisteren was ik meelezend getuige van het begin van een -volgens mij- misverstand. In mijn ogen werden de woorden van Cato (ik kan ze met mijn botte hersens niet meer helemaal terughalen helaas) behoorlijk uit hun verband gerukt en als nogal persoonlijk aanvallend beschouwd. Terwijl ze in mijn ogen bedoeld waren als karikaturale illustratie bij haar woorden.

Ik heb op dat moment niet gereageerd omdat ik op het punt stond met het eten te beginnen en daarna te vertrekken naar de wekelijkse zelfhulpgroegbijeenkomst. Toen ik daarna bij terugkomst weer bijlas zag ik dat er iets gebeurd was waardoor Cato besloten had ons de rug toe te keren. Wat er gezegd is is niet meer te achterhalen maar ik vind het jammer dat iemand als Cato die hier toch al weer een tijdje meeschrijft en haar ups en downs zo illustratief weet te beschrijven, zo makkelijk weggeveegd lijkt te worden. Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik Cato graag mag en dat haar gemopper op dit forum zo duidelijk symptomatisch is voor iemand die een weg probeert te vinden. Ook het sterk persoonlijk aangevallen voelen hoort daar bij. En dat was gisteren dus over en weer het geval heb ik begrepen.

Natuurlijk zijn beledigingen niet goed te praten maar vaak ontstaan ze door misverstanden en zijn ze van oorsprong helemaal niet hatelijk bedoeld. Als de boel echter escaleert dan is er vaak geen houden meer aan. Ik hoop dus dat Cato hier toch nog terugkomt om uit te leggen wat ze bedoeld heeft te zeggen. Als ze weer een beetje gekalmeerd is, want zo ken ik Cato, emotioneel impulsief maar toch goed voor rede vatbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, is er gisteravond iemand geweest die een pistool tegen je hoofd heeft gezet en zei dat als je die fles wijn niet op zou drinken hij of zij je dood zou schieten???

Ik denk het niet he!

Probeer liever uit te zoeken wat maakt dat je gaat drinken als er dingen gebeuren die vervelende gevoelens oproepen.

Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was eigenlijk niet van plan er nog over te beginnen, maar voel me toch even geroepen om te reageren op jouw berichtje over het vertrek van Cato Kohtje. Toevallig was ik gisteren wel min of meer getuige van wat er gebeurde.

Ik vind het ook jammer dat Cato op deze manier vertrokken is, en ik hoop ook dat ze zich bedenkt als alles weer een beetje bezonken is en ze weer wat lekkerder in haar vel zit. Jij noemt Cato's gemopper symptomatisch voor iemand die haar weg probeert te vinden, en dat dat niet altijd gemakkelijk is weten wij hier allemaal.
Cato is niet de enige hier die haar weg probeert te vinden. Het is mogelijk dat een aantal mensen Cato's berichtje van eerder die dag verkeerd begrepen heeft, en daar vanuit dat gevoel op gereageerd heeft. Daar hoor ik dan ook bij. Een karikaturale omschrijving kan bij sommige mensen een gevoelige snaar raken, en dat gebeurde in dit geval. Ook al is Cato zoekende, ik vind toch dat zij in staat zou moeten zijn zich dit te realiseren, en enig begrip te hebben voor het feit dat andere mensen ook gevoelige plekken hebben, die door iets wat zij zegt geraakt kunnen worden.
Cato voelde zich door die reacties persoonlijk aangevallen, en haalde heel fel en persoonlijk uit. Ik heb op dat moment de stukjes van die middag nog eens doorgelezen, en ik was het niet met die felle uitval eens.

Nogmaals, ik heb het volste begrip voor alle moeilijkheden waarmee mensen kampen die stoppen met drinken, voor de daarmee gepaard gaande emotionaliteit en ook het zich snel persoonlijk aangevallen voelen. Al die dingen heb ik zelf ook meegemaakt, en maak ik nog mee.
Maar laten we ons alsjeblieft realiseren dat we wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje zitten, en proberen ondanks die emotionaliteit begrip op te brengen voor wat onze woorden - al dan niet verkeerd begrepen - met een ander kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat Cato niet besluit om weg te blijven. Iedereen heeft zo zijn of haar nukken, en we weten allemaal dat het stoppen met drinken deze als geen andere omstandigheid af en toe naar boven haalt. Cato heeft het hart op de tong en dat mag. Vervolgens natuurlijk ook aan eenieder om daar weer op te reageren, dat hoort er dan ook bij.

Ik heb het gisteravond al even kort aangehaald, maar ik vind het jammer als mensen hun berichten weghalen, omdat anderen ze dan niet meer kunnen lezen, maar ook omdat het niet mogelijk is om erop terug te komen of ze te herzien in een later bericht. Zoals in het echte leven zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, Cato leest haar Pb's ongetwijfeld en sommigen van ons hebben ook contact met Tactus voor de internettherapie.
Dat kan alleen maar als je wel inlogd. Dus misschien is dat een reden dat ze ingelogd is.

Wel fijn om te horen dat je geen pistool hebt gezien. Je zorgen zijn zo al groot genoeg lijkt me. Dat was dan nog eens een extra complicerende factor geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik zal me even voorstellen ben 39 in bezit van vrouw en kind 2 honden een lab en fox tevens 3 katten en 8 kooikarpers tuinieren is mijn grote hobby ik woon ver van de beschaving in het bos .goede baan niks te klagen behalve dat ik me met grote regelmaat lam zuip maar vnaf vandaag hoop ik niet meer ik heb me trouwens ook opgegeven voor tacus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal, nee ben niet net op, heb al een squashwedstrijd gepeeld om tien uur en heb nu pas eigenlijk de tijd me effe te melden. Ook ik was getuige van het opstootje rondom Cato. Hell het was zelfs een antwoord op een van mijn vragen en voelde met ook rot dat de boel escaleerde. Was volgens mij niet helemaal nodig, wellicht was Cato verbaal misschien wat "ongenuanceerd", maar ieder zijn/haar woordkeus toch? De beloeling was naar mijn idee goed. Afijn ook ik hoop dat ze zich snel weer meld.

Zelf kan ik vol trots melden dat ik een zo goed als drooglegging had gisteren, slechts drie glazen wijn in een tijdsbestek van 6 uur. Waardeloos geslapen uiteraard, zeg maar eigenljk niet, maar heb wel het idee dat m'n koppie effe uit dat matglazen potje getrokken is. Leek zelfs dat balletje scherper te zien vandaag. Nog maar eens proberen deze dag. Fijne middag alvast pour todos.
Dikke doei!!!!!!!!!
de kok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal. Dag 39 is begonnen met veel zon en nu al 26 graden.

Ik heb de berichten van gisteren ook gelezen en soms vond ik het taalgebruik verre van netjes en ik begrijp heel goed dat dat voor sommige mensen terecht onacceptabel was.
Het is het grote nadeel van een forum. Je ziet alleen geschreven tekst maar het meest belangrijke in een discussie, de lichaamstaal, zie je niet en ook ontbreekt de mogelijkheid om direct te reageren met bv. de vraag wat iemand nou werkelijk bedoelt. Nogmaals dat is het nadeel van een forum. Ik ben lid van heel wat fora op het internet over uiteenlopende onderwerpen en ik heb er nog nooit één meegemaakt waar geen animositeit ontstond. Het is overigens hetzelfde als met bv. een praatgroep die eens per week bijeenkomt in het clubhuis van de plaatselijke korfbalvereniging. Daar kan het ook stevig worden. Gelukkig zijn we allemaal mensen en hebben de mogelijkheid het gebeurde te overdenken en er conclusies uit te trekken. En ook om met elkaar de lucht weer op te klaren. E als wij dat zonder drank kunnen doen komen wij er weer sterker als voorheen uit.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...