Spring naar bijdragen

Zondag 4 februari


Francesca

Aanbevolen berichten

Hoi Marieke,

Ik had en heb ook wel eens dagen dat ik het wat minder zag zitten. Maar ik heb me nooit afgevraagd of dat de zoveel weken of zoveel maanden dip was. Misschien heb je vandaag een dag dat je wat minder energie hebt. Je hebt zoals je zelf al verteld hebt slecht geslapen. Dat is natuurlijk niet bevordelijk voor een jipiejahee-dag. Maak je daar dus maar niet ongerust over. Probeer vandaag een beetje kalm aan te doen, een ouderwetse lekkere luie zondag. Vanavond op tijd naar bed, oordopjes in en lekker slapen. Grote kans dat je dan morgen al weer heel anders tegen alles (ook de rottige dingen) aankijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 414
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag allemaal,

Rosie, Sabine, Kok (?) en ik denk Mieke, gefeliciteerd met het halen van jullie doel. :musicnote:

Rosie, ik sluit me bij de anderen aan. Door niet te drinken zie je al je problemen veel helderder, en je emoties worden zeker deze eerste tijd enorm versterkt. Daardoor lijkt het alsof het er allemaal niet beter op wordt, en ben je geneigd maar weer terug te grijpen naar je dempertje. Niet doen, dit is een valkuil! Je moet hier gewoon doorheen, ook al is het moeilijk. En het voordeel is dat je nu kunt gaan werken aan je leven, zodat je het kunt verbeteren. Veel sterkte!

Marieke, ik ben het met Kohtje eens. Onder de omstandigheden is het heel normaal dat je je zo voelt. Ik denk alleen dat je in deze stemming beter niet nu met de buren kunt gaan praten. Doe dat maar liever een keer als je je wat beter en vooral rustiger voelt. Ga gewoon wat gezelligs doen vanmiddag, en stel het piekeren over alles wat tegen zit maar even uit. Het loopt toch niet weg. Ik stuur je even een
:rose:

Hier loopt het ook nog niet echt lekker. In mijn verkoudheid zit weinig verbetering, en ik barst van de hoofdpijn omdat ik me gestoten heb tegen een kastdeurtje dat mijn zoon open had laten staan. Had ik even niet gezien. Ik moet vanmiddag ook nog even naar een verjaardag, maar daar heb ik nu niet echt veel zin in.

Iedereen nog een fijne zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:

Ja, wie z'n schuld is dat nou eigenlijk hè, dat jij je hoofd tegen dat kastdeurtje stoot? :D

- je zoon (oelewapper)
- het kastdeurtje (stom kastdeurtje)
- of jij (met je gedachten ergens anders)

Let je een beetje op vandaag!!
Toch nog een fijne dag.

Liefs, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zij net bij mijn moeder geweest die 2 weken geleden een gelukig niet geslaagde zelfmoord poging heeft gedaan.nu is ze opgenomen.ze heeft zo een negatieve kijk op de wereld en dat resulteert vaak in drankmisbruik.de appel valt niet ver van de boom want ik heb daar ook een handje van.les voor ons!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lucas en/of Maria,

Da's niet misselijk wat je daar verteld. Misschien heb je het al eerder ergens verteld maar ik weet het niet meer en dan bedoel ik of jij of jullie hier zelf begeleiding of hulp bij hebben? Kunnen jullie hier met iemand met verstand van zaken over praten want het lijkt me erg beangstigend zoals je zelf al zegt: de appel valt niet ver van de boom...
Even een vraagje: zouden jullie bij de rubriek Wie is Wie even een voorstelberichtje kunnen schrijven zodat mensen af en toe even kunnen kijken wie je of jullie ook al weer bent of zijn. De laatste tijd zijn er weer enkele nieuwe mensen op het forum bijgekomen en ik vind het in het begin altijd wel even prettig om dan gauw weer even wat dingetjes over die mensen te lezen. Het duurt bij mij altijd even voor ik iemand een beetje heb leren kennen, vooral op deze virtuele manier en om nou steeds naar de bekende weg te vragen is ook zo vervelend. Bij voorbaat dank. En heel veel sterkte jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, heerlijk toch dat jij je helemaal kan verlaten in de muziek. Daar heb je niets en niemand bij nodig. Laat die buurvrouw voor wat ze is, dat haar zoon geen sleutel bij zich had kan zij niets aan doen toch?

Anna, vervelend dat die verkoudheid maar voort blijft duren. Tja en de kastdeurtjes de schuld geven zal ook niet veel opleveren. (Ik bedoel van die hoofdpijn) Fijne middag/verjaardag!

Lucas, dat is wel een heel harde les. Goed dat ze hulp heeft gekregen en dat het enigzins goed afgelopen is. Misschien moeten jullie hier samen toch over praten, want bij blijvend alco gebruik kan dit ook je voorland betekenen. Van alco krijg je depressies en je ziet nu wat de gevolgen kunnen zijn.
Een extra stimulans om zelf juist te stoppen en alles op een andere manier aan te pakken.
Succes!

Wat mij inmiddels een aantal weken goed geholpen heeft met het in de hand houden van mijn hum buien is regelmaat. 's Avonds vaste tijd niet te laat naar bed en 's ochtends ook een vaste tijd van opstaan.
Als ik erg moe ben van vooral "mezelf" een tucje 's middags even op de bank.
Maar ook probeer ik me te dwingen, ook al heb ik geen zin, elke dag wat buitenlucht op te snuiven en een paar aktiviteiten te ondernemen. Bij mij hangt dit natuurlijk ook af van mijn wisselende diensten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt kohtje en stien.het is zeker belangrijk voor me om te veranderen anders gaat het over een tijdje weer fout.er gebeuren veel dingen in de wereld of ons leven waar we zelf geen invloed op hebben daar moet ik mee leren omgaan.en inderdaad stien moet ik dingen gaan doen want drank was mijn grote tijdverdrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos, ook dag twee gaat je lukken!
Maak je indeling voor de rest van de dag, wat ga je doen?
Bepaal hoe laat je naar bed wilt, ga voor die tijd iets ontspannends doen. Geen wereldlijke actualiteiten op tv zien maar iets ontspannends. Of lees een luchtig boek, neem een warme douche, maak er een ritueel van dat enige tijd in beslag neemt. Sluit af met een heerlijke kop thee of warme melk.
Ik verzin ook zo maar iets hoor, het moet bij je passen. Maar plannen helpt je de avond door te komen en je gedachten te verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Luitjes,

Rosie heb verloren, maar weer 's avonds niet gedronken onder het werk, tijdens het stappen alleen fluitjes bier, geen sterk, bijdtijds (niet kaal) naar huis, geen black outs vanochtend en ga vanaovond vol goede moed de stijd weer aan met de keukendrank. Hoorde dat je weinig goede zin hebt daarom deze mop voor jou. Kop op he!

Een man heeft een nieuwe Mercedes gekocht en gaat op een mooie zomeravond even lekker een stuk rijden... Het dak eraf, de wind glijdt door zijn haar en hij besluit eens te kijken hoe hard zijn wagen nou eigenlijk kan. Net als de kilometerteller een respectabele 180 km/u aangeeft, ziet hij in zijn spiegel 2 blauwe zwaailichten...
"Met geen mogelijkheid dat ze een Mercedes kunnen bijhouden," denkt hij nog en trapt de bolide nog harder op zijn staart. Pijlsnel vliegt hij over de weg : 190, 200, 230 zelfs, maar.. de politie zit nog steeds vlak achter hem.
"Waar ben ik godsnaam mee bezig?" denkt hij en hij gaat naar de kant van de weg. De agent loopt naar hem toe, pakt zijn rijbewijs zonder ook maar iets te zeggen, bekijkt zijn rijbewijs en auto aandachtig.

Ineens zegt hij: "Ik heb een lange zware dag achter de rug en jij bent echt de laatste die ik aan de kant zet vandaag. Ik heb geen zin in nog méér papierwerk dus als je me een zééééér goed (!!!) excuus kan geven, ééntje die ik ook nog nooit eerder heb gehoord waarom je zo scheurde over de weg, dan laat ik je gaan!"

"Afgelopen week is mijn vrouw ervandoor gegaan met een politieagent," zegt de man, "en ik was bang dat je haar terug wilde geven!"
Waarop de agent zegt: "Een prettige avond nog..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Anna, wat ik altijd doe, als ik verkouden ben? Een ouderwets middeltje. Een ui doorsnijden en 's nachts op een bordje naast mijn bed zetten. Dan blijven je neusgaten open, kun je beter lucht halen. En het helpt ook de verkoudheid te verdrijven.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...