Spring naar bijdragen

maandag 5 februari


Twan

Aanbevolen berichten

Mieke was het maar waar een aantal kilo's, ik was/ben een klein michelien poppetje, maar het gaat maar met een paar onsjes per week eraf.
Heeft w.s. te maken met "wat" je in die tijd dronk en daarnaast ook nog at.
En het zal mogelijk lang duren voor die thermostaat weer gaat functioneren. Wat mij betreft mag de zomer beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rosie, geen dieet voor mij. Is voor mij op dit moment geen optie, ben al gestopt met alco moet ik dan ook nog mijn reepje chocola bij de thee 's middags missen? Nee, ik wil gewoon kunnen eten anders moet ik teveel inleveren op dit moment, komt denk ik niet ten goede. Kan een grote valkuil zijn, worden.
Met een paar ons per week ben ik op dit moment tevreden, blijft het er ook langer af zegt men.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien, leuk dat je even vraagt! Ik moest even de kleintjes van school halen..
Het gaat heel goed. Ik voel me energiek en blij.
Ik heb vrijdag en zaterdag een intensieve training gevolgd in Utrecht en eigenlijk zou ik jullie allemaal wel willen aanraden!!
Een vrij van alcohol training.
En ik moet zeggen, dat er over alcohol eigenlijk heel weinig wordt gepraat, het gaat meer over de persoontje binnenin je,
waar naar gekeken wordt. Ik voel me op dit moment ECHT opgelucht.
Het is teveel om zo even allemaal uit te leggen, maar we hebben gehuild, gelachen, gemediteerd, visualisatieoefeningen gedaan, geluisterd, ach het
was iets wat ik niet had willen missen! En vooral: Er wordt niet geoordeeld of veroordeeld.
Ierdereen ging er met een heel ander gevoel weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen. Dag 42 is begonnen. Week 6 zit er dus bijna op en helemaal droog en alles op eigen kracht. Ik ben best wel trots op mijzelf. Ik ga vanaf vandaag niet meer de dagen tellen maar de weken. Ik zit ook lekker aan de koffie na een uur afzien in de sportzaal. Maar dat is wel heel erg lekker afzien.
Verder een strak blauwe lucht en 27 graden.

Voor wie werken moet: werk ze. En voor ons allen heel veel sterkte in onze strijd tegen de duivel die alcohol heet.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje, is bij mij niet bekend. Maar toen je het schreef wat je ging ondernemen vond ik het nogal heftig.
Niet thuis kunnen slapen, kinderen onderbrengen en in den vreemden stappen.
Geweldig moedig dat je die stap hebt durven ondernemen. Leek mij hetzelfde drempel als naar de AA gaan maar dan nog intensiever.
Het effect mag er ook zijn, een energieke Moesje met een groter zelfinzicht en na ik hoop nu de kracht om door te zetten ADB te worden/zijn!!!!
Je gezin zal mede de vruchten plukken als je dit weet vol te houden. Allicht zal je nog veel moeten laten bezinken en overdenken. Je kunt het hier delen als je wilt, leren wij ook weer van.
Voor nu Gefeliciteerd :sun: Je hebt het toch maar even "geflikt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebt misschien wel gelijk, ben net terug van het squashen, en ben nog niet gebeld.
Heb ik volgens mij nog niet verteld; maar mijn vriendin is ook nog eens pshychologe!!! :). Soms juist wel effe extra moeilijk hoor, vooral als je echt trek hebt.
Voorbeeld: om half elf 's avonds een smsje krijgen (ben dan net klaar) met de tekst :ik hoop dat je het is gelukt geen biertjes te drinken vanavond, luve you, xxxx. Hoezoe manupulatief? hahaha, het is echt een schat. Gevolg ik naar huis zonder biertjes.
Het is ook niet zo, althans op het moment, dat ik geheel alcoholloos door het leven wil (mijn excuus voor de echte onder jullie) maar een gelegenheidsdrinker kan zijn, indien mogelijk uiteraard.
Ik wacht effe het belletje af.
Dikke doei

de kok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucas, zal nog wel een keer gebeuren, zijn de emoties en gevoelens die heftig hun weg proberen te vinden. Probeer nu na te denken wat de aanleiding ervan was, en hoe het voelde. Zodat je het een volgend keer kunt herkennen. Dan zou je er een aktiviteit voor kunnen verzinnen, b.v. houthakken in het bos, tot de bui weer is gekalmeerd. Je zou toch niet willen dat je kind met deze buien geconfronteerd wordt, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu stien het rare was is was net wezen joggen en kwam terug had de hond het bedlaken vrolijk liggen slopen dat was de aanleiding maar natuurlijk niet echt ik ben al heel vaak gestopt met drinken maar nu ik weet dat het echt niet meer kan lijkt alles wat heftiger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kok,

Dat willen we allemaal. Ik ga je geen raad geven daarvoor ken ik je niet goed genoeg maar ik zo mijn vriend gewoon als vriend willen houden en niet als mijn therapeut. Een beetje afstand in dat soort dingen vind ik altijd heel prettig.

Visje, ik heb het niet allemaal meegekregen want ik heb het puf niet om 600 berichtjes te gaan lezen maar ik begrijp dat het weekeinde niet gegaan is zoals je zou willen. Neus in de lucht en oren stijf!
Iedereen heet wel eens een off day.

Fijn, dat jullie allemaal een mooie dag hebben. Hier is het grijs en ook koud en ik kan vandaag moeilijk op gang komen. Dus geef ik me daarvoor maar even wat tijd, straks maar op de bank met mijn werk.
Wordt het ook gedaan. Heb nog wel wat moet karweitjes, zoals de internist bellen. Ik wil eigenlijk wel weer helemaal aan het werk. Of dat verstandig is? Geen idee........

Iedereen een fijne dag toegewenst.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ma,

je hebt helemaal gelijk en als iemand het daar meer mee eens is is het mijn vriendin wel. Ze steunt me net als een ieder ander partner zou doen, alleen af en toe merk ik dat ik niet met een garnalenpelster uit stellendam samen woon :) Please, nu niet alle garnalenpelsters gaan steigeren, ben zelf ook maar een kok en ook niet alle koks passen in 1 hokje als je begrijpt wat ik bedoel (bron: "Als je begrijpt wat ik bedoel"; Marten Toonder) haha.

de kok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even tussendoor hier piepen (leuk woord Knuffie).

Mick, gefeliciteerd met je 9 weken. Way to go.:present:

Lucas, die heftige reacties zullen nog wel een poosje aanhouden. Het is goed te onderzoeken waarom je zo reageert, en je te realiseren dat je door het niet drinken gewoon heftiger reageert dan anders. Probeer hier een goede afleiding voor te zoeken. En bedenk dat Maria hetzelfde doormaakt!

Moesje, fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad, en dat je je nu zo sterk voelt. Heb je hierna nog een of andere vorm van follow-up, om je te helpen dit gevoel vast te houden?

Anjo, hier is het ook grijs en koud. Ik weet ook niet of het verstandig is alweer helemaal te gaan werken. Denk er nog even over na. Je hebt je de laatste paar weken toch al een aantal keren niet helemaal goed gevoeld, en was eergisteren nog ziek. Zou je dat nu wel doen? Ik denk niet dat je weerstand al helemaal op peil is, en ben een beetje bang dat je teveel van jezelf vraagt, op het moment dat je je even goed voelt. Valkuil meid! Maar goed, hoor mij. Ik ga zelf voortdurend over alle grenzen die ik heb.

Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,
Nog even snel, voordat ik ga werken.
Ja we hebben een terugkom dag en je hebt een buddy gekregen uit de groep, waar je mee kunt bellen. Na een half jaar mag je ook meehelpen in een groep als je dat wilt (ook weer goed voor jezelf natuurlijk) als vrijwilliger en dat lijkt me ook wel iets om in de toekomst dan een keer te doen, maar eerst maar eens nog bij mezelf blijven.

groetjes en tot vananvond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je alles in een keer vertel ben ik bang dat ik je wereld op z'n kop zet :o. Nee hoor :). Mijn drankprobleem is al een paar jaar een probleem, ze was er enigzins van op de hoogte. Mijn psychische gesteldheid al misschien vijftien jaar, met flinke ups en vette downs en zoals ik al zei: ze is mijn vriendin en niet mijn shrink. heeft ze van te voren ook duidelijk gezegd: of op de bank of in bed, maar niet beiden. Nu belanden we natuurlijk ook wel eens op de bank ;), maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

de kok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...