Spring naar bijdragen

dinsdag 6 februari


visje

Aanbevolen berichten

@ Marieke, goed zo meid dat je ze de tram uit geschopt hebt.!
@Rosie,:present:x tig
@ Bammie, na het lezen van je verhaal sprongen de tranen in mijn ogen! Wat vreselijk herkenbaar. Jezelf zo waardeloos vinden, anderen die je prijzen en je geweldig vinden en vragen hoe je het toch allemaal doet zoals je het doet, maar ondertussen knaagt het in jezelf, want jullie moesten eens weten..
Nu zelfs als ik een dag weer niet heb gedronken voel ik mij al zo veel beter, oprechter naar mijzelf toe , maar ook naar anderen. Zo kan ik hun pluimen met oprechtheid in ontvangst nemen en dat doet je goed en daar wordt je vrolijk van. Zo blij dat ik een vreugdesdansje op mijn nieuwe cd van Simon Web ga maken. :moon::D Wat een heerlijke cd, zo relaxed en zo vrolijk.
Vandaag vlgs schema" een alcovrije dag, moet lukken zoals ik mij nu voel. Morgen zou ik twee glaasjes mogen, we zien wel of ik die neem. Vlgs dit schema zit ik op zes eenheden in de week. met 4 alcovrije dagen . Ik hoop dat het werkt.
Nemo: succes vandaag met alles. Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goede middag iedereen

ik wil in de eerste plaats bedanken voor de reacties die ik kreeg op mijn allereerste berichtje.
het deed echt deugd, had dit niet verwacht.

heb zonet iedereen zijn verhaal gelezen van vandaag. Bambam ik wil jou ook echt feliciteren met je 5maanden, het lijkt me ongelofelijk. Echt waar heel dapper van je.

ik meen vooral te lezen over stoppen met drinken.

vandaag wil ik ook alcoholvrij zijn.

een hele leuke dag gewenst aan iedereen.
ga zo dadelijk werken tot vanavond 22u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ik kom hier gewoon even tussendoor om te zeggen dat ik zoveel afwezig ben door ziekte! Ik heb griep met bronchitis! Veel hoge koorts, koppijn, overal pijnlijke spieren en gewrichten en ik hoest bijna mijn longen uit mijn lijf!! Ik ga snel weer naar de zetel en verder uitzieken!!
Aan allen veel groetjes en een :present:voor iedereen die er eentje verdiend!!
Knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, dat is een heerlijk gevoel. Wie had dat nou kunnen denken een half jaar geleden, ik zeker niet.
Maar het voelt goed, m'n trek neemt echt enorm af en dat is heerlijk. Vorig week nog even in de put omdat ik twee shagjes had gerookt, te weinig rust nam en te hard van stapel liep met sommige zaken en emoties. Fijn om te zien dat ik dan niet meteen heel diep val, en vervelende en verwarrende gevoelens me niet helemaal in de paniek jagen.

Ik kan nu meer bedenken dat sommige zaken nog niet afgerond zijn, als dat ooit al het geval zal zijn. Maar dat is niet erg, ik ben niet alleen maar meer bang. Het heeft eventjes(?) geduurd voordat ik het snapte maar hoop het nog heeeel lang vol te houden.
En echt, hou vol allemaal, het is de moeite waard.

Dank jullie wel voor alle zoenen, kado's en mooie woorden, ik word er verlegen van.
Ik ga nog even wat werken, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

BamBam, gefeliciteerd met 22/20. Klasse meid, stug doorgaan zo!:present: Ik hoop niet dat je me ooit inhaalt, maar ik vind het een eer dat je me op de hielen zit.:D

Vanmorgen gewerkt, en behoorlijk veel gedaan, maar nu voel ik me behoorlijk beroerd. Ik dacht na een ochtend werken nog even het winkelcentrum in te duiken, kijken of ik nog iets in de uitverkoop op de kop kon tikken. Maar ik liep alleen maar mijn longen uit mijn lijf te hoesten, en bovendien kan ik helemaal niet tegen de drukte in de winkels. Dus ik snoer mijn riem nog maar even aan, en doe het met de spullen die ik heb.

Knuffie, heb ik je per ongeluk aangestoken? Dan spijt me dat. Jij ook beterschap.

Iedereen gefeliciteerd met wat er bereikt is, en succes met alle goede voornemens!

Ik installeer me even met een boek op de bank, even een beetje bijtanken. Vanavond moet ik naar een huurdersbijeenkomst, dan gaan ze de renovatieplannen in onze wijk toelichten. Ik wil daar toch wel graag naar toe gaan, want ik ben heel benieuwd hoe ze een aantal praktische zaken denken te gaan oplossen. Ik hoop niet dat er in die zaal gerookt mag worden, want dat overleef ik niet denk ik.

Allemaal nog een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, volgens mij is je bericht bestemd voor Knuffie. En dan nog te bedenken 8 griepprikken???

Anna, positief denken, natuurlijk wordt er dan niet gerookt. De roker van vandaag ligt aan banden en is zeer sociaal in dit soort zaken. Hoop dat je gunstige antwoorden ter verbetering krijgt te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Rosie, ik ga morgen vlierbessensap kopen. Misschien kom ik dan eindelijk van die verkoudheid af.

@Stien, ik weet al wat ze gaan verbeteren hoor, de keuken, het toilet en de douche worden gerenoveerd. We hebben inmiddels te horen gekregen dat de werkzaamheden 10-15 werkdagen per huis gaan kosten. Waar we dus erg benieuwd naar zijn, is hoe we in die tijd moeten koken, douchen, en vooral naar het toilet gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Wat mij heeft geholpen was in de beginfase wegblijven van mensen die stevige innemers waren...en als ik me maar ook een beetje onzeker voelde dan ging ik gewoon niet weg...maar naar een AA meeting...

Natuurlijk had ik allerlei gedachtes van "ze zullen me wel zwak vinden" en "ik wil er graag bij horen en als ik niet ga zal ik een hoop leuke dingen missen" en "het is niet leuk voor ze als ik niet kom (alsof de hele wereld vergaat als ik een keer niet kom hahahaha)" etcetc... als deze gedachtes zijn niet de realiteit maar wat ik DENK dat er gaat gebeuren....en wat ik denk dat er gaat gebeuren is vaak niet de realiteit hahahaha.... ik heb helemaal niets gemist door niet te gaan... wat voor mij hier gold is dat ik een goed motief onder een slecht motief verborg...daar ben ik een meester in...het enige motief voor mij om te gaan was om te drinken en te gebruiken al realiseerde ik me op dat moment niet...wat ook funest voor mij heeft gewerkt is dat ik wel naar zo een gelegenheid ging om mezelf te testen...kortom om mijzelf te kwellen...ik kan je vertellen dat ik op bovenstaande manieren vele malen teruggevallen ben...en hard ook...en het aantal malen dat ik het op die manier geprobeerd heb en dat ik toch ging drinken is gewoon waanzin... waanzin = het herhalen van hetzelfde gedrag en verwachten dat het resultaat anders uitvalt....

Dit bewijst ook voor mij dat zelfkennis niet de oplossing is .... ik wist al tijden dat ik eraan zou gaan maar toch bleef ik doorgaan...

De beloning is die vandaag heb door het werken aan de 12 stappen is niet uit te leggen aan iemand die nog drinkt... in theorie wel... maar in de praktijk kan ik jou niet laten voelen hoe ik mij voel... en geloof me.. ik heb mijzelf nog nooit zo goed gevoeld.... dat rusteloze rotgevoel is vandaag totaal verdwenen...
En het komt wel weer terug bij andere situaties maar de obsessie met drank is weg...weggenomen door een Hogere Macht...

ik zal nooit vergeten dat ik een thuis kwam en uitbundig aan mijn partner vertelde dat ik s'avonds niet gedronken en gebruikt had..en trots dat ik was...arrogant gewoon...en je raadt het al...2 dagen later PATS...weer op mijn gezicht...deze ziekte is sluw en laat je dingen geloven en denken die gewoon onzin zijn...dat is mijn ervaring...

Wat mij ook heeft geholpen is het nemen van contrary action... dus het tegenovergestelde doen van wat ik dacht... want wat ik dacht en vervolgens uitvoerde heeft er voor gezorgd dat ik bleef drinken en gebruiken....en ik gebruik het nog steeds.... mijn denken wordt niet in 1 dag beter als ik besluit te stoppen...dat duurt lang...en daarom gaat het niet om wat ik denk maar om wat voor positieve akties ik doe om te leven in de oplossing...en dan komt het denken vanzelf mee naar verloop van tijd...dat is mijn ervaring..en meer niet..

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet er alles van Rosie, ik heb ook astma. Een griepprik heb ik dus gehad. Mijn neus is inmiddels grotendeels vrij, maar mijn bijholtes zitten wel nog vol, de klieren in mijn keelholte zijn opgezet en inmiddels loop ik te piepen en te hoesten, ondanks mijn inhalator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...