Spring naar bijdragen

dinsdag 6 februari


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedevandaag,

Het wordt al weer lekker vroeg licht. De dagen worden al weer merkbaar langer en daar hou ik van. Donkere dagen kunnen gezellig zijn, maar het moet niet te lang duren.
Ik schrok me net rot. Had in januari al naar de tandarts gemoeten. Nou ja, zometeen maar even een afspraak maken. Dat krijg je ervan als je dat afspraak maken maar steeds voor je uitschuift...
Ik ga nu een koppie koffie inschenken en dan ga ik weer aan de slag. O ja, een nieuwtje: onze krant is vandaag voor het eerst op tabloid formaat. Nou ja, voor wie het weten wil....

Fijne dag allemaal en tot . . . . . . . . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Visje, goed gedaan meid.

Anjo, in je badjas je tijd uitgezeten, goed gedaan van je. Stap voor stap.

Lieve mensen, vandaag staat mijn teller op 22 weken ADB en 20 weken NDB. Dit had ik werkelijk niet voor mogelijk kunnen houden, zeker niet als ik kijk naar de afgelopen 22 jaar.
En als ik even bij de afgelopen zomer blijf, Jezus, wat voelde ik me rot. Waardeloos. Elke dag teveel drinken, elke dag opstaan met een waardeloos gevoel, elke dag mezelf minachten voor m'n zwakheid, elke dag mezelf voornemen, en nu, en nu ga ik minder drinken. Elke dag een kater, elke dag verlangend uitkijken naar de klok van vijf. Want dan 'mocht' ik weer drinken. En in m'n vakantie hoefde ik niet te wachten tot de klok van vijf! Een paar, lees veel, biertjes, een paar, lees veel, wijntjes, en als extraatje op de regenachtige dagen paar borreltjes.
Ik voelde me zo'n loser.

Als mensen me een compliment gaven voor iets dacht ik; jaja, dat zal wel, jullie moesten eens weten wat voor waardeloos stuk vreten ik ben. Elke dag aan de zuip, anderen vertellen wat ze moeten doen en ondertussen zelf geen enkele afspraak na kunnen komen die ik maak over m'n drankgebruik. Schrijf maar beter, drankmisbruik.

En ineens, de klik, de patsboem, ik liet de eerste staan. Ik liet gewoon de eerste staan. Ik voelde me toch een potje slecht, zweten, misselijk, ik sliep slecht, wilde, woeste, boze dromen. Ik zag overal mensen drinken, bierreclames, ik begon er gewoon van te kwijlen.
Ik was altijd bezig met drank. Ik heb hier wat af gejammerd op het forum dat ik het zo moeilijk had. Maar ik hield vol. 1 dag werden er 2, 2 werden 3, ik haalde de eerste week, de tweede, de eerste maand en ben ondertussen meer dan vijf maanden op weg.

En het voelt zo goed, echt waar. Soms kijk ik terug en denk: ohoh meisje, waarom heb je dit niet eerder gedaan. Maar ja, spijt is een verspilde emotie en gedane zaken he... Ik kan verdriet voelen om 'verspilde' tijd. Toch probeer ik daar niet teveel bij stil te staan. Ik wil vooruit.

Ik vind het een heerlijk gevoel niet meer afhankelijk te zijn. Niet meer zenuwachtig kijken of er nog genoeg drank in huis is, niet extra naar de winkel, voor je weet maar nooit.

Niet meer wakker worden met al die negatieve gevoelens. Zelden nog ruzie maken, ik kan veel beter, nu, op tijd, aangeven als iets me dwars zit.

Is het alleen maar hallelujah dan, nee dat niet. Gevoelens van verdriet over onverwerkte zaken komen naar boven. Gevoelens waarvan ik dacht dat ik die al een plek had gegeven. Angst, verdriet, me alleen voelen, alles komt weer gezellig om de hoek kijken. Vroeger boezemde dit alleen maar angst in. Nu niet alleen maar angst maar ook, ja, wat ook, ik zie er niet alleen maar meer tegenop. En dat is de winst.

Bedankt voor jullie steun. Zonder dit forum waag ik te betwijfelen of het me gelukt was. Als ik me rot voelde, alleen, onbegrepen, er was altijd een bemoedigend woord, steun, gegeit, heerlijk.

Het heeft me zoveel opgeleverd nu ik niet meer drink. En dat wens ik jullie allemaal toe.
De eerste laten staan, voor alles de eerste laten staan. Stap voor stap, uur na uur.

Heb een fijne dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

aangepast wegens tf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bammie,

Dank je wel voor dit verhaal. Het laat maar weer eens zien dat wat absoluut onmogelijk lijkt toch mogelijk is en nog winst oplevert ook. Het is geen pad over rozen, dat maak jij nu ook weer eens duidelijk, maar iedereen die nog in de beginfase zit en denkt: dat lukt me nooit, kan uit deze verhalen opmaken dat het een universeel verhaal is. Al dat vallen en opstaan, die twijfel, wanhoop en dan toch ineens een stukje groei constateren en ondanks alle ellende de voordelen gaan zien en voelen. En dan op een gegeven moment weten dat je nooit meer terugwilt.. Heerlijk, ondanks dat nog steeds niet alles in een gouden zonlicht baadt. Maar wat is zonlicht zonder schaduw? Saai toch? Juist die schaduwkanten geven contrast en contrast maakt het interessant. Dan weet je dat je leeft!
Gefeliciteerd BamBam met je 22/20 weken.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WISSELEND BEWOLKT EN EEN ENKELE BUI

Vanmiddag is het wisselend bewolkt. Vanaf de namiddag neemt de kans op een bui toe; de buien kunnen in de loop van de avond een winters karakter krijgen. De temperatuur ligt vanmiddag rond 6 graden, daarbij staat een overwegend matige noordwestenwind.

Vannacht maken vooral de direkte kustgebieden kans op een (winterse) bui; elders overheersen de opklaringen. De temperatuur komt dichtbij nul. Lokaal kan het glad worden door bevriezing van natte weggedeelten of een winterse bui.

Dinsdag wisselen opklaringen en enkele winterse buitjes elkaar af. In de middag wordt het een graad of 5, daarbij staat een matige noordwestenwind.

Woensdag neemt de buiigheid af. Er komen dan zonnige perioden voor. Er is weinig wind en het wordt dan in de middag 6 graden.

In de nacht naar donderdag kan het nog even fors afkoelen met lokaal nog een graadje vorst. Op de nadering van een aktieve storing neemt in de nacht de bewolking toe, donderdagoverdag volgt er regen. In de vroege ochtend is tijdelijk wat sneeuw mogelijk, maar deze zal naar verwachting snel overgaan in regen. Het wordt donderdag uiteindelijk een graad of 8. De wind wordt zuidwest en neemt later op donderdag toe tot krachtig, windkracht 6.

Na donderdag blijft het wisselvallig, daarbij blijven de temperaturen op een vrij hoog niveau voor de tijd van het jaar. Van tijd tot tijd waait het ook stevig uit het zuidwesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

voel me moe maar wel geestelijk beter,van eerdere pogingen weet ik dat die moeiheid wel 2 weken aan kan houden maar dat heb ik er graag voor over.

Vandaag een sollicitatie dus zometeen dochen en dan gaan we ervoor.

Iedereen succes vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nemo,

Die moeheid hield bij mij nog wel wat langer aan, en komt ook af en toe terug heb ik het idee. Het voordeel daarvan vind ik dat je ook heel diep en lekker slaapt na verloop van tijd.

Veel succes met je sollicitatie, het klinkt alsof je een hele nieuwe frisse start aan het maken bent, goed man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die Nemo,

Kijk eens aan. Je bent vandaag dus begonnen met het vervolg op het begin. Nu alleen nog doorgaan zodat het vervolg veel langer gaat duren dan dat begin. Dat staat mooier en is natuurlijk ook beter.
Ik wens je ook veel succes met je sollicitatie. En pas op dat dit gesprek geen valkuil blijkt te zijn, hè? Spanning, vreugde maar ook teleurstelling kun je ook hier kwijt en moet je niet dempen met slempen. Dus sterkte vandaag en tot hoors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Bammetje, wat eerst een droom leek is werkelijkheid geworden.
22weken niet meer gedronken waarvoor een dikke proficiat.

Je hebt geleidelijk aan een goed inzicht gekregen in de problemaktiek waar het werkelijk om gaat wanneer je stopt met een verslaving.
Het oude verdriet en de pijn van vroeger zal nog regelmatig om de hoek komen kijken maar je vecht er niet meer tegen door het leven te aanvaarden zoals het op je af komt.
Telkens weer een stukje oud zeer, wat zich op de meest onmogelijke momenten aandient, verwerken en een plaatsje geven schept ruimt voor momenten van vreugde en geluk.

Anders om te leren gaan met de pijn het verdriet maar ook de vreugde uit mijn verleden... i.p.v deze emoties te verzuipen ...heeft veel kwaliteiten aan mijn leven toegevoegd.
Datzelfde lees ik in jou bericht, waarvoor bedankt.

Bambam het gaat goed met je.
Groeten Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ferry hoe bevalt het naar AA toegaan.

Alleen al het feit dat ik hoe dan ook altijd welkom was heeft diepe indruk op mij gemaakt.
Voor het eerst van mijn leven gaf men mij het gevoel welkom te zijn, ik hoorde erbij.
Maar tegelijkertijd stak de verlatingsangst zijn kop weerop.
Bang in de steek te worden gelaten.
Door goed te luisteren naar lotgenoten heb ik mijzelf steeds beter leren kennen en pluk daar nu de vruchten van.

Het ga je goed en maak er een mooie dag van.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal,

Een goede morgen gewenst!
@ BamBam. Je hebt het mooi verwoord, en proficiat met je 5 maanden! Zelf zit ik vandaag op 5 weken, welke ik ook hoop om te zetten in maanden. Het is fijn dat er mensen zoals jij hier zijn waardoor je ziet dat het MOGELIJK is. Dank je wel (en natuurlijk ook alle anderen) voor het goede, hoopvolle voorbeeld dat je hier aan mij en anderen geeft!
Zelf heb ik net een waaaaardeloos weekend achter de rug, maar ik heb voor het eerst sinds jaren niet naar de fles gegrepen bij het eerste aanzicht van ellende. Het is mogelijk, niet makkelijk, maar mogelijk........Ik weet niet of dat me gelukt was zonder dit forum, zonder de mogelijkheid om hier te lezen over de ervaringen van lotgenoten.
@Nemo: de eerste stappen zijn gezet, gefeliciteerd! Nu volhouden!
@Rosie: Hoe is het met jou??Sta je nog steeds droog sinds donderdag, want dan heb je een hele trits aan cadeautjes verdiend zo onderhand!
@Mieke: Dito!! Hoe gaat het met de uitdaging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nemo stop de strijd tegen het leven, stop met drinken.

Op het moment ik aanvaarde machteloos te staan t.o drank kreeg ik
meer inzicht in de problemen die mede oorzaak zijn van mijn drankverslaving.
Voorheen bestond mijn gevecht uit zoveel mogelijk uitvluchten te zoeken om zolang mogelijk te blijven drinken.
Inmiddels hoef ik niet meer te drinken ongeacht de hoeveelheid bagger erop mij afkomt.
Ik ben tevreden met wat ik heb..
Ik wens je sterkte met de sollicitatie.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...