Spring naar bijdragen

9 februari


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kortetermijnverwachting

Wolkenvelden overheersen vandaag, het is nevelig en eerst komt hier en daar mist voor. Het blijft op de meeste plaatsen droog. Vanmiddag klaart het hier en daar ook even op. De temperaturen lopen sterk uiteen. In het noorden, waar de wind noordoostelijk is, wordt het 2 graden. In Zeeland waait een westelijke wind en stijgt het kwik tot rond 7 graden. Vannacht ontstaat op grote schaal nevel bij minima rond het vriespunt. Morgen volgt opnieuw neerslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Twan,

Heerlijk dat weerbericht van je. Maar ben ik de enige op het forum die het allemaal wat bizar vind?
Gisteren stond ik met -2 op de bus te wachten, toen heeft het echt heel hard gesneeuwd en savonds is het allemaal weg gespoeld door de regen en dan vandaag 7 graden!!!

Ik heb me ziek gemeld, ik zag het helemaal niet meer zitten. Ik heb 200 dingen om na te kijken en val de hele week gelijk als ik mijn bank zie in slaap. Even stap op de plaats. Want ik MOET ook nog belangrijke stukken de deur uit doen.

Jongens bedankt gisteren voor de avonddraad, ik heb hem aandachtig gelezen.Ik kom uit een lijn van behoorlijk sterke vrouwen, harde vrouwen, ze werken hard en houden hard van mensen.
Ik heb drama's meegemaakt met mijn moeder, er is geen mens waar ik meer van houd maar ze had een vlijmscherpe mond, toen was het mijn beurt en ik denk dat ik het mijn kinderen ook vrij moeilijk heb gemaakt omdat ik nog zo verrekte jong was. Tieners houden niet van moeders die net in de 30 zijn
en toen kwam Jan langs en heb ik ze ontzettend veel verdriet gedaan. Maar ik was wel een knuffelmoeder,
Alle drie zeggen ze dat het mij wel gelukt is om over te brengen dat ik zielsveel van ze houd en dat ik geloof dat ze in staat zijn te bereiken wat ze maar willen. Nu ben ik oma, en ik jubel mijn dochter de hoogte in.Mijn moeder deed dat niet, ik was een slechte moeder. Het verhaal gaat dat niet ik maar ex de kinderen naar zwemles nam. Heel knap van hem want volgens mij zat hij toch meest van tijd ergens in verwegistan.
Maar dan weet ik ook dat mijn moeder het met mij heel zwaar te stellen heeft gehad, laten we het houden op RK en gereformeerd in 1961.Plus dat ze de hele familie aan haar kant heeft verzorgt. Chapeau


Het geiten is best leuk maar gisterenavond leek wel weer een avond als weleer. Het laat je achter met iets om over na te denken.Het is het leven, moeilijke stukken vam het leven zelfs.

Mijn dank.
Anjo
.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ziza en Rudy, bedankt voor jullie verduidelijking van gisteravond. Ik begrijp wel wat jullie bedoelen, en jullie hebben ook allebei gelijk. Je kunt als ouder niet meer doen dan je kinderen zoveel mogelijk liefde geven, er voor ze zijn, en proberen je eigen pijn niet aan hen door te geven. Dat je daarbij zelf ook fouten maakt is onvermijdelijk, we zijn tenslotte allemaal mensen en niet volmaakt. Maar ik denk ook niet dat een kind volmaakte ouders nodig heeft. Door eerlijk te zijn over je eigen falen, kan je kind leren omgaan met zijn eigen fouten, die leren accepteren en verbeteren, en daardoor groeien.

Ik ga er vanochtend weer tegenaan. Vannacht heerlijk geslapen, ik was pas om vijf uur wakker, een mijlpaal voor mij.

Droefie, fijn dat je zo kunt genieten van zoiets simpels als twee roodborstjes. Dan ben je toch niet zo droef meer.

Een fijne dag allemaal, en hou het droog.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna je kunt mensen en ouders zijn ook mensen, zoals vaker geschreven niet veranderen.
Over het algemeen zijn deze mensen niet bereidt om te veranderen.
Meestal is een leven al geleefd om er achter te komen dat er nog andere waarden in het leven belangrijk zijn dan al het materiele waaraan men zo is gaan hechten.
Daarvoor hoef je niet verslaafd te zijn.

Niemand hoeft zijn pijn aan anderen door te geven als hij die pijn maar op een goede manier verwerkt een plaats geeft in zijn leven en zoveel mogelijk los laat.
Door erover te vertellen kun je je pijn delen met die ander.
Dus niet meelijden, maar meeleven.

Ons hoofddoel in AA is nuchter te blijven en de andere nog lijdende alcoholist te helpen nuchterheid te bereiken.
De rode draad door het AAprogramma is voor mij...Liefde.
De Dalai Lama schrijft dat wij anderen moeten helpen hun leed te verzachten op het pad naar het geluk.
Hij noemt dat meededogen.

Ik kan me vinden in deze levenswijze, hij geeft suggesties hoe je ook anders kunt leven en omgaan met elkaar en ik vind daarin veel raakvlakken met de lectuur die wij in de AA hanteren.

Op het moment ik in mijzelf terug vond wat ik altijd bij mijn ouders en anderen heb gezocht heb ik mijn ouders los gelaten, afstand genomen.
En los laten is wat anders dan in de steek laten.
Mijn motieven waarom ik nadien naar mijn ouders toe ging waren niet meer dezelfde van vroeger.
En ik liet me door hen niet meer onnodig kwetsen of manipuleren of een schuldgevoel aansmeren.

Doordat mijn ouders niet wisten wat liefde was, hun emotie en gevoel niet konden delen met mij zijn ze voor mij als vreemden gestorven en begraven.
En dat is triest.
Er was geen band...
Met mijn broers waar ik over het algemeen goed mee kan opschieten mis ik ook die band die het mogelijk maakt elkaar in wat diepere lagen van het geestelijk leven te ontmoetten.
Vroeger zou me dat een rotzorg zijn, Nu vind ik dat jammer.


En nu maak ik me uit de voeten.

Beste mensen hou het droog, 24uur, alleen vandaag is belangrijk, gisteren is geweest en morgen is het weer vandaag.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Rot voor je, dat je, je hebt moeten ziek melden. Maar van de andere kant goed dat je het hebt gedaan. Je geeft nu tenminste aan, dat je, je grens niet overschrijt. Klasse. Ik hoop voor je, dat de drank in de fles blijft. En dat je lekker uitrust.

Liefs Ferry.

aangepast: typfout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Lucas en/of Maria, eerlijk gezegd kan ik me daar ook nog geen voorstelling van maken. Maar dat hoeft ook niet. En dag acht, zoals jullie, heb ik ook gehad hoor. Zolang je maar niet drinkt tel je er gewoon elke dag een dag bij en dan gaat het eigenlijk ongemerkt vrij snel. Dus gewoon doorsteggelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons in het dorp was de stroom eraf.
Grappig gezicht, allemaal mensen die niet konden winkelen, niet konden pinnen.
Zo zie je maar weer, hoe afhankelijk de hele maatschappij van stroom is.

Kohtje wel volhouden hoor, want dan hebben we volgende week weer een feestje.

Anjo, jammer dat je zo moe bent, maar wel goed hoor dat je je grenzen aangeeft.

Het is rustig op het forum, heb het idee dat ik tegen mezelf zit te "praten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, je rekenmachientje moet misschien nog even gereset worden na de stroomstoring. Nog 66 dagen, dan is het een jaar. 15 april 2006 was m'n eerste droge dag. Die dag vergeet ik niet, maar het uitrekenen hoeveel dagen en weken wordt steeds moeilijker. Maanden gaat nog wel. Maar op het smiley-draadje heb ik het nog eens uitgerekend en hou ik het nu -voor zolang het duurt- per dag weer even bij.

Ja, stroomafhankelijk zijn we wel. Neem alleen al dit forum. En we koken ook elektrisch hier. Gelukkig hebben we ook een houtkacheltje en een flinke voorraad hout en ook lampolie en kaarsen dus in geval van stroomuitval zullen we geen kou lijden. Maar toch moet ik er niet aan denken dat we langere tijd zonder stroom zouden zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...