Spring naar bijdragen

fijne valentijnsdag gewenst


lucas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Ik had weer problemen om op de site te komen!!:devil:

Ik ga deze namiddag op bezoek bij een vriendin, even lekker ontspannen! Het is intussen al 3 maanden geleden dat ik haar gezien heb dus dat wordt een babbel-onderonsje!! Aan allen nog een leuke dag gewenst en tot vanavond!!

Veel groetjes van knuffie!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even proberen of het hier wel lukt om op het forum te komen.

Anjo, met mijn verkoudheid gaat het gelukkig eindelijk een stuk beter, hoewel het weer op het moment niet meehelpt. Door het hoesten en de keelpijn heb ik inmiddels weer een fikse dropverslaving ontwikkeld, en ik heb zelfs het idee dat er alweer wat kilo's aankomen. Dat is niet zo mooi, maar ik kan het drop eten niet goed laten.:$
Wat het overige betreft, op het moment gaat het wel weer, ik ben weer uit het ergste dal, maar ik weet inmiddels ook weer dat mijn stemming niet bepaald stabiel is. Vrijdag moet ik weer naar de huisarts, dus ik zal er even over praten. En ik wil eigenlijk ook wel weten of die eindeloze moeheid er nou bij hoort, of dat dat ergens anders aan ligt.

Stien, ik begrijp je wel hoor. Je denkt dat je een hoop goed te maken hebt, en dat is waarschijnlijk ook wel zo. Dat geldt voor mij ook. Maar vlak niet uit dat je niet voor niets een alcoholverslaving ontwikkelt hebt.
Ik weet dat wij allemaal zelf schuld zijn daaraan, want wij hebben zelf steeds elk glas ingeschonken en leeg gedronken. Maar bij de meesten zijn er wel verzachtende omstandigheden, en het hoort bij het proces van ADB worden dat je je daarvan bewust wordt. Het zijn namelijk tevens valkuilen.
Het zou me absoluut niet verbazen als jouw neiging om het iedereen naar de zin te maken, en je daarvoor uit de naad te werken, één van die omstandigheden voor jou is. En misschien moet je wel een stapje minder, al is dat niet leuk. Het gaat erom dat jíj het vol moet houden, en dat jij ook nog een leven hebt. Denk er maar eens over na. En sorry dat ik me met jouw zaken bemoei. Ik bedoel het alleen maar goed, en ik herken het ook zo ontzettend goed. Snap je?

Knuffie, een fijne middag.

Is er iemand die het leuk vindt om nat te worden? Die mag mijn hond even uit komen laten, want ik heb er niet zo'n zin in om weer de regen in te moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna. Ik ben te laat met je oproep lezen. Ben net zelf weer drijfnat binnen. Ik had je hond wel even mee willen nemen want ik moest er toch uit. Nota bene voor één tube verf en drie penseeltjes. Ik zat dat nou al dagen uit te stellen maar nu moest het er toch van komen. Penselen waren totaal versleten en de verf was nu na een hoop knijpen en wringen in de tube toch echt helemaal op. Maar ja, tegen de tijd dat je dit leest ben je waarschijnlijk toch zelf al weer met je beessie buiten geweest.. En voor de toekomst doe ik maar geen beloftes wat betreft honden van anderen uitlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ik snap je.
Mijn denkraam is al de hele dag op volle toeren, valentijnsdag :D
En maakt nu over uren. Daar ga ik nu dus de rem op zetten, vannacht weer de nachtdienst in dus ga zo te bed. Zal vanavond nog een uurtje meelezen alvorens ik ga werken.
Allemaal een fijne dag verder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, meisjes van 11 zijn niet altijd even makkelijk.
Ik kan begrijpen, dat je het er een beetje moeilijk mee hebt,
Ik wens je sterkte.

Anjo, fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent van de antibiotica.


Ik moest vanmorgen naar de arboarts. Normaal moet ik altijd in Enschede komen, dus ik ga daar ook naar toe. Na een uur wachten nog niet aan de beurt. Ik vragen of ik vandaag wel goed was, want ik begon ontzettend aan mezelf te twijfelen. Ja, het tijdstip was wel goed, alleen had ik in Doetinchem moeten zijn. Goh, wat ben ik een droopy. Ik heb de brief niet verder gelezen, dan de datum en het tijdstip. Gelukkig mag ik vrijdag weerkomen, anders had ik ook nog problemen gekregen met mijn ziektewet, want als je niet komt kunnen ze je geld inhouden. ( en ik heb al zoveel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Stap 4 gaat niet alleen over wat je verziekt hebt onder invloed van drank....ook wat je hebt "nuchter" hebt verziekt in het verleden....
Een stap 4 dient te worden opgeschreven...en in stap 5 deel je je stap 4 met je sponser of een vertrouwenspersoon...
Stap 4 bestaat uit een aantal lijsten te weten :

Een wroklijst (resentment-list)
Een angstlijst (fear-list)
Een lijst met sexuele relaties en
een lijst met mensen die je pijn hebt gedaan zonder dat je wrok tegen ze koesterde....

Het belangrijkste is het je eigen aandeel in al die zaken te bekijken....en niet wat anderen je hebben aangedaan...in deze stap ligt de sleutel naar verandering..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik moest erg lachen om de uitleg over je zoon. Mijn oudste is al vanaf zijn geboorte erg druk, en een slechte slaper. Mij vertelden ze dat hij wel rustiger zou worden, met 2 maanden, met 3 maanden, met 1/2 jaar, als hij een jaar zou zijn, als hij 3 zou zijn.........Moet ik verder gaan?
Hij is nu inderdaad rustiger, kan wel tot 3 uur 's middags op bed liggen, als hij zo ongeveer de hele nacht wakker is geweest. En zit heel veel op zijn kont achter de computer. Alleen....... de muziek die hier in huis ALTIJD hoorbaar is als hij wakker is, is allesbehalve rustig te noemen.

Sneeuwwitje, goed van je, een week droog. Voel je je nu zekerder, na de positieve ervaringen met je ouders, en het breien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ja 1 week vandaag voor de zoveelste keer, maar deze week had ik het moeilijker dan anders.
Ik heb weer een valkuil ontdekt. Ik maakte zostraks de post open en er zat een brief van mijn directeur bij. Ik moet as. dinsdag, bij hem op het hoofdkantoor komen in Apeldoorn.
Ik denk dat ze me eruit willen doen, omdat ik zolang ziek ben.
Daarna kreeg ik ontzettende trek in alcohol.
Ik denk nu dat ik gewoon, als er iets op mijn pad komt, wat niet leuk is, ik dat gevoel wil uitschakelen met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...