Francesca Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Anjo, meid, dat 'wild' heb ik er voor mezelf aan toegevoegd, hoor. Een tijd geleden wilde ik graag voor orang-oetanbaby's zorgen in Indonesiƫ, tot ik besefte dat het waarschijnlijk een soort verlaat moederinstinct was en dat ik die beesten NOOIT zou kunnen laten gaan zonder eraan kapot te gaan. Als ik het zo herlees, klinkt het misschien belachelijk, maar dat was zo'n soort droom van me. Waar ik me dan ook weer niet voor wil schamen...Soms wil ik ook weg, maar ik weet voor mezelf dat het een vlucht zou zijn en dat ik mezelf gewoon meeneem en dat er dus nauwelijks iets zou veranderen, als behalve dat ik ziek zou worden van de hitte en de vochtigheid... Nee, ik moet hier en in deze maatschappij een soort rust zien te vinden. Misschien dat ik daarna ooit orang-oetanbaby's kan verzorgen... (Echt waar, ik SMELT van die aapjes!)Pfff, ik ben dood- en doodop en mijn hoofd wil niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Zoals Fran eindigt, dood- en doodop en mijn hoofd wil niet meer....Zo was het zoals ik mij vanochtend voelde. Zonder na te denken wat ik allemaal moest en zou vandaag, heb ik vanochtend de deur achter mij in het slot laten vallen. Het stroomde van de regen, even heb ik geaarzeld, plu mee? Wel nee, het kan mij niet deren vandaag.Een lange vruchtbare dag geweest, in eerste instantie doelloos. Maar het doel werd gedurende de dag duidelijk. Ik had ruimte voor mezelf nodig, lekker nat regenen, zonnetje even gezien, bijna alleen.Alleen vreemden, die als men iets vroeg wel antwoord kregen, maar meer ook niet.Even het brein leeggemaakt en de natuur zijn werking laten doen. Luisteren naar mijn eigen ik, het voelen van mijn eigen gevoelens. Alles nogmaals relativeren, waar ben ik de laatste tijd mee bezig, wat wil ik, hoe wil ik, wat kan ik enz.Dit dagje heeft me goed gedaan, er is niets uit mijn handen gekomen maar destemeer in het brein gekomen. Luisteren, ook naar jezelf kan soms zo moeilijk zijn. Of maken wij het onszelf misschien moeilijk?Dit is zo maar een overdenking van een dagje alleen zijn, niets moeten en wisselvallig weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Hallo allemaal,Totaal futloos vandaag, volgens mij hebben meer mensen daar op dit moment last van. Ik weet niet of het gewoon een off-day is, of dat ik griep onder de leden heb, maar er komt helemaal niets uit mijn handen...Vanochtend nog wel trots opgestaan, had gisteravond ineens ontzettende drankzucht. Het kwam uit het niets, en ik schrok ervan omdat het alweer een week of twee geleden was dat ik dat had. Niet dat ik er echt van op kijk, ik was er alleen niet op voorbereid. Dus met de hond gaan wandelen en vroeg naar bed gegaan (chagrijnig: 'ik mag ook niks...') Maar goed, vanochtend dus weer prima, behalve dat de hele dag opgegaan is aan klungeldingen zonder voldoening...Fran, ik snap het wel van die aapjes. Ze zijn zo gebouwd dat onze schattigheidsmeters doorslaan en onze zorginstincten niet meer onder controle hebben... Ik heb het eigenlijk met alle jonge zoogdieren wel in meer of mindere mate. Anjo, mooie plannen, ik ben heel benieuwd! Het klinkt wel als een hoop regelwerk, maar dat hoeft niet erg te zijn. Zou je je woning in Nederland niet tijdelijk kunnen onderverhuren zodat je je handen vrij hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Ja, Twannie, ik heb het met de meeste dieren. Ik spreek ook tegen koeien in de wei, echt waar, omdat ik het zo sneu vind dat niemand tegen ze praat. Terwijl dat ook gewoon dieren zijn als honden en katten. En ik vind varkens ook vreselijk leuk.Apen zijn zo vreselijk menselijk ook. Die wil ik het liefst fijnknijpen van liefde. En tegelijk denk ik erbij: die worden later geen alcoholisten omdat ik iets verkeerds gedaan of gezegd heb...Ach, ik heb niet zo'n goeie dag vandaag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 @Fran:Apen hebben weer andere problemen dan alcoholisme Fran, zo zijn er regelmatig mensen die ze willen fijnknijpen...Ach, zo hebben we allemaal wat. Ik praat tegen mijn televisie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Lieve help, ik zit bijna te janken van de verhalen hier. Prachtige toekomstplannen, knuffelige babydieren, een dag helemaal voor jezelf om alles te overdenken. Ik zeg maar even niets meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Dan ben je je ouders nog vroeger verloren dan ik, Marieke.Nakomertje of veel zussen en broers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 dit forum valt blijkbaar stil ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Mijn zussen zijn 7 en 10 jaar ouder, Marieke.Mijn moeder was 38 toen ze me kreeg, mijn vader 42.Mijn vader is 76 geworden en mijn moeder 77. Is ook niet zooooo oud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Hai allemaal. Ik heb niet veel te melden. Ik ben met mijn dochter even naar de kerk geweest, aswoensdag, ook een uurtje in jezelfzijn. Het ging over de aankomende tijd voor pasen, een tijd van bezinning en inkeer. Mooi onderwerp:DIk ga weer , misschien nog tot straks en anders tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 @stien:Dat klinkt als een hele goede dag.Lekker kan dat toch zijn. Zo in contact met jezelf.Groet, Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Mick, ik heb mijn rust hervonden. Het heeft mij goed gedaan, even weg van alle beslommeringen. Geen telefoontjes, niet de deur hoeven openen, niet in de agenda kijken en niemand die opmerkingen plaatst.Even niets moeten. Een ander zal dit doen door middel van yoga, mediteren of sporten. Ik moest gewoon even vluchten. Wonderwel heb ik vandaag, vanavond gezamelijk t.v. gekeken.Sinds ik droog sta, dit is mijn 10e week, kon ik die rust niet vinden. Had als maar het gevoel bezig te moeten zijn om niet aan die alco te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Hallo allemaal,Ben net terug van de AA. En ben weer met de neus op de feiten gedrukt. Vanavond waren er verschillenden mensen, die vertelden, dat ze hun partner waren kwijt geraakt, door het drinken. En dat waren toch maar even 6 personen. En dan ben ik dankbaar, dat me dat is bespaard. Dat ik dat gelukkig niet heb hoeven meemaken. Want die mensen, zaten echt aan de grond. En zijn nu bezig hun leven weer opnieuw op te bouwen. De meesten, zien ook hun kinderen niet meer. Allemaal veel ellenden. De AA houdt me allert. Dat ik echt niet het eerste glas moet nemen. Ik heb weer stof tot nadenken.welterusten en tot morgen.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Hallo luitjes,Blij dat die carnavalsdagen weer voorbij zijn. Had me bijna "getrakteerd " op een flesje wijn omdat ik de verleiding weerstaan had deze dagen. Werk op het moment in Maastricht en omgeving en trofdus de nodige klanten niet thuis aan. Vroeg in de middag thuis dus. Gelukkig toch m'n verstand gebruikt en heb de discussie met mezelf gewonnen.Oh en Knuffie, heel veel sterkte en hoop op een goeie afloop.Groetjes.............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Stien, fijn dat een dag rust je goed heeft gedaan. Eigenlijk zou iedereen om de zoveel tijd zo'n dag moeten hebben denk ik. Om even bij te komen, na te denken, zonder afgeleid te worden door beslommeringen. Zelf doe ik dat ook nooit, maar nu ik het zo lees vind ik het helemaal geen slecht idee.Ferry, volgens mij vertelde Marieke gisteren ook dit soort verhalen gehoord te hebben bij de AA. Erg hoor. Mij lijkt met name de spijt over alles wat je kapot hebt gemaakt heel erg. Ik heb ook heel veel spijt dat ik meer dan eens dronken was voor de ogen van mijn kinderen, daar schaam ik me heel erg over. Ik kan het niet meer ongedaan maken, ik kan alleen proberen het goed te maken. En het nooit meer laten gebeuren.Ik ben moe, ik had vandaag weer veel stof tot nadenken. Allemaal nog een fijne avond, en welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Hoi. Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Nee, da's geen gezicht, zo'n berichtje. Toch maar even iets uitgebreider.Hoi, daar ben ik weer.Ik ga zo afsluiten. Ben ook moe. Moe van het tandhakken en van het werk. Ik moet zeggen dat het tandhakken in de loop van de dag wel minder begon te worden, maar dat was vandaag. Morgen kan weer heel anders zijn. Toch vind ik het wel fijn dat ik de stap maar weer eens heb gezet.Voor iedereen een fijne avond en nacht gewenst en tot morgen maar weer...Nu dus wel Doei.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 21 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 Slaap lekker koh, morgen weer lekker fris op. Heerlijk, geen asbak meer.Rookt jouw 'Anna' nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 21 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2007 dag allemaal, eindelijk klaar met het werk, bekaf, het viel me niet mee de derde dag. kohtje, gaan we morgen allebei voor de 4? ik adb en jij ndb?ik ben te moe om alles van vandaag te lezen, maar ik zag bij het even doorblaeren dat een aantal van jullie vandaag tijd voor jezelf hebt genomen. da's een goed plan, ga ik morgen ook maar eens doen na de hektiek van vandaag. dus bedankt voor de tips daarover, ik begin me bij jullie thuis te voelen. morgen schrijf ik wel uitgebreider. slaap lekker allemaalliefs van bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ariel Geplaatst 22 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2007 Ik zie dat ik de enige ben die nog online is. Dus doe ik de dagsluiting maar. Weer een droge en lekkere dag achter de rug. Het was wel erg warm en zonnig. Rond de 35 graden. Ik ga slapen. Welterusten.Ariel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden