Spring naar bijdragen

woensdag 21 februari

bibelle

Aanbevolen berichten

een nieuweling, en dan een nieuwe dagdraad beginnen, maar ja, ik moet zo naar mijn werk, en wilde knuffie even veel sterkte wensen, en de anderen vragen om ook mijn derde dag voor me te duimen, want het valt niet mee (maar dat weten jullie vast ook al wel...zucht!)
ik ben pas vanavond heel laat weer thuis, maar dan kom ik nog wel even, ik blijk het echt nodig te hebben, bedankt voor alle steun tot nu toe! groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel bewolking en perioden met regen. Donderdag overwegend droog.

Er is veel bewolking en het gaat van het westen uit regenen. In de loop van de middag verlaat het regengebied ons land in oostelijke richting. Daarna komen er enkele buien. In het Waddengebied is daarbij een kleine kans op onweer. Het wordt ongeveer 10 graden. De wind is zuid tot zuidwest, matige, kracht 3 tot 4 en aan zee in de middag vrij krachtig 5. Donderdag blijven we te maken houden met veel bewolking. In het noorden kan wat regen of motregen vallen. De minimumtemperatuur ligt rond 6 graden en de middagtemperatuur wordt ongeveer 10 graden. De wind is zuidelijk matig, kracht 3 tot 4.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Allereerst Knuffie heel veel sterkte. Ik heb de draad van gisteren niet helemaal bijgelezen maar wel begrepen dat je 't behoorlijk voor je kiezen hebt gehad gisteren. Marion idem dito, dus voor jullie allebei sterkte gewenst in de komende tijd...

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan bedankt voor je weersvoorspelling niet al te best, en ik was zoveel van plan.
Maar goed ik laat me humeur :) niet hierdoor verpesten.

iedereen een fijne dag toegewenst met veel positiviteit die ik naar jullie toe zal zenden

Denk aan dat liedje van Giel: begin de dag met een dansje, begin de dag met en lach, want wie vrolijk is in de morgen die lacht de hele dag jaaaa die lacht de hele dag. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allen,

Net het draadje van gisteren nog even bijgelezen en een beetje triestig door het eenzame einde daarvan. Maar vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Knuf, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen en dat je veel steun aan je ventje hebt. Denk het wel. En pas op met het gaan werken hè? Het kan voor het verstrooien van je gedachten wel goed zijn maar je moet het lichamelijk wel aankunnen. Want wat hebben ze aan een zieke medewerkster in het ziekenhuis.... en wat heb jij daar zelf aan. Ziek is ziek, daar heeft iedereen "recht op". Ook jij...

Bibelle, ik voel heel erg met je mee, met die derde dag. Vandaag gaat mijn derde rookvrije dag in. En dat valt me niet mee. Maar elke dag gewonnen is er één en maakt het makkelijker om voor mezelf te zien dat ik het wel kan. Uiteindelijk zal de trek afnemen al zal ze ook geregeld nog weer de kop opsteken. Steeds weer de voordelen voor ogen houden helpt me er doorheen ook al weet ik dat de grote beloning van het "geen zucht meer ervaren" nog wel even op zich kan laten wachten. In de beginperiode is het hard werken, bewust zijn en blijven, maar ik weet uit ervaring dat dat langzaam, ongemerkt, overgaat in een normaal leven zonder het gevoel iets te overwinnen. Pas dan is de overwinning compleet. Raar is dat. Ik ben misschien wel bang om ergens aan te werken en dan de uiteindelijke beloning niet als beloning te ervaren omdat het niet ervaren van de beloning de beloning is.... snapt iemand dat?? Nou ja, voor ik helemaal gek word van m'n eigen gedachten ga ik maar weer aan het werk.

Tot later..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf, ik zou zo zeggen "Dont over do it" en luister naar je lichaam.
Begrijp dat je de nachtdienst in wil want dat is de "spirit". In je werk kun je erg veel kwijt van jezelf, maar verlies jezelf er niet in!
Mijn motto is ook altijd "wees blij dat je mag / kunt werken".

Dus voor allen die gaan werken vandaag, een hele goede werkdag.
Voor degene die vandaag wederom gaan tandhakken succes in de strijd.

Koh, moet je nu hetzelfde tandhakken als met de alco? Of is dit toch wel anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Het is anders. Of eigenlijk wel hetzelfde maar veel vaker op een dag. De gevaarlijke momenten om te gaan drinken op een dag waren beperkt. Het was óf 's morgens vroeg, en als dat goed doorstaan was nog een keer achter in de middag en 's avonds na het eten.. Maar nicotinetrek komt veel vaker voor. Bij elke kop koffie, na elke maaltijd en nog vele momenten daar tussen in. Na het boodschappen doen, na de hond uitlaten, na een uurtje of anderhalf aan één stuk werken, tijdens de reclameblokken op tv etc... Er was altijd wel een moment voor een sigaretje of er werd wel een moment voor gemaakt... Deze momenten gebruik ik nu om het lijstje dat ik van Rosie heb gehad nog eens te bekijken en de voordelen voor ogen te houden. Na vijf minuutjes gaat het dan wel weer. Heb ik mezelf weer gemotiveerd om zonder nicotine de draad weer op te pakken... en voor hooguit een uurtje de gedachten aan een sigaret weer even uit te bannen... Maar ik weet ook dat die momenten steeds verder uit elkaar komen te liggen. Dat het nieuwe ritme er langzaam inslijt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@koh:

Goed man, de 3e dag!! Ja, ik volg je verhaal goed. Het is ook zo erg, wat je jezelf allemaal hebt aangeleerd. Dat aanleren heeft even lang geduurd als dat je het weer af moet leren. Wat je erin stopt, komt er ook weer uit. Het is nooit meer of minder.
Een mens kan nooit meer zijn, dan dat ie erin heeft gestopt en ook andersom. Volg je me nog?
Dat is meestal ook zo overduidelijk te zien en te merken bij mensen en dan heb ik het niet alleen over tastbare zaken.

Verwacht geen beloning, dat zou je teleurstellen en een valkuil kunnen zijn. De tijd slijt en dat weet je maar al te goed.

Liefs, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick.

Je hoeft niet méér te geven dan je kunt vertelde mij iemand.
Alleen maar jezelf zijn is genoeg.
Héél veel later begreep ik pas wat werd bedoeld met deze woorden.

In dacht dat overal iets tegenover moest staan en ik legde daardoor de lat steeds hoger voor mezelf.
Ik liep daardoor stuk in mijn werk en relaties en had veel drank nodig om de schaamte van de nederlaag te verdrinken, want zo voelde dat.
Niet erg volwassen maar ik was als een klein kind steeds op zoek naar de aai over de bol.

Koh zoals Mick al schrijft verwacht geen beloning, op het moment je stopt met roken heb je de beloning al gehad.
Stoppen met roken was voor mij geen geestelijke belasting zoals stoppen met drinken.
De associaties met het roken van een sigaret waren talrijk.
Gelukkig werkte ik in die tijd dat ik stopte met roken gemiddeld twaalf uur per dag in een situatie waar niet mocht worden gerookt.
Ik had geen tijd aan om aan roken te denken.
De lichamelijk afhankelijkheid slijt op den duur en alles wat is aangeleerd is ook weer af te leren.
Koh ik wens je sterkte en houd de motievatie waarom je bent gestopt scherp.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Knuffie, fijn dat je gisteravond nog even liet weten hoe het met je is. Ik vermoedde al dat je je gewoon niet zo lekker voelde. Pas op dat je niet te snel gaat werken hoor, luister goed naar je lichaam. Ik blijf gewoon met je mee duimen de komende twee weken. Heel veel sterkte.

Kohtje en Bibelle, jullie sterkte met dag 3 NDB en ADB. Gewoon allebei de eerste niet nemen, dan moet het goed komen. Als de frustratie je de baas dreigt te worden ga je nog maar een extra eind met de hond wandelen Kohtje. Helpt altijd, en het beest is je dankbaar.

Allemaal een goede dag vandaag, en succes met wat jullie willen bereiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, fijn dat je gisteren even liet weten hoe het was gegaan. Wat me opviel was dat je je excuses maakte voor het feit dat je depri was. Wil je dat aub nooit meer doen? Je bent een mens van vlees en bloed met een lach en een traan. Het fijne van het forum is dat je al die facetten mag laten zien en die ook welkom zijn. Je hebt het moeilijk op het moment, schrijf dat maar gewoon van je af. Niemand hier zal minder van je denken. Misschien juist wel meer.
Ik kan het begrijpen dat je gewoon wilt werken, in tijden van nood heb ik juist behoefte aan NORMAAL.

Dikke bereknuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie lieve steun!!!! Ik voel me al wat beter vandaag, nog wat bang voor wat de toekomst zal brengen maar toch piept er een klein beetje hoop dat alles uiteindelijk toch zal meevallen! Ik heb mijn chef gebeld en alles uitgelegd en ik ga gaan werken maar als het niet gaat kan ik naar huis en wordt er iemand van wacht opgebeld!! Ik ga het toch proberen, kwestie van er niet zoveel aan te denken alhoewel dat misschien wel moeilijk wordt in een ziekenhuis! Ik zal wel zien, hé! De buikpijn is al minder maar dat komt misschien door de tabletjes die ik moet nemen!

Lieve groet van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb echt smakelijk moeten lachen over jullie verhalen over verstopte flessen. Het is misschien niet grappig maar herken het zelfbedrog.

Sneeuwwitje. ik geniet deze keer van mijn vakantie. Heb gisteren zowaar in de tuin gewerkt en wilde vandaag aan de voortuin gaan werken maar het is hier nat en ik heb zelfs de verwarming aan.
Mijn hele huis ligt vol met klusjes en ik doe een klein beetje per keer. De trek is wel sterk aanwezig, ik had niet anders verwacht. Een groot geluk is dat ik wel diep slaap en lang, geen last van wakker worden om 6 uur smorgens en zonder inslapers.

Ik denk veel na over mijn toekomst. Ik mis de passie die ik altijd had voor mijn werk, de voldoening, ook heb ik het idee dat ik het hier wel gezien heb. Geen rust in mijn kont nooit gehad. Ik zou eigenlijk best een tijdje weg willen. Practische zaken houden mij nog tegen, ik heb eerder in Afrika gewoont en weet dat dat niet simpel is. Toen werden practische zaken zoals water en electriciteit opgevangen door de firma waar ex voor werkte. Zou ik er naar toe gaan dan zou dat niet zo zijn. En hoe kan ik mijn huis aan houden als ik maar een plaatselijk salaris verdien?
Mijn plan nu is om het in de zomervakantie te gaan bekijken. Waar weet ik nog niet maar ik weet dat er mogelijkheden zijn. Het is allemaal nog vaag. Maar het zaadje is geplant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je weer nieuwe toekomstplannen aan het maken bent Anjo. Inderdaad, als je je oude passie niet meer terug kunt vinden in je werk, is het tijd om nieuwe plannen te maken. In feite geldt dat voor iedereen, niet alleen voor iemand die zo rusteloos is als jij. Maar de meeste mensen zijn bang de zekerheden die ze hebben te riskeren voor iets nieuws. Dat geldt in ieder geval zeker voor mij.

Volgens mij doet het er op dit moment ook niet zoveel toe of je wensen direct realiseerbaar zijn. Al denkende en zoekende kun je ook weer nieuwe mogelijkheden vinden voor datgene wat niet haalbaar blijkt. En het zoekproces zelf kan al veel voldoening geven, en een uitweg uit de spanning die zich opbouwt uit je gevoel van onvrede. Een veel gezondere uitweg dan die Jan je biedt. Dus veel plezier met plannen maken, en hou Jan er buiten.

Even iets praktisch: het is hier bij mij op het moment droog, en mijn voortuin heeft dringend behoefte aan iemand die zin heeft er eens lekker in te wroeten. Dus wil je a.u.b. even deze kant op komen om je eens flink uit te leven?

Knuffie, veel sterkte vannacht, en klamp je aan de hoop vast! Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat. En je mag hier ten allen tijde depri zijn hoor, als het even tegen zit. Daar moet je je niet voor verontschuldigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf, veel sterkte de komende twee weken! Het lijkt me moordend om zo lang te moeten wachten. Mezelf kennende zou ik al de ergste scenario's eerst de revue zien passeren. Maar ik heb ook al ervaren dat ik na al die rampspoed in mijn hoofd ook gelaten en rustiger word. Alsof ik alles al beleefd heb...

Appeltje, jij ook veel moed!

Verder ben ik er ook zo eentje die haar werk niet meer ziet zitten. Als ik dit monster af krijg (deadline is alweer niet meer te halen), gun ik mezelf rust. RUST!!! Ik heb geen wilde buitenlandse plannen (je neemt jezelf toch maar mee), maar het wordt tijd om te herbronnen, zoals wij dat hier zeggen. En als ik dan rustig ben, zoek ik uit wat mijn mogelijkheden zijn. Ik heb nog altijd poten aan mijn lijf, dus ik wil best wel een tijdje in een supermarkt of zo werken als dat nodig mocht zijn. We zien wel.

Zo, en nu weer terug naar het monster!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik mijn grote mond maar gehouden, inmiddels regent het hier ook. Ik ben dus weer lekker nat geworden, hond ook, modderpoten op mijn gezogen vloer. Fijn hoor!

Frannie, jij ook veel succes met je toekomstplannen. Achter de kassa in de supermarkt trekt mij persoonlijk niet zo, ik denk niet dat ik het op kan brengen de hele dag vriendelijk te doen tegen voordringende chagrijnige vrouwen met blèrende kinderen (of doen ze dat in België niet?). Maar ik denk wel dat jij de aangewezen persoon bent om ze even netjes hun plaats te wijzen.

Jij ook sterkte met je monster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nau, zo wild zijn die plannen niet. Er zijn projecten in Nepal, ondersteuning van de docenten daar.
Het peil van het onderwijs is behoorlijk laag daar. Dus het zou doorgeven zijn van de vaardigheden die ik op de lerarenopleiding heb geleerd en NOOIT in de praktijk heb gebracht. Theorie en praktijk ligt behoorlijk ver uit elkaar. Echter waar het omgaat is dat wij zeg 25 jaar geleden ook geacht werden om dingen te doen die totaal niet aansloten bij de dagelijkse levensbeleving.

Of ik ga gewoon huizen bouwen in de townships wat mij dan wel geld kost. Waar het mij omgaat is weer wat te voelen en niet langer op de bank te blijven zitten. Ik ga er gewoon van uit dat mijn contract niet verlengd zal worden er zijn al mensen ontslagen. Mij laten ze nog met rust maar ik verwacht niets en dan zou ik weer op die bank moeten. Ik denk het niet.
Plus ik weet dat ik het kan. Je kunt mij overal neer gooien en ik red het wel. Wat ik geleerd heb de laatste paar jaar is met mijzelf te leven. Ik ken mijzelf nu van haver tot gort. Ik weet wat mijn sterke kanten zijn en mijn zwakke. Plus ik heb van mijn 15de tot mijn 28ste in het buitenland gewoont.
Wat ik nu jammer vind is dat ik toen nog niet de vaardigheden had die ik nu wel heb. Plus ik heb dat rusteloze van huis uit meegekregen, 12 keer verhuist voordat ik 9 was. En toen mijzelf aanpassen aan andere culturen of het nu Arabisch, Afrikaans of Engels was. Dat kan ik dus blijkbaar ook.

wilde plannen klinkt als een droom naar jagen, iets wat je niet bereid echt te doen. Ik heb vandaag aardig wat formulieren ingevuld. Als ik in Nederland blijf dan zit ik voor jaren op 50 Euro of ik nu werk of niet. Zo werkt het namelijk hier. Waar ze mij toe kunnen dwingen is inderdaad een baan aan te nemen in een supermarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...