Spring naar bijdragen

vrijdag 23februari

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dag allemaal, over een kwartiertje is mijn latman er weer, en stop ik dus weer met lezen en schrijven. ik weet niet of het in het weekend lukt om te schrijven, want ik moet werken. maar ik hoop het droog te houden, ik ga ervoor om de eerste droge week ook echt vol te maken. tot dan! bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen.

Rosie, ik heb je verhaal gelezen en het had ook mijn verhaal kunnen zijn,
Zelf had ik er ook bijna 3 maanden geleden de brui aan willen geven en mijn afscheidsbrief al klaar.
Het had niets te maken met de problemen van de zaak van mijn man, maar louter het nergens meer bijhoren, vrienden vervagen, gevoelens vervagen, altijd maar moe, nergens plezier aan, mijn enige vriendje die mij begreep was de alcohol, zodat hij mij de volgende dag weer kon straffen.
Alles was aan het vervagen en ik had geen zin om alle ellende nog een keer door te maken, dit had ik allemaal al gehad. Hier had ik 21 jaar geleden ook voor gevochten, tegen de alcohol, tegen mijn moeder, tegen de straatvrees, tegen mijn gewicht. Het hoefde voor mij niet nog een keer.

Totdat de zus van mijn vriendin kanker kreeg en ik zag wat zij er voor deed om in leven te blijven, de kracht en de hoop die ze heeft voor de toekomst.
Ook zag ik dit zelfde weer gebeuren met Knuffie, positief en kracht.

Wie ben ik dan om mijn leven zo op te geven, dan ben ik een slapjanus. Ik heb nog kansen, mensen die om me geven, die me nog niet willen verliezen. En met het beetje energie dat ik heb, ga ik mijn leven weer op de rails proberen te krijgen i.p.v. op de rails te gaan zitten en wachten tot er een trein aankomt.
Want met wachten red ik het niet, ik zal en moet het zelf doen.

Ook kan ik mijn jeugd, of mijn vorige huwelijk niet de schuld geven van mijn alcoholgebruik. Mijn exman dronk in die tijd net zo mee, maar hij kon gewoon stoppen. Ik denk toch dat ik verslaving als een ziekte zie, zoals een ander diabetes heeft. Ik heb het voor de rest van mijn leven en ik weet heel zeker dat ik die verslaving ook had gekregen als ik andere ouders, werk of man had gehad.
Een stress-situatie kan het wel versterken, maar dat is met meer ziektes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, net voor het eerst sinds vier weken weer eens patat gehaald. Het zal wel door het stoppen met roken komen, maar het oog was behoorlijk groter dan de maag... Ik zit nou gewoon te puffen omdat ik stomweg heb zitten proppen.. Nou ja, ik ga zo met het hondje lopen, kan ik het overtollige er alvast weer een beetje aflopen.
Ik moet zien dat ik mezelf een beetje in de hand houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Ik heb net het draadje doorgelezen. Rosie, bedankt voor je uitgebreide, persoonlijke verhaal, en Fran, Rudy, Kohtje en Marion, ook bedankt voor jullie reacties. Ik vond het allemaal ontzettend herkenbaar en ontroerend. Ik zou hier nu wel mijn verhaal aan toe kunnen voegen, maar dat is in grote lijnen wel zo'n beetje vergelijkbaar met jullie verhalen, en ik ben op het moment veel te moe. Dus ik trek me weer even terug en probeer een beetje bij te komen. Misschien tot later, en zo niet, dan lig ik op tijd in bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...