Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Oef, jij houd van kort en krachtig geloof ik water. Dus je was al weg toen ik begon (eind juli). En je bent terug omdat het niet zo wil lukken om niet te drinken begrijp ik . Zoiets vermoedde ik uiteraard al. Als je nog iets meer wil vertellen, bijvoorbeeld hoe het mis is gegaan, dan graag. We zouden er waarschijnlijk nog iets van kunnen leren.Joann, ook welkom terug. De aanleiding is niet leuk, maar toch gezellig dat je weer mee wil schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Echt waar Joann? Nou, jij ook welkom terug. Jou kan ik me nog wel goed herinneren uiteraard, maar Water niet. @ Water: ik heb net even gekeken in de oude doos omdat jij zei dat je mij nog kende, maar ik kan me jou niet voor de geest halen. Daar bedoel ik niks onaardigs mee, hoor. Maar er komen hier zoveel namen voorbij, daar heb ik wel eens moeite mee. En misschien was je al niet meer actief op het forum toen ik hier kwam... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Tsja, als mei vorig jaar al de oude doos is... :-)Het maakt niet uit, ik ben blij dat er nog steeds zoveel fijne mensen hier blijven.Klap in je handen en hoor het applaus voor jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Aha, daar zit dus de kneep! Ik vraag me al tijden af waarom ik nooit applaus hoor voor al die maanden niet drinken, maar dat kwam dus omdat ik zelf niet in mijn handen klap. Ga ik meteen doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 @Water:Vorig jaar Mei hier is als vóór WO II in de echte wereld...@Anna:"Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit" ©MvT Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Tja Water, ik ben hier pas in augustus begonnen en voel me af en toe hier ook al een ouwetje.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 i know twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Hallo allemaal,Welterusten en mooie dromen. Tot morgenFerry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 jij snapt het Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Jij ook bedankt Rudy voor je verhaal... verschillende wegen leiden naar Rome....God bless you... (en mischien is het wel een hele knappe vrouw! )@MickIn mijn vorige berichtjes heb ik uitgelegd hoe het voor mij werkt en hoe ik het zie... Het enige wat ik nog wel kwijt wil is dat als ik een keuze had gehad dan was ik al lang geleden gestopt met drinken en gebruiken...mijn probleem was dat ik niet gestopt kon blijven...en daarmee had ik mijn keuzevrijheid verloren... ik reed jankend naar de cocaine-dealer..ik wilde echt niet meer maar ik kon niet stoppen...alles viel uit elkaar ... ik ben een hoop verloren maar toch ging ik door... ik heb het leven van mijn kinderen en mijn partner meerdere malen in gevaar gebracht .... een verslaafde zoals ik was kompleet zijn gezonde verstand verloren.... zelfs nuchter.... waarom begon ik iedere keer weer ? omdat ik gedreven werd door een obsessie.... waanzinnig zieke gedachten...ik kon de waarheid van de leugen niet meer onderscheiden... mijn obsessie was dat ik hoopte op een dag dat ik kon drinken en gebruiken zoals normale mensen...maar dat heb ik nooit gekund...alles geprobeerd om dat te kunnen...heel lang... Even in in het algemeen...Dus als mensen hier op dit forum beweren dat ze wel een keuze hebben begin dan te stoppen met anderen de schuld te geven van de problemen in je leven...of je slechte jeugd van alweer 30 jaar geleden of de partner die zich gedraagt als een asshole , of je schoonmoeder of de buren of weet ik veel....je kiest er zelf voor om eraan te denken toch ? niemand dwingt mij te denken aan mijn ellendige puberteit dat doe ik zelf....hetzelfde geldt voor mensen die in een slechte relatie zitten en gewoon in die relatie blijven..eigen keuze.... buren die overlast bezorgen en je blijft er toch wonen dan kies je toch echt zelf om in de ellende te blijven zitten...of een te drukke baan en maar blijven klagen dat er geen tijd voor iets anders is...je hebt zelf gekozen voor die baan..eigen keuze...of mensen die zich ziek gedragen op dit forum en dat je daar van streek van raakt en boos wordt..eigen keuze?......Iedereen wil toch blij en vrolijk en gezond door het leven ? of kiezen we ervoor om er een lang ellendig drama van te maken?...eigen keuze?Of liggen bovenstaande zaken toch wat genuanceerder ? ik denk persoonlijk van wel.... wat ik zelf ook nog steeds niet snap is dat ik mezelf zoveel pijn heb gedaan en anderen ook.... waarom heb ik zolang gewacht om er wat aan te gaan doen... eigen keuze ? of niet eigen keuze ? mmmmm...... was ik wel in staat om te zien dat ik een keuze had ? nou echt niet.... zo blind was ik.... ik leefde in een schijnwereld...Waarom kiest een mens voor pijn door zichzelf helemaal kapot te drinken en te snuiven ? omdat ie daar 16 jaar lang voor gekozen had?... ik in ieder geval niet...Ik was met recht helemaal van God los en niet goed bij mijn hoofd... ik was gestoord....niet in staat om helder na te denken...niet in staat om de gevolgen van mijn daden te overzien.... dit kan ik nu pas duidelijk zien...en nog steeds is het lastig.... ik was mentaal en spiritueel bankroet... en ik ben blij dat ik vandaag nuchter en clean ben....Het is geenzins mijn bedoeling om anderen te veroordelen over wat zij denken / doen... ik hoop echt voor iedereen het beste.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Trusten, Fer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 ZiZaDit moet ik even rustig nalezen. Meestal heb je wel gelijk maar dit komt hard aan, vriend.Vergun mij een nacht slaap voordat ik reageer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Hoi Water,Het gaat mij niet om gelijk te hebben maar om mijn ervaring te delen met jullie....meer niet....Iedereen beleeft dingen weer anders en denkt anders...en dat is allemaal goed.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Goede vraag Ziza, eigen keuze?Hoeveel keuzes maakt een mens niet in zijn leven zonder te beseffen dat hij een keuze maakt? Of zonder precies te weten waarvoor hij eigenlijk kiest?Heeft een kind gekozen voor de ouders die het opvoeden? Ik dacht het niet, maar wat het meekrijgt is wel voor de rest van het leven.Hoeveel mensen kiezen niet voor de verkeerde partner, in de veronderstelling dat het nu precies die ene juiste is? En durven jarenlang die relatie niet te verbreken, uit angst voor het onbekende, of in de hoop op verbetering, of 'vanwege de kinderen', terwijl die kinderen al dagelijks beschadigd worden door het opgroeien in een verscheurd gezin?Hoeveel mensen hebben er geen baan waar ze niet gelukkig in zijn, maar blijven daar toch zitten uit angst hun inkomen te verliezen? En wie geeft hen ongelijk?Wie kiest ervoor om alcoholist te worden, als hij dat eerste glas neemt?Hoeveel reële keuzes heeft een mens eigenlijk, in iedere fase van zijn leven?Ik denk dat de meeste keuzes die je maakt in je leven gemaakt worden in onzekerheid over de uitkomst ervan. Dat is angstaanjagend, en daarom kiezen mensen er soms voor geen keuze te maken, zonder te beseffen dat ook dat een keuze is.Iedere keuze draagt het risico in zich een verkeerde keuze te zijn. En ook een goede keuze kan ongewenste gevolgen hebben. De kunst is, denk ik, om met die gevolgen verder te gaan. Het beste te maken van de omstandigheden. Dat kan betekenen breken met het oude, een nieuwe richting kiezen, of roeien met de riemen die je hebt.Mmm, ik heb weer iets gevonden om over na te denken. Dit vind ik wel mooi om de dag mee af te sluiten, en in mijn bed even rustig te laten bezinken.Welterusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Ziza, Ik voel me enigzins persoonlijk aangesproken door jou stukje.....(i know, dat bedoel je niet zo......maar het voelt zo!!!)En dat is ook oke!!!!!!!!Mijn reactie op een naam is absurd, maar hij is er wel!!!!!Ik wil er niet voor weg lopen, wil er niemand de schuld van geven...Ik probeer uit te vinden waarom me dit na zoveel weken nog zo raakt!!!!!!!!!Nuchter deze keer!!!!Ik weet wat er gebeurde met oud en nieuw, ik weet nu waar mijn reactie vandaan kwam.Dat noemt men in de hulpverlening onverwerkte rouw...(voor wat die term dan waard is)Het is iets waar ik de laatste tijd veel mee bezig ben geweest, om al die pijn te verwerken en een plekje te geven.Soms ben ik S. zelfs dankbaar, want zonder zijn actie had ik misschien nog veel langer in het duister rond gelopen!!!!!!!!!!!!!! Nu weet ik waar mijn gevoelens vandaan komen en kan ik ze plaatsen, naar mijn inziens een eerste vereiste om er daadwerkelijk iets mee te doen!!!!!!!!Maar daarmee is mijn reactie op de naam niet verklaard.....en dat zal misschien ook niet 1,2, 3 lukkenIk probeer het echter wel, ik probeer echt in de spiegel te kijken waarom me dit nu zo raakt....maar eerlijk gezegd........het blijft behoorlijk mistig.........!Ik snap mijn eigen reactie niet, en als je daar een licht op kunt laten schijnen........graag!!!!!!!!Liefs Joann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Dat is niet niks Water,Dat je hier nu weer bent wil misschien zeggen dat je nu klaar bent om je leven op een andere manier vorm te geven. Ik hoop van harte dat het lukt. Als we kunnen helpen, graag!Groet,Twantoegevoegd: ik zie nu dat je je berichten hebt gewist. Jammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Volgens mij is geen keuze kunnen maken ook een keuze maken, want als ik niet kan kiezen , dan zal het zo blijven en dan heb ik daar voor gekozen.Je kunt echt als je verslaafd bent duidekijk de keuze maken, dat je wilt stoppen, of het gelijk lukt is een tweede. Koh heeft ook duidelijk de keuze gemaakt om te stoppen met roken, maar hij moet het nog wel voorelkaar zien te boksen en dat is wat anders dan een keuze maken, want die had hij al gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Joann, fijn dat je weer meeschrijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Marion helemaal mee eens,geen keus maken is ook een keuze.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden