Spring naar bijdragen

maandag 26 februari


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hallo mede-forummers,

Bij deze wil ik alle "vechters" echt een schouderklop (niet te hard ;)) geven want zeg nou zelf, door hier te schrijven in slechte en goede tijden vind ik knap. Iedereen een :present:

Even over dat downloaden van muziek en/of films daar doe ik ook aan mee en brand ze op een cd of dvd maar zolang je dit niet doet voor de verkoop is het legaal.

Wat was het gezellig op het forum gisteravond heb hier net echt met een dikke grijns :) de stukjes gelezen.

groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, het is een belangrijke vraag: zou je stoppen met al die dingen die je nu doet?

Als het antwoord "ja" is, dan moet je echt bij jezelf te rade gaan wat jou er ECHT van weerhoudt om nuttige, prettige, belangrijke dingen te doen.
ECHT, niet de smoezen van: ja maar, dan moet ik een andere baan zoeken .........
Ja, en? Dus? Wat weerhoudt je daarvan
Niet de smoezen van: Later, als mijn kinderen groot, volwassen, uit huis, bejaard zijn
NIET LATER
NU
als je het echt wilt

en de stappen zijn alleen maar groot in je fantasie;
sollicitatiebrieven zijn zó geschreven
en als je te beroerd bent om überhaupt te werken moet dát je aan het denken zetten

(overigens zei die vriend dat hij zeker 3 dagen het werk bleef doen dat hij nu doet, zo prettig voelt hij zich daarin; dat zette mij wel aan het denken, net zoals ik hier schrijf)

en wat weerhoudt mij ervan om te solliciteren naar een betaalde baan in het werkterrein dat ik nu als vrijwilliger doe?
ehm, de curator, tja, daar moet ik nog even omheen zien te manoevreren....................:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Luna


Rufus, waar haal je je muziek vandaan? Ik gebruik Limewire, en heb een goed beveiligde pc. Ik ondervind geen problemen. Ik denk ook eigenlijk dat je pas echt rotzooi binnenhaalt als je films gaat downloaden.



Ik gebruik ook Limewire en dat bevalt mij prima. Ik kan er vinden wat ik zoek en als de muziek die ik zoek goed is koop ik de originele cd.
Rippen gaat heel goed met Windows Media Player of met de software die bij de mp3 speler komt. Ik heb een Sony NAW-1000. In mijn ogen heeft die een mooier geluid dan de Ipod.
Je pc moet je goed beveiligen. Niet alleen als je muziek download maar gewoon in het algemeen. Ik heb NOD32 als virusscanner, AdAware tegen spyware en de firewall van Windows XP. Daarnaast heb ik ook nog een programma op de achtergrond lopen tegen het hijacken van mijn pc.
Films downloaden doe ik niet. Ik heb liever het origineel en als je in de videotheken rondsnuffelt vind je altijd wel wat je wilde hebben. Ook recente films. Je staat er versteld van hoe snel dvd's in de aanbieding komen. Mijn favoriete kijkgenot (Engelse detectives) koop ik. Daar wil ik echt de nieuwe, ongebruikte dvd's van hebben met het boekje erbij.

Het afzien in de sportschool was weer heerlijk vanochtend. Het geeft een lekker gevoel met dit alcoholvrije lijf bezig te zijn en het is nog gezond ook. Het wordt weer een droge en lekkere dag.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Ja, ben ff aan het frobelen geweest maar gaat nog niet helemaal goed. Ik blijf oefenen:D Nooit te oud om iets te leren!



Ik fröbel ook even. Zal ik 'm nou ineens doorhebben? Sorry dat ik jou daarvoor gebruik, Bammie. Maar als we er samen één grote kliederboel van maken valt het minder op dan twee aparte kliederboelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Way to go Bammie, succes met solliciteren!

En inderdaad, solliciteren betekent niet dat je die baan ook krijgt, en ook niet dat je hem moet nemen.

Wat mij weerhoud? Al die smoezen die jullie al bedacht hadden, en dan voornamelijk de noodzaak een inkomen te verdienen. Is dat zo irreëel? Een curator lijkt me overigens toch ook een heel reëel obstakel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, proficiat met je 3 maanden:present::present::present:
Luna. proficat met je 100 dagen:present: ( en dan nog 99)
Bibelle, de eerste week, proficit:present:

Anna, ik dacht ook dat je allen met een gieter je was deed, maar nu snap ik het.
Ik zag het al voor me, zoals Kohtje het beschreef.

Bammetje: heb je een mooie sollicitaie voor je liggen of twijfel je nog?

Ik download mijn muziek altijd met Shareaze, is dat wel goed??
Hebben ze er voor mij opgezet, ik ben echt een augurk als het om technische dingen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat zijn gangetje, ik ben nog over jouw berichtje aan het nadenken Rosie,er zit zoveel herkenning in.
Het valt me op, dat ik ook alles probeer in goede banen te leiden bij een ander,maar ik kom niet voor mezelf op.
Op dit moment weet ik ook niet wat ik ECHT wil( ja van de alcohol afblijven)maar verder heb ik geen doel meer. Ik moet er wel voor gaan waken, dat het leven niet doelloos wordt, want dat zet weer aan tot drinken en is de cirkel weer compleet en wordt het een neerwaartse spiraal.

Ik kan heel adrem zijn, maar ik uit dat alleen bij humor, als het om een conflict gaat, hou ik mijn mond dicht. Dan ben ik bang voor de confrontatie en het geschreeuw. het lijkt voor een ander dat ik heel erg extrovert ben, maar het tegendeel is eigenlijk waar. De pijn en de wanhoop en het verdriet schreeuwt van binnen en die werden altijd gedoofd met alcohol en niet met een gesprek." Het stille verdriet, samen met mijn stille vriend, de alcohol.
En aan deze lat-relatie wil ik graag een einde maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosie, @Sneeuwwitje, lees Alice Miller, 'Het drama van het begaafde kind' of 'De opstand van het lichaam'. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat jullie dan iets beter begrijpen waar die angst en dat voortdurende aanpassen aan anderen vandaag komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het een ligt vaak in het verlengde van het andere Rosie. Jij zegt dat je probleem niet ontstaan is door gedrag van je ouders, maar je ouders hebben je wél gedwongen je steeds weer opnieuw aan te moeten passen in een vreemde omgeving. Daarin hielden ze geen rekening met jouw behoeften.
Ik ben als kind ook gepest op school: beste leerling van de klas, trutkleren die mijn ouders me dwongen te dragen, en ik mocht buiten schooltijd vrijwel nooit met andere kinderen spelen omdat mijn moeder die op de een of andere manier niet 'geschikt' vond. Dan ben je dus het buitenbeentje. Tel daarbij op een grandioze onzekerheid (bij mij omdat ik thuis al niets goed kon doen, bij jou waarschijnlijk omdat je steeds opnieuw in een vreemde omgeving geplaatst werd) en je bent een willig slachtoffer voor pestkoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Bedankt voor alle informatie over 'rippen' en andere spannende zaken.
Je hebt me een stuk wijzer gemaakt. Ik ga zeker achter die 'spyware' aan, goeie tip.
Je kunt je toch niet voorstellen dat iemand anders alles over je te weten komt. Zelfs je pincode?
Brr!

Tot wederdienst bereid.

Liefs, Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te lezen dat het goed gaat met iedereen, BamBam, Mick, Luna, Ferko etc, Gefeliciteerd!!

Rosie, Ik ben zelf ook extreem vaak verhuisd in mijn jeugd, elf keer voordat ik negen was en later minder vaak wel extremer, niet meer van stad naar stad maar van land tot land. Ik vind het niet zo erg, het geeft mij de wetenschap dat er overal mensen wonen en dat ik het uiteindelijk overal wel red.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...