Rudy Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Goedemorgen allemaal.Na jaren droog staan en pijnlijke momenten uit het verleden onder ogen zien, is mij opgevallen dat de confrontatie met datzelfde verleden nu minder pijnlijk is geworden.Ik kan over mijn verleden praten zonder dat het me naar de strot grijpt, zonder mij te verliezen in.Ik hoef mij niet meer aanteranden om uit dat verleden herinneringen onder ogen te zien die voorheen pijnlijk waren.Zij hebben een plaats gekregen.Door weer te vertrouwen en mijn angsten aan te gaan heb ik mijn verleden grotendeels verwerkt.Het antwoord uit het verleden waar ik zo bang voor was...is achteraf meegevallen.Niet meer drinken is een gewoonte geworden zoals handen wassen na het toilet.Ik kan mensen na een conflict recht in de ogen blijven kijken en dat is wel eens anders geweest.Aan het spreekwoord...Wat gij niet wilt dat U geschiedt doe dat ook een ander niet ...hecht ik veel waarde.Ik hoef niet meer te presteren.Ik sta centraal in mijn eigen leven.Ik verwonder me dikwijls over de rust en de vrijheid die ik heb hervonden door middel van de herinnering aan mijn emoties van vroeger, voordat ze werden verboden door mijn opvoeders.De schaamte is voorbij, de twijfel en het schuldgevoel opgelost, omdat de motieven achter mijn keuzes eerlijk zijn.Van eeuwige zwerver en handelaar in tweedehands emoties en gevoelens ben ik toch de mens geworden die ik altijd wilde zijn.Omdat het goed met mij gaat en het pad wat ik bewandel zijn vruchten heeft afgeworpen heb ik de neiging anderen mijn manier door de strot te duwen, althans zo voelt dat bij mij.Ik wil mijn lotgenoten te graag deelgenoot maken van mijn ervaringen en veranderingen die aan mijn leven een positieve wending hebben gegeven.Ondanks de vele raakvlakken is iedereen op zijn eigen bijzondere manier bezig met het verwerken van zijn verre verleden of drankverleden en dat is goed zo.Ieder maakt afzonderlijk en toch samen zijn eigen paadje schoon.Het sleutelwoord in mijn nieuwe leven zonder drank is Liefde.En hoe ik het ook wend of keert ...al het leven begint nu bij mijzelf.Allemaal een droge dag toegewenst.Rudy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Perioden met en in het noorden en oosten nog enkele buien.Vanochtend is er met name in het noordoosten en oosten van het land nog kans op een bui. Elders wordt het overwegend droog en komt de zon tevoorschijn. Er waait een matige, aan de kust krachtige en in het Waddengebied eerst nog een harde, westenwind. In de middag en avond neemt de wind verder af op de nadering en passage van een rug van hoge druk. De middagtemperatuur ligt rond de 9 graden. Vanavond neemt de bewolking weer toe en voor middernacht regent het al in het westen en zuiden van het land. De minimumtemperatuur is dan al bereikt en ligt rond de 4 graden. Vannacht regent het in het hele land en later maakt het noordoosten ook kans op natte sneeuw. Zaterdagochtend regent het nog en kan in het zuidwesten mogelijk korte tijd een (zuid)westerstorm staan. Er is daar dan ook kans op zware (misschien zelfs wel zeer zware) windstoten. In de middag gaan droge perioden overheersen en komen er ook enkele opklaringen voor. Het maximum ligt rond de 9 graden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Goedemorgen,Rudy, wat fijn om te lezen dat jij de schaamte voorbij bent, de twijfel en het schuldgevoel is opgelost, omdat de motieven achter je keuzes eerlijk zijn.Ik weet dat ik, nog lang, niet zover ben en dat ik daar veel werk voor zal moeten verzetten. Die weg vind ik pijnlijk, moeilijk en zeer confronterend.Stoppen met drinken is stap 1, een belangrijke stap, en ik zal en wil er nog meerdere zetten.Toen ik net gestopt was en mensen schreven dat de problemen niet opgelost zijn, en raken, met alleen niet drinken begreep ik dat niet zo goed. Nu wel.Ik voel angst over wat gaat komen, maar gelukkig niet alleen maar angst. Ik zie en voel het ook als een kans om stappen te zetten.Heb een fijne dag allemaal.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 2 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hallo Bambam ik weet niet of wij ooit van onze angst afkomen.Het is geen schande angstig te zijn, op het moment ik me realiseerde dat angst de basis was van al mijn emoties en op dat moment van al mijn problemen kon ik wat gaan doen aan die angst.Angst kan ook een goede raadgever zijn maar verlammende angst is dat niet.Voorheen maakte ik alleen maar keuze uit angst en moest daarom op mijn tenen lopen, nu niet meer.Niet meer bang zijn voor de dagdagelijkse dingen maken het leven een stuk eenvoudiger.Onlangs vertelde de uroloog mij dat de waarden van mijn bloed in verband met de prostaat veel te hoog waren en dat wees op kanker temeer ik geen klachten had.Geloof me, wanneer ik je vertel dat ik bang werd.Wat vervelend ...zij hij er nog achter aan...net nu het zo goed met U gaat.Mijn leven ging binnen een minuut aan me voorbij en de teleurstelling was groot.Na een vervelend onderzoek waarin de anatoom patholoog het laatste woord heef,t bleek er niets aan de hand te zijn.Maar de angst regeert niet meer..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 goedemorgen allemaal,mooi rudy, fijn om te lezen dat het je zoveel beter gaat. het was een lange weg die je gegaan bent,maar nu heb je een bestemming bereikt,vast nog niet je eindbestemming,want het leven biedt nog veel meer,hoe nuchterder, hoe meer, hoop ik.geniet er vandaag van en hou het nog langer droog.en alle anderen, een fijne dag met veel zonnige momenten van buiten en van binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 2 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Dank je Bibelle al het moois wat het leven mij te bieden heeft ligt binnen handbereik.Ik hoef er alleen maar om te vragen.en ik ben er gelijk mee weg...tot laterRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Goeiemorgen!De meisjes zijn alweer weg. Ik heb ze vanochtend vroeg naar de bus gebracht.Huis dus gepoetst voor twee meiden die hier nauwelijks geweest zijn, haha. Nu ja, het is voor mezelf ook weer een stuk aangenamer. Nadat ze hun bagage hier gedropt hadden, begonnen ze allerlei kleren uit te trekken, tot ze nog nauwelijks iets aan hadden (nu ja, topje plus licht truitje), waarna ze met een streep blote buik en ZONDER JAS op stap gingen!!! Ik heb nog geprobeerd om ze hun jas te doen aantrekken, maar dat wilden ze natuurlijk niet. Waarna ik gezegd heb dat ze niet moesten klagen als ze er een longontsteking aan overhielden. Mijn zus zou het moeten weten!!!Om kwart voor drie hoorde ik ze binnenkomen. Vanochtend kwamen ze naar beneden met al hun kleren - nou ja - aan. Hadden ze zo geslapen...Gheghe. De jeugd van tegenwoordig... Nu ja, ze waren heel stil toen ze thuiskwamen en volgens mij hadden ze zich niet bezat. En ze mogen zich best amuseren. Ik was blij dat ze bij mij kwamen logeren, want de andere meisjes van hun klas bleven de hele nacht op om dan de eerste bus te nemen. Hihi, wij moesten nog om middernacht thuis zijn, en geen minuut later... En zoooooo oud ben ik nu ook weer niet... Iedereen een fijne dag gewenst!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Rudy, wat een mooie opening heb je voor vandaag. Ik hoop ooit eens ook zover te komen, maar weet dat ik geduld moet hebben.Er is een deel van mij dat ik moeilijk te aanvaarden vind, het doet zeer. Nu ik droog sta, komen mijn zwakke plekken bloot, die ik niet eerder kende. Pijn die ik jarenlang verborg wil zich nu uiten op een manier die mij niet aanstaat. Hierdoor kan ik mijn gevoelens af en toe niet de baas maar moet deze onder ogen zien, waardoor ik bij tijd en wijle barst. Alle woede, gekwetstheid en pijn wil eruit.Eigenlijk ervaar ik geen angst maar deze zal ongetwijfeld ten grondslag liggen, ik ben op zoek naar moed om alles onder ogen te zien.Ik wil het volle leven in de liefde leren kennen zoals men mij verteld heeft dat er is en niet maar een deeltje ervan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 dag stien,ik kan weer even langspiepen tijdens de middagpauze, ik vond jouw reactie op rudy's bericht heel positief. ik herken daar ook veel in je schreef: quote: Nu ik droog sta, komen mijn zwakke plekken bloot, die ik niet eerder kende. ik denk dat ik daar ook bang voor ben, 21 jaar is al zo lang, dat ik nauwelijks meer weet hoe de pijn voelde waarvoor ik indertijd gevlucht ben; gevoelens die ik niet eerder kende, bij mij is het denk ik eerder: gevoelens die ik niet wilde kennen, omdat ze zo in tegenstelling waren tot wat ik van mijn lieve ouders meekreeg. ik wilde mijn ouders ook nooit verdriet doen, dus stopte ik mijn angst en verdriet ver weg; en toen ik er na mijn veertigste aan toe was om ze wel onder ogen te zien toen durfde ik niet meer, en heb ik ze verborgen onder de inhoud van duizenden flessen. (als ik me ooit verveel zal ik eens uitrekenen hoeveel porties alcohol ik bij benadering in die 21 jaar heb weggewerkt, lijkt me een verhelderende oefening).ja meid, nu we niet meer op die manier onze gevoelens willen afdekken, dan zullen ze er wel uitkomen. want alle woede, gekwetsheid en pijn moeten er uit, daar heb je gelijjk in. het zal wel heftig worden, want het is door de alcohol bij mij in elk geval behoorlijk vastgeroest. maar -bedenk ik mij nu opeens- net als bij vastgeroeste schroeven: cola helpt!groetjes en tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 ha, die kohtje,zijn sigaretten ook verdovend? ik weet dat niet goed meer, wel ontspannend bedenk ik me. ik ben 41 jaar geleden gestopt (toen ik een niet-roker als baas kreeg). en daarna maar twee keer een sigaretje opgestoken op hele spannende momenten (toen mijn kleine neefje in coma lag en toen ik mijn paspoort na drie dagen zoeken terug gevonden had, 10 minuten voor wij naar het vliegvld moesten)ik hoop dat jij ndb kunt worden / zijn / blijveneen goed weekend toegewenst van bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 dag francesca, ja dat is inderdaad een heel herkenbaar verhaal, mijn kids beginnen nu hun "wilde haren" te verliezen, maar het was wel bar zo nu en dan, laat thuis, ze zijn zelf nooit dronken geweest, geloof ik, maar namen vaak vrienden/vriendinnen mee die veel te veel op hadden. wij woonden toen nog midden in het dorp, en de korste weg van de stad naar huis was door het bos. dan kwamen ze met z'n allen, soms wel met 2 of 3 op één fiets, over het bospad aangeslingerd, in de zomer vaak pas als het al licht begon te worden. zonder jas, ook heel herkenbaar, en dan zó in de tuinkamer op de matrassen, en dan wakker worden als de kerkklok achter ons huis lawaai begon te maken (op zaterdag om 12.00 uur, op zondag al 'heel vroeg' om 10.45 uur), en dan in de rij voor de wc. wel vaak gelachen, want aan het ontbijt was het dan heel gezellig. je ziet, jouw berichtje roept heel wat herinneringen bij me op, fijn dat jij van die meiden hebt kunnen genieten, al was het dan maar kort en dat je als beloning er nog een schoon huis hebt overgehouden ook.tot een volgende keer, groeten van bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 oei, middagpauze voorbij, er wordt al om de hoek gekeken waar ik blijf. tot vanavond, hoop ik nog, dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hallo allemaal.@ Rudy, mooi geschreven stukje.@ Francesca, er staat mij geloof ik nog heel wat te wachten:huh:Mijn oudste heeft vanmiddag een flinke aanvaring gehad met zijn vriendje die hier nog logeert. Het jongetje werd boos, trok aanmijn zoons haren en duwde hem de trap af. Hij wenste ook dat hij dood was. Toen is dat joch met een ander vriendje gaan tennissenen, mijn zoon is thuis gebleven, zwaar teleurgesteld. ik was er niet ik was aan het werk, mijn man heeft mijn zoon wat gesust. Ik zal straks het verhaal van het andere jochie eens aanhoren. Nou ja, het zal zich wel weer oplossen maar ik vond het eigenlijk wel een te felle reaktie.@ Marieke, gelukkig was het een droom.Ik ga weer. Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 hoo Visje, dat joch heeft je zoon van de trap geduwt? Is je zoon okay behalve dat hij teleurgesteld is?Vind dat persoonlijk wel wat ver gaan. Mijn zoon heeft een strafblad omdat hij met een jongen gevochten heeft. Ze zijn daar behoorlijk fel op en terecht. En dat is niet alleen de docente in mij die spreekt, een ongeluk zit in een heel klein hoekje.Fran, ik heb zo moeten lachen om je stukje. Het was je nicht? Dan boft ze met je als tante. Ik kan er ook niet aan wennen. De mussen vallen dood van het dak en ze dragen hun winterjas en het vriest en ze lopen rond in inneminne t-shirts. Go figure:D Is je werk bijna gedaan? Je hebt toch een nummermelder?Vertel je werkgevers dat je een weekje weg bent en kijk op de nummerweergave voor dat je de telefoon opneemt. Iedereen heeft recht op vakantie. Je zou ze natuurlijk ook gewoon de waarheid kunnen vertellen. Wat is een week? Het enige waar ik ongerust van werd, is dat de rest op de errste bus bleef wachten, nu heb ik gehoord dat die bij jullie beter is dan bij ons en bovendien weinig kost maar dat betekende toch nog 3 uur wachten?Marieke, ik heb het vermoeden dat jij in mijn voormalige werkplaats woont en meestal loopt het weer goed op met ons en hier is het prachtig weer. Dus heerlijk weer om in de tuin te gaan werken.Ik ben ontzettend opgeknapt, mede door het zonnetje. IK kon niet gaan werken de laatste twee dagen , ik was extreem vermoeid en heb de laatste 3 dagen grotendeels in bed doorgebracht. En ik heb zo diep geslapen, een gat in de dag en dan een paar uur later weer. Alles is te veel, en toen ik dinsdag weer een veeg uit de pan gehad van de ouders, Ze bemoeien zich over al mee. Ben ik on vriendelijk nee, leg ik goed uit ja maar waarom heb ik de toetsen nog niet uitgedeelt? Misschien omdat ik mijn laatste week voor de vakantie echt behoorlijk ziek was en er niet aan had gedacht. Ik snap natuurlijk dat er regels zijn.Maar toch en toen het gezeur over de film, hij is 16 en mijn kijnderen zijn nog geen 16 maar ik kon niets ontdekkenen wat niet kon. En het was geen Amerikaanse of Engelse film, nee ik was set in Afrika waar een hele boel mensen Engels spreken. Geziien de sectie wel een afspraak hebt om een film, een internet opdracht te doen , Doe ik beiden in een projecht.Ik heb zoveel geslapen de laatste 2 weer weken, en ben van daag naar de huisarts geweeest, hij vond het goed dat ik zo veel had geslapen maar ondertussen blijft het maar duren. Hij heeft het bloedformulier ingevult dus het wordt of de schildklier of een depresssie.Iedereen houd vol, he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hoi Visje,Dat klinkt wel ernstig vind ik! Van de trap duwen en dood wensen! Ik zou inderdaad de andere kant een keer willen horen, maar misschien toch ook de ouders verwittigen. Al lijkt me dat ook moeilijk voor jou.Mijn nichtje en haar vriendinnetje (17 allebei) zijn nog tamelijk onschuldig, hoor. Het was de eerste keer dat ze echt 'zwaar' op stap gingen. Daarom was ik toch bezorgd. Ze komen allebei uit zo'n piepklein dorpje en dan meteen uitgaan hier in de studentenbuurt... Ik hoor de studenten elke donderdagnacht passeren en het wordt er niet fraaier op, hoor... Bovendien zijn in België op een paar weken tijd weer 2 jongens (18 en 17) doodgestoken, de ene aan een taxistandplaats, de andere tijdens het carnaval. Dus eigenlijk was ik ongerust, maar je wilt die kinderen ook niet gek maken. Zij moeten ook hun jeugd hebben, hé!Maar zo met die blote buik op stap gaan; Brrrrrrrr! KOUD!!! En met blote hals! Nu ja, ik ben een beetje een koukleum...Liefs,Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 God does not change the condition of any people, unless they themselves make the decision to change... -- Quran 13:11 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hoi Anjo,Die bus vertrok vanochtend om 7.50 uur!!!! Dus die anderen zijn de hele nacht opgebleven!!! Ik heb de meisjes naar de bus gebracht en hij reed op tijd, al zitten de bussen hier ook geregeld vast in het drukke verkeer. Ik betaal(de) 1.70 euro voor een busrit naar mijn geboorteplaats (16_km). En ik kon vlak bij huis, later aan het home van mijn moeder uistappen. Dat viel dus wel mee.Ik ben ook doodmoe. Heb net geslapen en werken wil niet echt meer lukken, ook al zijn het de laatste loodjes... Ik neem trouwens vakantie tot 1 april als dit ooit af raakt. Dat is meer dan drie weken.Bij ons zitten schildklierproblemen in de familie (niet bij mij), maar wie het heeft wordt er alleen maar 'hyper' van.Slaapwel voor straks!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 @ home !!!!!!!Dinsdag overigens al maar mijn leventje staat een beetje positief op zijn kop.7 dagen Detox/crisis achter de rug en dat als zeer positief ervaren.Heel heel veel gejankt en een hoop ballast is van me afgevallen.Het was een klein klupje met maar 5 geweldige mensen waar ik vreselijk mee heb gelachen, gehuild en heel veel fijne gesprekken heb gehad. ( maximale groep is 9 personen)Ik heb stapje voor stapje in een op zich korte tijd mezelf weer gevonden.Gebruik gemaakt van de fantastische begeleiding die dag en nacht klaar stonden en niet meer zo ......eigenwijs geweest om te denken dat ik het allemaal zelf wel kon.Bloeduitslag gisteren gekregen en alles is perfect. Zelf de leverwaarden zijn voor stabiel.Goed gesprek met een psychiater daar gehad, die vond dat ik wel erg tussen wal en het schip zat.Ondanks zijn overvolle agenda neemt hij mij onder behandeling.Kan het nog positiever? JAAAAAAAAADe eerste dag kwam er een uurtje nadat ik was gearriveerd een wel een zeer charmante man binnen.Na een paar dagen wat om elkaar heen te hebben gedraaid en veel betekenende blikken te hebben uitgwisseld was het pats boem vuurwerk.Helemaal wederzijds en hij wil met me verder en ik met hem.Ik voel me fantastisch. Nuchter gevoelens ervaren. Geen moment aan drank gedacht, ik loop met een grote grijns door de supermarkt en zie de flessen en blikken niet eens meer staan.Ik drink niet meer. Ik wil alles nuchter blijven ervaren: de mooie en de minder mooiere momenten.Maarreh......ik blijf allert en loop niet op een rose wolk en houd mijn koppie erbij.Loop niet te hard van stapel want ook dat kan een valkuil worden.Overigens zijn wij erachter gekomen dat we beiden probleemdrinkers zijn geweest en gezopen hebben om de shit maar te vergeten.Dit is nu mijn 11e dag dat we droog staan en weten dat we elkaar alleen maar omhoog kunnen trekken en niet naar beneden.Ik ben gelukkig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Ik ben blij voor jou, Mieke! (En natuurlijk ook een tikje jaloers... ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hoi gelukkige Mieke,Goh, wat een positieve ontwikkelingen, hebben zich de laatste paar dagen, bij jouw voor gedaan.Ik ben heel blij voor je en hoop dat er nu goede tijden, voor je aanbreken. Dat heb je nu wel verdiend.Goed volhouden nu, maar dat zal wel gaan lukken. Fijn dat je weer terug bent.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hey Fran,Snap best dat je een tikkie jaloers bent, maar ik weet dat je me het gunt zoals ik jou ook het mooiste gun Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Tuurlijk wel, Mieke! Mijn tijd komt ook nog wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 heel fijn voor je mieke groet van ons Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Hoi Mieke, fijn weer van je te horen, en vooral fijn dat het zulke goede berichten zijn!Ik gun het je van ganser harte, grijp het geluk met beide handen en hou het vast meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2007 Mieke, wat heerlijk voor je. En fijn dat je weer wat van je laat horen.Toen ik je schreef; "Haal er uit wat er voor je in zit", had ik daar nog niet aangedacht.Je hebt er letterlijk uitgehaald wat er in zat voor je, heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden