Spring naar bijdragen

vrijdag 2 maart


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rosie, ik vind dit erg jammer maar ook ik kan je reaktie en gevoelens begrijpen. We zijn allemaal zo donders gevoelig. Ik heb terug gelezen en alles komt me weer voor de geest, er waren méér storende elementen aanwezig! Waar ik me dus absoluut wél aan gestoord heb, en dat was jij niet! Maar ja, nogmaals dat is aan de moderator. Drinken heeft geen zin, lost niets op en je helpt jezelf er niet mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut herkenbaar Rosie dat je die wijn naar binnen aan het gieten bent.
Prettig hè dat inlevings vermogen van de moderator. Vewacht je met een deskundige op verslavings gebied te maken te hebben.

Ik ben boos omdat je kwetsbaar en gevoelig bent en dat door zoiets je aanzet tot drinken.
Ik hoop dat Tactus vanavond weer "gezellig"meeleest

Dikke knuf Rosie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, laat je alsjeblieft niet meeslepen. Ik vind het ook erg dat Rosie is gaan drinken, maar dat is voor jou geen reden om het ook te doen. Je bent zo ontzettend goed bezig op het moment Marion, blijf sterk!

Ik vind dit heel moeilijk, en ik zit er nu over na te denken wat dit met mij doet. Ik wil de schuld dat Rosie drinkt niet bij de moderator leggen. Zoals ze zelf al zegt, die beslissing neemt ze zelf. En we weten allemaal dat het kleinste excuus meestal al genoeg is.

Ik ben wel heel verdrietig dat de kritiek van de moderator heeft bijgedragen aan haar rotgevoel, en dat Rosie hierom zelfs het forum en haar voornemen te stoppen met drinken vaarwel wil zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stien ik kan me voorstellen hoe het voelt als alle emoties tegelijk het daglicht willen zien.
Het is als een vat waar te veel druk op staat.
Laat telkens wat druk van het vat door een gedeelte van de pijn of gekwetstheid onder ogen te zien.
En daar is moed voor nodig.
Stien heb vertrouwen dat alles op den duur weer goed komt.
Iets gebeurt nooit voor niets en deze fase van je leven zal ongetwijfeld van positieve invloed zijn op je verdere verwerkingsproces.
Toen ik begon met verwerken van al de negatieve invloeden van mijn vroeger leven wilde ik dat proces het liefst vandaan achter me laten.
Maar het is niet iets wat je kunt dwingen.
Heb geduld.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat herken ik Fran.

als ik smorgens rond een uur of zes ging werken kwamen mijn jongens één voor één binnen druppelen.
ik weet nog dat er altijd veel fietsen achter het huis stonden, maar nooit hun eigen fiets.
Drie gammele fietsen werden dan verbouwd tot één goeie.
Ik heb nooit gevraagt.... waar komen die fietsen in Godsnaam vandaan.?
In het slechtste geval konden ze zo door met de krantenwijk.
Het had ook een voordeel, de volgende avond had je er geen kind meer aan.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

probeerde iets te quoten van Ziza wat hij afgelopen dinsdag schreef maar lukt niet helemaal.
Hij schreef iets in de trant van dat niets of niemand hem van drinken deed stoppen, ongeacht de gevolgen.

Nu mijn stukje....
IK ben verantwoordelijk voor mijn drinken, voor mijn keuzes, mijn beslissingen. Ik wil ook graag vaak de schuld geven aan een ander, de omstandigheden, m'n opvoeding, m'n niet gehecht zijn, verzin maar wat.

Als ik wilde drinken deed ik dat, ongeacht de konsekwenties. Niemand dwingt mij een fles leeg te drinken, die keus is altijd aan mij. Altijd al geweest ook!

Dat ik soms verkeerde keuzes maakt vanuit gekwetsheid, onveiligheid, niet weten om te gaan met emoties, oke. Dat is er ook. Maar ook dan is het aan mij niet te blijven jammeren maar om met Ziza te spreken: AKTIE. Wat is mijn plan. Wat ga ik ondernemen om dingen, zaken, gevoelens waar ik last van heb, die me belemmeren, die me anderen doen kwetsen aan te pakken.

Dus ik kan er voor kiezen de moderator de schuld te geven, de ander, de wereld, m'n ouders, verzin maar wat. Maar het gaat mij niet verder helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien je hebt helemaal gelijk, er waren wel storende elementen die avond, maar absoluut niet van Rosie. Ik heb het ook even nagelezen.

Anna, ik ga niet drinken, die Gremlins zaten er voor ook al een beetje, maar werden weer accuut wakker geschud door zo'n bericht.
Daar wil ik mee aangeven, hoe gevoelig wij allemaal ( de meesten van ons) zijn en onze negatieve gevoelens gelijk in alcohol om willen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, ik begrijp je.

Ik zou je alleen willen vragen, probeer een dezer dagen eens erover na te denken, waarom je stemming zo omgeslagen is door de kritiek van de moderator. Doet kritiek dit altijd met jou? Of gebeurde het speciaal omdat de kritiek van de moderator kwam? En heb je enig idee waarom die kritiek zo'n stemmingsomslag tot gevolg had?

Ik vraag je dit niet uit kritiek, maar om je te helpen. Want wat met jou gebeurde is voor mij heel herkenbaar. En het is pas sinds heel kort dat ik begin in te zien dat bepaalde dingen (zoals kritiek) iets met mij doen. En dat dat - los van de vraag of hetgeen gebeurde goed of fout was - een probleem van MIJ is. Leren begrijpen waarom dit met jou gebeurde kan je helpen een volgende situatie minder kwetsbaar te doorstaan. En niet de verkeerde weg weer in te slaan.

Heel veel sterkte Rosie.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amaai Visje das een heftige reactie van zo'n jongetje.
Dan gaan als een flits al die jeugdige knapen door mijn hoofd die de laatste tijd zijn omgekomen door het geweld onder elkaar.
Zijn kinderen nog te shokkeren.
Indien ouders hun kinderen weer die liefde geven waar het recht op heeft zal dat zeker bijdragen tot minder nodeloos geweld.
Er is veel geeestelijke nood op deze wereld.
Als ik de smorgens de krant lees slaat mijn vrolijke stemming onmiddellijk om.
Het gevaar zoals.... nucleaire wapens de oorlog in Irak, Afghanistan het opwarmen van de aarde, het gevecht om de olie, de politiek die de hand licht met onze gemaakte afspraken de kinderprostitutie, mensenhandel, moord en doodslag ...komt steed dichter bij en dat voelt voor mij niet meer veilig maar erg bedreigend.
En blijkbaar heb ik veel behoefte aan veiligheid.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat ik best ver was na zes maanden niet drinken. Ik weet nu dat dit niet zo is. Ik heb een belangrijke stap gezet en wil van daaruit verder. Als ik de redenen van mijn drinken niet verder onderzoek zal er bar weinig veranderen. En zal ik vanuit negativiteit verkeerde keuzes blijven maken.

Wat ik wil zeggen is dat ik niemand de schuld kan geven van de keuzes die ik maak. Ik maak soms keuzes uit onbegrip, onmacht, nou ja vanuit veel negatiefs.

Ik zal dat patroon moeten leren herkennen en veranderen. Ook als ik me gekwetst voel door een ander zal ik moeten proberen te kijken waarom dat me zo raakt, waarom ik zo reageer.
En Rosie, dat ik het zo op kan schrijven wil niet zeggen dat ik zelf al die stappen al heb kunnen zetten, integendeel!

Ik begrijp dat jij je heel gekwetst voelt en even niet weet waar je het moet zoeken. Dat vind ik rot voor en ik hoop dat je je weg daarin vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke zo te lezen gaat het goed met je.
Ik ben blij voor je dat je de detox hebt afgemaakt.
Das ook iets om trots op te zijn.
Geniet van je verleifdheid samen met je partner.
Verliefdheid is als alcohol, eenmaal de roes voorbij dient het dagelijks leven zich weer aan.
Ik weet uit ervaring als beide partijen nog het een en ander als bagage heeft uit te pakken dat een zware stempel kan drukken op de relatie.
Loop er niet voor weg, maar wees elkaar een steun.
Als je wordt ingehaald door je verleden hoop ik dat je onderscheidt kunt maken tussen jou deel en dat van de partner en ik wens je moed deze problemen bespreekbaar te maken.
DAt is investeren in de relatie.
Ik wens je kalmte moed en wijsheid om elkaar te accepteren zoals je bent en van elkaar niet meer te verlangen dan je werkelijk kunt bijdragen en vergeet niet samen te genieten van je verliefdheden.

Het klinkt misschien wat zwaarwichtig maar Mieke in feite zijn dat de ingredienten waarop mijn huidige relatie is gebaseerd.
Een relatie is feitelijk niets anders dan overleggen, elkaar graag zien.
En dat moet van harte gaan.

Sterkte.
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rudy, ik ben vanavond eigenlijk zeer teleurgesteld in de reactie van mijn zoon op het geheel. Ik ben vanmiddag expres een stukje met hem gaan lopen en geprobeerd hem duidelijk te maken dat in een ruzie vaak twee verkeerd zijn en dat het goed is om eerts eens naar een ander te luisteren en dan je conclusie te trekken. Zijn vriendje heeft een aantal maal zijn excuses aangeboden, mijn zoon sloeg alles in de wind en als hij daardoor een vriendschap moest missen dan was het maar zo. wij hebben hem erop gewezen dat hij zo al zijn vrienden kwijtraakt, maar dat maakte hem niet uit. Mijn man heeft net nog met hem gepraat maar vanavond wil hij het niet meer goed maken. Zijn ouders belde uit oostenrijk en vonden het heel vervelend dat zij nu zo ver zijn. Ik heb gezegd dat dit voor ons een goede les is en dat ze zich geen zorgen moesten maken. Het vriendje was erg verdrietig en we hebben samen even een potje gehuild. Ik herken de reactie van mijn zoon wel, als ik echt gekwetst ben kan ook niemand tot mij doordringen.
Ik heb wederom weer niets teruggelezen, sorry, andere dingen gaan even voor nu. Sterkte allemaal en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie misschien is het goed eens te kijken waarom je zoveel weerstand bied als iemand kritiek heeft op je manier van schrijven, dus gedrag.
Blijkbaar raakt dit voorval je zo hard dat je om je heen begint te slaan.
Omarm de pijn het is een deel van je leven.

Het gaat hier om gedrag en niet om jou persoon.
Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rosie

Je heb gelijk, maar als ongeluk en tegenslag je overkomt en je nergens meer happy over kunt zijn ben je blij met die fles wijn die de pijn stilt.



Zo is het vele jaren voor mij geweest Rosie, en ik had al lang niet meer genoeg aan één fles wijn om de pijn te stillen. Het heeft me bijna 20 jaar gekost om erachter te komen dat de pijn de volgende dag weer keihard terug is, mét een kater, en ik dus weer nieuwe wijn nodig had om andermaal de pijn te stillen. In werkelijkheid was ik bezig mezelf te vernielen.

De pijn is er nu ook nog, maar nu kan ik eindelijk de pijn en het verdriet toelaten, het verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rosie,
Ik kan je wel begrijpen dat je je daardoor niet goed voelt maar als wij hier op het forum allemaal blij zijn met jou en je berichtjes is dat toch een goed tegenwicht voor die éne moderator!!! Trek het je alsjeblief niet zo aan en trek je op aan ons, ok!! Je bent ècht wel de moeite waard!!!!
Lieve groetjes van knuffie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@visje, vrienden kunnen kijven maar zullen vrienden blijven!!!! Ouders gaan daar heel anders mee om en maken het groter dan het voor kinderen is!! Kinderen kunnen soms heel grof en kwetsend zijn zonder dat ze het zo erg bedoelen!! Je zoon heeft niet zo abnormaal gereageerd, hoor!!!!
Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...