bibelle Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 goedemorgen allemaal,voor ik weer ga werken (op woensdag altijd vroeg) doe ik iedereen even de groeten; maak er vandaag wat van, laat die ene staan, zoek goede afleiding, wees lief voor wie je tegen komt (misschien niet voor de lastige buren), mopper niet teveel over het weer (twan kan het ook niet helpen) en geniet van de eerste zonnestraal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @marieke,goed dat je naar de AA bent gegaan, dapper hoor, toch gaan als je in de diepte zit, maar dan loont het vaak het meeste, maar goed dat heb je zelf ervaren: omdat je daar weer positiever door geworden bent. dat is vast een opsteker voor een volgnde keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @ water en rosiedat was gisteravond een mooi liedje, (goede muziek ook!). ik zal het uitprinten en op mijn werk op het prikbord hangen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @ rosieik heb geen persoonlijke ervaring met WIA of WW, wel met het maken van lastige keuzes.misschien helpt het als je op een groot vel papier alle voordelen van beide, en alle nadelen ervan, naast elkaar zet (dus 4 kolommen), dat is de zakelijke kant er van;je kunt die vier lijstjes ook aan iemand anders -die jou goed kent- laten lezen, en vragen of er nog dingen bijgeschreven moeten worden, en vragen wat hij/zij daarop belangrijk vindt voor jou; en daarna met kleur je gevoelens aangeven (kleupotlood is het mooiste, maar kan ook met pen, viltstift, highlighter) van licht tot zwaar, dan komt er een beetje tekening in je gedachten en gevoelens.je hoeft nog niet vandaag te beslissen, dus je kunt daar ook steeds naar terug kijken en doorstrepen, aanvullingen geven, enz.en het belangrijkste: leg het tussendoor weg, en ga genieten van het hier en nu; het goede gevoel dat je hebt overgehouden van het netwerken, bv.veel succes!en alle goeds voor jou.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 kwart over acht, ik moet gaan hollen om op tijd te komen, heb het goed allemaal, tot vanavond (zal wel laat worden, na het werk ga ik naar vrienden) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Enkele buien en geleidelijk meer opklaringen.De (stem)dag begint bewolkt met enkele buien en een kleine kans op onweer. In de loop van de middag wordt het van het westen uit overwegend droog en komen er enkele opklaringen voor. Er waait een zwakke tot matige, aan zee soms vrij krachtige zuidwestelijke wind. De maxima liggen rond de 11 graden. De nacht naar donderdag is er weinig wind en zijn er flinke opklaringen. Landinwaarts kunnen enkele mistbanken ontstaan. De minima liggen rond de 4 graden. Donderdagoverdag zijn er zonnige perioden en blijft het op de meeste plaatsen droog. Er waait een zwakke tot matige westelijke wind en de maxima liggen rond 11 graden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @kohIk 'kan' momenteel ook niet zo goed reageren op het forum. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven.Hier regent het en het ziet er naar uit, dat dat voorlopig nog wel zo blijft. Donkere wolken overheersen.Ik mocht gister een vragenlijst invullen:- rookt u? Nee- drinkt u? NeeDat was gek/leuk... zomaar nee kunnen invullen.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Goedemorgen allemaal.@ Mick, dat moer inderdaad een fijn gevoel zijn geweest, dat nee invullen.Koh, ik weet ook niet altijd iets te schrijven, dat geeft toch niet? Komt vanzelf weer.Heb eeb fijne dag allen, het zonnetje probeert hier al een beetje door de bewolking heen te prikken.Knuffie, laatste dagje wachten. I have my fingers crossed, ook voor Mieke! Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 lieve knuffie,Ik moest vanmorgen gelijk aan je denken. Laatste dag voor je de uitslag krijgt. iK kan me voorstellen dat je ontzettend zenuwachtig bent.Ik hoop dat je toch een redelijke dag hebt. EEn duitse vriendin zegt altijd ""oren stijf"" als ik iets moeilijks moet doen. Dus oren stijf, meid!Knuffel,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Morgen,Ik dacht even dat ik er al was. De internet therapie voorbij, toch een uitglijder gehad.Tja en dan moet ik toch nog even beantwoorden het hoe en waarom. Dacht dat dat niet meer hoefde, alleen mijn lijstje nog eerlijk voor mijzelf invullen.-Een uitglijder, het was achteraf maar een kleintje, maar doet dat er toe? Ik had al een slaap tablet op, en toch nog in woede naar de drank grijpen. Achteraf heb ik de fles leeggegoten, maar weet er niet veel van. Lekker kan ik me niet herinneren. Wel lekker geslapen en hierna een rotgevoel.-Maakt het uit, we maken allemaal wel een uitglijder, toch?-Er komen zoveel vragen boven. Deed ik het uit woede, gecombineerd met iedereen mag een uit- glijder hebben waarom ik niet?-Mogelijk ook nieuwsgierigheid naar hoe de omgeving hierop reageerde? (erg boos dus)Ik maak er een droge maal dag van, waar komt mijn woede vandaan, hoe ga ik er mee om enz.Laat die eerste glas toch maar staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Goedemorgen allemaal,Ik kon daarnet een hele tijd niet op het forum. Meer mensen daar last van?Water, heel erg bedankt voor je mooie liedje van gisteren. Ik las het net, en werd er helemaal warm van dat je dat speciaal voor mij daar neer had gezet. Een mooi zonnestraaltje om de dag mee te beginnen.Stien, wat jammer dat je uitgegleden bent. Ik hoop dat je zonder moeite de draad weer op kunt pakken. Ik ben benieuwd wat voor jou de aanleiding was om te gaan drinken, nadat je al zoveel moeilijke momenten goed doorstaan hebt. Ben je er zelf al uit? Het kan je helpen denk ik, om een volgende keer niet in deze valkuil te vallen.Ik heb vandaag een drukke dag, dus ik zal hier niet veel zijn. Maakt niet uit, ik heb ook niet altijd zo veel te zeggen.Allemaal een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Hoi visje en anjo,Danke om aan me te denken, heel lief van jullie!!!Ja, het wordt een dagje vol spanning en nagelbijten, ik verlang tot het morgen is en ik eindelijk van al die vragen en onzekerheid verlost ben!!!Liefs van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Haamster Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Alle tips en truuks heb ik gisteren in gedachten genomen.De wekker truuk van Bibelle, "zet deze een uur later dan je normaalgesproken begint met drinken" , deed het goed.Sterker nog, toen het wekkertje ging dacht ik, " ik plak er nog een uurtje aan".Daarna was de behoefte veel minder, met als resultaat? 1 dag ADB ! voor het eerst sinds jaren.Vanavond een nieuwe vuurdoop.Het vaste kaartavondje in de kroeg.Doelstelling : minderen tav normaalStiekume hoop : geheel droog blijven.We gaan het weer zien, allemaal veel sterkte vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @ STien, jammer voor je uitglijder, dagje zelfonderzoek kan misschien verhelderend werken. Succes!@ Haamster: Klasse, maar is het verstandig om te gaan kaarten? De verleiding kan heel groot worden of een worden er meer. Toch succes gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 goede morgen ,voor ons hier dag 7 zonder roken en drank,gaat best wel goed.doe wel de ene dag hardlopen en de andere dag naar de sportschool en dat lijkt te helpen .groet lucas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Goh mensen,Zou het aan de periode liggen, waarin je zit, met het stoppen. Ik weet ook geen dingen meer te schrijven.Komt misschien ook door alle nieuwe mensen.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Goedemorgen iedereen!Weer even zo'n zeldzaam berichtje van mij. @Rosie: Alles goed? Ik las dat de taalpuriteinen van Tactus je door de mangel haalden.....Nu ja, gelukkig ben je er nog!!@Stien: Jammer van de uitglijder, maar je was in ieder geval sterk genoeg om de rest van de alcohol weg te gooien, en dat is toch zeker een lichtpuntje in deze affaire?! Na wat zelfreflectie gewoon weer door..@Haamster: Gefeliciteerd, het belangrijkste is er nu; de eerste stap...Voelt dat niet goed, zo'n zelfoverwinning?@Knuffie: Ik kan mijn duimen niet meer bewegen, ze zijn overbelast. Nog 1 dagje! Heel veel sterkte gewenstZelf sta ik nu meer dan 9 weken volledig droog. Nog geen uitglijders tot nu toe, maar wel veel aandrang om er even eentje te 'maken'.Op mijn werk was er gisteren een proeverij; dure wijnen, heerlijk eten, alles in overvloed...Ik heb daarom een (gedeeltelijk) excuus verzonnen waarom ik er niet aan kon deelnemen en was uitermate verbolgen. Niet trots, maar verbolgen. Beetje een zelfmedelijden-gevoel: "waarom kan ik nu niet (van mezelf) deelnemen aan zoiets? Ik verdien het ergens wel, ik sta al zo'n tijd droog" en met dergelijke redenaties zat ik op mijn bank te mokken met een smerige magnetron maaltijd in mijn handen en een spaatje voor mijn neus. Ik leek wel een klein kind dat je iets voorhoud wat het heel erg graag wil hebben, en vervolgens het geliefde object weggtrekt Dat was even een kritiek, en zeer confronterend, moment.Alweer 12 uur?! De tijd vliegt wanneer je een vrije dag hebt (en enkele dagen draadjes probeert bij te lezen). Even douchen en een bakje verse muntthee maken. Tot later. Iedereen alvast een fijne dag gewenst!Groetjes, Sabine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @ Allen,Ik zit hier tandhakkend achter de pc en me te verbijten om niet naar de supermarkt te gaan. Na een week Detox heb ik het mega druk gehad. Vlieg van afspraak naar afspraak, vriendje lief aansacht geven ( ook krijgen hoor) en zoonlief opvangen.Kris mijn zoon is 21 en heeft al een jaar of wat een vriendinnetje met Bosnische ouders.Dat meisje wordt zo enorm strak gehouden( van en naar school gebracht en gehaald), komt nooit de deur uit en zit altijd binnen.Dit is afgelopen week enorm geescaleerd want ze wilde weglopen.Politie erbij etc. en ze heeft een afspraak kunnen maken met jeugdzorg voor eventuele uithuis plaatsing ( ze is 17).Afgelopen zo is ze onder dwang van haar moeder meegenomen naar Bosnie ( ik kan geen puntjes op de e zetten)Meisje zit in haar examenjaar en zou komende week stage gaan lopen, maar ook telefonisch niet bereikbaar.Nou jullie begrijpen wel hoe zij en mijn zoon zich voelen: machteloos.Verder krijg ik vanmiddag uitslag n.a.v baarmoeder onderzoek en doe zowat in mijn broek van de zenuwen.Ik geloof dat ik de hulptroepen in Zutphen maar eens ga bellen want o o o o ben bang dat het mis gaattot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Hoi mieke,Volhouden hé, meid!! Ik wens je veeeeeeel sterkte en duim voor een goede uitslag!!!!@allen,Ik heb net een telefoontje gekregen van m'n dokter dat ik om 13u30 mag gaan voor de uitslag, er heeft iemand een afspraak afgezegd en hij dacht direct aan mij om die plaats in te nemen!!! OOeee, bibbers!!!!!Tot later, groetjes van knuffie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Lieve Knuf, dat is schrikken, maar wel fijn dat het vandaag eindelijk zover is. Sterkte meissie, mijn kaarsje brand voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 mieke veel sterkte,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,hou vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 @ Mieke, niet naar de super gaan hoor, bel je hulptroepen maar of doe iets wat je afleidt. STerkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Mieke en Knuffie,Ik ziet me hier ziek te duimen... heel veel sterkte en een goede uitslag gewenst.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 dag mieke en knuffie,onze receptioniste kwam vragen of ik even op de balie wil letten, want haar zoontje is met gym gevallen, en moet langs de ehbo; mooi zo, dacht ik, kan ik even komen piepen, want de balie heeft een internetaansluiting, in mijn werkhok heb ik niets.dus juist op tijd om me te voegen bij het legertje dat duimt voor jullie twee. en nu maar hopen dat jullie allebei goede berichten gaan krijgen.ik lees het vanavond laat wel, hou goede moed tot zolang Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Mieke en Knuffie,Heel veel sterkte, hopelijk komen jullie met goede uitslagen. pfffffff.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden