Spring naar bijdragen

Maandag 12 maart


erica

Aanbevolen berichten

@ziza:

Dat is dus gewoon anderhalf jaar!!!! Geweldig. Gefeliciteerd joh! :musicnote::present:
Ben blij voor je. Vind ook erg fijn, dat je je ervaringen met ons deelt. Ik haal veel uit jouw stukken tekst en vind jouw zelfreflectie prachtig.

Groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

@anjo: ik kan me voorstellen dat je moe bent, want speuren naar een baan op internet en afspraken maken met arbo-mensen gaat niet in je koude kleren zitten.
dat je hebt zitten dagdromen was toen, misschien is het jammer, maar nu moet je verder met wat je wel hebt, en dat is vast ook veel, al is het dan geen diploma met alleen maar tienen;

gebruik alles wat je hebt, en dat is misschien wel meer dan je denkt, rust goed uit vanavond, morgen is er een nieuwe dag en nieuwe kansen. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reed vandaag in de auto door de stad en zag allemaal mensen, iedereen is maar op weg... ergens naartoe.. Ieder zijn eigen leven, ieder zijn eigen verleden... Kan mij het schelen waarom die man zo droevig kijkt? Kan mij het schelen waarom die vrouw daar staat te lachen? Allemaal de ver van mijn bed show. En toch voor ieder individu is dat het enige leven dat ze bezitten, dus o zo belangrijk.. Iedereen vindt zichzelf zoooo belangrijk en eigenlijk is dat ook heel logisch... want meer dan jezelf heb je niet en je zult het ten aller tijden alleen moeten doen. Je hebt niet in de hand hoe anderen handelen. Ieder reageert op zijn manier op situaties, omdat ook iedereen nou eenmaal zijn eigen rugzak met zich meezeult.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marieke,
heerlijk was het in de zon, hè? ik heb er ook van genoten, toen de slopers van de overkant naar huis gingen. daardoor wel korter dan ik had gehoopt, maar zo te zien zijn ze vandaag erg ver gekomen, en heb ik morgenochtend misschien wat meer rust op mijn balkonnetje.

bijverdienen in de muziek, mijn zoon doet het ook, naast een drukke baan; ik ben altijd bang dat hij teveel hooi op zijn vork neemt en dat hij het alleen voor het geld doet. maar hij geniet er zelf zo van, zegt hij, hij zou het ook zonder betaling doen.

ik hoop dat jij leuke gelegenheden kunt vinden om muziek te maken, met leuke mensen die van je genieten kunnen en je weten te waarderen, en die dat ook met duiten ondersteunen!
:moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mick: ja, ieder heeft zijn eigen rugzak - en je bent er ook aan gewend geraakt, hoe die zit, hij is in je leven naar je eigen rug gaan staan; als je een kleinere lichtere mocht uitzoeken, dan zou je merken dat die je niet past, niet lekker zit, dat het net knelt of schuurt op plekken waar jij er niet tegen kan.
het enige dat helpt is je rugzak afzetten, kijken wat er in zit, en wat je kwijt wilt, en dan met je eigen rugzakje verder zeulen.

ik ga koken, beter laat dan nooit, groetjes, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Ziza

Ik ben vandaag 18 maanden nuchter en clean....


Daar feliciteer ik je dan toch mee, Ziza,
ook al vind je dat je het zelf niet allemaal doet, ik zie dat anders.
Wie anders dan jij heeft besloten zich 'te laten helpen' , omdat het niet ging?
En wat maakt het uit dat je je machteloos voelt, over drank en drugs, maar met de juiste hulp helemaal niet machteloos blijkt te zijn?
Wat maakt het uit of je de kracht in jezelf of buiten jezelf ziet?

Het gaat erom dat je inziet dat je iets aan het doen bent wat je niet wilt.
En alle acties die leiden tot stoppen zijn goede acties, toch?

Voor mij is het (toevallig) wel heel belangrijk dat ik het op eigen houtje doe, voor mij is autonomie erg centraal. Dat heeft alles te maken met het bestrijden van het gevoel afhankelijk te zijn waar ik het helemaal niet ben.
Machteloos.............
Ik hoef het niet te erkennen, want het is het gevoel van de eerste 20 jaar van mijn leven.
Machteloos, niets kunnen beslissen, omdat je te klein bent.
Of omdat je dan het 'belangrijkheidsgevoel' van je moeder aantast.
Machteloos gedrag vertonen om de ander zich machtig te kunnen laten voelen, dat is gemanipuleerd worden en dat is moordend voor het ontwikkelen van een goed zelfgevoel.

Dat nooit meer dus.


Laat mij maar lekker op mijn eigenwijze wijze de dienst voor mezelf uitmaken, naar mezelf luisteren, mijn eigen weg uitstippelen. Ik weet uiteindelijk toch alleen wat goed voor mij is.
Alcohol is niet zo goed voor mij, maar ook daar kan ik wel weer uiterst beheerst mee omgaan. Een hele tijd niet drinken heeft me los en vrij gemaakt en nu heb ik het helemaal niet nodig, ik taal er zelden naar en als ik de behoefte wel voel dan weet ik zéker dat ik niet moet drinken.
Ik ben nog geen momenten tegen gekomen dat ik me met drank prettiger voelde dan zonder.
En of ik nou geremder, ongezelliger, meer gespannen of saaier ben?
Ik heb nog weinig commentaar gehad..............................;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, gefeliciteerd met anderhalf jaar nuchter en clean zijn. Een geweldige prestatie, al vind jij misschien dat het jouw prestatie niet is. Je hebt je toch maar anderhalf jaar geleden overgegeven aan datgene wat voor jou werkt. Ik ben blij voor je met het leven dat je nu hebt. Geniet ervan met je vrouw en je kinderen!

Oma Anjo, ik begrijp dat je moe bent na een hele middag speuren. Je bent pas vorige week gestopt met werken, je hoeft vandaag nog geen nieuwe baan te vinden. Volg de raad van mama Anna nou maar op, en zorg eerst dat jouw lichaam weer helemaal goed functioneert. Dan word je ook minder moe, en volgt de rest vanzelf.:)

Het was een prachtige dag vandaag, ik heb zelfs in de zon mijn ramen gezeemd en geloof me, dat was heel hard nodig. Lekker met de hond gewandeld in de zon, dus daar kon ik weer even op teren. Maar goed ook, want mijn rugzakje is vanavond weer even bijgevuld, hij zat kennelijk niet meer vol genoeg. Ik trek me even terug vanavond, ik heb het een en ander te overdenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer eens een berichtje van mij. Met mijn gezondheid gaat het weer goed, gelukkig.
Ik merk dat ik weer vaker meelees en hier inspiratie opdoe.
Wat de drank betreft: ik drink een aantal dagen niet en dan weer een aantal dagen wel, niet veel, al lang geen katers meer gehad. Hoe harder ik roep dat ik nooit meer drink, hoe sneller ik weer een fles openmaak. Ik probeer maar gewoon zoveel mogelijk dagen niet te drinken.

Mick, ik heb veel aan je tip van de boeken van Matthieu Ricard gehad. Nu lees ik de discussies die zijn vader, een filosoof, met hem als boedhhistisch monnik voert. Erg interessant!

Spijt en schuld volgens mijn idee: spijt kan je aanzetten tot verandering, schuld is zinloos en aangeleerd. Schuld heeft vaak meer met anderen dan met jezelf te maken. Of toch ook weer niet, want je denkt zelf dat je je schuldig voelt.
Weg met het schuldgevoel!

Bambam, wat ben je goed bezig! Volg de weg die jou aantrekt. De weg is voor iedereen verschillend.
Moedig hoe je verder wilt groeien.

iedereen sterkte en groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik laat me ook maar weer even horen. Aanleiding is het feit dat Ziza zo'n mooie mijlpaal heeft bereikt. Ziza, ik weet dat het op zich helemaal niet uitmaakt of je nu een week, een maand, achtien maanden, tien jaar of wat dan ook bereikt hebt, zolang je niet gebruikt duurt dat zolang het duurt, het begrip tijd heeft daar in feite geen enkele binding mee.
Ziza, ik wil je ook erg bedanken voor je duidelijke (niet altijd even gemakkelijke) berichtjes. Ze zijn me -ondanks dat ik een tijdje terug dacht ze niet nodig te hebben- toch tot steun gebleken. Tijdens mijn behandeling heb ik geleerd goed naar mezelf te kijken en te bekritiseren, corrigeren en vooral ook te accepteren. Met deze manier van kijken probeer ik ook te zien vanuit anderen. Dus niet meer meteen anderen beoordelen op de eerste indruk die ik van iemand krijg maar proberen in te voelen, angsten, boze buien, verdriet bij een ander te herkennen en plaatsen.

Ik zit zelf momenteel behoorlijk in de knoop (zal wel in de lucht zitten) met mezelf en m'n omgeving. Ik probeer het geleerde toe te passen maar kom er niet zomaar uit. Door de stukjes van Ziza komt er wel af en toe even rust in de wirwar van gedachten en emoties die in me omgaan. En dan kan ik weer even verder met de puzzel. Het heeft inderdaad geen zin om met geweld een verkeerd puzzelstukje op de lege plek proberen te leggen. Beter wat tijd besteden aan het vinden van het goede stukje. En daar helpen de 'nuchtere' stukjes van Ziza (trouwens niet alleen Ziza hoor, er zijn er hier velen die het zo helder weten te verwoorden, maar dit stukje schrijf ik nou eenmaal n.a.v. de 18 maanden van Ziza) me mee, met de tijd nemen die nodig is.

Door het zo "rustig" te bekijken en ondergaan heb ik overigens nog geen moment trek in een slokje van het een of ander gehad. Niet dat de zenuwen me af en toe niet door de keel, maag en alles gieren maar ik weet dat ik er, door m'n nuchtere verstand en ook nuchtere gevoel te gebruiken wel uit zal komen. Hoe, dat is nog maar de vraag, maar het zal gaan lukken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kohtje,
goed om zo naar jezelf te kunnen kijken; en wat je over ziza's stukjes schrift, dat geldt ook voor de jouwe, voral in de eerste dagen dat ik op het forum was heb je me veel vertrouwen gegeven, dat het hier met mij ook zou gaan lukken. jij dus ook bedankt, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond.
Ha, die Knuf, hoe gaat ie nou?
Ziza, ook van mij een grote bos:present::present:
Koh, doe rustig aan , komt tijd komt raad.
Verder niet veel te melden, lekker dagje gehad, lekker droog.
Ik ga nu afsluiten, morgen weer vroeg dag.
Nog een fijne voortzetting. Liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bibelle,

Ik voel me relatief goed en ben heel wat minder nerveus voor de ingreep van vrijdag dan dat ik was tijdens het wachten op de uitslag! Maandag moet ik terug starten met m'n nachten!!
Hier ook veel zon, net lente!!! Samen met de kindjes wat in de hof gespeeld !!!

Knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...