Anna Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Hihi Ferry, je loopt tegenwoordig geloof ik altijd een paar weken op de feiten vooruit.Niet weten hoe te leven. Ik weet niet, ik heb dat gevoel dood te willen ook een aantal keren gehad, maar ik had daarbij niet het gevoel dat ik niet wist hoe te leven. Het was meer omdat ik mijn leven niet leuk vond (zacht uitgedrukt) en onmachtig het te veranderen. Drinken droeg het nodige bij aan die onmacht, maar dat zag ik niet, want door te drinken hoefde ik even niet aan de ellende te denken.En denk niet dat het al over is hoor, in mijn somberste buien denk ik er nog steeds zo over. Maar ik ben op dit moment tenminste wel bezig te proberen iets te veranderen, en daar ben ik behoorlijk druk mee. Misschien lukt het niet, misschien levert het niets op. Maar zover wil ik niet vooruit kijken. Op dit moment is ermee bezig zijn voldoende om af en toe een beetje hoop te hebben. Actie, niet piekeren!En dat ik nu kan werken aan mijn situatie heb ik te danken aan het stoppen met drinken. Toen ik in augustus vorig jaar stopte met drinken wilde ik ook niet te ver vooruit kijken, niet nadenken over wat ik met Kerst zou doen, of Nieuwjaar. Uur voor uur, dag voor dag, dat was voor mij de methode die werkte. En zo doe ik het nu ook. Piekeren over volgende maand, over een half jaar, of volgend jaar levert niets op. Wel kijken wat ik vandaag kan doen. Niet te veel, niet over mijn grenzen gaan, moet ook niet stil blijven zitten en niets doen, of hetzelfde doen als ik altijd al deed, want daarvan weet ik al dat het niet werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Pfff, ik kwam weer even als mosterd na de maaltijd na Kohtje's bericht en Bibelle en Ferry's reactie.Kohtje, bedankt dat je dit met ons wilde delen. Ik vind dat heel erg moedig. Ik hoop dat jullie de stormen doorstaan en sterker weer in rustiger vaarwater terecht komen. Neem alle tijd die je nodig hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Hé kijk daar is BB ook weer, de ouwe hap is er weer.:Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 JAAAHAAA ouwe hap, pffff durf je wel Ferry, zo 'oud' ben ik nog niet hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Ik wilde niet meeschrijven vanavond maar dit kon ik toch echt niet laten passeren:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Hoi BB, ik bedoelde de ouwe hap is weer compleet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Ferry:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Nou Ferry, ik heb de indruk dat jij steeds nieuwer wordt. Je veranderd met de dag. Wel in je voordeel, hoor. (tot nu toe tenminste) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Bammie, jij ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 En de rest ook allemaal een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Hihi koh.Maare dat vind ik ook Ferry, eerlijk waar. Had je ooit kunnen denken dat het stoppen met drinken je zoveel op kon leveren Ferry. De vraag stellen is em ook beantwoorden. Nee, dat had je niet bedacht anders waren 'we' jaaaaaaaaaaren geleden al gestopt met drinken. Beter nog, dan waren 'we' noooooit begonnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Ik ben inderdaad een zeer oude hap. Twee volwassen kinderen, en over niet al te lange tijd ben ik officieel alweer een cijfer dichter bij de 50. Snik.Helaas, deze oude taart moet nog even een rondje met het hondje. Ik beloof kaarsrecht te lopen (behalve in de bochten), dat kan ik namelijk tegenwoordig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Jaja, lekker Koh. Gaan we mekaar lekker allemaal veren in je reetjesindewei steken???Wel weer reetjes gezien vandaag trouwens, twee keer zelfs. M'n hart maakt altijd een klein sprongetje als ik ze weer zie. Ach ja, het zijn de kleine dingen hé....Koh:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Ik ben nu toch op het forum, kan ik net zo goed m'n berichtenaantal weer even opvijzelen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Anna, je moet zo maar denken; mooi oud is niet lelijk!!!!!En je drinkt niet:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Bang dat we je inhalen Kohtje........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Koh, bedankt, ik zie dit als een compliment.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 He, ja Bammie. Da's al weer lang geleden met al die veren..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Zo was het ook bedoelt, Fer..ik geloof dat het bedoeld met een d moet zijn, maar soms weet ik het allemaal niet meer zo zeker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Rosie, kalm aan he, voorzichtig met die 'oude' botten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Enne BB, neen ik had inderdaad nooit gedacht, dat niet drinken me zoveel zou opleveren. Het enige wat ik nog niet heb bereikt met het stoppen, is het slapen, want dat is nog prut Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Maar Rosie, het zijn geen hertjes, het zijn reetjes, daar kan ik ook nix aan doen:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Zo nu ga ik Ana achter na, ook even het hondje uitlaten. Ik zie net op de thermometer dat het al 2 graden vriest. Dus dat wordt vannacht erg koud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Rosie, m'n moeder zou zeggen; old en stief en nog geen 80, dus volgens mij heb jij dan nog even te gaan, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Wandelse Fer, vervelend dat je zo slecht slaapt.Maar je mag altijd mooie stukjes schrijven op het forum hoor, zoals je laatst hebt gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden