Spring naar bijdragen

Maandag, 19 maart 2007

BamBam

Aanbevolen berichten

Hihi Ferry, je loopt tegenwoordig geloof ik altijd een paar weken op de feiten vooruit.

Niet weten hoe te leven. Ik weet niet, ik heb dat gevoel dood te willen ook een aantal keren gehad, maar ik had daarbij niet het gevoel dat ik niet wist hoe te leven. Het was meer omdat ik mijn leven niet leuk vond (zacht uitgedrukt) en onmachtig het te veranderen. Drinken droeg het nodige bij aan die onmacht, maar dat zag ik niet, want door te drinken hoefde ik even niet aan de ellende te denken.
En denk niet dat het al over is hoor, in mijn somberste buien denk ik er nog steeds zo over. Maar ik ben op dit moment tenminste wel bezig te proberen iets te veranderen, en daar ben ik behoorlijk druk mee. Misschien lukt het niet, misschien levert het niets op. Maar zover wil ik niet vooruit kijken. Op dit moment is ermee bezig zijn voldoende om af en toe een beetje hoop te hebben. Actie, niet piekeren!

En dat ik nu kan werken aan mijn situatie heb ik te danken aan het stoppen met drinken. Toen ik in augustus vorig jaar stopte met drinken wilde ik ook niet te ver vooruit kijken, niet nadenken over wat ik met Kerst zou doen, of Nieuwjaar. Uur voor uur, dag voor dag, dat was voor mij de methode die werkte. En zo doe ik het nu ook. Piekeren over volgende maand, over een half jaar, of volgend jaar levert niets op. Wel kijken wat ik vandaag kan doen. Niet te veel, niet over mijn grenzen gaan, moet ook niet stil blijven zitten en niets doen, of hetzelfde doen als ik altijd al deed, want daarvan weet ik al dat het niet werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pfff, ik kwam weer even als mosterd na de maaltijd na Kohtje's bericht en Bibelle en Ferry's reactie.

Kohtje, bedankt dat je dit met ons wilde delen. Ik vind dat heel erg moedig. Ik hoop dat jullie de stormen doorstaan en sterker weer in rustiger vaarwater terecht komen. Neem alle tijd die je nodig hebt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi koh.

Maare dat vind ik ook Ferry, eerlijk waar. Had je ooit kunnen denken dat het stoppen met drinken je zoveel op kon leveren Ferry. De vraag stellen is em ook beantwoorden. Nee, dat had je niet bedacht anders waren 'we' jaaaaaaaaaaren geleden al gestopt met drinken. Beter nog, dan waren 'we' noooooit begonnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad een zeer oude hap. Twee volwassen kinderen, en over niet al te lange tijd ben ik officieel alweer een cijfer dichter bij de 50. Snik.

Helaas, deze oude taart moet nog even een rondje met het hondje. Ik beloof kaarsrecht te lopen (behalve in de bochten), dat kan ik namelijk tegenwoordig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja, lekker Koh. Gaan we mekaar lekker allemaal veren in je reetjesindewei steken???

Wel weer reetjes gezien vandaag trouwens, twee keer zelfs. M'n hart maakt altijd een klein sprongetje als ik ze weer zie. Ach ja, het zijn de kleine dingen hé....

Koh:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...